Människans bästa vän i DayZ

Robot
Människans bästa vän i DayZ

Fram med kex och vattenskål, hundar är på väg till den populära överlevnadsmodden till Arma 2.

#fallout, #bohemia, #dayz


Medlem
Människans bästa vän i DayZ

Bra att de fortsätter updatera med ny content osv. Men helt ärligt hade jag hellre sett att de la allt krut på att få bort grafikglitcharna från militärområden osv. Har ju inte gått att spela ordentligt sedan dess.


signatur

// Bacon <3

Medlem

Black Mesa om 11 dagar och 5 timmar glöm icke.


signatur

En Gång Pc Alltid Pc.

Medlem

Han som spelar är verkligen sämst xD

Medlem

Vore bättre om det var zombi hundar.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av PcKaffe:

Bra att de fortsätter updatera med ny content osv. Men helt ärligt hade jag hellre sett att de la allt krut på att få bort grafikglitcharna från militärområden osv. Har ju inte gått att spela ordentligt sedan dess.

https://twitter.com/rocket2guns 1 Sep inlägget, det arbetas på det.

"Dean Hall ‏@rocket2guns
In my hotel room working on graphic artifacts. Enough is enough!"

Medlem

Kommer inte kunna förmå mig till att skjuta andras hundar. Kommer bli hundmat och tappa alla mina bönburkar. Tack, Rocket.

Medlem

Yay hundar! Detta kommer att göra att jag kommer att överväga att spela DayZ igen!

Seriöst DayZ är i princip ospelbart just nu. Hackare överallt, dupade vapen, skum droprate, inget riktigt end game samt att zombies har en ytterst litet att göra med spelet.
Som det är nu kan man i princip springa några meter för att komma undan zombies.

Hoppas att dom kommer att fokusera på att lösa sådana saker främst. Jag har inte ens fattat vad man ska ha hunden till.

Medlem
Skrivet av GooGeL:
Skrivet av PcKaffe:

Bra att de fortsätter updatera med ny content osv. Men helt ärligt hade jag hellre sett att de la allt krut på att få bort grafikglitcharna från militärområden osv. Har ju inte gått att spela ordentligt sedan dess.

https://twitter.com/rocket2guns 1 Sep inlägget så arbetas det på det.

"Dean Hall ‏@rocket2guns
In my hotel room working on graphic artifacts. Enough is enough!"

Bra skit. Måste missat den tweeten.


signatur

// Bacon <3

Medlem

Ni som har grafikbuggar:

Sluta Alt + Tabba ur spelet så kommer ni inte få några buggar. Man får dem alltså när man har tabbat ur spelet efter att man startat det. Ibland kan man göra det en eller två gånger utan att få buggar om man har riktigt tur, men jag rekommenderar att inte göra det.

Ibland (väldigt sällan) kan man dock få buggar även om man inte tabbat ur spelet, eller om man nu tabbat och fått grafikbuggar, då kan ni ofta få bort dem genom att byta en grafikinställning som ger svart skärm en stund, och sedan tillbaka igen. T.ex Slå vsync av och på igen så brukar grafikbuggar försvinna, eller ändra HDR inställningen.

Och för att vara lite mer on topic:

Bryr mig inte det minsta om hundar. Om något tycker jag det kommer kännas helt fel. Visst hade det varit passande för ett SP spel där man oftast är ensam och roamar världen ensam och länge med en kompanjon som kan hjälpa en upptäcka zombies genom att skälla/morra när man kommer nära, eller om man campar och hunden känner på att någon är nära.

Men i ett multiplayer spel där folk bara springer runt och dödar varandra för skoj skull hade det bara känts opassande. Vill man överleva i DayZ måste man kunna hålla låg profil, vilket en hund knappast hade hjälpt dig med. Banditer kommer förstås skjuta din hund för skoj skull, sedan dig (inte nödvändigtvis i den ordningen).

(Sedan går vi smidigt över mot buggarna)

Nej, fixa istället alla buggar, det är inte direkt så att det finns så lite av dem. Jag förstår att skaparen är riktigt ivrig på att få implementera alla sina idéer i spelet (har sett intervjuer med honom, han har i princip oändligt av dem), klart det är tråkigt att hålla på att felsöka något i kanske flera dagar och bara fixa någon bugg, i jämförelse på att få skapa någon ny funktion, men så är det som en spelutvecklare, det måste skaparen inse.

Förövrigt är det uppenbart att han i princip slutat stödja modden redan för er som inte köpt det än. Tidigare kom det uppdateringar relativt ofta och måttligt stora, men nu dom två senaste uppdateringarna var både små och kom för snart en månad sedan. Alla vet redan att han jobbar på standalone spelet (inget fel med det), och det har blivit ganska uppenbart att det är det enda han verkar göra numera, själva modden kommer nog inte bli så mycket mer färdig än den är nu om jag får förutspå det själv. De enda uppdateringarna som kommer att komma nu är små uppdateringar med nya funktioner prioriterade över att fixa buggarna för att hålla sina fans på plats tills de släpperstand alone versionen (som antagligen är långt bort just nu) , så de inte slutar spela.

Han har ju i princip sagt själv att han inte kommer göra mycket mer nytt i modden, fast med andra ord. Det han sagt är hur han ska lyckas få folk att köpa standalone när folk redan köpt ArmA2 för att spela modden, vilket var genom att ha betydligt fler features i standalone. Som ni förstår, för att uppnå det måste han sluta komma med features till själva modden (endast små lite då och då, för att hålla fansen i styr förstås).

Vi får se om min teori stämmer med nästa patchen. Det har gått strax under en månad nu och på en månad (lär vara 1½+ innan vi ser patchen) bör man ha tid att fixa så många småbuggar så det skriker om det, men om jag får gissa själv lär vi endast se grafikbuggarna fixade och hundar i spelet, samt något litet till, och då vet vi att det inte jobbas mycket på modden.

tl;dr: Ni som inte köpt ArmA2 för DayZ än och funderar på att göra det bör vara medvetna om att skaparen lär inte komma med så mycket mer nytt eller fixa de oändliga buggarna som existerar då han verkar ha lagt all sin tid på standalone versionen.


signatur

Life is too short to remove USB safely.

Medlem

Dom borde fixa så att man kan spawna med sina vänner.. Så tråkigt och behöva springa i 20 minuter för att hitta varandra. Plus alla långa laddnings tider. Men detta ser väll helt okej ut, men det finns buggar och zombie animationer dom skulle kunna jobba på ist.. Inte någon hunt :S

Medlem

Fantastiskt med hundar ju!
Hunden Dog i Fallout är otroligt fin, skulle aldrig kunna spela ett Fallout utan en hund som följeslagare.

Dessutom finns det ju massa hundmänniskor med hundar så inte alls konstigt ifall man har en hund bredvid sig. Den kan ju lära sig sniffa upp tryfflar eller något annat kul.

Medlem
Skrivet av dafuq:

Dom borde fixa så att man kan spawna med sina vänner.. Så tråkigt och behöva springa i 20 minuter för att hitta varandra. Plus alla långa laddnings tider. Men detta ser väll helt okej ut, men det finns buggar och zombie animationer dom skulle kunna jobba på ist.. Inte någon hunt :S

Nu har jag inte spelet men har kollat på lets play från youtube o jag kan inte hålla med dig, om man spawnade tillsammans i grupp så skulle man ta bort en stor den av det roliga och läskiga och en stor bunte av realismen skulle försvinna.

Fatta hur mycket hat man kommer känna mot den bandit som bara för att jävlas skjuter ens hund.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Ni som har problem med grafikbuggar, enklaste sättet som fungerar, håll in vänstra shift och - knappen på numpad, sen släpper ni de och skriver "flush", Då försvinner grafikbuggen.

Medlem

Finns 2 privat servrar som har fixat bugar tex grafikbuggarna och zombies rör sig mer normalt. DayZ- se 9 och 10.

Man måste registrera sig på deras hemsida för att få lösen till servrarna.

http://zombies.comrade.su/forum/index.php?p=/discussions


signatur

Visa lite respekt swordfish. Tråd rensad.

Medlem
Skrivet av Sergey:

tl;dr: Ni som inte köpt ArmA2 för DayZ än och funderar på att göra det bör vara medvetna om att skaparen lär inte komma med så mycket mer nytt eller fixa de oändliga buggarna som existerar då han verkar ha lagt all sin tid på standalone versionen.

Och ändå är det fortfarande den fetaste spelupplevelsen de senaste 30 åren.


signatur

Jag skriver dom eftersom dom flesta som skriver de och dem ändå inte kan göra det på korrekt sätt.

Medlem

Haha, jag och min bror började prata om detta igår. Dock så avslutade vi det som en dålig idé då jag skulle fan gå berzerk om någon skulle döda min hund.. Speciellt som spelet ser ut nu..

Medlem
Skrivet av Resident Emil:
Skrivet av Sergey:

tl;dr: Ni som inte köpt ArmA2 för DayZ än och funderar på att göra det bör vara medvetna om att skaparen lär inte komma med så mycket mer nytt eller fixa de oändliga buggarna som existerar då han verkar ha lagt all sin tid på standalone versionen.

Och ändå är det fortfarande den fetaste spelupplevelsen de senaste 30 åren.

Absolut. Och kommer bli ännu fetare när standalonen släpps
Jag har inga problem med att han skiter i modden. Meningslöst att jobba på två likadana spel samtidigt. Han får väldigt gärna utnyttja modden till att pröva vad som fungerar och inte, för att lägga till det som fungerar i standalone versionen.


signatur

Life is too short to remove USB safely.

Medlem
Skrivet av uchibushi:

Han som spelar är verkligen sämst xD

Ja du.. Jag brukar försöka att inte klaga på folk som spelar (annat än i huvudet), men det där på IGN var ju bedrövligt. Förstod det som han ändå hade spelat en del och han verkade ju ha koll på Arma's lite speciella kontroller (kolla runt utan att byta riktning etc.) men sikta var han ju helt urusel på xD

Ang. hunden så vet jag inte riktigt vad jag skall tycka.. Gillar inte hundar på riktigt och jag har aldrig gillat dem i spel (Fable, Fallout) än så länge, men det återstår väl att se. Om inte annat så skall det bli kul att skjuta andras (bring on the nedåttummar). Antagligen kommer jag inte ha mage till det heller då jag fortfarande bara har ett enda mord på mitt samvete i DayZ...

Ang. grafikbuggarna så fungerade aldrig "flush" eller Alt+Enter (det blev ENBART värre för varje gång med båda metoderna).. Men efter att jag satte "Video Memory" till Default istället för Normal, så har jag inte fått de problemen en enda gång. Brukade uppstå exakt samtidigt som för två polare, varav iaf den ene får dem vid samma platser som tidigare, men för mig ser det bra ut. Använder mig av "ASUS GeForce GTX 580".

Medlem

TÄNK OM DET FINNS SNABBA ZOMBIEHUNDAR!?!?! AAaaaaaaaah fy fan va läskigt!

Går det att få fram fler zombies i DayZ by the way? Tycker det är väldigt glest med zombies, skulle vara kul med lite mer zombieköttande. Kunna åka omkring med en bil och peppra ner zombies i massor!

Inaktiv

Ända sedan dog i fallout? är det inte Dogmeat?

Medlem

oh HELL noo.........

Medlem
Skrivet av PcKaffe:

https://twitter.com/rocket2guns 1 Sep inlägget så arbetas det på det.

"Dean Hall ‏@rocket2guns
In my hotel room working on graphic artifacts. Enough is enough!".

JA men om han gör de.. WTF De är ju V-sync de är fel på och
dom inspwanade "döda" liken de kommer i från å vissa byggnader.. BÖRJA felsöka där kanske ROCKAS

Medlem
Skrivet av Sergey:

Och för att vara lite mer on topic:

Bryr mig inte det minsta om hundar. Om något tycker jag det kommer kännas helt fel. Visst hade det varit passande för ett SP spel där man oftast är ensam och roamar världen ensam och länge med en kompanjon som kan hjälpa en upptäcka zombies genom att skälla/morra när man kommer nära, eller om man campar och hunden känner på att någon är nära.

Även om jag håller med dig till viss del så tror jag faktiskt att det kan fungera om antalet hundar i spelet hålls lågt och om det finns olika hundmodeller.

Citat:

Nej, fixa istället alla buggar, det är inte direkt så att det finns så lite av dem. Jag förstår att skaparen är riktigt ivrig på att få implementera alla sina idéer i spelet (har sett intervjuer med honom, han har i princip oändligt av dem), klart det är tråkigt att hålla på att felsöka något i kanske flera dagar och bara fixa någon bugg, i jämförelse på att få skapa någon ny funktion, men så är det som en spelutvecklare, det måste skaparen inse.

Nej, du måste inse att alpha-fasen i spel och mjukvara handlar om just att lägga till features. Först i beta-fasen slipar man buggarna.

Citat:

Förövrigt är det uppenbart att han i princip slutat stödja modden redan för er som inte köpt det än.

Det där däremot är rent skitsnack. Orsaken till att inget nytt har kommit är just för att han varit på spelmässor och lagt sin mesta tid på att nätverka och bygga upp förtroende för en standalone (marketing).


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem
Skrivet av fisk:
Skrivet av Sergey:

Nej, fixa istället alla buggar, det är inte direkt så att det finns så lite av dem. Jag förstår att skaparen är riktigt ivrig på att få implementera alla sina idéer i spelet (har sett intervjuer med honom, han har i princip oändligt av dem), klart det är tråkigt att hålla på att felsöka något i kanske flera dagar och bara fixa någon bugg, i jämförelse på att få skapa någon ny funktion, men så är det som en spelutvecklare, det måste skaparen inse.

Nej, du måste inse att alpha-fasen i spel och mjukvara handlar om just att lägga till features. Först i beta-fasen slipar man buggarna.

Skrivet av Sergey:

Förövrigt är det uppenbart att han i princip slutat stödja modden redan för er som inte köpt det än.

Det där däremot är rent skitsnack. Orsaken till att inget nytt har kommit är just för att han varit på spelmässor och lagt sin mesta tid på att nätverka och bygga upp förtroende för en standalone (marketing).

Jag hade inte koll på att han var och reste runt, bra att någon har koll iaf ^^

Dock tror jag fortfarande på att han kommer skippa att införa massor av idéer till modden och fokusera sig mycket mer på standalone. Han lär bara fixa till buggarna till större delen och endast införa ett par nya grejer, för att spara på krutet till standalone. Det är bara vad jag tror. Jag hoppas till och med att det blir så, tycker det är onödigt att jobba på två versioner när man kan spendera mer tid på att göra en riktigt bra istället.


signatur

Life is too short to remove USB safely.

Medlem
Skrivet av Sergey:
Skrivet av fisk:
Skrivet av Sergey:

Nej, fixa istället alla buggar, det är inte direkt så att det finns så lite av dem. Jag förstår att skaparen är riktigt ivrig på att få implementera alla sina idéer i spelet (har sett intervjuer med honom, han har i princip oändligt av dem), klart det är tråkigt att hålla på att felsöka något i kanske flera dagar och bara fixa någon bugg, i jämförelse på att få skapa någon ny funktion, men så är det som en spelutvecklare, det måste skaparen inse.

Nej, du måste inse att alpha-fasen i spel och mjukvara handlar om just att lägga till features. Först i beta-fasen slipar man buggarna.

Skrivet av Sergey:

Förövrigt är det uppenbart att han i princip slutat stödja modden redan för er som inte köpt det än.

Det där däremot är rent skitsnack. Orsaken till att inget nytt har kommit är just för att han varit på spelmässor och lagt sin mesta tid på att nätverka och bygga upp förtroende för en standalone (marketing).

Jag hade inte koll på att han var och reste runt, bra att någon har koll iaf ^^

Dock tror jag fortfarande på att han kommer skippa att införa massor av idéer till modden och fokusera sig mycket mer på standalone. Han lär bara fixa till buggarna till större delen och endast införa ett par nya grejer, för att spara på krutet till standalone. Det är bara vad jag tror. Jag hoppas till och med att det blir så, tycker det är onödigt att jobba på två versioner när man kan spendera mer tid på att göra en riktigt bra istället.

Såvitt jag vet så är koden väldigt lik mellan ARMA2 och ARMA3, och det mesta i Standalone är just ARMA2 (förutom lite ragdoll-fysik och grejor). Det betyder sannolikt att det mesta (allt?) kommer att vara kompatibelt mellan mod och standalone. Skillnaden är att modden kommer att agera försökskanin för nya features (detta har Rocket sagt).


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Moderator | Testpilot
Skrivet av FL3JM:

TÄNK OM DET FINNS SNABBA ZOMBIEHUNDAR!?!?! AAaaaaaaaah fy fan va läskigt!

Går det att få fram fler zombies i DayZ by the way? Tycker det är väldigt glest med zombies, skulle vara kul med lite mer zombieköttande. Kunna åka omkring med en bil och peppra ner zombies i massor!

Nu brukar ju zombieviruset oftast vara något som hör hos människor, aka The Walking dead.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

1
Skriv svar