Rykte: Final Fantasy Versus XIII nedlagt?

Skrivet av Hipshot:
Skrivet av walter_iego:

Finns det någon som har koll på alla dessa spel, vad handlar de om och varför ska man bry sig?

Ja - det är helt fantastiskt.

OK


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av walter_iego:

Finns det någon som har koll på alla dessa spel, vad handlar de om och varför ska man bry sig?

Ja - det är helt fantastiskt.

OK

Alltså... uh, JAG har det alltså INTE... men jag menar, de som har - det är fan tragiskt.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

99% säker på att det har bytt namn till FF 15 eller något och kommer till PS4 om detta rykte stämmer. SquareEnix skulle inte skrota ett så stort projekt sådär bara.

Medlem
Skrivet av GurkaN021:

Men vad är det roliga i det hela eller det som är så bra?

Som de flesta andra spel, story, atmosfär och gameplay? Vissa gillar Japanska RPG, vissa gillar Skyrim, Dragon Age etc. Andra ingetdera. Det handlar om tycke o smak helt enkelt, antingen gillar man JRPG eller inte.

Själv har jag svårt o se vad som är grejen med Minecraft

Medlem

Jag hoppas verkligen det bara är ett ondskefullt ryckte och att ff verus 13 snart kommer ut. Å är det bara att dom tänkt byta namn till 15 så gör det heller inget men. Bara jag får en kopia av det här spelet som verkar vara så otroligt grymt.

Medlem

Vore kul om de vågade utveckla nytänkande innovativa spel istället för att släppa samma spel igen med mini9mala förändringar, sen göra en lätt expansion/remake/förbättring och släppa under nytt namn.
Tyvärr, jag gillar J-RPG men Final Fantasy var länge sedan det gjorde skäl för sitt namn, endless grind är mer passande. Fokus på story, inte grind, gameplay och inte bara cutscenes, våga göra förändringar och vara mer än en generisk uppföljare i bästa CoD stil.

Medlem

Seriöst, Square Enix... varför bojkottar inte alla det skitföretaget redan?
Blir förbannad när jag hör hur folk blir hypade på deras skräp.
Gör en FFVII remake, eller lägg ner hela skiten!

Omnijapanese:
Det är knappast Enix som är problemet i den här soppan. De har fortsatt leverera Dragon Quest-titlar av högsta kvalité, medan Square totalt tappat greppet om vad som gjorde Final Fantasy-serien till en så legendarisk serie som den var en gång i tiden.

Medlem
Skrivet av Sviskon:

Gör en FFVII remake, eller lägg ner hela skiten!

Varför göra en remake på en tidlös klassiker? Helt meningslöst, hellre ett nytt spel i modern tappning som överträffar FFVII

12
Skriv svar