Kingdoms of Amalur: Reckoning

Medlem

Satt och funtade på om man ska köpa Amalur eller inte men tänkte att jag skulle vänta tills ye old trustworthy FZ la upp sin recension och nu tror jag att jag avstår, kanske köper när det kostar 250 spänn men jag vet inte. Demot övertygade mig inte alls eftersom det kändes som ett vanligt mmo (gå hit, döda den, gå tillbaka). De absolut sämsta delarna av ett mmo (förutom det omänskligt bra Eve online så klart). IGN som släppte en av de första gav det ju ett riktigt bra betyg men det verkade bara fokusera på striderna och inget annat och om det är något The Elder Scrolls serien lärt en är det att man kan göra ett fruktansvärt bra RPG utan speciellt bra stridssystem.

Medlem

sjukt ful grafik, barnslig som vanligt. Blir så trött på dagens spelutvecklare. Att dom måste efterlikna WoW, barnslig grafik med överdimensionerade vapen som ser ut att väga 1246 kilo...

Medlem

Jag gillade demon, men är lite osäker om jag ska inhandla eller inte. Det gav mig en RPG-känsla som jag saknar i Skyrim. Önskar bara att de kunde ha hottat upp grafiken.

Inaktiv

Dragon age 2: 4/5
Kingdoms of amalur: 2/5

Medlem

Jag tankade spelet igår(jaja get over it) för att prova innan eventuellt köp. Jag hade inte sett någon film på det, jag hade inte läst något om det och jag hade inte läst någon recension om det innan jag provade.

Efter 4 timmar sådär så skrattade jag för mig själv, stängde av och avinstallerade. Sedan googlade jag lite och hittade IGN's recension. Herregud säger jag bara, mutade much?

Det här kan vara bland det sämsta jag spelat på år, allt är verkligen av sämsta osande kvalité förutom combatsystemet som är rätt trevligt till en början men även det blir uttjatat. Jag hade förväntat mig betyg runt det som FZ gav och har blivit helt chockat när det under dagen trillat in fler höga betyg, helt sjukt.

Det här spelet representerar allt som är fel på spelindustrin just nu, copy + paste på andra spel, blanda ihop i en gryta och sälj till ont anade människor.

Verkligen skit dåligt.


signatur

En styck signatur.

Medlem

Förstår inte varför man Måste jämföra med Skyrim, men okej, KoA har en "overkligare" sida än skyrim, som oxå gör det "roligare" för vissa, du kan till exempel svinga en stor 200kilos tvåhandshammare vilt omkring dig för att på bara ett par hundradelar senare slänga fram en sköld stor som en ladugårdsdörr med bara trycket av en knapp, Naturen i KoA är mer wow-fantasy, det är spejsiga färger och kartorna mycket hårdare snitslade än Skyrim, man fastnar på tuvor och kan bara hoppa ner för de ramper där det står F eller är utritat små pilar på minikartan, I skyrim är kartan fri, du hoppar över små tuvor och stora berg. Vad jag kunde urskilja så är det ingen dag/natt cykel i Amalurvärlden, men det är väll inget man måste ha kanske. Det Amalur har och inte Skyrim, är väll varierande och fantasirika bossar, jag gillar Skyrims drakar, men några fler stora vidunder med annan spelmekanik hade varit upplyftande. Båda spelen är bra, har man tid och råd kan man skaffa båda.. Tvingas jag välja ett på en lista framför den andre så blir det endå Skyrim för en värld som inte bestämmer vart jag kan och ska gå, är lite naturligare och vackrare.. min Main är bågskytt i skyrim iofs och att skjuta pil i tredjeperson som i Amalur är ingen höjdare, men Amalur bjuder på ett smidigare byte mellan vapen & förmågor vilket ger ett arkadigare (God of War) och roligare stridssystem, men då ser nästan stridssystemet i Dragons Dogma ännu roligare ut!?


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem

Tycker inte heller det var speciellt bra, spelade igenom demot och känslan i fighterna är medioker som bäst.

Medlem

Jag testade demot på steam, var ingen höjdare faktiskt. kontrollerna kändes "sluggish", kameran var hemsk osv. Sen att det såg ut som om det kom för 5 år sen hjälper ju inte direkt för en AAA titel. Kudos till FZ för "I calls 'em as I sees 'em".

Edit. Menysystemet, Jesus...

Medlem

Helt otroligt hur mycket folk gnäller om recensionen och på FZ.

Medlem

Gillade demot som fan , snygga färger , tänker helt klart ge den en chans :)! respekterar dock allas åsikter å tyckte Fz gjorde en rätt schysst recension

Medlem

Väntat! Demot var mediokert det med.

Vox
Medlem

Brukar hålla med FZ men här så tycker jag nog annat. Ni som letar efter något lättsmält, underhållande och roligt för då ni har en dag och några timmar ledigt: Kör på det här.

Inaktiv
Skrivet av Keza:

Helt otroligt hur mycket folk gnäller om recensionen och på FZ.

Konstigt va? En del gillar spelet och tycker recensenten har dålig smak. Om man gillar spelet, vad ska man säga? Ja, han har nog rätt och min smak är fel?

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av Keza:

Helt otroligt hur mycket folk gnäller om recensionen och på FZ.

Konstigt va? En del gillar spelet och tycker recensenten har dålig smak. Om man gillar spelet, vad ska man säga? Ja, han har nog rätt och min smak är fel?

Det är väl mer att FZ har valt att inte gå som många andra recesenter. Spelet har fått ganska ok bemötande överlag, fz gjorde det inte.

Enligt mig verkar många recensioner påpeka samma brister och mindre bra saker, skillnaden är hur mycket de tycker dessa saker väger för helheten.


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem

Finns det något djup i detta spel? (story, char custom, items, hur öppet, osv)

Medlem

Må vara dåligt, men ändå ett av de bättre RPG-spelen som finns. Det duger för mig, fast det kommer aldrig slå Skyrim!

Medlem

Håller inte med detta för 5 öre!

Lirade demot; vilket jag tyckte verkade dåligt och kändes som en enda konsolport till PC, så jag var skeptisk i början.

Men nu när jag köpte den färdiga utgåvan så var det GRYMT! Dess ju med man spelar dess då roligare blir det och svårare och bättre på alla möjliga sätt.

Mycket valfrihet, GRYMM combat och "flow", stor värld med mycket på sidan om (för den som vill utforska hela världen) och en bra story!

För mig är det här spelet som en blandning av Skyrim och Dungeon Siege 1 (Fast utan companions).

8,5/10 smultron får det av mig. Helt klart värt varenda öre!

Inaktiv

Om jag har uppfattat det rätt så gillade inte recensenten det för att världen det utspelar sig i inte föll han i smaken.
Då kan jag förstå att man inte ger det något toppbetyg med tanke på att det är en viktigt komponent.

Om man däremot inte är så kinkig så är spelet helt fantastiskt. Jag älskar verkligen KOA.
Har spelat 3h änsålänge och har njötit varenda sekund. Visst kan dialogerna vara lite dryga men space-knappen kan då komma väl till pass.

Fighterna är underhållande och grafikstilen vänjer man sig vid

4/5 från mig...

Medlem

Man kan ju prova demot i 45 minuter, men det krävdes inte så lång tid för mig att stänga av till förmån för annat.

Medlem

Ett helt okej spel, som dock inte kommer över Steam/Live Arcade/PSN-nivå, hade varit ett givet köp för 150kr medn att försöka kränga ett så uppenbart budgetspel som "fullpristitel" är idioti, till och med för EA.

Medlem

Bra recension som vanligt!

Medlem
Skrivet av Tompa974:

Jag håller verkligen inte med om denna 2/5. Jag har spelat igenom och är level 17. Fighterna och hur du bygger din gubbe är väldigt roliga. Jag kan dock hålla med om att det är ett mediokert "socialt" system och att det ofta är tråkigt inne i städerna. Men som sagt, när jag springer runt med knivar i högsta hugg eller urcoola magiska chakrams som jag slungar mot mina många fienden, känns det verkligen som om alla konversationer i Amalur kan vägas upp. Hoppa över den här recensionen och läs dessa istället. :

http://www.gamereactor.se/recensioner/36641/Kingdoms+of+Amalu...
http://xbox360.ign.com/articles/121/1218070p1.html

Jag tycker den här recensionen verkade ganska inställd på att spelet var dåligt, så om du istället vill läsa gott om den, så titta ovan.

Hur kan du ha spelat igenom spelet redan? skulle inte main-questen ta 25 timmar? och att länka till gamereactor för en bättre recension är som att säga till någon att dricka cola om man inte gillade ett vin!

angående spelet så får man väl se hur det är i kväll...ska bli intressant


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Jag spelade bara demot, vissa saker gillade jag. Men överlag verkade spelet väldigt samma sak om och om igen. Det kändes en aning som WoW men singleplayer. Det jag hann se av deras "öppna" värld, så verkade det väldigt begränsat vart man kunde gå :S

Inaktiv

Det kändes lite stelt men om jag ska vara ärlig och ska jämföra så tycker jag att överlag är det mycket roligare än skyrim, Skyrim har en story som jag inte kunde bry mig mindre om, fruktansvärt tråkig och stel story. Sen hur man kan få släppa ett spel med EXAKT samma motor som Morrowind är helt fruktansvärt! Fallout 3 var Oblivion with guns, Skyrim är Fallout 3 with horses. Bethesda får fan skärpa till sig och sluta använda den usla motorn som de har!

Och sen så är combat systemet helt outstanding i Kingdom, något man inte kan anklaga Skyrim för.

Medlem

tycker det förjänar bättre, riktigt roligt är det att spela allefall:) tycker det är helt okej, inte jämförbart med oblivion dock då, men okej.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Jag är inte ett dugg förvånad över fzs betyg, för KOAR är faktiskt riktigt underhållande, massor med huvud och siduppdrag, men vad kan man förvänta sig med personer som höjer Skyrim till skyarna, det absolut sämsta spelet under 2011.

Usel grafik och överspelat på rekordtid.

KOAR ger en hel del att önska, men slår man ihjäl ett par timmar så växer det.

Visst mkt känns antingen stulet eller redan påfunnet, och i relation till Dragon age, fable II, III så står det sig tunt

/DT


signatur

Denon / Pioneer

Medlem
Skrivet av Deep Throat:

Jag är inte ett dugg förvånad över fzs betyg, för KOAR är faktiskt riktigt underhållande, massor med huvud och siduppdrag, men vad kan man förvänta sig med personer som höjer Skyrim till skyarna, det absolut sämsta spelet under 2011.

Usel grafik och överspelat på rekordtid.

KOAR ger en hel del att önska, men slår man ihjäl ett par timmar så växer det.

Visst mkt känns antingen stulet eller redan påfunnet, och i relation till Dragon age, fable II, III så står det sig tunt

/DT

lite orättvist, skyrims huvudkampanj kanske var lite kort men det finns även där en massa sidouppdrag att göra...kass grafik kan du väl knappast påstå att det är. Det är inte den bästa grafiken, men den funkar. Sen handlar det mycket om stämningen, se bara på spelen du nämnde, de handlar alla mycket om stämningen och har inte någon fantastisk


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av VelociRaptor:

Fz är inkompetenta

Tala om varför, annars fyller din kritik ingen funktion.

För att ni ger det här trevliga lilla spelet en tvåa men ni ger Dragon Age 2, det absolut sämsta spelet 2011 efter Duke Nukem Forever en fyra?! Röker ni crack innan ni recenserar era spel?

Redaktör
Skrivet av shiningboy:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av VelociRaptor:

Fz är inkompetenta

Tala om varför, annars fyller din kritik ingen funktion.

För att ni ger det här trevliga lilla spelet en tvåa men ni ger Dragon Age 2, det absolut sämsta spelet 2011 efter Duke Nukem Forever en fyra?! Röker ni crack innan ni recenserar era spel?

Det KAN ju vara så enkelt att folk har olika åsikter om Amalur (och även Dragon Age 2). Att döma av de vitt spridda omdömena i denna tråd kan så vara fallet nu.


signatur
Medlem

Jag SKÄMS över att vara en del av detta community när folk beter sig så här jävla illa på grund av en ynklig liten recension. Så mycket skitsnackande, väldigt få som faktiskt pratar OM spelet. Och snälla, jämför det inte med Skyrim, det enda det har gemensamt är att det är ett RPG-spel.

Min uppfattning om spelet än så länge (3h speltid)
Pros : -Bra fightingsystem (om lite för lätt). Det känns som dem har tagit lite inspiration från Rocksteadys Batman-spel vilket är positivt.
- Passande soundtrack. Låtarna faller mig i smaken helt enkelt.
-Character building-systemet är ett av de bättre på senaste tid. Det är simpelt, men inte ytligt. Man har mycket valmöjligheter och det är faktiskt kul att bygga på sin karaktär.

Cons :
-Ljuden är ibland av medelmåttig kvalitet, ibland är det bara pinsamt hur dålig kvalitet vissa ljud-effekter har.
-Storyn, miljön och karaktärerna(än så länge) är mediokra och oinspirerande. Det känns som ett MMO, men man är helt ensam.
-KAMERAN ! Jag hoppas att vi får en patch så att vi kan ställa in kameran själv. Ibland har jag ingen aning om vad som händer i en fight då kameran zoomar in på mig, och jag har fem fiender som attackerar mig varav endast två är synliga.

Jag säger så här : Jag förstår FZ's betyg HELT och hållet, då detta spelet har många problem, och även många bra saker. Jag personligen hade satt ett högre betyg för jag gillar fightingsystemet och leveling-systemet, som antagligen kommer få mig att spela igenom hela spelet, men att recensenten inte gillade spelet är inte konstigt.

I slutändan handlar det om vad man gillar i ett RPG-spel. Vissa människor vill ha en immersiv story (och föredrar Skyrim), medan andra vill ha en action-upplevelse och lite skojigt levlande(och föredrar detta).
Nu råkade jag ändå jämföra med skyrim.. well well..

PEACE !

Skriv svar