Svenskt indiepaket reas ut på Steam

Robot
Medlem
Svenskt indiepaket reas ut på Steam

Häftigt att lilla Sverige gör så många intressanta spel att vi har ett eget paket

Medlem
Skrivet av Jozo:

Häftigt att lilla Sverige gör så många intressanta spel att vi har ett eget paket

Det är ju en ren smak sak, tycker inte det var något intressant innehåll alls. Säger inte att det var dålig kvalité, men personligen finner jag innehållet likt 90% av resterande indiespel på marknaden.

Medlem

Vad kvalificeras egentligen som indie nu för tiden? Verkar nu för tiden inbegripa allt som inte är en enorm AAA-titel med stora budgetar. Konstigt när en multinationell utgivargigant som EA släpper sin egen så kallade "indie pack", och att Lead & Gold: Gangs of the Wild West ingår i detta svenska indiepaket (utvecklat av Fatshark och UTGIVET av Paradox Interactive).

Det senare exemplet kan tyckas vara en bagatell, men det är sådana små "övertramp" som i slutändan denaturerar hela begreppet "indie"


signatur

Imperator

Skrivet av burkmopp:
Skrivet av Jozo:

Häftigt att lilla Sverige gör så många intressanta spel att vi har ett eget paket

Det är ju en ren smak sak, tycker inte det var något intressant innehåll alls. Säger inte att det var dålig kvalité, men personligen finner jag innehållet likt 90% av resterande indiespel på marknaden.

Indiespel är ett nytt sätt att "se" på spelutbudet. Jag är glad att de finns, även om jag kanske inte heller vill rusa ut och köpa dem.

Spelet "The Ball" är dock värt en 100:- av sig själv.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Moderator | Testpilot

Noitu Love är så roligt


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

1
Skriv svar