Total kostnad för Mass Effect 3: 6000 spänn

Robot
Total kostnad för Mass Effect 3: 6000 spänn

Om du vill ha allt in-gamematerial som det går att få tag på i Mass Effect 3 får du hosta upp nästan sex tusenlappar, enligt en beräkning som har gjorts av Destructoid.

#mass-effect-3


Medlem
Total kostnad för Mass Effect 3: 6000 spänn

Ja är det nåt dem kan där borta på EA, så är det att driva in pengar.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Liara figurine? Where?

Edit: Hittade den och den var ju ful, ser inte alls ut som Liara i spelet.

Medlem

Aha, det var hårdvara också. Tänkte att det var DLC och annat in-game skit.

Medlem

Ja vad ska man säga, att det man fasat för börjar ske allt mer, lyssnade på senaste Epic Battle Cry och hörde att en viktig del av storyn kommer kosta pengar. Är jag förvånad? Knappast, detta har jag bara väntat på. Visst kostar spel mer och mer att utveckla och visst är spel idag billigare än förr men samtidigt har spel aldrig varit lika populära nu som då. Vidare fanns det inte uppföljare på uppföljare baserad på samma motor (det fanns givetvis undantag), detta är bara början, till slut kommer man få betala för separata delar av ett spel. Vi konsumenter kan göra något åt detta, visa ert missnöje mot industrin och avstå helt från att köpa film, spel, musik och böcker under mars månad, visa att ni tar avstånd till lagar som ACTA, lagar som är utformade av företag med egenintresse "Action speaks louder than words".

Vill bara poängtera att det jag skriver om ovan inte har så mycket med denna nyhet att göra utan mer om hur EA valt att ta betalt för dlc som, av allt att döma, verkar vara en viktig del av storyn.

Medlem

6000kr för allt "in-gamematerial". Njäe, inte riktigt, jag klassar inte direkt iphone case, keyboard, headset, controller, staty etc för in-gamematerial

Medlem

Stämmer ju inte riktigt. Man behöver ju bara köpa en av prylarna som ger "Collector Assault Rifle unlock DLC/Powerup".

FM-guru
F.d. Sisyr

Förklara gärna vad leksaker och statyetter har med in-game att göra.

Medlem

Och 7000 till om du vill ha denna högst relaterade produkt:
http://www.webhallen.com/lek_och_gadgets/144097-mass_effect_3...


signatur

// Bacon <3

Inaktiv

Aftonbladet titel strikes again!

Medlem
Skrivet av Combi:

Aftonbladet titel strikes again!

Aningens.

Medlem

något som fascinerar mig är att de väljer in 7 olika saker som ger i princip exakt samma sak känns inte riktigt rättvist o säga att allt kostar 6000 när man bara behöver köpa en av alla razer produkter...


signatur

We are the blades of AIUR!
And the shadows of Shakuras!

Medlem

Det blev lite "meh" när jag såg att kostnaden även gällde t-bord och grejer.

Medlem
Skrivet av Barine:

något som fascinerar mig är att de väljer in 7 olika saker som ger i princip exakt samma sak känns inte riktigt rättvist o säga att allt kostar 6000 när man bara behöver köpa en av alla razer produkter...

Den tanken slog mig med:P Plus DLC:t From Dust låter väldigt likt N7 CE:s DLC From Ashes.. Enda riktiga fakta som finns om From Dust är från ett GameStop kvitto, Förväxling kanske?

Medlem
Skrivet av purjo:

Liara figurine? Where?

Edit: Hittade den och den var ju ful, ser inte alls ut som Liara i spelet.

Innan jag börjar vill jag bara skriva att en "figurine" som avbildar Liara mer som i spelet hade varit intressant men......

Det är inte meningen att den ska se precis ut som Liara gör i spelet. Den är gjord i en Anime/manga karaktärs-stil som kallas "bishoujo", som i princip betyder vacker och ung tjej.
Det är alltså en tolkning av Liara och inte en avbildning. Jag tycker den är fin, men jag gillar ju också anime/manga så jag kanske är jävig=P

Men om jag ska skriva nåt om själva artikeln så tycker jag också att det är konstigt att de har tagit med en massa olika saker som ger samma bonus i spelet...makes no sense


signatur

"The following sentence is true. The previus sentence is false.

Medlem

Årets mest meningslösa nyhet. Jan Helin eller Thomas Mattson vill nog ha Mikael Hällgren på sin arbetsplats.

Medlem

Känns lite pinsamt att vidarerapportera en artikel som är så missledande, man behöver endast köpa 1 av de 8 produkterna som är bundlad med assault rifle dlcn.

240$ är summan som borde rapporteras.

Medlem

Håller med, trodde det gällde dlc och sånt bara.

Medlem

glöm inte 9 kg geväret för 7 papp också.

Medlem
Skrivet av Oddjob:

6000kr för allt "in-gamematerial". Njäe, inte riktigt, jag klassar inte direkt iphone case, keyboard, headset, controller, staty etc för in-gamematerial

Grejen är den att om man köper dessa prylar så får man även koder för att låsa upp exklusivt material in-game. Så vill man ha "det kompletta spelet" så är man ju illa tvungen att köpa allt detta.

Medlem

*facepalm* med tanke på att typ 6 saker gav "collector Assult rifle" så nej man behöver inte lägga ut 6k för allt in-game material.


signatur

Rwa?

Medlem

Tror att den fulla kostnaden för "det kompletta spelet" är 6-700kr. Inte 6000. Collector Assault Rifle är bara för MP, och kommer knappast vara något awesome. Spelet är jävligt komplett utan den.
From Ashes får man i CE, så CE är komplett. Om vanliga spelet är komplett utan From Ashes eller ej vill jag inte säga förrän jag ser storleken på DLC-filen. Är den stor, så är spelet komplett utan den.
Kostnaden ligger på 105$, snabbt uträknat. From Ashes ingår som sagt i CE-priset på 80, så ingen extra kostnad där. Köper man artbooken, får man Collector Assault Rifle. Ungefär 105$. De andra grejerna, "randomized MP shiet" är troligtvis inte mer än recruit packs/veteran packs, vilket man ändå får när man spelar spelet.

Good journalistic work!

EDIT: Faktum är att det blir bara 95$ om man inte köper CE-versionen (om man nu MÅSTE HA Collector Assault Rifle)

Medlem
Skrivet av Devildoll:

glöm inte 9 kg geväret för 7 papp också.

Fast man får ju inget in-gamematerial om man köper den.


signatur

Kanelbulle

Medlem
Skrivet av yodafly:
Skrivet av Barine:

något som fascinerar mig är att de väljer in 7 olika saker som ger i princip exakt samma sak känns inte riktigt rättvist o säga att allt kostar 6000 när man bara behöver köpa en av alla razer produkter...

Den tanken slog mig med:P Plus DLC:t From Dust låter väldigt likt N7 CE:s DLC From Ashes.. Enda riktiga fakta som finns om From Dust är från ett GameStop kvitto, Förväxling kanske?

Det är samma DLC, bara den killen som inte tänkt igenom sin uträkning riktigt. Så ja, för att förtydliga för alla som läser detta så Day-1 DLCt är gratis när du beställt en N7 Collectors Edition.

Medlem

Alla ni som snackar om att man bara "behöver" en av de produkter som ger Collector Assault Rifle:

Varje produkt man köper utöver den ger uppgraderingar till Collector-vapnet. Så ja, för att få allt material "måste" man köpa alla Razer-produkter och dylikt.

Medlem

Ah den så kallade George Lucas affärsmodellen http://www.youtube.com/watch?v=Yo7J2bTjUSI&t=5m0s ;D

Medlem
Skrivet av Stephan:

Alla ni som snackar om att man bara "behöver" en av de produkter som ger Collector Assault Rifle:

Varje produkt man köper utöver den ger uppgraderingar till Collector-vapnet. Så ja, för att få allt material "måste" man köpa alla Razer-produkter och dylikt.

Hahaha.
Ja, det ger en uppgradering. Men vem säger att man "måste" köpa alla Razer-produkter?
Totalt kan man uppgradera Collector Assault Rifle till nivå sju (åtta med artbook). Det saknas två nivåer för max.
Jag tror man kommer kunna uppgradera den i MPn genom att köpa veteran packs eller liknande högre packs.
Så nej, man "måste" inte köpa alla Razer-produkter. Jag tror på att man "behöver" en, sedan räcker det. Det kommer jag fortsätta tro tills BioWare säger annat eller spelet släpps.

Medlem

Hur jag än räknar här så blir resultatet äckligt...
Antar att jag väntar på Mass Effect Trilogy 75% off på Steam/Origin istället. Det är väl en bra serie spel om 2 år också vågar jag anta.

Inaktiv

Total kostnad för Mass Effect 3: 800 kronor.
In-game materialet som räknas som MASS EFFECT då.

Fysiska leksaker är ju inte en del av spelet.


signatur

The Year was 2027..

Medlem
Skrivet av john2376:

Total kostnad för Mass Effect 3: 800 kronor.
In-game materialet som räknas som MASS EFFECT då.

Fysiska leksaker är ju inte en del av spelet.

Nej, men de in-game saker som man låser upp med de koder man får genom att köpa de fysiska leksakerna är en del av spelet.


signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

12
Skriv svar