Första HD-bilden från nya Command & Conquer

Medlem

Frostbite mums Ser riktigt läckert ut. Hoppas bara de behåller Generals/Zero hours känslan för de var galet bra.

Medlem

Riktigt imponerande att man kan få en FPS-grafikmotor att klara av att lira RTS...

Eller ja, går ju åt båda hållen. Fantastiskt att man numera/snart inte behöver eller kan särskilja på FPS-spel och RTS-spel (när det kommer till grafik)


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem
Skrivet av p0k:
Skrivet av Zlither:
Skrivet av Friberg:

Ser verkligen ut som Frostbite. Inte mycket färg där.

Huh? Så bara för det är för lite färg så ser man direkt att det är Frostbite? Jäklar vad många spel då kör med de motorn då, för finns en hel del med för "lite" färg i sig.
quake 4 är ett av dom.

Faktum är lilla vän, att BF3 är ett utav de mest "färg-lösa" spelen någonsin. Bara en massa grey-to-grey tones och flares...

Vilket grafiskt-sett är redigt fult.

Lilla vän? du kallar mig en sak och vet säkerligen inte ens hur gammal jag är, men det hör inte hit.
Grafiken i bf3 ska föreställa lite mer mörkt och verkligt, sönderbombade ställen brukar inte se så vackra ut, och får du för dig att öknen i verkliga livet är så jäkla färgglad och vacker med?

Ge dig, men vill du ha färglada spel så hänvisar jag dig till bejewled och såna slölir. Då har du färger i mängder och kanske bli lite mer positiv

men... så de gav oss c&c 4 som var ett av det värsta spelen någonsin och nu gör de nytt generals? Tja jag är väl den enda som inte gillade generals ifrån början, för mycket verklighetspolitik och för lite Kane.


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem

Ett C&C spel utan skirmish nee det funkar bara inte. Här snackar vi mjölka en bra serie. Bara bedrövligt !


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av Aresz:

Jupps, f2p/p2w låtsasvariant av generals 2 utan singelplayer?

Det blev ju rabalder över att C&C Generals 2 inte skulle ha singleplayer så de ändrade sig och ska göra en SP kampanj.
http://www.eurogamer.net/articles/2012-09-10-new-command-and-...

Men ja, jag ser definitivt en större risk att F2P spelen blir dåligt balanserad/optimerad och P2W kommer finnas på ett eller annat sätt.
Ghost Recon Online (visserligen shooter) är dåligt balanserad. Inte beträffande vapen i sig eftersom man inte kan köpa vapen innan man blir just den level vapnet är för. Men att kastas in på en server när man är lvl5 där andra gör fyra gånger mer skada än vad jag har möjligt att göra själv känns inte som en bra balansering, och jag KAN inte ens köpa till mig kraft för att ligga på samma nivå.

End of Nations såg också ut som ett bra F2P RTS men kommer gå samma väg som alla andra, speciellt eftersom de även kommer SÄLJA spelet i butik samt ha möjlighet till abonnemang. Ingen jobbar ju direkt gratis men det känns bara larvigt att segmentera spelet på det sättet.

Medlem

Good old Zero Hour. Det var inte den bästa Generalen men jag tyckte alltid det var roligast att spela Air Force General och så byggde jag massor med plan och numrerade dom och gjorde massiva koordinerade flygräder. Fasen vad kul det var.

Det här är iallafal gratis.

(såg ni vad jag gjorde där? jag vände uppochner på mig själv för att säga något positivt om New Age C&C)


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Detta verkade asbra innan dom gjorde om det till pay2win. Nu kan dom gå å gömma sig

Medlem

[quote=Boomer]Jag är sjukt skeptisk mot RTS som kör F2P-modellen (Jag kollar på dig, Age of Empires).

Det är en oro när det gäller EA helt enkelt, för mig så funkade AoE Online hur bra som helst, men just med EA är jag orolig.

OnT, det ser ju inte dumt ut och kan bli bra, men som sagt är orolig när det kommer till EA, det blir synd ifall dem ska sabba Generals som jag älskar så mycket !

Medlem
Skrivet av ThreeZool:
Skrivet av Hurin:
Skrivet av walter_iego:

Gubbarna är nästan lika stora som tanken?

Där sa du nåt; va skumt! Realism, not

Nja, man kan ju nästan anta att de har ett mer avancerat vapensystem i deras tanks och då bara behöver en förare.

Aha, blir som en Tank Punto då


signatur

För att spel ska vara kul ^^

Medlem

EA, så....... Nej tack.

Medlem

"it will look real nice when it's done" - China Dozer


signatur

Klabben

Medlem

Skuggupplösningen var oförsvarbart dålig.

Seriöst, dem chunks.

12
Skriv svar