"Mirror's Edge 2 i produktion hos Dice"

Medlem

Jag gillade grundidén i mirror's edge, men spelet var inget vidare. Förhoppningsvis blir 2:an mycket bättre!

Medlem
Skrivet av fzusr:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Hurin:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Startade [g="Mirror's Edge"] nyligen och visst, det är bra, men tvåan har mycket att förbättra.

Som?

Har spelat ettan många gånger och det grymt Skulle själv vilja föreslå förbättringen att miljöerna görs lite mer verkliga, och inte så döda o stela som första spelet. Jag tror att det var mycket det som gjorde att första spelet inte gick så pass bra som det borde gjort

Miljöerna var, som du säger, snyggt designade men väldigt stela. Jag tycker heller inte att de kontextuella manövrarna alltid klickade vilket ledde till en del frustration.

Ja, som jag nämnde tidigare upplever många att spelet är för svårt. Mitt svar på detta är att det är ett spel som på många sätt är ett 90-tals spel då spelen ofta var frustrerande svåra, men med mycket träning lyckas man bemästra det och hanterar dessa utmaningar betydligt bättre.

Så är även fallet med Mirror's Edge, själv blir jag inte alls frustrerad över det längre då jag sätter i princip alla svåra hopp nu.

Jag vill hävda att vi generellt har lättare spel idag som, om vi mest spelar dem och inte mest retro, gör oss irriterade när vi ger oss på ett svårare spel.

På vilket sätt bör miljöerna bli mindre stela? Mer vanligt folk som går runt? Uppe på taken ska det ju inte direkt vara några andra, om man hänger med i storyn förstår man att spelet utspelar sig i ett övervakningssamhälle där knappast gemene man skulle våga sig upp på taken.

Förvisso är man nere på gatorna några få gånger, där kan jag väl hålla med om att en å annan fotgängare inte skulle skada.

I övrigt tycker jag själv väldigt mycket om miljöerna då jag anser att de är väldigt snygga och stilrena med vackra färger.

Håller helt med dig, om det mesta i de inlägg du har gjort. Jag tillhör också den skara som inte alls tyckte att spelet var, varesig för svårt, eller otillräckligt designat. Jag tycker istället att spelet var/är en otroligt frisk fläkt, i en värld där allt fler spel går emot att vara "förenklade". Mirror's Edge krävde tid och engagemang, men var i mina ögon inte strukturellt bristfälligt. Jag skulle istället bekskriva spelet som utmanande och väldigt genomtänkt.

Medlem
Skrivet av fzusr:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Hurin:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Startade [g="Mirror's Edge"] nyligen och visst, det är bra, men tvåan har mycket att förbättra.

Som?

Har spelat ettan många gånger och det grymt Skulle själv vilja föreslå förbättringen att miljöerna görs lite mer verkliga, och inte så döda o stela som första spelet. Jag tror att det var mycket det som gjorde att första spelet inte gick så pass bra som det borde gjort

Miljöerna var, som du säger, snyggt designade men väldigt stela. Jag tycker heller inte att de kontextuella manövrarna alltid klickade vilket ledde till en del frustration.

Ja, som jag nämnde tidigare upplever många att spelet är för svårt. Mitt svar på detta är att det är ett spel som på många sätt är ett 90-tals spel då spelen ofta var frustrerande svåra, men med mycket träning lyckas man bemästra det och hanterar dessa utmaningar betydligt bättre.

Så är även fallet med Mirror's Edge, själv blir jag inte alls frustrerad över det längre då jag sätter i princip alla svåra hopp nu.

Jag vill hävda att vi generellt har lättare spel idag som, om vi mest spelar dem och inte mest retro, gör oss irriterade när vi ger oss på ett svårare spel.

På vilket sätt bör miljöerna bli mindre stela? Mer vanligt folk som går runt? Uppe på taken ska det ju inte direkt vara några andra, om man hänger med i storyn förstår man att spelet utspelar sig i ett övervakningssamhälle där knappast gemene man skulle våga sig upp på taken.

Förvisso är man nere på gatorna några få gånger, där kan jag väl hålla med om att en å annan fotgängare inte skulle skada.

I övrigt tycker jag själv väldigt mycket om miljöerna då jag anser att de är väldigt snygga och stilrena med vackra färger.

Håller helt med på att spelet inte var för svårt Mindre stelt genom fler färger (de som finns kan jag räkna på ena handen) och mer liv. Visst att handlingen utspelar sig i ett futuristiskt kontrollsamhälle, men världen är så enkelt gjord att när jag hoppar mellan två höghus så infinner sig inte den hisnande känsla jag vill ha. Jag får känslan av att jag är i en tutorial i Assassin's Creed eller Portal 2, massa vita kuber, med några få vägledande färger som visar var jag ska. Om jag får raljera lite, så säljer nog inte en tutorial speciellt bra.

Sen klart att det inte ska finnas speciellt många personer på taken, men som du säger så finns det inga på gatan, inga i husen, jag tycker världen är död. Kan vara så att det bara bor poliser i stan?

Nä, mer färg, mer folk och en mer realistisk värld


signatur

För att spel ska vara kul ^^

Medlem
Skrivet av Hurin:
Skrivet av fzusr:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Hurin:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Startade [g="Mirror's Edge"] nyligen och visst, det är bra, men tvåan har mycket att förbättra.

Som?

Har spelat ettan många gånger och det grymt Skulle själv vilja föreslå förbättringen att miljöerna görs lite mer verkliga, och inte så döda o stela som första spelet. Jag tror att det var mycket det som gjorde att första spelet inte gick så pass bra som det borde gjort

Miljöerna var, som du säger, snyggt designade men väldigt stela. Jag tycker heller inte att de kontextuella manövrarna alltid klickade vilket ledde till en del frustration.

Ja, som jag nämnde tidigare upplever många att spelet är för svårt. Mitt svar på detta är att det är ett spel som på många sätt är ett 90-tals spel då spelen ofta var frustrerande svåra, men med mycket träning lyckas man bemästra det och hanterar dessa utmaningar betydligt bättre.

Så är även fallet med Mirror's Edge, själv blir jag inte alls frustrerad över det längre då jag sätter i princip alla svåra hopp nu.

Jag vill hävda att vi generellt har lättare spel idag som, om vi mest spelar dem och inte mest retro, gör oss irriterade när vi ger oss på ett svårare spel.

På vilket sätt bör miljöerna bli mindre stela? Mer vanligt folk som går runt? Uppe på taken ska det ju inte direkt vara några andra, om man hänger med i storyn förstår man att spelet utspelar sig i ett övervakningssamhälle där knappast gemene man skulle våga sig upp på taken.

Förvisso är man nere på gatorna några få gånger, där kan jag väl hålla med om att en å annan fotgängare inte skulle skada.

I övrigt tycker jag själv väldigt mycket om miljöerna då jag anser att de är väldigt snygga och stilrena med vackra färger.

Håller helt med på att spelet inte var för svårt Mindre stelt genom fler färger (de som finns kan jag räkna på ena handen) och mer liv. Visst att handlingen utspelar sig i ett futuristiskt kontrollsamhälle, men världen är så enkelt gjord att när jag hoppar mellan två höghus så infinner sig inte den hisnande känsla jag vill ha. Jag får känslan av att jag är i en tutorial i Assassin's Creed eller Portal 2, massa vita kuber, med några få vägledande färger som visar var jag ska. Om jag får raljera lite, så säljer nog inte en tutorial speciellt bra.

Sen klart att det inte ska finnas speciellt många personer på taken, men som du säger så finns det inga på gatan, inga i husen, jag tycker världen är död. Kan vara så att det bara bor poliser i stan?

Nä, mer färg, mer folk och en mer realistisk värld

Ah, du tar upp några intressanta punkter tycker jag. Förvisso gillar jag de få färgerna men hade inte haft något emot om det bara var på några nivåer och några andra mer färggranna förvisso. Jag tänker mig hursomhelst att banorna ser ut som de gör då det är en väldigt ren stad där ingen vågar skräpa ner. Btw, det går faktiskt att se några fotgängare om man tittar ner mot gatorna på vissa ställen (men aldrig när man är där nere själv, om man inte glitchar sig ner förstås).

Medlem
Skrivet av fzusr:
Skrivet av Hurin:
Skrivet av fzusr:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Hurin:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Startade [g="Mirror's Edge"] nyligen och visst, det är bra, men tvåan har mycket att förbättra.

Som?

Har spelat ettan många gånger och det grymt Skulle själv vilja föreslå förbättringen att miljöerna görs lite mer verkliga, och inte så döda o stela som första spelet. Jag tror att det var mycket det som gjorde att första spelet inte gick så pass bra som det borde gjort

Miljöerna var, som du säger, snyggt designade men väldigt stela. Jag tycker heller inte att de kontextuella manövrarna alltid klickade vilket ledde till en del frustration.

Ja, som jag nämnde tidigare upplever många att spelet är för svårt. Mitt svar på detta är att det är ett spel som på många sätt är ett 90-tals spel då spelen ofta var frustrerande svåra, men med mycket träning lyckas man bemästra det och hanterar dessa utmaningar betydligt bättre.

Så är även fallet med Mirror's Edge, själv blir jag inte alls frustrerad över det längre då jag sätter i princip alla svåra hopp nu.

Jag vill hävda att vi generellt har lättare spel idag som, om vi mest spelar dem och inte mest retro, gör oss irriterade när vi ger oss på ett svårare spel.

På vilket sätt bör miljöerna bli mindre stela? Mer vanligt folk som går runt? Uppe på taken ska det ju inte direkt vara några andra, om man hänger med i storyn förstår man att spelet utspelar sig i ett övervakningssamhälle där knappast gemene man skulle våga sig upp på taken.

Förvisso är man nere på gatorna några få gånger, där kan jag väl hålla med om att en å annan fotgängare inte skulle skada.

I övrigt tycker jag själv väldigt mycket om miljöerna då jag anser att de är väldigt snygga och stilrena med vackra färger.

Håller helt med på att spelet inte var för svårt Mindre stelt genom fler färger (de som finns kan jag räkna på ena handen) och mer liv. Visst att handlingen utspelar sig i ett futuristiskt kontrollsamhälle, men världen är så enkelt gjord att när jag hoppar mellan två höghus så infinner sig inte den hisnande känsla jag vill ha. Jag får känslan av att jag är i en tutorial i Assassin's Creed eller Portal 2, massa vita kuber, med några få vägledande färger som visar var jag ska. Om jag får raljera lite, så säljer nog inte en tutorial speciellt bra.

Sen klart att det inte ska finnas speciellt många personer på taken, men som du säger så finns det inga på gatan, inga i husen, jag tycker världen är död. Kan vara så att det bara bor poliser i stan?

Nä, mer färg, mer folk och en mer realistisk värld

Ah, du tar upp några intressanta punkter tycker jag. Förvisso gillar jag de få färgerna men hade inte haft något emot om det bara var på några nivåer och några andra mer färggranna förvisso. Jag tänker mig hursomhelst att banorna ser ut som de gör då det är en väldigt ren stad där ingen vågar skräpa ner. Btw, det går faktiskt att se några fotgängare om man tittar ner mot gatorna på vissa ställen (men aldrig när man är där nere själv, om man inte glitchar sig ner förstås).

Vi är inne på samma spår
Jag har sett dessa skygga fotgängare; brukar när jag känner mig alldeles för ensam på mitt hustak, glitcha lite på flit och sväva (i snabb fart) ner mot dem. Tyvärr blir de rädda o springer och jag dör..


signatur

För att spel ska vara kul ^^

12
Skriv svar