EA kan bli uppköpt av sydkoreanskt MMO-företag

Inaktiv

Gillar bilden

Medlem
Skrivet av fixarjocke:

Tänker alltså på säkerheten som inte finns, då dem använder sig utav "GameGuard" som alla fixar att ta sig igenom med programmet CE.. Online spel och fusk hör inte hemma..

Menar du Cheat Engine? För det är ju bara en memory scanner + en halvbra debugger, inget man kringår fuskskydd med direkt.

Medlem

haha fysatan vilken javla grindfest det kommer bli i vartenda ea lir i framtiden


signatur

jag inte hittat på något vettigt att skriva här än

Medlem
Skrivet av maoinc:

det kan ju inte bli sämre än vad det är nu iaf:P

Det är just sådant man inte skall säga, livet brukar nämligen ta tillfället i akt att sabba det (ännu mer) då.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Oj vad sjukt det låter.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Battlefield - Manga battles?

Medlem

Men hmm.. undrar vad som händer med utvecklingen av SimCity nu då..


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

Har man nått botten, så kan man bara ta sig uppåt, eller hur var det nu?


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

Noooooo! Satans företag får inte ledas av kineser!


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

Hoppas inte. Jag tycker EA är bra och ska vara så som den är faktiskt.


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem
Skrivet av Kimpur:

Har man nått botten, så kan man bara ta sig uppåt, eller hur var det nu?

De har inte nått botten ännu, när vi får asiatiska drakar i dragon age, kinesiska huvudpersoner i mass Effect och när battlefield utvecklas i Kina. Då, då är botten nådd!

*Sydkorea


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem
Skrivet av maoinc:

det kan ju inte bli sämre än vad det är nu iaf:P

Dagens sanningsord!

Medlem

Tycker inte om det. Låter dock mest som ett rykte.
EA måste vara värt en enorm summa. Har Nexon sådana pengar måste de kunna rusta upp sitt egna företag och släppa världstitlar själva.
Sen personligen tycker jag inte om att allt blir uppköpt av Asiater. Inget emot asiater på något vis gillar bara inte att vi säljer alla företag till dem. Hade haft samma åsikt om de gällt Syd-Amerikaner, Afrikaner eller Australierna. De får gärna göra egna företag o flytta hit. Typ Ikea, H&Mish.

Edit: Krävdes en omformulering för att inte skapa missförstånd.

Skrivet av Ladestam:

Noooooo! Satans företag får inte ledas av kineser!

Sydkoreaner, inte kineser.

Medlem
Skrivet av firsov:

Tycker inte om det. Låter dock mest som ett rykte.
EA måste vara värt en enorm summa. Har Nexon sådana pengar måste de kunna rusta upp sitt egna företag och släppa världstitlar själva.
Sen personligen tycker jag inte om att allt blir uppköpt av Asiater. Inget emot asiater på något vis gillar bara inte att vi säljer alla våra företag åt dem. Hade haft samma åsikt om Norskar,danskar, finskar, tyskland eller vad som helst köpt upp allt

Hur är EA "vårat företag" snälla, berätta för mig??
EA är enligt mig så LÅNGT IFRÅN VÅRAT som det möjligen går. Jag känner 999999ggr mer gemenskap med random asiat än någon från EA.

Medlem
Skrivet av Ladestam:
Skrivet av Kimpur:

Har man nått botten, så kan man bara ta sig uppåt, eller hur var det nu?

De har inte nått botten ännu, när vi får asiatiska drakar i dragon age, kinesiska huvudpersoner i mass Effect och när battlefield utvecklas i Kina. Då, då är botten nådd!

Jo, ärligt talat. EA har nått botten. Jag talar inte nödvändigtvis om kvalitén på spelen. Ni får inte glömma att EA är ett jättebolag som äger X antal utvecklarstudios. Som publisher är EA de värsta tänkbara.

Medlem
Skrivet av raefzm88:

Hur är EA "vårat företag" snälla, berätta för mig??
EA är enligt mig så LÅNGT IFRÅN VÅRAT som det möjligen går. Jag känner 999999ggr mer gemenskap med random asiat än någon från EA.

Det är det inte. Kolla min Edit. Läste de igen efter o förstod hur dumt det lät.

Medlem
Skrivet av firsov:
Skrivet av raefzm88:

Hur är EA "vårat företag" snälla, berätta för mig??
EA är enligt mig så LÅNGT IFRÅN VÅRAT som det möjligen går. Jag känner 999999ggr mer gemenskap med random asiat än någon från EA.

Det är det inte. Kolla min Edit. Läste de igen efter o förstod hur dumt det lät.

Okej, ser nu att du ändrat ditt inlägg, jo det lät idd oerhört dumt. Jag står fast vid min uppfattning dock, att EA är så långt ifrån 'vårat' som det går. Inte ens DICE kan klassas som svenskar imo.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av Ladestam:

Noooooo! Satans företag får inte ledas av kineser!

Sydkoreaner, inte kineser.

Darn, vad fick jag kineser ifrån. Nu har jag skrivit kineser i 8 inlägg som jag inte orkar ändra.

Sydkoreaner, a ja nu blev det mycket bättre.


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

Lite ironiskt med tanke på allt EA själva har köpt upp.

Medlem
Skrivet av maoinc:

det kan ju inte bli sämre än vad det är nu iaf:P

Det kan bli -mycket- sämre än vad det är nu.

Nexon= mer giriga än EA, micro-transactions till max när det gäller de flesta spel de har ett finger i.

Plus att om detta nu skulle stämma, så blir det en hel del mer "f2p" projekt.

Jag har ett stort hat för EA (som de flesta nog har numera) men skulle de bli uppköpta utav Nexon, så får vi ett ännu sämre företag, som absolut inte tänker bry sig om sina "kunder" (som EA är just nu fast värre)

Medlem

Tror mig det kommer bli värre om dom köper upp EA, har kört nexons spel innan och det är 10 gånger värre

Medlem

Vore rätt dråpligt om det händer :). Vore ju ännu roligare om dem därefter tvingar EA att enbart göra mmo spel av alla sina franchises, för att sen bli sura på EA när deras spel inte säljer tillräckligt bra och lägger ner företaget. Definition av poetisk rättvisa.

Medlem

Känner mig alltid lika negativt inställd till när så här stora köp sker... Ju färre, och större aktörer som det finns på marknaden desto sämre blir naturligtvis konkurrensen. En annan sak som oroar är licenserna på diverse spel, vi har sett det förut när EA, Activition etc har köpt upp studios och skrotat deras spel, det skulle jag verkligen inte vilja händer med EA då de trots sin impopularitet har en stor mängd mycket bra titlar och franchises. Bland annat, som någon nämnde, CimCity känns inte som Nexon-spel..

Medlem

Kan inte bli sämre iaf, ser fram emot en CoD utmanare med starka RPG-element där huvudpersonen är en ung kille som föredrar rejäla svärd (lol) och måste rädda världen för att det är coolt.
Till sin hjälp får han medhjälpare och magier samt coola killstreaks och alla banor kommer vara långa korridorer. Battlefield: The Final Fantasy?
Nu med extra MMO servrar, förhandsbokningserbjudanden, och cash-shop

Medlem

Lägg ner hela EA, hatar EA

Medlem
Skrivet av krad:

Lägg ner hela EA, hatar EA

Det vore den enklaste och bästa lösningen. låt alla studios som för närvarande ägs utav EA å förklara självständighet och låt EAs ledning gå och avlida på någon avlägsen plats.

Medlem

Haha,
Lite lustigt att alla EA-haters som aldrig mer ska köpa ett EA spel är emot detta.

Hypocrisy at its finest

Medlem

Mycket ska man höra innan öronen trillar av!
Detta känns mest som ett rykte men vem vet...

Medlem

Ni ska inte tro att det blir nytt styre på EA bara för att de blir uppköpta. De som köper företaget får bara något att säga till om på det så kallade "board of directors" och en jävla stor bit av kakan som EA får in.


signatur

// Bacon <3

123
Skriv svar