Inget Medal of Honor varje år: "Betygen var inte rättvisa"

Medlem
Skrivet av Parabellum87:
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Parabellum87:

Hur svårt ska det vara att gå tillbaka till ww2? vad kan gå fel? Jag och alla andra som nötade Medal of honour på ps1 hade ju blivit överlyckliga och kastat pengar på skärmen som ni kids brukar säga.

Du och åtta andra? Alla riktiga gamers spelade ju Allied Assault på PC...

Riktiga gamers? Det var ju ungefär en höjdpunkt när ett nytt MOH kom ut på den tiden, vi satt i flera dagar och lirade och multiplayerlanet var ju underbart!

Vad gör en riktig gamer då? Vi satt fullsmockade i soffan hos en polare i flera dagar, lite bättre än att sitta ensam o skrika i en mic va?

Så jag ber om ursäkt för att jag gillade dom första MOH-spelen .. Jag är ingen riktig gamer tydligen

Man lanar med datorer... Medal of Honor på konsol, en uppenbarligen högst begränsad upplevelse.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv

Spelet var en stor besvikelse. Allt för att 'sälja' sina betanycklar dyrt. Mellanmjölk.

Medlem

Ja, det är lätt att stå och påstå att det man själv gjort är bättre än vad andra tycker. I mina öron låter det inget annat än brist på självkritik och kunna se vad man själv gjorde fel.

Om nu spel A var bra och spel B är som A fast med bätter graffe. Skall spel B få minst samma betyg som A fick, eller skall det få sämre för att det inte tillför så mycket?

Det kanske fungerar i ett eller två spel, men om det kommer ett spel per år så tröttnar folk till slut. (Såvida det inte är FIFA/NFL/NBA då.)


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Parabellum87:

Hur svårt ska det vara att gå tillbaka till ww2? vad kan gå fel? Jag och alla andra som nötade Medal of honour på ps1 hade ju blivit överlyckliga och kastat pengar på skärmen som ni kids brukar säga.

hehe, kommer ihåg MoH till ps1...inte rikigt samma klass om Allied Assault...Men de måste ju börja någonstans


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Warfighter var fan det sämsta jag spelat. Sämre än Daikatana. Tur att det strula med betalningen av spelet så EA aldrig drog några pengar från mitt konto.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Parabellum87:
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Parabellum87:

Hur svårt ska det vara att gå tillbaka till ww2? vad kan gå fel? Jag och alla andra som nötade Medal of honour på ps1 hade ju blivit överlyckliga och kastat pengar på skärmen som ni kids brukar säga.

Du och åtta andra? Alla riktiga gamers spelade ju Allied Assault på PC...

Riktiga gamers? Det var ju ungefär en höjdpunkt när ett nytt MOH kom ut på den tiden, vi satt i flera dagar och lirade och multiplayerlanet var ju underbart!

Vad gör en riktig gamer då? Vi satt fullsmockade i soffan hos en polare i flera dagar, lite bättre än att sitta ensam o skrika i en mic va?

Så jag ber om ursäkt för att jag gillade dom första MOH-spelen .. Jag är ingen riktig gamer tydligen

Man lanar med datorer... Medal of Honor på konsol, en uppenbarligen högst begränsad upplevelse.

Fast nu kom ju MoH till PS typ 3-4 år före AA släpptes till PC så förstår inte varför man inte kunde lira båda?
Inte direkt så dom krockade tidsmässigt.

Varför måste en sak utesluta den andra?

Medlem

Medel of honor, easy company!

Medlem
Skrivet av zhrooms:

Spelet har fått helt åt helvete betyg, dagens recensenter är smått efterblivna, Call of Duty Black Ops 2 fick 9/10 SinglePlayer, och Warfighter fick typ 3/10, båda har samma idioti arkad run'n'gun gameplay

Skillnaden är att Warfighter har mer intressant teknik i single-playern och betydligt snyggare grafik, men får en 1/3 av Black Ops betyg.. dat logic..

Warfighter MP är betydligt roligare än CoD, inget snack om saken, Warfighter är ett av dom bästa spelen på länge

Första gången jag kan hålla med dig zhrooms!
Det är verkligen synd att de inte satsat mer på Multiplayern, det skulle kunna bli ett riktigt e-sport spel!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Vissa kan inte se skogen för alla träden..


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Totalbiscuit förklarar spelet.

http://youtu.be/JOHyD49DaeA

Medlem

Finns det ett spel som är 8/10 - "i kvalitét". Och någon gör ett likadant som är 7/10 - "i kvalitét". Då är det spelet inte 7/10, då är det spelet 0/10 för det har ingen anledning att existera över huvud taget.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Det är vad som händer när konsollerna tar över. Framtiden är inte strategiska och "smidiga spel".

Nostalgiskt drömmer man om spel med utmaning men idag får man bara arcadeversionerna av dessa spel. Det är sällan ens svårt att flyga i spelen idag. Flög man förr och lättade på gasen för att svepa en liten jäkel så riskerade man livet.

Allt simplifieras och konsollifieras. Allt blir bara enklare och enklare och kvar blir platta produktioner som 5-åringar kan komma igång och spela hyfsat. Men grafiken är ju snygg i alla fall, det är alltid det viktigaste numera -.-


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem
Skrivet av Kane:

Det är vad som händer när konsollerna tar över. Framtiden är inte strategiska och "smidiga spel".

Nostalgiskt drömmer man om spel med utmaning men idag får man bara arcadeversionerna av dessa spel. Det är sällan ens svårt att flyga i spelen idag. Flög man förr och lättade på gasen för att svepa en liten jäkel så riskerade man livet.

Allt simplifieras och konsollifieras. Allt blir bara enklare och enklare och kvar blir platta produktioner som 5-åringar kan komma igång och spela hyfsat. Men grafiken är ju snygg i alla fall, det är alltid det viktigaste numera -.-

Jag håller helt med. Förutom grafiken då. Tycker bara den blir fulare. Battlefield 3 undantaget då.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

Det var som pärlor för svin helt enkelt
Och ni alla gamers här borde skämmas! Lika mycket som Crysis 2 klagarna skulle skämmas om inte mer.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Inaktiv
Skrivet av Medam:

Totalbiscuit förklarar spelet.

http://youtu.be/JOHyD49DaeA

Tänkte precis länka till den med....

Allt han säger stämmer verkligen till 100%. Att man överhuvudtaget kan kalla detta för spel är helt åt pipan.

Vill du gå ett annat håll än vad spelet vill?
Well fuck you..då får du en plötslig hjärtattack och dör.

Att t.o.m vissa fiender inte kan dö pga du måste göra det på ett visst sätt är för mig helt.... förbluffande.

Är det ens ett spel eller ett glorifierat quick time event?

MoH och cod förtjänar båda skräpbetyg. Kom med något nytt för fan...

Inaktiv
Skrivet av Paddington:

Det var som pärlor för svin helt enkelt
Och ni alla gamers här borde skämmas! Lika mycket som Crysis 2 klagarna skulle skämmas om inte mer.

Men vänta nu. Crysis 1 var ett öppet spel, 2'an va bara ytterligare en korridors-shooter. Alla klagomål var enligt mig helt berättigade

Medlem

SP var en plåga, men i MP var det riktigt kul. Gillade skarpt "Team buddy" konceptet. Kartorna kunde varit lite mer intressanta.


signatur

E6600 @ 3ghz | 4GB 800MHz DDR2 | P5N-E SLI | 2 x MSI GeForce GTX 260 896MB "Twin Frozr OC" (SLI) | Corsair 850W | Gigabyte Aurora Case

12
Skriv svar