Medlem
Skrivet av ShavedEwok:
Skrivet av DeadHead:

GW2 är det spel som kommer med mest nyheter i ett mmo någonsin. De har verkligen inte plockat det bästa från swtor/rift - snarare har de spelen plockat idéer från GW2 i så fall!

Lol...wut?

För det första, vad som är "nyheter" eller inte är en definitionsfråga och mer eller mindre en ren smaksak. Det handlar mer om vad du personligen uppskattar eller anser vara "nytt" än någonting annat IMO.

För det andra, att SWTOR skulle ha plockat idéer från GW2 är inte stämmer nog inte...alls.

Snarare är det tvärt om då SWTOR dels har varit i produktion längre än GW2 och släpptes för ca två månader sedan och dels så hörde i alla fall inte jag något snack om t.ex. story från GW2's håll förrän långt efter att SWTOR hade offentliggjort sin storyfokus.

That said, så ser jag personligen fram emot GW2 då det verkar mycket lovande och dessutom inte har en prenumerationsbaserad betalningsmodell.

Att det sedan är samma gamla uttjatade tomtar-&-troll-fantasy tema som drygt 80% av alla andra MMO's (var det någon som sa "nyheter"? ) får man väl stå ut med om det visar sig vara tillräckligt bra.

SE

Har varit i produktion ungefär lika länge.

Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av ShavedEwok:
Skrivet av DeadHead:

GW2 är det spel som kommer med mest nyheter i ett mmo någonsin. De har verkligen inte plockat det bästa från swtor/rift - snarare har de spelen plockat idéer från GW2 i så fall!

Lol...wut?

För det första, vad som är "nyheter" eller inte är en definitionsfråga och mer eller mindre en ren smaksak. Det handlar mer om vad du personligen uppskattar eller anser vara "nytt" än någonting annat IMO.

För det andra, att SWTOR skulle ha plockat idéer från GW2 är inte stämmer nog inte...alls.

Snarare är det tvärt om då SWTOR dels har varit i produktion längre än GW2 och släpptes för ca två månader sedan och dels så hörde i alla fall inte jag något snack om t.ex. story från GW2's håll förrän långt efter att SWTOR hade offentliggjort sin storyfokus.

That said, så ser jag personligen fram emot GW2 då det verkar mycket lovande och dessutom inte har en prenumerationsbaserad betalningsmodell.

Att det sedan är samma gamla uttjatade tomtar-&-troll-fantasy tema som drygt 80% av alla andra MMO's (var det någon som sa "nyheter"? ) får man väl stå ut med om det visar sig vara tillräckligt bra.

SE

Har varit i produktion ungefär lika länge.

BioWare och LucasArts har jobbat på SWTOR sen 2005. Det var då vår guildleader i SWG började jobba på projektet.

Medlem
Skrivet av Vorheece:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av ShavedEwok:
Skrivet av DeadHead:

GW2 är det spel som kommer med mest nyheter i ett mmo någonsin. De har verkligen inte plockat det bästa från swtor/rift - snarare har de spelen plockat idéer från GW2 i så fall!

Lol...wut?

För det första, vad som är "nyheter" eller inte är en definitionsfråga och mer eller mindre en ren smaksak. Det handlar mer om vad du personligen uppskattar eller anser vara "nytt" än någonting annat IMO.

För det andra, att SWTOR skulle ha plockat idéer från GW2 är inte stämmer nog inte...alls.

Snarare är det tvärt om då SWTOR dels har varit i produktion längre än GW2 och släpptes för ca två månader sedan och dels så hörde i alla fall inte jag något snack om t.ex. story från GW2's håll förrän långt efter att SWTOR hade offentliggjort sin storyfokus.

That said, så ser jag personligen fram emot GW2 då det verkar mycket lovande och dessutom inte har en prenumerationsbaserad betalningsmodell.

Att det sedan är samma gamla uttjatade tomtar-&-troll-fantasy tema som drygt 80% av alla andra MMO's (var det någon som sa "nyheter"? ) får man väl stå ut med om det visar sig vara tillräckligt bra.

SE

Har varit i produktion ungefär lika länge.

BioWare och LucasArts har jobbat på SWTOR sen 2005. Det var då vår guildleader i SWG började jobba på projektet.

Så länge och ändå är det inte särskilt innovativt? Otroligt.

Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Vorheece:

BioWare och LucasArts har jobbat på SWTOR sen 2005. Det var då vår guildleader i SWG började jobba på projektet.

Så länge och ändå är det inte särskilt innovativt? Otroligt.

Hehe Ja, Themepark-genren behöver förnyas. Det är en genre som har fastnat i puberteten och inte lyckats mogna i samma takt som spelarna. Med lite tur sätter kanske GW2 fart på det.
Annars får vi nog sätta vårt hopp till Sandbox helt och hållet.

Ish
Medlem

"men hajpen har hittills inte nått The Old Republic-höjder" .. Hmm.. Det spelet har gått nästan helt obemärkt förbi mig..


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Är äckligt sugen på detta spel, pvpn verkar vara vass! gillar att man kan "dodga" så det blir lite mer skill i striderna, sen det där med en quest-kedjan du nämnde i starten låter som Public Quests från Warhammer Online

I CANT w8 GIEF

Medlem

Vad jag inte skulle göra för att få vara dig den stunden du spelade Fredrik!


signatur

The spiders won,t find us here.

Medlem

Jag köper inte mycket spel, men det här, det är ett solklart köp!

Medlem

Kollade nyss genom "Press Event Coverage" av spelet och jag måste säga att det ser riktigt kul ut. Speciellt World vs World vs World-thingy.

Gen
Medlem

Fredrik borde bli författare. Episk skrivet då det kändes som att man läste just en bok

Medlem

Väldigt intressant läsning. Jag är inte såld på stridssystemet ännu och jag vill gärna prova det innan jag går med i fanboy-klubben, men resten LÅTER bra!

Medlem

Otroligt välskrivet och informativt på ett trevligt sätt! Bästa FZ läsningen på många månader. GJ Fredrik Eriksson!

Medlem
Medlem

Vet ni något om vad för hårdvara man ska ha i datorn för att kunna lira spelet, vad var det i eran test datorn när ni testade det?

Förövrigt var det en väldigt bra artikel och den var mycket trevlig att läsa. Mycket bra gjort Fredrik
Spelet kommer förövrigt förbokas dan det får släppdatum.


signatur

In Hoc Signo - PPP

Medlem

För den oinvigde så var detta mycket bra skrivet och innehållsrikt och dessa är kanske den primära målgruppen.
För den som följt spelets utveckling och demon så var det inget nytt under solen.

Varför inte skriva om saker som tex guildsystemet och WvW som inte har presenterats eller provspelats tidigare?

Jag tyckte detta var mycket tunt med tanke på den tid ni haft på er att skriva artikeln och framför allt provspela spelet.

För mig personligen, som sett fram mot er recension, gav detta inget mer utan är egentligen en sammanställning av redan kända saker och kryddat med lite personliga åsikter. Jag vill ha mer fakta om spelet.

Men som sagt i första meningen, jag är kanske inte den primära målgruppen för recensionen.

Medlem
Skrivet av myskah:

Vet ni något om vad för hårdvara man ska ha i datorn för att kunna lira spelet, vad var det i eran test datorn när ni testade det?

Förövrigt var det en väldigt bra artikel och den var mycket trevlig att läsa. Mycket bra gjort Fredrik
Spelet kommer förövrigt förbokas dan det får släppdatum.

Finns nog inga specifika specs än. Men jag har svårt att tro att de skulle vara speciellt höga, det är ju trots allt ett MMO och de vill nå den stora marknaden.
Du kan kolla på Press Event Coverage-klippet som är från en av de senaste builds av spelet så får du ett hum om hur det kommer se ut. http://www.gamebreaker.tv/mmorpg/gets-it-right/

Medlem
Skrivet av Vorheece:
Skrivet av myskah:

Vet ni något om vad för hårdvara man ska ha i datorn för att kunna lira spelet, vad var det i eran test datorn när ni testade det?

Förövrigt var det en väldigt bra artikel och den var mycket trevlig att läsa. Mycket bra gjort Fredrik
Spelet kommer förövrigt förbokas dan det får släppdatum.

Finns nog inga specifika specs än. Men jag har svårt att tro att de skulle vara speciellt höga, det är ju trots allt ett MMO och de vill nå den stora marknaden.
Du kan kolla på Press Event Coverage-klippet som är från en av de senaste builds av spelet så får du ett hum om hur det kommer se ut. http://www.gamebreaker.tv/mmorpg/gets-it-right/

Aja specsen kommer väl så småningom, men man tackar för länken


signatur

In Hoc Signo - PPP

Medlem
Skrivet av myskah:

Vet ni något om vad för hårdvara man ska ha i datorn för att kunna lira spelet, vad var det i eran test datorn när ni testade det?

Förövrigt var det en väldigt bra artikel och den var mycket trevlig att läsa. Mycket bra gjort Fredrik
Spelet kommer förövrigt förbokas dan det får släppdatum.

Vad jag har hört så ska det vara ungefärt som GW, möjligtvis snäppet högre.
Förövrigt så ser GWs specification ut såhär

Medlem
Medlem
Skrivet av Bruttan:

Redan gjort!!


signatur

In Hoc Signo - PPP

Medlem

AJDÅ! Det känns som att jag återigen kommer bli fast vid ett MMORPG och lägga all min lediga tid på det. WOW var riktigt kul när jag började med det redan under betatiden, men jag blev fast i flera år och slösade bort mitt liv. Får se hur det går denna gång.

Medlem

Förvånad över att se så mkt gw2 reklam nu, trodde inte de skulle köra den linjen.


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

12
Skriv svar