Innovativ shooter – utvecklad på bara sju dagar

Medlem

Cool idé, tyvärr kommer vi nog inte få se något liknande i ett större projekt.

Medlem

Mycket intressant spel måste jag säga! Köpte spelet igår, och tycker lätt att det var värt 35kr! Kanske inte något spel jag kommer spela hundratals timmar, utan snarare några timmar i taget när jag inte har något annat att göra.

Det tog en stund att vänja sig vid kontrollerna, men sedan flöt det på ganska bra. Målet är att hitta alla 11 kasettband (och överleva), och som längst fick jag ihop 3 innan jag dog och fick börja om.

Man dör väldigt lätt, så det gäller att vara försiktig hela tiden, och spara på kulorna. Ta det chill, sikta noga och försöka ta ner fienderna på ett skott. Kanske inte alltid det lättaste, men det är inte kul att stå utan ammunition och inte kunna gå åt något håll utan att bli dödad

Att man måste vara så försiktig leder också till att spänningen blir väldigt hög, för man vet aldrig vad som finns i nästa rum. Är man inte försiktig dör man helt enkelt. Hände ett flertal gånger att jag blev överraskad av en sån där flygande grej och hoppade till som sjutton när den plötsligt elektrifierade mig!

Musiken är också väldigt stämningsfull, och spelet är ofta ganska mörkt, så kombinationen med spänningen gör det faktiskt väldigt kul att spela. Just också att det enda du kan göra är att gå, hantera ditt vapen och plocka upp skott och kasettband gör väldigt enkelt att komma in i.

Det enda jag störde mig på egentligen var att det ibland var svårt att springa och hoppa, vilket man behövde göra på vissa ställen. Man dör av fall damage om det är högre drop än typ 2 meter, så om ett hopp misslyckas är man så gott som död. Vet inte om det bara är jag som är dålig, men hade lite svårt att tajma hoppet när jag sprang snabbt, så jag dog några gånger på det sättet...

Nu blev det nästan en liten recension här, så det hör väl till med ett betyg också? Eftersom jag bara spelat ungefär 2 timmar kanske det inte är så tillförlitligt, men jag skulle ge Receiver 4/5 burkar kattmat. Det som drog ner betyget var inte hoppmekaniken, utan snarare att det kändes som att det hade potential till att utvecklas till något ännu bättre! Vi får väl se om dom uppdaterar det eller inte, men i vilket fall tycker jag det absolut är värt 35kr, speciellt i jämförelse med många andra spel i den prisklassen!


signatur

Hjälp mina drakar genom att klicka på dem, tack <3

Medlem

OM några kan göra ett spel som detta på 7 dagar så undrar man verkligen vad spelbolagen gör i flera år med ett spel innan släpp? O ärligt 35 kr. Man undrar vad vi får för de andra + 450kr som i ett nytt spel?


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av chopper:

OM några kan göra ett spel som detta på 7 dagar så undrar man verkligen vad spelbolagen gör i flera år med ett spel innan släpp? O ärligt 35 kr. Man undrar vad vi får för de andra + 450kr som i ett nytt spel?

Du kan inte mycket om spelutveckling va.

Medlem
Skrivet av Kiriakis:
Skrivet av chopper:

OM några kan göra ett spel som detta på 7 dagar så undrar man verkligen vad spelbolagen gör i flera år med ett spel innan släpp? O ärligt 35 kr. Man undrar vad vi får för de andra + 450kr som i ett nytt spel?

Du kan inte mycket om spelutveckling va.

En förstålig fråga men jo kan och känner till hur spel utvecklas. Har varit med på banan sedan 1985 och har många privata kontakter med många av de "stora spelutvecklarna!" efter mina år i US.
Och det är tyvärr inte de duktiga programerarna som har besluts rätt om vad/hur det släpps för spel.

Men min poäng var att det de gjorde på 7 dagar och att ett spel släpp tar några år gör min fråga relevant ifråga om tiden, kvalitet samt sälj pris!


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av chopper:
Skrivet av Kiriakis:
Skrivet av chopper:

OM några kan göra ett spel som detta på 7 dagar så undrar man verkligen vad spelbolagen gör i flera år med ett spel innan släpp? O ärligt 35 kr. Man undrar vad vi får för de andra + 450kr som i ett nytt spel?

Du kan inte mycket om spelutveckling va.

En förstålig fråga men jo kan och känner till hur spel utvecklas. Har varit med på banan sedan 1985 och har många privata kontakter med många av de "stora spelutvecklarna!" efter mina år i US.
Och det är tyvärr inte de duktiga programerarna som har besluts rätt om vad/hur det släpps för spel.

Men min poäng var att det de gjorde på 7 dagar och att ett spel släpp tar några år gör min fråga relevant ifråga om tiden, kvalitet samt sälj pris!

Jo det är ju imponerande att koda ihop ett spel så snabbt, oavsett om det är kort eller inte.

De där med priser, tycker 400-500 för ett nytt välgjort spel som jag gärna vill ha på releasen är helt okej. Vissa spel skulle dock varit billigare på release, fast de brukar ju gå ned i pris rätt fort om man orkar vänta

Dynamisk prissättning hade varit najs som i appstore.

12
Skriv svar