Project Godus finansierat – nu vill Molyneux göra nytt igen

Robot
Project Godus finansierat – nu vill Molyneux göra nytt igen

"Direkt efter vi gjorde vår Kickstarter har vi en ny sak vi funderar på", säger Peter Molyneux.

#22-cans, #project-godus-2, #populous, #curiosity


Medlem
Project Godus finansierat – nu vill Molyneux göra nytt igen

Om Godus blir bra så kanske man ger honom mer pengar ^^
Gäller dock att han verkligen visar vad han klarar av nu.

Medlem

Sebastian?

Vad har vi sagt?


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Skrivet av Konfucius:

Sebastian?

Vad har vi sagt?

Sorry, jag kunde inte låta bli! Hittade den här smaskiga nyheten längst ner i Molyneux kompostlåda, och jag kände att jag bara måste dela med mig av den. Jag kan inte rå för det, det måste vara någon slags tvångstanke!

Medlem

Skulle vilja se att denna "kreaktör " tog sina egna pengar någon gång. Fast då är det inte lika roligt om det skiter sig antar jag.
Enligt mig har Peter M passerat bäst före datum!


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Så länge den stora massan är lyckliga så...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av chopper:

Skulle vilja se att denna "kreaktör " tog sina egna pengar någon gång. Fast då är det inte lika roligt om det skiter sig antar jag.
Enligt mig har Peter M passerat bäst före datum!

Om du kollar vad han sagt så har han bränt mycket av sina egna pengar hittills på 22 cans.


signatur

I drank what?

Medlem

Oftast spännande när den liraren är inblandad.
Skulle gärna se något nytt i stil med Black & White.

Medlem
Skrivet av SuNK1LLeR:

Oftast spännande när den liraren är inblandad.
Skulle gärna se något nytt i stil med Black & White.

Skulle gärna se ett Black and White med, men är väl Lionhead studios som har rättigheterna till det?

Skrivet av fARLIGT:
Skrivet av SuNK1LLeR:

Oftast spännande när den liraren är inblandad.
Skulle gärna se något nytt i stil med Black & White.

Skulle gärna se ett Black and White med, men är väl Lionhead studios som har rättigheterna till det?

Det stämmer nog bra det. Jag tror inte det blev den succee man hoppades på.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Mirage:
Skrivet av chopper:

Skulle vilja se att denna "kreaktör " tog sina egna pengar någon gång. Fast då är det inte lika roligt om det skiter sig antar jag.
Enligt mig har Peter M passerat bäst före datum!

Om du kollar vad han sagt så har han bränt mycket av sina egna pengar hittills på 22 cans.

Jo tack den mannen säger mycket som sedan ändras lite för han sagt förmycket.
Han har absolut tidigare gjort bra saker men nu handlar det mest om att tigga pengar till nya "fantastiska ideer"
Så mitt förtroende för den mannen är i dag lågt! Han kan väl göra som andra företag skaffa investerings villiga företag.
Undrar varför ingen vill?


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Molnyeux, världens mest överskattade spel producent? sure han har gjort några hits men det va LÄÄÄÄNGESEN han är en hasbeen av rang men han vägrar att inse det själv

Medlem

Är det bara jag som tycker att Molyneux börjar kännas lite gaggig? Godus är ju bara ett till Black & White, det ser väl vem som helst? Nej, ut med det gamla och in med det nya (om inte jorden går under idag då vill säga...)!

Medlem
Skrivet av starboy83:

Är det bara jag som tycker att Molyneux börjar kännas lite gaggig? Godus är ju bara ett till Black & White, det ser väl vem som helst? Nej, ut med det gamla och in med det nya (om inte jorden går under idag då vill säga...)!

Godus är en reboot av Populous.

Och uppenbarligen är det rätt många som längtat efter den rebooten.

För min del så tröttnade jag rätt snabbt på Black and White, men Populous däremot var helt fantastiskt - jag spenderade alldeles för många timmar på det spelet ;-). Får väl hoppas att de kan få till samma slags spelkänsla i Godus. Eller inte. Min nattsömn kommer bli lidande... :(.

1
Skriv svar