Metal Gear Solid HD Collection

Robot
Medlem
Metal Gear Solid HD Collection

Meh. Hade hoppats på bättre betyg.

Medlem
Skrivet av S.S. Viator:

räknas det verkligen som HD då texturer och modeller inte uppdateras?

Det gör det väl? Det är inte en 'remake' av spelet/spelen. Bara en HD-upplaga, upplösningen etc, om jag förstått hela definitionen rätt....

Medlem

Usch.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Jag älskar MGS-serien, Men, tänker inte köpa den här utgåvan pga att man faktiskt redan har spelat spelen och så bra som dom var då kommer dom förmodligen aldrig att vara igen med tanke på att man ofrivilligt jämför grafik och dylikt med dagens spel. Om man aldrig har spelat MGS så borde man harva igenom storyn för den är väldigt bra men om man som jag själv och många många andra har spelat dom när det begav sig så tycker jag att man ska minnas tillbaka på när man spelade originalen. Gamla spel var bättre förr.


signatur
gnu
Medlem
Skrivet av Jensoid:

Meh. Hade hoppats på bättre betyg.

Det är ju bara att gå efter betygen på dom gamla spelen då dom knappast blivit sämre.

Detta blir perfekt för mig som aldrig spelade färdigt mgs3 och inte har en psp.

Medlem

Jag hade hoppats på ettan. Den hade kunnat vara i original eller en Twin snakes-HD utgåva. Båja, jag har redan beställt den. MGS är klassiskt!

Medlem

Ska köpas när det går ner i pris. Inte värt fullpris för spel som jag redan har... Har förvisso inte MSX spelen, men de är ju typ omöjliga att få tag på.


signatur

// Bacon <3

Medlem

Metal Gear Solid med upphackad story och utan extramaterial tappar på många sätt sitt existensberättigande.

Man kan som nybörjare egentligen inte uppskatta tvåan utan att ha spelat ettan(dock kan man i min mening lätt göra det när det gäller trean och framåt).

Bra betyg i min mening, FZ blir lite väl snälla i kanterna ibland, dock särskilt när det gäller svenska spel(och DICE spel framförallt).

Medlem
Skrivet av Sethernis:

Man kan som nybörjare egentligen inte uppskatta tvåan utan att ha spelat ettan(dock kan man i min mening lätt göra det när det gäller trean och framåt).

Peace Walker och Snake Eater utspelar sig före MGS1 och MGS2 så det är väl inte konstigt.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Äntligen. Har alltid velat spela Snake Eater men aldrig haft möjligheten!
Kommer köpa detta enbart för snake eater.

Medlem
Skrivet av Fargo:

Äntligen. Har alltid velat spela Snake Eater men aldrig haft möjligheten!
Kommer köpa detta enbart för snake eater.

Lite avis, bästa spelet i serien !

Medlem

Ja, man kan ju undra vilken publik de siktar på när man inte får hela paketet story-mässigt och när vissa extrasaker saknas. Tycker det var ett rättvist betyg. Hur HD är spelen förresten, 720 eller 1080?

Medlem

jag älskar det här.. älskar man metal gear så ska man inte tveka!


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem

Jag har dom ju till PS2 och visst, de är bra, men jag backar sällan till att spela förra generationens spel. Jag ska spela klart Killzone och ge Tomb Raider Trilogy lite mer tid men annars är det lungt på den fronten. I somras körde jag iofs igenom Black, och det var det värt.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Paddington:

Jag har dom ju till PS2 och visst, de är bra, men jag backar sällan till att spela förra generationens spel. Jag ska spela klart Killzone och ge Tomb Raider Trilogy lite mer tid men annars är det lungt på den fronten. I somras körde jag iofs igenom Black, och det var det värt.

peace walker?


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem
Skrivet av joary639:
Skrivet av Paddington:

Jag har dom ju till PS2 och visst, de är bra, men jag backar sällan till att spela förra generationens spel. Jag ska spela klart Killzone och ge Tomb Raider Trilogy lite mer tid men annars är det lungt på den fronten. I somras körde jag iofs igenom Black, och det var det värt.

peace walker?

Ja jo peace walker förstås. Och att man kan spela på sin HDTV också såklart med dessa remakes, det blir ju gräsligt med PS2 annars (om nån vet hur man löser detta så berätta gärna). Men jag köper inte en samling för att spela ett enda spel som är gammalt också. Hade det varit MGS 1-3 plus peacewalker så hade det känts mer som ett komplett paket och det hade jag kanske köpt. Men kanske ändå inte spelat för att jag har många andra spel på PS3 som är ospelade också och dessa är nya spelupplevelser.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Paddington:
Skrivet av joary639:
Skrivet av Paddington:

Jag har dom ju till PS2 och visst, de är bra, men jag backar sällan till att spela förra generationens spel. Jag ska spela klart Killzone och ge Tomb Raider Trilogy lite mer tid men annars är det lungt på den fronten. I somras körde jag iofs igenom Black, och det var det värt.

peace walker?

Ja jo peace walker förstås. Och att man kan spela på sin HDTV också såklart med dessa remakes, det blir ju gräsligt med PS2 annars (om nån vet hur man löser detta så berätta gärna). Men jag köper inte en samling för att spela ett enda spel som är gammalt också. Hade det varit MGS 1-3 plus peacewalker så hade det känts mer som ett komplett paket och det hade jag kanske köpt. Men kanske ändå inte spelat för att jag har många andra spel på PS3 som är ospelade också och dessa är nya spelupplevelser.

okej. Själv hade jag inte spelat God of War spelen förrän collection kom. Spela då 1-2 hd på ps3an och tyckte det var helt gymt kul. Efter det kunde jag plocka upp 3an.


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

1
Skriv svar