LotRO - Siege of Mirkwood

Medlem

Alright! Är clickanbuy den som lotro.com använder sig av? Tänkte köpa mitt gamecard härifrån. Verkar som ett okej ställe, eller vad säger du?

Jag menar att man inte kan börja spela med de 30-dagarna man får med spelet, utan man måste köpa mer tid innan de gratis 30-dagarna gäller?:)

Tack igen!

Medlem

Ja clickandbuy är sättet LOTRO.com tar betalt genom om du vill betala med VISA så gör inte det.

Aldrig hört om den webshopen men det är ett väldigt bra pris för gametime så varför inte

Kommer inte ihåg hur det är men jag tror inte du behöver fylla på gametime innan du kan använda dina gratis 30d... eftersom det är en gametime i sig låter det knasigt, men du får väl pröva

Medlem

Alright! Då går jag live i helgen!

Sista frågan: Vilken server ska man lira på? Har kört Firefoot ett tag, men den är väl amerikansk?

Tusen tack för all hjälp!:D

Medlem

Jag lirade på EN-RP Laurelin, väldigt bra community där, mogna spelare osv... de flesta spelarna är 50/50 RP eller inget RP alls... PvP't däremot är rätt kasst där dock.. finns två större "communities" på freeps sidan med raidkanaler för att styra upp grupper... men för det mesta så finns det inte tillräckligt med spelare för att kunna pvpa så det blir att man går o questar eller kör skirmishes i väntan på fler spelare för pvp.

EN-RP Laurelin, bra community, dåligt pvp helt enkelt

Medlem

Spelar själv på Evernight vilket än så länge har varit en fröjd. Finns även ett helsvenskt kinship där också om jag inte misstar mig.

Med SoA och MoM tar dig ända till lv 60. Tror inte du förlorar något på att inte äga Siege of Mirkwood före dess då du mest troligt inte kommer att behöva ta dig dit före lv 60. Tidigare hade dom satt en övre gräns på hur många skirmishes du kunde köra om dagen (tror det var 3) om du inte ägde SoM, men så vitt jag vet är denna nu borttagen.

Och sist men inte minst, välkommen till Midgård.

Medlem

Okej, då får vi se vilken det blir då.

Kommer att börja med min lvl 25 Captain, men det dröjer nog ändå ett tag innan jag kommer att nå lvl 60. Den tiden, den sorgen!

Vi syns i Midgård!:)

Medlem

Började spela lite i morse med min trial, och spelet känns precis som WoW eller WAR...
Jag har inte stött på en enda annan spelare, och chatten har varit tyst.
Level 13 är jag. Är det värt att fortsätta sitter jag nu och grubblar! Hatar detta tvivel som man får ibland i mmorpgs!

Edit: Spelar på Evernight, namn Lyoneth.
Elf Minstrel

Medlem

Kan beror på att du sitter på en server som inte har så mycket eu spelare dvs folk kommer in vid andra tider eller att nybörjar zonerna är tomma.

Vet att sist jag kollade in det så var det hyffsat livat på den server jag var inne på vid lvl20+ o dess zoner


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

När jag körde min trial så började jag inte möta människor förrän 15+ ungefär, men som sagt jag spelade på Firefoot, en amerikansk server.

Medlem

Beroende på server, så är det ganska tomt på folk i low level-områdena, vilket inte är så konstigt då spelet varit ute så länge och de flesta redan har levelat klart. Nästan bara alts under 40 idag. Att det är tomt i chatten beror på samma anledning, att de flesta spelarna är i höglevel-områdena och de olika områdena delar inte samma chattkanal. Plus att många som är med i kinships redan inte chattar så mycket i den "öppna" kanalen, förutom trade och LFF då.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Om du hoppar in på Gilrain så är jag och min bror där. Finns hyffsat med folk när man kommit till runt level 20 och håller sig till dom questarna:)

Vym
Medlem

Precis börjat på Snowbourn. Otroligt trevligt och bra stämning i spelet. Känns inte som det är samma hardcore hets som i flertalet PvP-spel och World of Warcraft.

Det här lär vara mitt andra hem för en lång tid framöver.

Medlem
Skrivet av Snyggare Bob:

Otroligt trevligt och bra stämning i spelet. Känns inte som det är samma hardcore hets som i flertalet PvP-spel och World of Warcraft.

Det går inte ens att jämföra communityn i LotRO med WoW. Det är som två helt skilda universum. Ha det så trevligt i LotRO.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem
Skrivet av Snyggare Bob:

Precis börjat på Snowbourn. Otroligt trevligt och bra stämning i spelet. Känns inte som det är samma hardcore hets som i flertalet PvP-spel och World of Warcraft.

Det här lär vara mitt andra hem för en lång tid framöver.

Jag kan hålla med där! Alla är riktigt hjälpsamma och hänger mer än gärna med och questar eller hjälper till med en instans.

Medlem

Jösses Snowbourne. Ni får komma över till Evernight i stället.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem
Skrivet av Snake:

Jösses Snowbourne. Ni får komma över till Evernight i stället.

Håller med!

Edit: Antalet poster är nu = mitt födelseår..


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Inaktiv

Är det någon som spelar på den underbara serven Eldar?

Medlem

Jupp, jag och min bror


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Någon som har koll gällande 3års jubileet? Tänkte mer på erbjudanden och sådant som det skrevs om i nån artikel. Det står ingenting om på Lotro Europe, vilket är skumt. Nu minns jag inte om det släpptes i US och UK samtidigt, och dom kanske har sitt firande nu? Hade tänkt ta upp spelandet igen

Medlem
Skrivet av icehawk:

Någon som har koll gällande 3års jubileet? Tänkte mer på erbjudanden och sådant som det skrevs om i nån artikel. Det står ingenting om på Lotro Europe, vilket är skumt. Nu minns jag inte om det släpptes i US och UK samtidigt, och dom kanske har sitt firande nu? Hade tänkt ta upp spelandet igen

Lotro-europe ska annonsera nått snart. Det blir väl antagligen en likvärdig grej, lägre månadskostnad och festivalgrejer antar jag.

Kul att du ska börja lira igen!

Medlem

Från launchern:

Volume III, Book 1, Patch 1 Delayed
21-Apr-2010

During the final round of testing and verification for the Anniversary patch, we discovered an issue with shared storage that would impact a significant portion of our players. We feel the potential consequences are an unacceptable risk. As a result, we are delaying the patch and our Anniversary events until we are able to resolve the issue.

// edit

Skrivet av icehawk:

Någon som har koll gällande 3års jubileet? Tänkte mer på erbjudanden och sådant som det skrevs om i nån artikel.

Som jag skrev i denna tråden så är spelet redan så billigt, så rea på det är lite too much, men varför inte? Det är mest ingame rabatt och items som gäller.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Jo, det vet jag, men de jag menade var det som skrevs i artikeln. Om att subscription skulle va nedsänkt lite. Förstår inte varför Lotro Europe inte har skrivit ett dyft om de. Förvånar mig dock inte om de inte blir nåt alls för oss i europa..

Medlem

@Icehawk
Visst har LotRO EU skrivit om firandet. Du finner infon i slutet av artikeln på MMOfocus:
http://mmofocus.se/index.php/2010/04/18/lotro-firar-3-ar/


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Aha... tack så mycket för den länken

Medlem

Vi är några få som startat ett litet svenskt kinship (Friskyttarna) på Evernight. Mogna trevliga spelare är alltid välkomna!


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Vym
Medlem
Skrivet av Snake:

Vi är några få som startat ett litet svenskt kinship (Friskyttarna) på Evernight. Mogna trevliga spelare är alltid välkomna!

Ett mycket trevligt kinship måste jag säga! Är själv medlem och nickar Tallak in-game

Medlem
Skrivet av Snyggare Bob:
Skrivet av Snake:

Vi är några få som startat ett litet svenskt kinship (Friskyttarna) på Evernight. Mogna trevliga spelare är alltid välkomna!

Ett mycket trevligt kinship måste jag säga! Är själv medlem och nickar Tallak in-game

Spjuto här

Medlem

Snart kommer även jag förgylla er tillvaro.

Längtar lite till den 21:a måste jag medge..


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem
Skrivet av v1ctory:

Snart kommer även jag förgylla er tillvaro.

Längtar lite till den 21:a måste jag medge..

Känn ingen press... men det är jäkligt roligt nu!

Medlem

I sommar så fyller jag äntligen 18 och kan betala med kreditkort online så då blir det väll antagligen att börja lira Lotro igen om inte AoC expansionen blir så lyckad.


signatur

I got a Goldenshower.

123
Skriv svar