Planetside 2 kraftigt inspirerat av EVE Online

Robot
Planetside 2 kraftigt inspirerat av EVE Online

John Smedley på SOE röjer att EVE bjudit på några av mest fantastiska spelmoment han någonsin upplevt, och att dess öppna karaktär kommer prägla nya Planetside.

#soe, #planetside-2, #eve-online, #star-wars-the-old-republic, #diablo-iii


Inaktiv
Planetside 2 kraftigt inspirerat av EVE Online

Sugen på detta spel, men mindre sugen på att hosta upp 300sek för ett free2play. Hoppas att man får en nyckel snart, men visst verkar detta vara något annat än COD/BF3 som vi är vana vid och det är ju värt en del. Stora öppna ytor är man inte bortskämd med.

Medlem
Skrivet av Aresz:

Sugen på detta spel, men mindre sugen på att hosta upp 300sek för ett free2play. Hoppas att man får en nyckel snart, men visst verkar detta vara något annat än COD/BF3 som vi är vana vid och det är ju värt en del. Stora öppna ytor är man inte bortskämd med.

om du ansökt om nyckel nu kommer det dröja, fick min för 2 veckor sen och då hade jag varit anmäld till betan i sedan Januari. och Just nu har de problem med launchern, så många kommer inte in i spelet.

Inaktiv

Lirat betan en del, är fruktansvärt kul känsla när man är ca 24 pers som anfaller en bas.

Dock så är balanseringen ur fönstret just nu, folk bitchar som fan om saker som inte är i deras faktion ect.

Medlem
Skrivet av Kharif:

Lirat betan en del, är fruktansvärt kul känsla när man är ca 24 pers som anfaller en bas.

Dock så är balanseringen ur fönstret just nu, folk bitchar som fan om saker som inte är i deras faktion ect.

Jag skulle gärna höra mer om hur det funkar i praktiken med ett FPS MMO - hur det är som ett BF online och inte som Fallen Earth (var dock kul när det var populärt).

Har inte heller fått någon betanyckel ännu.


signatur

Dr Tom
[]#####||(
===================================

Medlem

Betan är riktigt skoj, blir episka strider emellanåt med bra med folk

Inaktiv
Skrivet av the_cru:
Skrivet av Kharif:

Lirat betan en del, är fruktansvärt kul känsla när man är ca 24 pers som anfaller en bas.

Dock så är balanseringen ur fönstret just nu, folk bitchar som fan om saker som inte är i deras faktion ect.

Jag skulle gärna höra mer om hur det funkar i praktiken med ett FPS MMO - hur det är som ett BF online och inte som Fallen Earth (var dock kul när det var populärt).

Har inte heller fått någon betanyckel ännu.

Började skriva en jädra vägg om hur spelet är men kände att det inte svarade på din fråga, har tyvärr inte lirat Fallen Earth.

Personligen tycker jag PS2 är roligare än BF online då PS2 verkligen får fram teamwork bland helt okända personer :).

Medlem
Skrivet av Kharif:

Dock så är balanseringen ur fönstret just nu, folk bitchar som fan om saker som inte är i deras faktion ect.

Så var det iofs i första spelet också, att folk klagade över det.

Medlem

PS2 är mer rak på sak än EVE, det tar inte lång tid att finna strider och målen är mer uppenbara. Tyvärr så inger spelet en känsla av meningslöshet. Efter att ha spelat betan i ett par veckor har jag funnit ett mönster, oftast slåss man om samma baser om och om igen och det går framåt och bakåt i vågor. En kvart efter att ens imperium har tagit över en utpost så faller den tillbaka till fiendens händer då ingen bryr sig om att försvara den just därför att det är helt meningslöst. Resurssystemet har för det mesta ingen större konsekvens för ens nation då de flesta har nått resurstaken efter en kort stund stridande. Om de verkligen är seriösa med att göra spelet snarlikt EVE så borde de jobba mer på att ge territorium och resurser större vikt och ge spelarna en möjlighet att påverka sin miljö mer.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Säger så här. Det är lätt värt det. Ifall ni är vana med att hostaupp pengar för bra F2P spel för lite skins och looks så är det värt att betala 330 kr för att få 400kr värt med station cash och lite extra prylar. Spelet är fantastiskt. Det erbjuder på väldigt mycket av den gammla goda spelstilen men också mycket nytt och mer än bara intensiv action 24/7


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Jag köpte nyss det där alpha squad-paketet , laddade ner spelet , loggade in o skulle börja skapa en gubbe men fastnar när jag ska välja server för alla är "locked" . Är det nåt mer jag måste göra/låsa upp för att kunna testa? Nån som fått det att funka?

Medlem

Har lirat lite av och till och tycker det är ganska kul faktiskt. Blir ett köp ser det ut som.

Jag hade flyt och fick min alpha-nyckel samma dag som jag reggade, det var oväntat kan jag säga ^^

Medlem
Skrivet av Almajty:

Jag köpte nyss det där alpha squad-paketet , laddade ner spelet , loggade in o skulle börja skapa en gubbe men fastnar när jag ska välja server för alla är "locked" . Är det nåt mer jag måste göra/låsa upp för att kunna testa? Nån som fått det att funka?

dom är avstängda just nu.

kolla PS2 forumet för server-tiderna, dom bruka gå igång runt 16:00-18:00 i EU


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Almajty:

Jag köpte nyss det där alpha squad-paketet , laddade ner spelet , loggade in o skulle börja skapa en gubbe men fastnar när jag ska välja server för alla är "locked" . Är det nåt mer jag måste göra/låsa upp för att kunna testa? Nån som fått det att funka?

dom är avstängda just nu.

kolla PS2 forumet för server-tiderna, dom bruka gå igång runt 16:00 i EU

aha , de va ju bra . Jag blev lite lurad tror jag när det stod "Locked" , dom brukar ju oftast vara "Offline" i såna här spel

Tack för info.

Medlem

330kr * för du blir tvungen att betala direkt I SEK.

Om man inte är sugen på att sitta med proxy och riskera att bli av med kontot för att du "lurar dom på pengar"

Jag är en aningens sur i vilket fall som.
När de sa 39 dollar blev jag jag glad ,270ish kr betalar jag gärna.

Men nästan 100 kr mer (60kr), nejtack..
Har inte riktigt råd med det heller för den delen (arbetslöshet är ganska tråkigt ibland, men mat är viktigare)

Medlem

Men 499/599 för cod-titlarna har folk inga problem med att betala spännande

Medlem

Fick min första riktiga planetside erfarenhet. The red tide drog norrut och stormade fram, ingen aning hur många. Vi blev bombade, tanks stod i vår väg, folk dog till höger och vänster, men vi stormade fram bad efter bas. Tills vi kom till någon amp station då det visade att vi inte hade någon eftertrupp och förlorat alla områden bakom oss och omringade i amp stationen djupt inne i fientligt territorium blev vi utplånade. Fantastiskt

Fick min betakey via PC Gamer som jag köpte en vecka sedan eller så. Juli utgåvan UK version tror jag

Medlem

Ogillar starkt att man inte har en ryggsäck att packa ner ammunition med. Nu har man 300 skott som heavy assault. I de långa ps2 eldstriderna försvinner de 300 skotten rätt fort. Man orkar ju inte kuta tillbaka till sin bas för mer ammo.. och man kan inte loota i andras ryggsäcker vilket jag vill minnas att man kunde förr i tiden.

Medlem

Har gett upp hoppet om en beta-nyckel trots att jag varit signad sedan starten. Så det blir kanske ett alpha squad-köp
För mig som gammal PS1-spelare pekar alla gameplay-videos och kommentarer på att det är en klart värdig uppföljare till originalet så jag kommer absolut att spela.

Till och med balansgnället mellan factions känns igen, men det är en del av kriget hehe.

Medlem
Skrivet av Ahris:

Har gett upp hoppet om en beta-nyckel trots att jag varit signad sedan starten. Så det blir kanske ett alpha squad-köp
För mig som gammal PS1-spelare pekar alla gameplay-videos och kommentarer på att det är en klart värdig uppföljare till originalet så jag kommer absolut att spela.

Till och med balansgnället mellan factions känns igen, men det är en del av kriget hehe.

signade du dig för betan med samma station-konto du spelade ps1 på? isf borde du ha fått en beta-key., om inte, skicka ett mail till happytohelp@soe.sony.com så fixar dom det åt dig

Medlem

liten tankbattle i kväll


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

liten tankbattle i kväll

https://www.youtube.com/embed/B1xCEB0Sy9M

Ja jävlar du Dendär basen har en tendens att dra till sig riktigt fläskiga strider. Synd på ett sätt att det är mitt i en dalgång å det blir rätt så koncentrerat

Medlem
Skrivet av Katana:
Skrivet av Ahris:

Har gett upp hoppet om en beta-nyckel trots att jag varit signad sedan starten. Så det blir kanske ett alpha squad-köp
För mig som gammal PS1-spelare pekar alla gameplay-videos och kommentarer på att det är en klart värdig uppföljare till originalet så jag kommer absolut att spela.

Till och med balansgnället mellan factions känns igen, men det är en del av kriget hehe.

signade du dig för betan med samma station-konto du spelade ps1 på? isf borde du ha fått en beta-key., om inte, skicka ett mail till happytohelp@soe.sony.com så fixar dom det åt dig

Japp, har haft samma konto sen 1999. Nu när jag kollade kontoinformationen står det "Planetside 2 Account: Active" kanske jag redan är reggad för beta då?

Edit: Hade ett mail som när jag fick det hade en död länk, länken funkade visst nu så jag är på G.

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Katana:
Skrivet av Ahris:

Har gett upp hoppet om en beta-nyckel trots att jag varit signad sedan starten. Så det blir kanske ett alpha squad-köp
För mig som gammal PS1-spelare pekar alla gameplay-videos och kommentarer på att det är en klart värdig uppföljare till originalet så jag kommer absolut att spela.

Till och med balansgnället mellan factions känns igen, men det är en del av kriget hehe.

signade du dig för betan med samma station-konto du spelade ps1 på? isf borde du ha fått en beta-key., om inte, skicka ett mail till happytohelp@soe.sony.com så fixar dom det åt dig

Japp, har haft samma konto sen 1999. Nu när jag kollade kontoinformationen står det "Planetside 2 Account: Active" kanske jag redan är reggad för beta då?

Edit: Hade ett mail som när jag fick det hade en död länk, länken funkade visst nu så jag är på G.

Skrivet av Ahris:
Skrivet av Katana:
Skrivet av Ahris:

Har gett upp hoppet om en beta-nyckel trots att jag varit signad sedan starten. Så det blir kanske ett alpha squad-köp
För mig som gammal PS1-spelare pekar alla gameplay-videos och kommentarer på att det är en klart värdig uppföljare till originalet så jag kommer absolut att spela.

Till och med balansgnället mellan factions känns igen, men det är en del av kriget hehe.

signade du dig för betan med samma station-konto du spelade ps1 på? isf borde du ha fått en beta-key., om inte, skicka ett mail till happytohelp@soe.sony.com så fixar dom det åt dig

Japp, har haft samma konto sen 1999. Nu när jag kollade kontoinformationen står det "Planetside 2 Account: Active" kanske jag redan är reggad för beta då?

Edit: Hade ett mail som när jag fick det hade en död länk, länken funkade visst nu så jag är på G.

Nice!

Medlem
Skrivet av Skjuludde1:

Fick min första riktiga planetside erfarenhet. The red tide drog norrut och stormade fram, ingen aning hur många. Vi blev bombade, tanks stod i vår väg, folk dog till höger och vänster, men vi stormade fram bad efter bas. Tills vi kom till någon amp station då det visade att vi inte hade någon eftertrupp och förlorat alla områden bakom oss och omringade i amp stationen djupt inne i fientligt territorium blev vi utplånade. Fantastiskt

Fick min betakey via PC Gamer som jag köpte en vecka sedan eller så. Juli utgåvan UK version tror jag

EU1?


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem
Skrivet av Red_warning:
Skrivet av Skjuludde1:

Fick min första riktiga planetside erfarenhet. The red tide drog norrut och stormade fram, ingen aning hur många. Vi blev bombade, tanks stod i vår väg, folk dog till höger och vänster, men vi stormade fram bad efter bas. Tills vi kom till någon amp station då det visade att vi inte hade någon eftertrupp och förlorat alla områden bakom oss och omringade i amp stationen djupt inne i fientligt territorium blev vi utplånade. Fantastiskt

Fick min betakey via PC Gamer som jag köpte en vecka sedan eller så. Juli utgåvan UK version tror jag

EU1?

EU1 indeed

Medlem

Visst planetside 2 är skoj. Det lever till vissa delar upp till Ps1. Men det är mer inspirerat av Arcade shooters än EvE online. Om det hade varit EVE online inspirerat hade det haft mer möjligheter att fördjupa sig/nörda sig i LOGISTIK, ekonomi och strategi.

Den enda logistik som finns nu är att transportera lite trupper samt släppa en ammo låda. Jag hade hoppats på att man kunde spela en helt Logistik dedikerad squad om man vill.

Men jag hoppas att det kommer. Låter ju lovande. Men "The beaten track" som det känns nu är mer arkadshooter. Men det kanske ändras när man har tillgång till allt i spelet. Hoppas jag.

Medlem
Skrivet av Lerner:

Ogillar starkt att man inte har en ryggsäck att packa ner ammunition med. Nu har man 300 skott som heavy assault. I de långa ps2 eldstriderna försvinner de 300 skotten rätt fort. Man orkar ju inte kuta tillbaka till sin bas för mer ammo.. och man kan inte loota i andras ryggsäcker vilket jag vill minnas att man kunde förr i tiden.

Ja det var en av de saker jag inte kan förstå varför de tagit bort. Visst främjar det att folk ska lägga ut ammo lådor då och då.

Men det var absolut bättre när man fick puzzla ihop sin egen packning/kit. Nu känns det bara streamlineat och stelt. Sen kommer jag ihåg att man kunde packa i fordon också. Så som infiltrator kunde man packa lite extra saker i sin ATV då man hade så liten packning i dräkten.

Sen gillar jag inte att infiltratörerna har fått sniper rifle. Gillade att smyga runt med pistolen och hacking tool, Nu ha det förvandlat den klassen till prickskyttar istället som helt saknat syfte utöver att de bryter spelkänslan när helt plötsligt blir dödad av en "infiltrator" som är ute på promenad ute i ingenstans.

Medlem
Skrivet av chrisragnar:

Visst planetside 2 är skoj. Det lever till vissa delar upp till Ps1. Men det är mer inspirerat av Arcade shooters än EvE online. Om det hade varit EVE online inspirerat hade det haft mer möjligheter att fördjupa sig/nörda sig i LOGISTIK, ekonomi och strategi.

Tyckte jag läste det, i artikeln vi kommenterar på, att de siktar på just mer och bättre logistik?


signatur

Dr Tom
[]#####||(
===================================

Medlem
Skrivet av HataMoto_:

Men 499/599 för cod-titlarna har folk inga problem med att betala spännande

Haha ne exact
Dem har inget problem att punga ut runt 500 kr för mycket mindre kontent


signatur

Idono. That's me!

12
Skriv svar