Steam-rean sänkte Ubisofts DRM

Medlem
Skrivet av Electrix:

Inte så värst insatt i det hela men vad händer om en använder vill spela ett spel från UBISOFT och inte har internet tillgängligt?

Man får ett glatt "måste aktivera online". Däremot verkade det gå att spela single player offline efter det.

Medlem

Hade exakt detta problem med From Dust.

Medlem

Ubisoft ni är så dåliga!

Medlem

Hahaha, pinsamt för er Ubisoft.

Redaktör
Skrivet av Shimo:
Skrivet av conthox:

...Titanic var ingen ångbåt va?

Jo, det var den. De kokade vatten genom att elda med kol.
Så bilden passar utmärkt

Det finns ju en haveriaspekt med i bilden också.


signatur
Medlem

Visste ni att Titanic inte behövde den fjärde skorstenen. Den var mest där för symestri och för det såg estetiskt korrekt ut. Vilket gav följden att den sjönk snabbare, hade den bara haft 3 skorstenar hade den inte gått av på mitten heller.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Har lite svårt att förstå folk som i protest inte köper vissa spel för att utgivaren är dum i huvudet. Är spelet i fråga bra så är det ju fortfarande värt att stödja utvecklaren.

Jag hjälper ju hellre en bra och en dålig människa än ingen alls, för att göra en lättintaglig analogi.

Jag vill som konsument signalera vilka produkter jag vill ha och vilka jag inte vill ha. Köpte anno 2033. STORT misstag. bra spel men ska logga in och registrera på femtioelva ställen vilket gör att jag aldrig orkar.

Död åt Ubisoft! Men leve de studios som jobbar åt dem!

Medlem

Glad man slipper liknande skit när man spelar sina spel, oavsett utgivare och märken så har jag inga DRM relaterade problem alls
Minns när detsamma gällde på PC, och hoppas den tiden kommer åter i framtiden.

Medlem

DRM suger punkt slut.

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Minns när detsamma gällde på PC, och hoppas den tiden kommer åter i framtiden.

Förr i tiden var det ännu värre. Vi som har varit med ett tag minns hur man fick sitta med kodsnurror och slå in nummer eller ord för att starta spelet. Eller hur man fick bläddra igenom en manual på 100+ sidor och skriva in "Sid 84, rad 18, ord 7" och hoppas att det stämde, då en del spel ansåg att rubriker var en egen rad, en del ansåg att rubriker inte skulle räknas och även hur dubbelord med bindestreck skulle räknas...

Några spel krävde till och med att du skulle svara på en fråga gällande ett särskilt stycke, så man tvingades läsa en halv sida för att veta svaret. Oj så roligt när man var 11 år och var ny på engelska.

Till Robocop till Amiga 500 krävdes det att du kopplade in en special adapter mellan joysticken och kontakten för att kunna spela.

Så allt var inte bättre förr när det gäller DRM.

Medlem

Fattar inte folk som inte köper Ubisoft spel bara för deras DRM. Förstår om det är skit sega GFWL men Uplay tar bara några sekunder att starta och man märker inte ens av skiten "Ja förutom nu, första gången det har lagt ner på flera år". Det försöker inte precis sälja på dig en massa skit (Origin") osv utan de finns bara där för att patcha spelet vid behov osv... Uplay slår nog de flesta DRM's IMO tack vare för att det är så snabbt och inte irriterande på något vis.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Sisyr:

Har lite svårt att förstå folk som i protest inte köper vissa spel för att utgivaren är dum i huvudet. Är spelet i fråga bra så är det ju fortfarande värt att stödja utvecklaren.

Jag hjälper ju hellre en bra och en dålig människa än ingen alls, för att göra en lättintaglig analogi.

Låter som du inte förstår innebörden av vad bojkott är och vad det hela går ut på. Det är personer som resonerar som du gör som gjort att vi fått den DRM vi nu har. Dessa personer brukar också utgå från att eftersom de själva inte drabbas så måste det ju vara som så att det som folk säger bara är ren och skär BS.

Jag vill också gärna att en bra utvecklare ska få betalt för mödan men samtidigt vill jag inte få utgivaren att tro att jag tycker det är okej med den form av DRM som de använder. Eftersom min avsky mot hur utgivare behandlar sina kunder är något jag anser vara av större vikt så kan jag inte köpa produkten ifall priset i sig inte är vad jag anser vara rimligt (ett spel med drakonisk DRM är inte värt mer än någon hundring).

Jodå, jag vet mycket väl vad en bojkott är, vad jag påpekade var att jag inte har förståelse för en sådan i det här fallet. Så här i retrospekt byter jag gärna ut ordet "förstå" mot typ "hålla med". Jag förstår förstås varför folk bojkottar Ubi-spel, men jag tycker det är helt fel väg att gå. Det har väl lite med vad man anser är viktigast att göra också kanske; visa uppskattning för sådant man tycker om eller motsatsen för sådant man inte gillar.

Skrivet av Allexz:
Skrivet av Sisyr:

Har lite svårt att förstå folk som i protest inte köper vissa spel för att utgivaren är dum i huvudet. Är spelet i fråga bra så är det ju fortfarande värt att stödja utvecklaren.

Jag hjälper ju hellre en bra och en dålig människa än ingen alls, för att göra en lättintaglig analogi.

Ooh! Jag kan också skapa lättintaglig analogi!!!

Vi kan jämföra Ubisoft med ICA istället.

Vi går in på ICA och ska veckohandla, alarmet ljuder då vi går genom dörrarna "VARNING: Potentiella tjuvar har kommit in" du känner nu stämpeln i pannan och du ser ICA vakterna vid utgångarna som snart ska muddra dig.

Idiot som du är så går du med på att bli behandlad som kriminell fastän netto inte behandlar dig som en kriminell i sin affär.

När du äntligen kommer hem så ringer det på dörren, en av väktarna ville bara kolla en sista gång så inget stulet kom med hem, han informerar dig om att du kommer bli uppringd 1 gång varje dag så att de kan förhöra dig om potentiella stölder och om du glömmer rapportera in så låses ditt kylskåp elektroniskt!

Jag vet inte riktigt vad syftet med ditt inlägg är. Rent logiskt borde det vara att få mig förstå hur vidrigt Ubisofts DRM är, men det här är ju något jag redan känner till. Även jag ogillar starkt hur utgivaren stympar utvecklarens spel och pekar fingret mot konsumenterna, vad jag säger är att detta inte är något som får mig att skita i att stödja utvecklarna.

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

Precis varför jag inte köper ubisoft spel

Heller ubisoft än EA.

Medlem

Nu brukar jag inte vara kinkig med DRM, lite surt, men ja, jag har förståelse för de. Däremot så har jag funderat på att införskaffa Heroes 6 en period, och till min lycka så såg jag att spelet reades ut på Steam! Så förväntansfull så satte jag mig och tänkte lira och kommer till.. Uplay. Jag kan inte formula i ord min frustration med den precis värdelösa tjänsten. "Tjänsten" som det är något jag har viljat ha. Jag vill ha ett spel som jag kan spela utom att bli påhoppad av alla achivements, online möjligheter, online klass customization eller unlockables. Kul för de som vill, men för de som vill fly in i en annan värld utom att bli påmind gång på gång om att du är bara ett får i massan av spelare. Nåväl, det här är mina intryck av mitt första och sista spel jag kommer att köpa från Ubisoft så länge de har denna skräptjänst som inte tillför något till min spelupplevelse.

Edit: Och ytterligare en lustig grej. Uplay registrerade på mitt ex mail. Hur gick det till överhuvudtaget?! Och jag verkar inte kunna ändra på det någonstans. Nope, jag avråder bestämt från Uplay!

Medlem

Där ser man. Varför ska man köpa något som man aldrig får äga? Endast puckon och omedvetna köper Ubi-produkter.

Inaktiv

Det är sorgligt att se hur Ubisoft gör det ena dumma beslutet efter det andra. Jag trodde faktiskt att de, när de släppte Far Cry 2 och Heroes of MM 5 på GOG.com var på väg åt rätt håll igen och sedan kommer sådan här skit. Det är, som sagt, sorgligt för Ubisoft har trots allt ett par riktigt fräsiga IPn i sin ägo.

Ish
Medlem
Skrivet av Hannu:

Tur att man aldrig köpt ett ubisoft spel, kommer aldrig göra det heller.

Köp inte de som har DRM bara.. Splinter Cell, iaf de äldre har inget DRM som förstör. Och de är bra spel också.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem
Skrivet av Locktail:

Visste ni att Titanic inte behövde den fjärde skorstenen. Den var mest där för symestri och för det såg estetiskt korrekt ut. Vilket gav följden att den sjönk snabbare, hade den bara haft 3 skorstenar hade den inte gått av på mitten heller.

Exakt, kom ihåg detsamma när jag såg artikelbilden.

Tummade förresten upp ditt inlägg, nån laban hade fått klickfobi med minustummen.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

12
Skriv svar