Ny Diablo 3-kontrovers: låsta ryska utgåvor

Medlem
Skrivet av anon_98854:

Kanske inte världens storskräll men fortfarande fult att inte hålla sina löften.

Vilka löften?

Medlem
Skrivet av zhrooms:

Har aldrig gillat Blizzard speciellt, dom tänker kvantitet före kvalitet.

Sedan släppet av WoW 2005 så har Blizzard sjunkit lägre och lägre, då dom anpassar sina spel för den större massan mer och mer. Endast för att tjäna pengar.

Diablo 3 är för övrigt ett dåligt spel overall. Fortfarande i Beta stadiet.

Att det tog så lång tid att släppa Diablo 3 är en gåta för mig, utvecklarna själva hade inte ens spelat Inferno.

Tacka vet jag Valve, kvalitet över kvantitet.

Opinion != Facts.

Självklart anpassar dom sina spel efter den stora massan, allt annat vore ju idioti från ett så stort vinstdrivande företag.
Angående kvalité så är det ju svårt att mäta mer än ut ifrån sin egen personliga uppfattning, vad är kvalité i ett spel?

Är BF3 kvalité för att det är snyggt?
Är Minecraft kvalité för det var innovativt?

för mig är det främst spelglädje, jag vill ha roligt när jag spelar och det har jag i D3 därför tycker jag det är kvalité.
Men det är också min högst personliga uppfattning.

Att spelet sedan har vissa fel och obalans går ju inte att komma ifrån i ett RPG med till stor del spelarstyrd ekonomi, finns alltid folk som hittar nya saker att exploita men tycker att blizz håller bra tempo med att ta bort och hotfixa saker löpande.
1.0.3 är ju ett tecken på att det går åt rätt håll.

Medlem

Snåljåpar får känna av konsekvenserna av sin girighet, det var på tiden.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem

Ett mycket bra beslut

Medlem

Och som väntat så var Blizzards "officiella uttalande" egentligen en "blå postare" som antagligen uttryckt sig en smula oklart. Tyckte citatet lät aningen vagt, så jag följde länkarna till orginalposten, och den så ut såhär:

Ryss frågar:
"Hello.I have a quick question for the devs (probably). Will I be able to play English localized Diablo 3 on EU servers with a Russian key?

Thank you!"

Lurdlespor (Blizzard Employee) svarar:
"Hello,

Yes this should be possible, you should be able to choose your language normally once the Russian version is released.

Update: 08/06

The Limited Russian version is separate to the other versions, if you have a Limited Russian key on your account, you will need to play using the RU language pack

Sorry for any confusion over this issue.

Please note: the full EU version is available on the Blizzard Store which allows all languages and full region support via the Global Play feature (including Russian language support)"

Låter mer i mina öron som att han menar att den vanliga EU utgåvan köpt i Ryssland ska gå att spela på engelska, inte att snikvarianten får samma fulla språktsöd som fullversionen. Kan inte låta bli att roas av alla icke-Ryssar( som köpt LE för att komma billigare undan) som nu sitter med just en Ryssk version

12
Skriv svar