Robot
Darksiders II

Han är här nu, Döden alltså. Han är arg. Han sprider kaos. Och Döden spelar huvudrollen i ett spel, en värld och en historia värd att dö för.

#darksiders, #final-fantasy-vii, #vigil-games, #darksiders-2


Medlem
Darksiders II

Missade tyvärr första delen av denna spelserie men av recensionen att döma är ju i alla fall denna delen något att kika närmare på.

Bra recension - gillar att betyget inte dras ner så mycket av tekniska buggar. Sådant kan ju fixas. Det är ju svårare när det kommer till speldesign....

Medlem

Tråkigt med de tekniska missarna, men jag tror det blir ett köp från mig förr eller senare. Jag älskade ettan, trots sina brister och att det i grunden är ett väldigt oorginellt spel som lånar mer än det innoverar. En av de mer intressanta nya franchises på ett bra tag, och hoppas att det fortsätter vara bra.


signatur

Videomupp

Medlem

Jag har inte haft några problem alls med AI-buggarna som talas om här.

Medlem

Ettan var en "sleeper-hit" skulle jag vilja säga, tvåan ser ju ännu bättre ut... givet köp

Moderator | Testpilot

Stört bra spel!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

FM-guru
F.d. Sisyr

Ettan var så jävla bra. Det här blir ett givet köp.

Medlem

Ettan tror jag fortfarande finns på Playstation Plus, hela spelet dvs.

Medlem

Tyckte Darksiders (1) var mediokert, kanske kollar närmare på denna iaf.


signatur

"De kallar sig Brown och menar det"

Medlem

Beställde lätt 2:an Nordic Limited Edition då jag älskade 1:an så mycket och tycker också det är bra betyget inte dras ner av lite små buggar som går fixas till.

Underbart underhållande och bra spel i Zelda stil.

Medlem
Skrivet av Mellansalt:

Tyckte Darksiders (1) var mediokert, kanske kollar närmare på denna iaf.

Om du fann ettan mediokert så har jag svårt att tro att tvåan kommer fungera bättre för dig. De verkar vara ganska lika varandra förutom på småsaker


signatur

Videomupp

Darksiders I - ligger och värmer hyllan här, ska kolla på det om en dag eller två. DII är inget jag kommer betala fullpris för.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Darksiders I - ligger och värmer hyllan här, ska kolla på det om en dag eller två. DII är inget jag kommer betala fullpris för.

Fick tag i det för 378 kr, var inget direkt fullpris enligt mig


signatur

Save thy self, because nobody else will.

Medlem

299kr på cdon

Medlem

Darksiders har jag bara kommit till inför första bossen i nåt slott man ska uppför någon trappa och sen slutade jag. Det var ok liksom men inte så fantastiskt som folk hade sagt. Jag trodde jag skulle gilla det mer. Jag ska fortsätta någon dag dock men tvåan lär jag hoppa över. Inte min stil.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

1an kan man säga är som legend of zelda fast med blod och mer mörker :). Tyckte jag ialf :).

Medlem

Jag har redan förbeställt, men jag är glad att det fick högt betyg
Nu ska det bara sälja bra också så THQ kan fortsätta existera i spelbranschen

Skrivet av WildThing:
Skrivet av Mellansalt:

Tyckte Darksiders (1) var mediokert, kanske kollar närmare på denna iaf.

Om du fann ettan mediokert så har jag svårt att tro att tvåan kommer fungera bättre för dig. De verkar vara ganska lika varandra förutom på småsaker

Ja det är bara tempot som skruvats upp från fyra till fem. Men jag gillar den tecknade estetiken, lite WoW möter Walking dead.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Skrivet av Ascendancy:
Skrivet av walter_iego:

Darksiders I - ligger och värmer hyllan här, ska kolla på det om en dag eller två. DII är inget jag kommer betala fullpris för.

Fick tag i det för 378 kr, var inget direkt fullpris enligt mig

Det var helt OK pris. Jag köpte första "DI" för 48:- (nytt) på Elgiganten när de hade REA i Malmö.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Inaktiv

Nice, har det nedladdat, är det något som man gillar så blir det ett garanterat köp, och ifall inte så avinstallerar man det

*Awesome spel! blir ett köp *

Medlem

Känns rent allmänt att AI behöver få sig ett genombrott av något slag. Rent visuellt och atmosfäriskt så är många spel fantastiska, men upplevelsen stagnerar lite pga just en tokig AI.

Medlem

Ettan var en mörk version av Zelda, något man skriket efter hur länge som helst men som aldrig kommit. Men så dök War upp och ändrade på det.
Och ifrån det jag sett ifrån tvåan så verkar det vara en uppföljare som en uppföljare skall vara. Förbättra saker som var bra, ändra saker som var dåliga, lägg till lite nyheter, fördjupa storyn. Vi får se när det slutligen dimper ner här hemma.

Håller dock inte med recensionen där den säger att storyn i ettan var rörig. Visst, det var den tills man närmade sig slutet, men det fanns en anledning till det. Efter det blev den ganska glasklar.

Medlem

PC versionen är tyvärr hemsk

- inga grafiska inställningar förutom upplösning och v-sync samt gamma


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem
Skrivet av siZe:

Nice, har det nedladdat, är det något som man gillar så blir det ett garanterat köp, och ifall inte så avinstallerar man det

Man kan ljuga.

Medlem
Skrivet av Dinskugga:

PC versionen är tyvärr hemsk

- inga grafiska inställningar förutom upplösning och v-sync samt gamma

Japp, och skuggorna ser för jävliga ut, att slå på full upplösning innebär en spelomstart oxo.


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem
Skrivet av Paddington:

Darksiders har jag bara kommit till inför första bossen i nåt slott man ska uppför någon trappa och sen slutade jag. Det var ok liksom men inte så fantastiskt som folk hade sagt. Jag trodde jag skulle gilla det mer. Jag ska fortsätta någon dag dock men tvåan lär jag hoppa över. Inte min stil.

Du har ju inte kommit så långt, svårt att avgöra om ett spel är fantastiskt så tidigt.. enligt mig i alla fall.


signatur

BKMN - Triple A Minus

Medlem

Blir glad varje gång man ser Jesper Kyd's namn, kul att folk som kom från Amiga demo scenen fortfarande är med och vinner.

Art direction i darksiders är ju helt lysande man kan ju spela spelet bara för detta faktum - konstverk.

Medlem

en recetion innan spelet har släppts....känns meh. vet att de finns i usa osv suger att vi får vänta.

12
Skriv svar