Cyberpunk 2077 – första heta teasern

Medlem

kan inte bli hypad av en trailer

Medlem

Dolt meddelande i teasern.

Edit: Såg precis att det redan fanns en nyhet om det.

Medlem
Skrivet av Aru:

CD Projekt gör bra spel och det här blir säkert också bra, men nja, tycker det är trist att CD Projekt, som gör anspråk på att göra vuxna spel, återigen väljer att profilera sig med naken hud i en trailer/teaser.

Åhh nej, de visar hud, fram med högafflarna!


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Alltså till alla som säger att nakenhet är omognad vill jag bara ställa en fråga:

Menar ni att sex/naket "är till" för barn? I de flesta länder (alla vad jag vet men vad vet jag) är det ju tom olagligt att ha sex/nakenhet när man är "i omogen ålder". Personligen tycker jag inte att barn ska läsa porrtidningar och spela DOA men det är kanske bara jag kanske. Avsaknad av kläder är inte bara anspel på sexighet. I denna trailer som ett exempel skulle jag säga att det mer visar på hur hennes mentala del är i det fallet då hon faktiskt är "halvnaken" och att den är litet "broken". Avsaknad av kläder är även tecken på svaghet, brist på kontroll, visar på de mer primitiva aspekterna etc etc.

Men men folk verkar inte vara speciellt eftertänksamma idag. Naket = omognad... Naket är en konstform i så många avseenden annat än sex. Iofs ska man väl inte skylla på folk, de lär sig ju trots allt av mainstream porren som finns idag.


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem
Skrivet av djsteffo:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av bjosarn:
Citat:

...fokus ligger på en målgrupp modell mognare och äldre.

Härligt att det är en halvnaken "tjej" med ihoptryckta bröst och en massa skjutvapen då!

Spelet bygger på ett gammalt RPG och det är nog snarare det spelet som teasern vill få folk att tänka på än " halvnaken "tjej" med ihoptryckta bröst och en massa skjutvapen".

http://www.google.se/search?hl=sv&q=cyberpunk%202020&...

Varför är det då en halvnaken tjej med ihoptryckta bröst med i teasern om det inte är sexighet dom vill förmedla? Just sayin'.

Eller vad betyder mogen målgrupp för dig?

Titta på bilderna jag länkat till, de bilderna är från rollspelet som skapades på 90-talet. Kolla även på en trailer för Ghost In The Shell, kan verka som den filmen bara går ut på vapen och nakenhet men den är mycket djupare än så. Det handlar om nostalgi för de som spelade detta spel när det kom är idag rätt så gamla. EA använde denna nostalgi för att skapa billig PR, de gjorde de helt fel, CD Project RED verkar göra det helt rätt.

Medlem
Skrivet av nyack:

Är ni hundra att det är cgi trailer och inte i nivå med next gen konsol? Jag menar om det är 2015 som rimlig release så vill jag nog tro att grafiken kommer ligga på denna nivå. Jag menar det är inte långt från de techdemon man ser i omlopp. Jag tror cd projekt kan ligga på den nivån.

Jag tror det är både och i slutet ser det ut att kunna vara från motorn.

Medlem

I came


signatur

XBL: facingdeath88 - Gears of War 3 & Battlefield 3

Medlem
Skrivet av Vincent_graymore:

Alltså till alla som säger att nakenhet är omognad vill jag bara ställa en fråga:

Menar ni att sex/naket "är till" för barn? I de flesta länder (alla vad jag vet men vad vet jag) är det ju tom olagligt att ha sex/nakenhet när man är "i omogen ålder". Personligen tycker jag inte att barn ska läsa porrtidningar och spela DOA men det är kanske bara jag kanske. Avsaknad av kläder är inte bara anspel på sexighet. I denna trailer som ett exempel skulle jag säga att det mer visar på hur hennes mentala del är i det fallet då hon faktiskt är "halvnaken" och att den är litet "broken". Avsaknad av kläder är även tecken på svaghet, brist på kontroll, visar på de mer primitiva aspekterna etc etc.

Men men folk verkar inte vara speciellt eftertänksamma idag. Naket = omognad... Naket är en konstform i så många avseenden annat än sex. Iofs ska man väl inte skylla på folk, de lär sig ju trots allt av mainstream porren som finns idag.

Nej du är inte ensam om att tycka detta. Tycker själv vissa av dagens spel är betydligt mer olämpligare att spela än de som fanns när jag var barn. Ta till exempel ett spel som Manhunt som verkar gå ut på att döda oskyldiga människor, när jag ser sådana spel så förstår jag mer de som är emot videovåld men inte ens dessa spel kan få mig att tycka att de borde förbjudas däremot utan tvekan ska de inte spelas av barn, absolut inte.

Kommer ihåg Mortal Kombat som var barnförbjudet (och det spel som nog var anledningen till de strängare kraven på åldersgränser) eller Carmageddon som fick ersätta människor med zombies.

Du har helt rätt om nakenhet, detta används till exempel i filmer för att visa på utsatthet och även sårbarhet. En människas psykiska tillstånd påverkas utan tvekan om denne inte har några kläder på sig, allt handlar som sagt var inte om nakenheten i sig.

Medlem

Osmakligt eller ej så är ju tanken att förmedla en känsla av sympati, ingen hade tyckt synd om en arg äldre man i skinnjacka i en sån trailer.

Man hade kunnat placera ett barn där istället för att väcka ännu mer känslor (dead Island) men antar att barn inte har tillgång till dessa kroppsmods så det hade inte passat storyn

Medlem

Just kommentaren att " fokus ligger på en målgrupp modell mognare och äldre.", får mig att må bra såhär en fredag förmiddag. Spel som riktar sig till människor över 20, med ett tydligt vuxet tema och karaktärer som inte besitter 3 badkar fulla av tonårsångest kommer knappast varje dag, även om det blivit klart bättre de senaste 10-15 åren.

Medlem
Skrivet av bjosarn:
Citat:

...fokus ligger på en målgrupp modell mognare och äldre.

Härligt att det är en halvnaken "tjej" med ihoptryckta bröst och en massa skjutvapen då!

"mognare och äldre." Inte impotent och pensionär.

Medlem

Tvivlar inte på att CD Projekt kan leverera. The Witcher 2 var fantastiskt rakt genom.

Medlem

Snygg trailer, störde mig dock på musiken.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Tvivlar inte på att CD Projekt kan leverera. The Witcher 2 var fantastiskt rakt genom.

Nej. Kulor ser ut så.

Längst till vänster är en kula, andra från vänster är hylsan.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Tvivlar inte på att CD Projekt kan leverera. The Witcher 2 var fantastiskt rakt genom.

Såg ingen hylsa som satt kvar i kulan efter avfyrning. Om du syftar på 0:36 är det bara en stor hylsa i förhållande till kulan tex som i vissa av nuvarande patroner.

För en som spelat cyberpunk är det riktigt intressant och en bra teaser!

Medlem

It sure is not easy to please yourself when you got hooks for hands

Medlem
six
Medlem

Undrar hur spelet blir, skulle vara härligt om man fick ett riktigt regel rpg med 3 sekunders turns.

Kul föresten att folk reagerar på nakenhet när det inte ens är hud som visas.

Medlem

Riktigt grym trailer får jag säga!

Ser bra ut, speciellt om man som jag älskar allt som har med Blade Runner och Deus Ex att göra.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

phi
Medlem
Skrivet av Traveller in time:

Dessa filmer gör tyvärr inget för mig längre. De skiljer sig oftast för mycket från det riktiga spelet. Har blivit bränd för många gånger på CG hyper.

Ta det för vad det är istället för att bygga upp orimliga förväntningar baserat på en CG-trailer.

Ingen bör förvänta sig att spel kommer att se ut som de gör i en CG-trailer.

Medlem

Mäktig teaser, måste va den bästa jag någonsin skådat.

Ser framemot att få se lite in-game också och game-play, tvivlar inte på att spelet kommer vara snyggt, då The Witcher 2 är ett av de snyggaste på marknaden. Litar fullt på att CD Project kommer leverlera i både grafik, game-play och definitivt story. De har än så länge inte besviket mig.

Medlem

Regerade inte så starkt på nakenheten alls, tyckte det hade något med hela grejen att göra. Passade in på lite olika sätt och ser fram emot Cyberpunk. Witcher 2 är ett av favoriterna här !

Denna fredag blir bara bättre och bättre

Medlem
Skrivet av Digu21:

Regerade inte så starkt på nakenheten alls, tyckte det hade något med hela grejen att göra. Passade in på lite olika sätt och ser fram emot Cyberpunk. Witcher 2 är ett av favoriterna här !

Denna fredag blir bara bättre och bättre

Jag förstår inte vad folk klagar på heller, de kanske bara är osäkra på sin sexualitet. Btw så såg jag inget naket i trailer alls. Det var en kvinna med robot armar som hade kläder som liknade en baddräkt/underkläder. Så inget naket precis. Eller har alla gått och blivit moraltanter som ska se fel i allt?

Tli
Medlem

Skummade igenom kommentarerna och såg inte om detta har tagits upp här men om man pausar teasern runt 2:14 så kan man läsa detta: http://i.imgur.com/5F9uj.png


signatur

"It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses. "

Medlem
Skrivet av Valpnos:
Skrivet av kebbe:

Tvivlar inte på att CD Projekt kan leverera. The Witcher 2 var fantastiskt rakt genom.

Nej. Kulor ser ut så.

Längst till vänster är en kula, andra från vänster är hylsan.

Kulorna och hylsorna som lämnar vapnen blir tillsammans större än .50 BMG-skott så sett till vapnets storlek skulle jag säga att kulorna ser för stora ut. Missade först att hylsan lämnade vapnet och trodde givetvis att de gjort den klassiska omslagsmissen.

Medlem
Skrivet av Tli:

Skummade igenom kommentarerna och såg inte om detta har tagits upp här men om man pausar teasern runt 2:14 så kan man läsa detta: http://i.imgur.com/5F9uj.png

Synd bara att det är ganska svårt att se vad det står.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Tvivlar inte på att CD Projekt kan leverera. The Witcher 2 var fantastiskt rakt genom.

Ingen hylsa satt kvar när dom sköt. tycker dock det är lite märkligt att dom inte har tagit fram nån sorts ammunition för att hantera dessa personer som modifierat sig själva. eftersom detta tydligen händer så pass ofta att dom måste bilda en speciell grupp(psycho squad) för att hantera detta så borde väl dom ha tagit fram ammunition för kunna skada dom om dom inte nu skulle kunna gripa dom.

Tli
Medlem
Skrivet av Map-pen:
Skrivet av Tli:

Skummade igenom kommentarerna och såg inte om detta har tagits upp här men om man pausar teasern runt 2:14 så kan man läsa detta: http://i.imgur.com/5F9uj.png

Synd bara att det är ganska svårt att se vad det står.

En "bättre" version, större bild men rätt så suddigt endå https://bis.gazeta.pl/im/76/1d/c9/z13180278O.jpg
Det eller så kan man försöka pausa videon när det flashar förbi =P


signatur

"It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses. "

Skrivet av phi:
Skrivet av Traveller in time:

Dessa filmer gör tyvärr inget för mig längre. De skiljer sig oftast för mycket från det riktiga spelet. Har blivit bränd för många gånger på CG hyper.

Ta det för vad det är istället för att bygga upp orimliga förväntningar baserat på en CG-trailer.

Ingen bör förvänta sig att spel kommer att se ut som de gör i en CG-trailer.

Jag tar det för vad det är, en teaser som enbart skall dra till sig blickar och skapa hyp för ett spel vi än så länge vet extremt lite om i gameplay, och allt annat för den delen. Att hypa upp sig för en reklamskylt säger väldigt lite om den produkt du snart köper hem, det är ett pr trick, sen om ni gillar tricket är en annan femma.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

123
Skriv svar