Dead Space 3 – ett 100 timmar långt rymdäventyr

Robot
Dead Space 3 – ett 100 timmar långt rymdäventyr

Viscerals trea ser betydligt större ut än sina föregångare. Nu berättar utvecklaren om hur de ska få det iskalla skräckäventyret att räcka i – bokstavligt talat – 100 timmar.

#dead-space-3, #visceral-games, #dead-space, #dead-space-2


Medlem
Dead Space 3 – ett 100 timmar långt rymdäventyr

100 timmar, när jag passerade 100 timmar i nåt final fantasy-lir så var jag långt ifrån klar men hade fått ägna en hel del tid åt fantastiskt frustrerande saker(japanskt.mm...)
Att få ihop något sådant i dead space,. well, jag är försiktigt skeptisk till det.

Skrivet av Rainbearer:

100 timmar, när jag passerade 100 timmar i nåt final fantasy-lir så var jag långt ifrån klar men hade fått ägna en hel del tid åt fantastiskt frustrerande saker(japanskt.mm...)
Att få ihop något sådant i dead space,. well, jag är försiktigt skeptisk till det.

Samma här, men de får gärna försöka.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

KoP
Medlem

Ge mig 15-20 timmar BRA action och äventyr så blir jag nöjd. Att hålla på och samla saker i 50 timmar är sååå trist och segt.

Medlem

Dom får gärna sätta tid på side quests och att samla material för vapen, i dont mind. Men snälla se till att main quest är LÅNG och väldigt underhållande, skrämmande och känslofylld.

grind


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Inaktiv

FZ, aftonbladetrubrik? Ni måste ju sluta med detta, på denna sidan förväntar jag mig att läsa en rubrik och att den faktiskt har något med innehållet att göra. Sjukt irriterande.

Att gå omkring i frivilliga områden o mina mineraler för att få bygga vapen är ju inget som gör de till ett hundratimmarsspel, amiright? Det är kampanjen och sidouppdrag som räknas, inte droppchans.

Står det 100timmar ska det vara kampanjen och sidouppdrag, inte en massa grindande.

Medlem

jo som att BF3 lovade 100 timmar per klass...
HAAHHAAAHAAHHA bullshit

Medlem
Skrivet av OneMinuteAgo:

jo som att BF3 lovade 100 timmar per klass...
HAAHHAAAHAAHHA bullshit

Fast det stämmer ju nästan.. Dom menar ju att det tar 100 timmar att låsa upp alla sikten m.m till alla vapen per klass. Blir rätt mycket grindande men vapen som man inte gillar för att uppnå det. Och de tar tid om man nu inte spelar metro 24/7..


signatur
Medlem

Ingen blir ju tvingad att göra det men dom som vill är det ju trevligt att man kan spendera så mycket tid om man vill? själv har jag nog inget intresse att grinda bästa vapen.

Inaktiv
Skrivet av Davwve:
Skrivet av OneMinuteAgo:

jo som att BF3 lovade 100 timmar per klass...
HAAHHAAAHAAHHA bullshit

Fast det stämmer ju nästan.. Dom menar ju att det tar 100 timmar att låsa upp alla sikten m.m till alla vapen per klass. Blir rätt mycket grindande men vapen som man inte gillar för att uppnå det. Och de tar tid om man nu inte spelar metro 24/7..

Att lova 100 timmar och det är grinding som krävs är ju som att lova att alla ska få åka på en lång resa o sen är det en miljon varv runt Globen på cykel som gäller.

"HurrDurrDuh men vadå det är ju jättelångt och man får achievements" :/

Medlem

om dom ger oss 100h dead Space, så föredrar jag fortfarande 100h Divinity II: The Dragon Knight Saga, eller 8-10 timmar med Black Mesa om 10 dagar.


signatur

En Gång Pc Alltid Pc.

Medlem

Mindre och mindre skräck med andra ord...

Medlem

Det låter riktigt najs!


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Inaktiv

Öh... om någon artist gjorde reklam för sin nya låt med att den är 100 minuter lång eller om en Directors Cut-version av en film var på 50 timmar så hade jag varit lika impad som jag är nu. 100 timmar eh? Ja det är inte som att de 100 timmarna betyder att spelet är 10 gånger bättre än ett spel som är 10 timmar långt för de där 90 övriga timmarna är knappast dedikerade till narration eller variation i gameplay som ger ständig mersmak. I call epic b/s

Medlem

Kunde de inte låta spelarna designa egna vidriga dead-spacemonster istället?
Då skulle det ju kännas mer värt att spela om för att se vad tex polarna har snickrat ihop för äckligt. Bu för grind kort och gott!

Medlem
Skrivet av KoP:

Ge mig 15-20 timmar BRA action och äventyr så blir jag nöjd. Att hålla på och samla saker i 50 timmar är sååå trist och segt.

I heard Diablo III, isn't something for you?

On Topic ; Jag bara hoppas det blir skrämmande, och 15 timmar låter som en lagom berättelse utan att det ska bli tjötigt och kännas som dom fyller ut tiden med bös.


signatur

Nämen!

KoP
Medlem
Skrivet av Struggle:
Skrivet av KoP:

Ge mig 15-20 timmar BRA action och äventyr så blir jag nöjd. Att hålla på och samla saker i 50 timmar är sååå trist och segt.

I heard Diablo III, isn't something for you?

On Topic ; Jag bara hoppas det blir skrämmande, och 15 timmar låter som en lagom berättelse utan att det ska bli tjötigt och kännas som dom fyller ut tiden med bös.

Vart dock lurad att köpa Diablo III pga en arbetskollega som höjde det till skyarna. Spelet står fortfarande oöppnat och samlar damm på hyllan.

Medlem

Meh. Troligen 8 timmars vanlig gameplay för att spela igenom storyn + sidouppdragen. Som sagt. Tror inte på ett skit som kommer ur EA anställdas käft längre.


signatur

Idono. That's me!

Medlem
Skrivet av KoP:

Vart dock lurad att köpa Diablo III pga en arbetskollega som höjde det till skyarna. Spelet står fortfarande oöppnat och samlar damm på hyllan.

Jag pallar inte heller med spel som Diablo men i rättvisans namn så är det ganska orättvist mot din polare om du dömer ut spelet utan att ha spelat det.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av MR CAPS:

FY VAD DÅLIGT. JAG GILLAR KORT SPEL. JU KORTARE DESTO BÄTTRE.

There is a game for everyone.


signatur

Nämen!

1
Skriv svar