Lågmäld trailer från Battlefield 3: Aftermath

Medlem

Ser ut som om detta kan vara en väldigt stor bana! Både ovan och under mark. Skulle vara spännande om det funnits slumpmässiga efterskalv varje runda.

Inaktiv
Skrivet av xyanide:

Banpaketen har hittils varit kiss överlag. Aftermath ser dock lovande ut! Jag anser att DLC är okej, så länge dom ger fansen vad dom vill ha och till ett vettigt pris. Detta har dom dock, enligt mig, misslyckats med i BF3.

Så med "jag anser att DLC är okej, så länge dom ger fansen vad dom vill ha och till ett vettigt pris" så tänker du förstås på deras redan färdigplanerade kartor och nya vapen, jösses så fel det kan bli.

Inaktiv

Have fun, jag har då lagt ner spelandet av bf3. Håller mig till vettigare lir än denna dynga.

Medlem
Skrivet av qun0:

Have fun, jag har då lagt ner spelandet av bf3. Håller mig till vettigare lir än denna dynga.

Bra att veta för oss andra! ^^


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av Zelzahim:

Kallar dem detta fortfarande för expansioner? 4 banor?

4 banor, nytt spelläge, nya vapen (kanske bara 1 med armborsten), sen är det väl lite skins och sådant fluff.
Inte bara banor alltså, så expansion är korrekt.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Inaktiv
Skrivet av Erenthal:
Skrivet av Lolflakes:

Så det är vad de handlar om... att spelet ska ha vad som står på boxen? Om det har det får man inte kritisera spelet därefter sen? Väldigt svårt att bedöma ett spel utifrån boxen, tycker du inte det? Herregud!

Jag menar bara att spelet inte uppfyller någon definition av "ofärdigt". Det innehåll exakt lika mycket som utlovat. Om man tycker det är för lite jämfört med vad man ville ha så är det en legitim åsikt, men det gör inte spelet ofärdigt.

Om du köper en påse Gott och Blandat, och det står på utsidan av påsen att den innehåller 90 gram, så kan du knappast klaga på att "gud vilken ofärdig påse, den borde innehållit 150 gram! Jävla rip-off!"

Blanda inte in godis i det här!

Folk får tycka vad dom vill.

Jag håller med majoriteten här inne! Allt detta skulle ha kommit med BF3 direkt istället. Nu vill dom bara suga ut pengar på detta och sedan släppa BF4 nästa år och göra samma sak.

Att slänga ihop 5 kartor, lite vapen och fordon som säkerligen redan var färdiga.. man behöver inte göra en "expansion" som EA kallar det.

Jävla lurendrejeri'!

Medlem
Skrivet av RzrTrek:
Skrivet av xyanide:

Banpaketen har hittils varit kiss överlag. Aftermath ser dock lovande ut! Jag anser att DLC är okej, så länge dom ger fansen vad dom vill ha och till ett vettigt pris. Detta har dom dock, enligt mig, misslyckats med i BF3.

Så med "jag anser att DLC är okej, så länge dom ger fansen vad dom vill ha och till ett vettigt pris" så tänker du förstås på deras redan färdigplanerade kartor och nya vapen, jösses så fel det kan bli.

Det är bara att gilla läget, inget kommer att förändras på ett bra tag. Man kan vänta sig DLC till alla stora titlar nu för tiden, och istället för att gråta över detta faktum så kan man acceptera det och hoppas på bra innehåll och någorlunda bra priser.

Inaktiv
Skrivet av xyanide:
Skrivet av RzrTrek:
Skrivet av xyanide:

Banpaketen har hittils varit kiss överlag. Aftermath ser dock lovande ut! Jag anser att DLC är okej, så länge dom ger fansen vad dom vill ha och till ett vettigt pris. Detta har dom dock, enligt mig, misslyckats med i BF3.

Så med "jag anser att DLC är okej, så länge dom ger fansen vad dom vill ha och till ett vettigt pris" så tänker du förstås på deras redan färdigplanerade kartor och nya vapen, jösses så fel det kan bli.

Det är bara att gilla läget, inget kommer att förändras på ett bra tag. Man kan vänta sig DLC till alla stora titlar nu för tiden, och istället för att gråta över detta faktum så kan man acceptera det och hoppas på bra innehåll och någorlunda bra priser.

I så fall är det slut spelat för min del, har inget för DLCs.

Medlem

Satt och lyssnade på Spotify utan att veta att det var igång så jag trodde musiken var från trailern. Trodde inte mina öron när jag hörde Bruce Springsteen (Devil's Arcade) i en Battlefield trailer. Passade ganska bra ihop dock

Inaktiv
Skrivet av warh0g:
Skrivet av qun0:

Have fun, jag har då lagt ner spelandet av bf3. Håller mig till vettigare lir än denna dynga.

Bra att veta för oss andra! ^^

Så man får inte säga till andra att dom ska ha roligt, och själv har man lagt ner hela bf för man tycker det är rena skitet?
Nä justja, här kommer fansen springandes och ogillar ifall man inte tycker som dom sedan får man inte önska andra att ha skoj.

Inaktiv
Skrivet av warh0g:
Skrivet av Zelzahim:

Kallar dem detta fortfarande för expansioner? 4 banor?

4 banor, nytt spelläge, nya vapen (kanske bara 1 med armborsten), sen är det väl lite skins och sådant fluff.
Inte bara banor alltså, så expansion är korrekt.

Expansioner brukar vara för singleplayer så uppdraget blir förlängt, eller mmos där man kör med flera men håller sig ändå efter en story som t.e.x wow. Inte multiplayer där man endast springer runt i cirklar och blåser skallen av varandra där ingen story finns med.

Medlem

Spelet var ofärdigt på release med tanke på dess tekniska katastrof, vilket fortfrarande inte är fixat, att företag ens har mage att släppa DLC innan spelet är i bra form är riktigt tråkigt att se.

Samma gäller Skyrim, katastrof fortfarande.. Och som någon tidigare sa att spelare kräver bra grafik och bra MP.. Titta på CoD och våga lägga samma kommentar igen

2007-2008 grafik med så grundlig och hjärndöd MP att man vill spy.

Finns Indiespel med bättre grafik, det där dinosaurie spelet som släpptes på steam förra veckan som för övrigt ska ha GRATIS DLC..
Spelet är mer högupplöst än BF.. Konstigt att indie klarar det bättre än DICE?

DLC skulle vara mer accepterat om de inte släppte spelet som fullpris 400(pc), 700(konsol)

Medlem

På Quake/CS tiden så kallades 4 banor ett mappack.. Ett litet mappack tillome..

OCH det var GRATIS.

Jävla EA..

Inaktiv
Skrivet av M4NGL3R:

På Quake/CS tiden så kallades 4 banor ett mappack.. Ett litet mappack tillome..

OCH det var GRATIS.

Jävla EA..

Dock är det inte bara EA som är giriga gällande sånt där

Medlem
Skrivet av qun0:
Skrivet av M4NGL3R:

På Quake/CS tiden så kallades 4 banor ett mappack.. Ett litet mappack tillome..

OCH det var GRATIS.

Jävla EA..

Dock är det inte bara EA som är giriga gällande sånt där

Nej men Bad Company 2 hade 3-4 gratis mappacks. Varför har inte BF3 det?
BC hade en expansion som kostade 150-200 som var ett helt nyversion av BF vietnam... Ett sånt företag slänger jag gärna pengar på

Medlem

Vafan ska dom mjölka CoD så jävla mycket. Sluta släppa mappack Activision.. seriöst!


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av M4NGL3R:

På Quake/CS tiden så kallades 4 banor ett mappack.. Ett litet mappack tillome..

OCH det var GRATIS.

Jävla EA..

Du kan väl inte seriöst jämföra en karta till Quake och en till BF3?

Det är en massiv skillnad i komplexitet och arbetsinsats mellan de två. Ett banpaket till Quake kunde i stort sett en ensam person jobba ihop på några dagar. En karta till BF3, fullt realiserad, tar en aaaaaaaningens mer arbete.

Inaktiv
Skrivet av kill455:

Vafan ska dom mjölka CoD så jävla mycket. Sluta släppa mappack Activision.. seriöst!

vart kom cod in gällande bf3? är du full?

Medlem
Skrivet av Erenthal:
Skrivet av M4NGL3R:

På Quake/CS tiden så kallades 4 banor ett mappack.. Ett litet mappack tillome..

OCH det var GRATIS.

Jävla EA..

Du kan väl inte seriöst jämföra en karta till Quake och en till BF3?

Det är en massiv skillnad i komplexitet och arbetsinsats mellan de två. Ett banpaket till Quake kunde i stort sett en ensam person jobba ihop på några dagar. En karta till BF3, fullt realiserad, tar en aaaaaaaningens mer arbete.

Kan med stor säkerhet anta att de använder sig av en baneditor och det tar säkert lite mer tid i anspråk att skapa en bana idag kontra då men inte så lång tid som du verkar tro det tar. Det som tar tid är att skapa en motor, att göra alla dessa verktyg och det är även detta som kostar (samt kostnader för allt annat som oftast enbart gäller SP delen). Ärligt talat förstår jag inte ens varför de hade med en SP del då den verkar vara under all kritik. Hade varit bättre att helt slopa den eller låta folk få välja om de ville ha båda eller inte.

Att de inte släpper dessa verktyg fria beror nog på en enda sak, de vill inte att någon ska kunna konkurrera med deras s.k DLC.

Efter en snabbsökning på Google fann jag denna:
http://www.dsogaming.com/editorial/dice-has-entered-the-dark-...

"Karl Magnus Troedsson, general manager at DICE, explained at GDC Europe that DICE was afraid of releasing the mod tools for Battlefield 3 because they were scared of giving players access to parts of the game’s code."

Köper jag inte alls, inget annat än kvalificerat BS.

Medlem
Skrivet av qun0:
Skrivet av warh0g:
Skrivet av qun0:

Have fun, jag har då lagt ner spelandet av bf3. Håller mig till vettigare lir än denna dynga.

Bra att veta för oss andra! ^^

Så man får inte säga till andra att dom ska ha roligt, och själv har man lagt ner hela bf för man tycker det är rena skitet?
Nä justja, här kommer fansen springandes och ogillar ifall man inte tycker som dom sedan får man inte önska andra att ha skoj.

Var inte så bitter. Jag kanske skulle skrivit *wink wink* i inlägget istället för ^^


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av qun0:
Skrivet av warh0g:
Skrivet av Zelzahim:

Kallar dem detta fortfarande för expansioner? 4 banor?

4 banor, nytt spelläge, nya vapen (kanske bara 1 med armborsten), sen är det väl lite skins och sådant fluff.
Inte bara banor alltså, så expansion är korrekt.

Expansioner brukar vara för singleplayer så uppdraget blir förlängt, eller mmos där man kör med flera men håller sig ändå efter en story som t.e.x wow. Inte multiplayer där man endast springer runt i cirklar och blåser skallen av varandra där ingen story finns med.

Hårklyveri, det expanderar ju multiplayerupplevelsen med nya banor, spellägen, vapen och annat fluff? Visst dom skulle kunna kalla det för multiplayer expansion eller Downloadable Content, men det enklaste är väl expansion? Det framgår klart och tydligt vad som inkluderas i expansionen också, så jag vet inte riktigt vad problemet är.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Inaktiv

haha blir inte förvånad om det är EA själva som tummar ned mina kommentarer!?

cmd
Medlem

Anledningen att denna film är stillsam är för att den följde men en av våra bloggar om just denna bana, Epicenter

Så det är inte en "trailer" i den bemärkelsen som ni kanske trodde.
Vi gjorde en liknande blogg och film om Alborz Mountains till Armored Kill


signatur

Lead Gameplay Designer @ Digital Illusion CE
-- Alla mina inlägg är privata och har inget med min arbetsgivare att göra --

Medlem

Vill bara påminna folk om att ett nytt AAA spel i dagen läge kostar mindre än en full tank i en bil kostar...
Bara en liten notis hur ekonomin ser ut .
Samt att man inte kan gå in och handla på ett ica utan att spendera minst 300 kr på mat


signatur

Kan ej skriva åäö

Medlem
Skrivet av Jimpa_31:

Vill bara påminna folk om att ett nytt AAA spel i dagen läge kostar mindre än en full tank i en bil kostar...
Bara en liten notis hur ekonomin ser ut .
Samt att man inte kan gå in och handla på ett ica utan att spendera minst 300 kr på mat

Något man ofta glömmer när man säger att spel idag är billigare än de var förr är att antalet spelare har ökat rejält. När jag började spela spel kallades man för "nörd" idag kallas man nog för det om man inte spelar spel.

12
Skriv svar