Spelare försöker förstöra EVE-ekonomin – CCP hurrar

Inaktiv

Om nåt så leder detta till ännu högre priser..

Medlem

lol inget att se. Bara en grid som laddar som sirap och en local som spikar, på grund av fan och hans moster (och deras alt-konton) ska ner och titta på spektaklet.

EvE är spelet där man kan förlora månaders av arbete på grund av lagg..

Medlem

lol inget att se. Bara en grid som laddar som sirap och en local som spikar, på grund av fan och hans moster (och deras alt-konton) ska ner och titta på spektaklet.

EvE är spelet där man kan förlora månaders av arbete på grund av lagg..

Medlem
Skrivet av anon_20542:

Om nåt så leder detta till ännu högre priser..

Större förändringar på marknaden kommer vara beroende på hur länge Goons sitter i Jita. Det som skulle kunna höja priserna snabbt är Hulkageddon som följer Goons lilla skrik på uppmärksamhet.

Medlem

sp jävla skönt att läsa era posts, hajjar fan nada, goons hulkageddon ? u name it.
Men tycker endå själva iden låter riktigt jävla najs att crasha hela ekonomin

Medlem

25200 dollar i isk valtuta har förstörts.


signatur

Visa lite respekt swordfish. Tråd rensad.

Medlem

Jag tittar på en stream just nu och förstår fortfarande inget.
Undrar om jag skulle kunna gå från X3 till detta? Hm...
Hur som helst så gillar jag "Jymden" och det är trevligt att se hur skeppen ser ut och så.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Så... den där stora stationen kommer att explodera? När kommer detta att ske? Det verkar ta sin tid, inte som när Luke förstörde dödsstjärnan.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av flippp:

lol inget att se. Bara en grid som laddar som sirap och en local som spikar, på grund av fan och hans moster (och deras alt-konton) ska ner och titta på spektaklet.

EvE är spelet där man kan förlora månaders av arbete på grund av lagg..

Vilken grotta har du bott i?

Medlem

Hm... så de attackerar inte stationen? Nu blev jag besviken.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av DeKvittar:
Skrivet av Idono:

"Lander förklarar vidare att han tänker att det är hälsosamt att det här händer, att spelarna som har sina huvudaktioner vid Jita är de som styr ekonomin, att det kan verka positivt att de mer eller mindre kan sjunka ner till nivån "som alla andra" spelar på, just för att de inte längre är osänkbara"

Det är så sant det lander säger. Jita är svingit jävla dyrt och ekonomin är förjälvigt upphöjd. Det gör sig gått att krasha ekonomin.

Kanske därför de genomför aktionen?

Mittani gör inget gott för andra spelare. Han gör saker för skojs skull. Han krashar ekonomin pga. att han njuter av att se stor produktions corps lida.


signatur

Idono. That's me!

Medlem
Skrivet av Idono:
Skrivet av DeKvittar:
Skrivet av Idono:

"Lander förklarar vidare att han tänker att det är hälsosamt att det här händer, att spelarna som har sina huvudaktioner vid Jita är de som styr ekonomin, att det kan verka positivt att de mer eller mindre kan sjunka ner till nivån "som alla andra" spelar på, just för att de inte längre är osänkbara"

Det är så sant det lander säger. Jita är svingit jävla dyrt och ekonomin är förjälvigt upphöjd. Det gör sig gått att krasha ekonomin.

Kanske därför de genomför aktionen?

Mittani gör inget gott för andra spelare. Han gör saker för skojs skull. Han krashar ekonomin pga. att han njuter av att se stor produktions corps lida.

Om han nu inte hade gjort något gott för andra spelare så hade det inte varit många som gått med i goonswarms..........


signatur

Visa lite respekt swordfish. Tråd rensad.

Medlem

Har aldrig spelat EVE och kommer sannolikt aldrig att börja heller, men dess community står för de mest intressanta spelnyheterna i världen. Grymt!


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Finns det någon anledning att börja med eve nu? Har ingenting.. utan börjar från scratch. Tar det inte flera år att bygga upp sig i det här liret?

Medlem
Skrivet av vaskee:

Finns det någon anledning att börja med eve nu? Har ingenting.. utan börjar från scratch. Tar det inte flera år att bygga upp sig i det här liret?

Det kan ta ett litet tag men eve är inte som andra spel som tappar spelare över åren. Iom att det är ett sandboxspel och ccp håller det fräscht med ny grafik osv så kan det här spelet vara i 10+ år till.

Så jag tycker att du ska börja. Det blir bara roligare och roligare för varje år som går.

Medlem
Skrivet av vaskee:

Finns det någon anledning att börja med eve nu? Har ingenting.. utan börjar från scratch. Tar det inte flera år att bygga upp sig i det här liret?

Det blir antagligen rätt segt de första veckorna men gå med i ett hjälpsamt corp, t.ex. http://wiki.eveuniversity.org/Main_Page ett par veckor för att få snabbast möjligast hjälp att komma in i spelet. När du väl är insatt och klarar dig själv är det bara att söka upp ett riktigt corp och börja PvPa eller vad du nu kan tänkas vilja syssla med

EVE är definitivt värt att börja med eftersom du alltid, till skillnad från många andra spe, kan fylla en roll. Antagligen får du enklare, billigare roller som nybörjare men i EVE _måste_ alla roller fyllas innan en flotta kan rulla ut. Så det är inte som i andra spel att du är värdelös bara för att du inte har bästa raid gearet

Medlem

Om du spelar några månader kan du flyga med samma färdigheter som en pilot som flygit i flera år, det enda som skiljer är att den andre kan flyga en bred variation av olika skepp från olika faktioner. Fokuserar man på en faktion och en viss linje tar det inte länge att uppnå samma potential som den erfarne.

DOCK spelar ju erfarenheten en väldigt stor roll när det gäller PvP tex, men alla kan lära sig! Vill ni ha en 21 dagars trial så skicka ett mail med eran email så fixar jag det och hjälper er en bit på vägen

Medlem

EVE verkar vara ett oerhört storslaget spel, har dock inte kunnat ta mig tiden det krävs för komma in i spelet. Kanske i framtiden.

Inaktiv

Det kommer inte påverka eves ekonomi nämnvärt.

Men kul ändå.

Inaktiv

En annan sak till dem som funderar på att börja.

EvE är inte som andra MMOs. Du kan aldrig bli bäst eller bland de största (om du inte lägger ner extremt mycket tid). Du är en i mängden men det är det som är charmen med det.

EvE håller dig aldrig i handen. Du får lära dig själv och du får sätta upp mål till dig själv. Finns inte direkt quests i eve. Utan du gör det du vill göra. Snacka skit med folk, hjälpa noobs, mina, göra missions (typ quests då), frakta saker, bygga skepp, PvP (vare sig du vill eller inte), sno loot från andra, bygga upp "guilds" eller ta över solsystem.

Medlem
Skrivet av jonne_man:

...EvE är inte som andra MMOs. Du kan aldrig bli bäst eller bland de största (om du inte lägger ner extremt mycket tid). ...
...

Är det inte så i andra MMO?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av jonne_man:

...EvE är inte som andra MMOs. Du kan aldrig bli bäst eller bland de största (om du inte lägger ner extremt mycket tid). ...
...

Är det inte så i andra MMO?

I andra MMO's når du level taket om du spelar flitigt i en vecka och då skiljer bara utrustningen. I EVE kan enbart tränningen ta flera månader om inte år för att nå vissa nivåer. Beror också på hur duktig du är, vapen, skepp, implants osv osv "Saker som även kräver träning/tid".


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem

Internet är allvarliga grejer, speciellt när man spelar på det.
Vet inte om jag ska gråta eller skratta åt hur allvarligt folk tar EVE och hur extremt mycket tid folk verkar lägga ned på det. Kan inte annat än föreställa mig hemska stereotyper.

Testpilot

Jag var tvungen att återaktivera mitt konto , lirade själv från betaversionen av EVE tills ett par år efter det släpptes.
Såg nu att det varit inaktivt sen 2007 så det skall bli kul att se vad som förändras.

Hela denna aktion är egentligen hardcore spelares protester mot PVE (Carebears) som riskfritt samlar pengar i de areor av spelet där man är "skyddad" ... sätter citattecken runt skyddad för hela skyddet består i att NPC skepp tar död på dig om du attackerar nån i skyddade areor.
På min tid så kunde man undvika polisen rätt länge innan de sköt ner en , ju lägre seclevel ju längre responstid 1.0 kortast respons (men dock en responstid) men som jag förstått det i dagens EVE så blir man pangad på stubinen.

Grejen är att det hela tiden klagas då nån smart spelare kommer på en ny metod att ta död på spelare i de "skyddade" areorna oavsett att straffet alltid är att den attackerande får sitt skepp sprängt , sin security status sänkt osv så är PVE spelarna aldrig nöjda förren de HELT riskfritt kan åka runt i highsec areor.

Hela filosofin med EVE är ju att du aldrig kan vara 100% säker oavsett var du är , åker man omkring i en diamantpläterad lyxbil mitt i stan så finns det ju alltid smarta bovar som kollar responstiden på polisen och snabbt snor bilen även om den står parkerad mitt utanför polisstationen. (Skjuter du ner nån i EVE så lämnas det alltid saker efter ett sprängt skepp , last/moduler och annat som satt på skeppet går att plocka upp som krigsbyte)

Det var rätt kul att läsa manifestet som killen skrev som initierat denna aktion , han har många bra poänger i sitt resonemang och det är många som tycker likadant och nu kommer folk i mängder för att inom spelets regler spränga skiten ur alla Carebears som åker till handelscentrat JITA.

Medlem

för övrig måste jag säga att ccps attityd svänger ganska rejält, det de säger på fanfest strider ganska rejält mot deras reaktion som man läser om nu


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem
Skrivet av Red_warning:

för övrig måste jag säga att ccps attityd svänger ganska rejält, det de säger på fanfest strider ganska rejält mot deras reaktion som man läser om nu

Vad är det som ändrats?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv

Helt jävla sjukt! Lirade ogame i 3 år men detta är ogame plus IRL!

Inaktiv
Skrivet av Harakiri:

Jag var tvungen att återaktivera mitt konto , lirade själv från betaversionen av EVE tills ett par år efter det släpptes.
Såg nu att det varit inaktivt sen 2007 så det skall bli kul att se vad som förändras.

Hela denna aktion är egentligen hardcore spelares protester mot PVE (Carebears) som riskfritt samlar pengar i de areor av spelet där man är "skyddad" ... sätter citattecken runt skyddad för hela skyddet består i att NPC skepp tar död på dig om du attackerar nån i skyddade areor.
På min tid så kunde man undvika polisen rätt länge innan de sköt ner en , ju lägre seclevel ju längre responstid 1.0 kortast respons (men dock en responstid) men som jag förstått det i dagens EVE så blir man pangad på stubinen.

Grejen är att det hela tiden klagas då nån smart spelare kommer på en ny metod att ta död på spelare i de "skyddade" areorna oavsett att straffet alltid är att den attackerande får sitt skepp sprängt , sin security status sänkt osv så är PVE spelarna aldrig nöjda förren de HELT riskfritt kan åka runt i highsec areor.

Hela filosofin med EVE är ju att du aldrig kan vara 100% säker oavsett var du är , åker man omkring i en diamantpläterad lyxbil mitt i stan så finns det ju alltid smarta bovar som kollar responstiden på polisen och snabbt snor bilen även om den står parkerad mitt utanför polisstationen. (Skjuter du ner nån i EVE så lämnas det alltid saker efter ett sprängt skepp , last/moduler och annat som satt på skeppet går att plocka upp som krigsbyte)

Det var rätt kul att läsa manifestet som killen skrev som initierat denna aktion , han har många bra poänger i sitt resonemang och det är många som tycker likadant och nu kommer folk i mängder för att inom spelets regler spränga skiten ur alla Carebears som åker till handelscentrat JITA.

ah tack för klargörandet. Visste inte att dem ändrat det. Mycket tråkig utveckling om dem fortsätter på den banan

12
Skriv svar