Vinn den mystiska lådan

Skribent
Vinn den mystiska lådan

Hear, hear! Det är grandios bloggtävling på gång. Vinsten den här gången är gårdagens mystiska låda och innehållet i den. Rutinerade läsare vet att detta innebär en tjusig #Dishonored-klocka kombinerat med en termometer och hygrometer.

Och vad behöver du göra för att vinna? I morgon kommer jag och Tompa återigen kliva in i spelrummet för en holmgång Trials-turneringar. Som vanligt lär det bli smutsigt, besinningslöst med fler fula ord än du nånsin visste fanns. Vem vinner? Och med vilka siffror? Fem turneringar kommer att avhandlas så ett svar kan exempelvis se ut så här:

"Fredrik vinner med 5-0" eller "Fredrik vinner med 4-1".

Den som skriver rätt svar först av alla i kommentarsfältet undertill vinner. Och enbart ett svar per deltagare är giltigt, så inget fusk. Ni har fram till i morgon klockan 13.00 på er. Stort lycka till!

(En särskild ömsint lyckönskning får Tomas, han behöver det.)

Uppdatering: Efter överläggning kom vi fram till att det är rätt trist att bara sex glada laxar kunde vara med. Därför gör vi så här: alla kan vara med och gissa, därefter slumpar vi fram vinnaren av de som hade rätt svar. Och vi förlänger tävlingen till i morgon klockan 13.00. Vi beklagar vår matematiska klumpighet.

[ia=533401; large]

#blogg

Medlem
Vinn den mystiska lådan

Tomas vinner med 3-2. Jag tror på gammelman!

Medlem

Tompa vinner med 4-1


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

Fredrik vinner med 3-2 !

(Du Ladestam, 4 + 2 = 6 )


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:

Fredrik vinner med 3-2 !

(Du Ladestam, 4 + 2 = 6 )

Damp va tänker jag med


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

Fredrik vinner med 4-1

Fredrik vinner med 5-0

PAS
Medlem

Tomas vinner med 3-2

Medlem

Bah, fanns ju inga svar kvar.

Tomas vinner med 3-2 och Fredrik kräver en omgång till vilken han vinner med 4-1

Medlem

Nahh, jag då. Alla ställningar är upptagna...Får väl gå outside the box då:

Fredrik vinner med 3-1, då blir Tompa arg och kastar ut spel och Fredrik genom fönstret!


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Medlem

Topmpa vinner med 6-0

Men nu var ju alla chansera att vinna bortfallna
Ingen vidare sportslig chans här inte.

Tompa vinner med 2-2.
Redaktionskris avbröt spelet och Tompa vinner pga senioritet.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Var ju en lite elak tävling att bara 6 personer kan vara med och tävla samt att man lägger ut tävlingen när vanligt folk sitter på jobbet =p

Medlem

Och nu kan resten av FZ gissa på vem som gissade rätt på tävlingen!

Medlem

Fredrik vinner med 3-2.

Redaktör
Ponny

Våra matematiska krafter var uppenbarligen inte riktigt med oss när vi bestämde reglerna. :/ Det blev ju lite tokigt vilket vi ber om ursäkt för. Men det kommer fler bloggtävlingar, där vi lovar att alla kan tävla på lika villkor.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

0 - 0, Calle kommer och bjuder på tårta så det blir ingen tävling.

Medlem

Jag satsar på Tompa med 2-1, för att det grävs av en strömkabel utanför så det blir strömavbrott i hela kvarteret.


signatur
Medlem

Jahapp, då var man försent ute.

Medlem

Jaha, grattis en av de 6 första.
Vad kommer här näst? Den som postar första 'First!' kommentaren vinner Diablo III Collector's edition?

Inaktiv

fredrik vinner med 2-0

Medlem

Så svårt. Jag vet om att Fredrik spelar spel konstant eller det är iaf intrycket man får av hans blogg, men Tompa har man noll koll på.
3-2 till Fredrik säger jag

Medlem

Fredrik vinner med 3-2.

(redri för att reglerna ändrades)


signatur

"De kallar sig Brown och menar det"

Skägg.
10 Chambers

There is no cake!


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

There is no cake!

There is no spoon, but there's a cake alright!

Medlem

Many were to late for the awesome cake

Medlem

Vår käre Tompa vinner med 3-2

Redaktör

Vi gör så här: alla får gissa på ett resultat vardera (även om någon annan redan gissat på det). Av de som gissar rätt slumpar vi fram en vinnare. Vi förlänger även tävlingen till i morgon.

Nu ska jag på extrainsatt mattelektion. Hörs!


signatur
Medlem

Tompa 4 - 1 Fredrik!

Redaktör
Skrivet av Traveller in time:

Tompa vinner med 2-2.
Redaktionskris avbröt spelet och Tompa vinner pga senioritet.

Den där analysen vinner man inga klockor med...


signatur
12
Skriv svar