Xbox 720 – 26 april kan den visas upp

Robot
Xbox 720 – 26 april kan den visas upp

Nytt rön pekar mot exakt datum för uppvisandet av Microsofts nästa konsol.


Medlem
Xbox 720 – 26 april kan den visas upp

Yeah! Komsi-komsi!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Ge mig Ge mig Ge mig Ge mig!

Medlem

Är den där artikelbilden en officiel bild på 720 designen? Den ser...vinglig ut


signatur

Game long and prosper

Medlem

Javas: Speciellt om man vill ha den på högkant..


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Medlem

Meh.... PS4 kommer nog släppas före Xboxen.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

KoP
Medlem
Skrivet av Remus:

Meh.... PS4 kommer nog släppas före Xboxen.

Det är inte alls säkert. Sony ville nog mest bara vara först med en utannonsering. Men har dom visat upp själva maskinen än? Nej, vi fick se en handkontroller.

Med all sannolikhet är Microsoft ett snäppet mer långt gångna och det finns en stor chans att vi kommer att få se mer än en handkontroller.

Medlem
Skrivet av KoP:
Skrivet av Remus:

Meh.... PS4 kommer nog släppas före Xboxen.

Det är inte alls säkert. Sony ville nog mest bara vara först med en utannonsering. Men har dom visat upp själva maskinen än? Nej, vi fick se en handkontroller.

Med all sannolikhet är Microsoft ett snäppet mer långt gångna och det finns en stor chans att vi kommer att få se mer än en handkontroller.

Förhoppningsvis levererar Microsoft på riktigt. Och ingen trailer-fest som PS4-evenemanget var. Vill ju se konsoler, nya spännande funktioner osv. Att bara se ett gäng trailers känns sådär kuligt.

Medlem

Räcker för mig om dom kan leverera konsoller innan jul, antager att dom kommer va ganska likvärdiga så kommer nog köpa den av dom som kommer levereras till eu i år (om nu nån av dom gör det)

Inaktiv

Bilden: UFO 7200

Inaktiv

Xbox visning kommer inte få samma wow effekt som Playstation fick eftersom nu vet ju folk hur nästa generations grafik kommer se ut i och med Sony' s visning nyligen.

Så ms får försöka blända med mer än grafik och social networking.

Förmodligen funkar kinect som det var tänkt från början,
att den ska kunna se fingerrörelser medmera och kunna anändas i fps spel och dylikt.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Inaktiv
Skrivet av Pålis:

Xbox visning kommer inte få samma wow effekt som Playstation fick eftersom nu vet ju folk hur nästa generations grafik kommer se ut i och med Sony' s visning nyligen.

Så ms får försöka blända med mer än grafik och social networking.

Förmodligen funkar kinect som det var tänkt från början,
att den ska kunna se fingerrörelser medmera och kunna anändas i fps spel och dylikt.

Var god och förklara: vilken WOW-effekt?

Medlem
Skrivet av Pålis:

Xbox visning kommer inte få samma wow effekt som Playstation fick eftersom nu vet ju folk hur nästa generations grafik kommer se ut i och med Sony' s visning nyligen.

Så ms får försöka blända med mer än grafik och social networking.

Förmodligen funkar kinect som det var tänkt från början,
att den ska kunna se fingerrörelser medmera och kunna anändas i fps spel och dylikt.

Det var väl inte nån direkt "WOW-effekt" vid Sonys visning. Mycket av det hade man redan sett prov på under E3 förra året... om du inte syftade på "WOW, de visade inte upp PS4:an under PS4-eventet-effekten" då förstås.

Medlem

Ser ut som en dammsugare.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Haha den konceptbilden ser ut som något Alienware skulle kunna spotta ur sig......
Vilket per automatik ser ut som skit.

Medlem

Står ju på MS Research hemsida att dom kommer visa upp IllumiRoom 'Late April' =/

Fast de är dock 27april-2maj.

Medlem
Skrivet av Javas:

Är den där artikelbilden en officiel bild på 720 designen? Den ser...vinglig ut

Lol...nej

Medlem
Skrivet av Raklödder:
Skrivet av Pålis:

Xbox visning kommer inte få samma wow effekt som Playstation fick eftersom nu vet ju folk hur nästa generations grafik kommer se ut i och med Sony' s visning nyligen.

Så ms får försöka blända med mer än grafik och social networking.

Förmodligen funkar kinect som det var tänkt från början,
att den ska kunna se fingerrörelser medmera och kunna anändas i fps spel och dylikt.

Var god och förklara: vilken WOW-effekt?

funderar över samma sak här när jag fick höra om hårdvaran i PS4an så blev det mest en våg av besvikelse...

Medlem
Skrivet av Pålis:

Xbox visning kommer inte få samma wow effekt som Playstation fick eftersom nu vet ju folk hur nästa generations grafik kommer se ut i och med Sony' s visning nyligen.

Så ms får försöka blända med mer än grafik och social networking.

Förmodligen funkar kinect som det var tänkt från början,
att den ska kunna se fingerrörelser medmera och kunna anändas i fps spel och dylikt.

Det tror jag också, Sony drog fördel av få mycket uppmärksamhet av att vara först ut så det var ett smart drag. Det var överraskande positivt också så det blir en utmaning för Microsoft att försöka toppa.

Alla har glömt bort Wii U. T o m barnfamiljerna misstänker jag eftersom det inte hände så mycket mer från Wii som de redan har.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av KoP:
Skrivet av Remus:

Meh.... PS4 kommer nog släppas före Xboxen.

Det är inte alls säkert. Sony ville nog mest bara vara först med en utannonsering. Men har dom visat upp själva maskinen än? Nej, vi fick se en handkontroller.

Med all sannolikhet är Microsoft ett snäppet mer långt gångna och det finns en stor chans att vi kommer att få se mer än en handkontroller.

Precis, att inte visa konsolen nu (när Sony inte gjorde det) vore dumt. Detta är en av deras "counter" de borde använda.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av mosoloa1:

Precis, att inte visa konsolen nu (när Sony inte gjorde det) vore dumt. Detta är en av deras "counter" de borde använda.

Ja precis, om de gör de har de chansen att glänsa mer.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Den bildens er ut som en toaster men dagens maskiner ska ju klar allt så varför inte

Medlem

Kan bara hoppas att den kommer se ut som på bilden!
Lite roligare än standard fyrkanten (möjligtvis med rundade kanter).

Medlem

Om Microsoft inte har en hel del intressanta exklusiva spel har jag väldigt svårt att se den här konsolen bli lika framgångsrik som 360 blev, speciellt då Sony verkar lyssnat på all kritik kring PS3. Det finns dock en sak som skulle kunna göra att de trots detta lyckas med nästa konsol, att de använder sig av en liknande modell som för telefoner eller att de säljer konsolen billigare än Sony och att den är under 3000 kr.

Själv är jag mer intresserad av spelen och det som visades upp visade hur spelen kommer se ut på en PS4. Att de kördes från en PC spelar i mitt tycke inte så stor roll och inte heller att de inte visade upp själva konsolen. Att de visade själva kontrollen däremot spelade en stor roll då denna är avgörande för spelen, är den dåligt designad kommer detta även ha en negativ effekt på spelen. En dåligt designad konsol däremot har ingen som helst effekt på spelen men den kan utan tvekan bidra till mer oljud och högre värme dock har Sony visat att de kan det här något Microsoft däremot har haft problem med och jag tror många kommer avvakta med köp tills de visat att de inte gör samma blunder som med 360.

Microsoft har mycket att bevisa den här gången, deras satsningar på den stora massan har garanterat inneburit att en del inte längre är lika benägna att köpa deras nästa konsol och det räcker nog inte med att ha exklusiva DLC avtal med spelutgivare eller att satsa på IP som Gears of War, Halo, Forza och Fable då Sony utklassar Microsoft när det kommer till exklusiva titlar från första part.

Medlem

Om detta är designen så är de lite intressant ^^, Min första uppfattning var "Brödrost" eller "Toast Järn" ^_^

Medlem
Skrivet av krythorian:
Skrivet av Raklödder:
Skrivet av Pålis:

Xbox visning kommer inte få samma wow effekt som Playstation fick eftersom nu vet ju folk hur nästa generations grafik kommer se ut i och med Sony' s visning nyligen.

Så ms får försöka blända med mer än grafik och social networking.

Förmodligen funkar kinect som det var tänkt från början,
att den ska kunna se fingerrörelser medmera och kunna anändas i fps spel och dylikt.

Var god och förklara: vilken WOW-effekt?

funderar över samma sak här när jag fick höra om hårdvaran i PS4an så blev det mest en våg av besvikelse...

Då lär det nog bli samma sak med nästa Xbox då de enligt rykten kommer ha liknande hårdvara. Om man väntar sig ett lika stort steg som mellan deras förgående konsoler till deras nuvarande (Xbox till Xbox 360 och PS2 till PS3) kommer man nog bli väldigt besviken då dagens PC datorer rent hårdvarumässigt utklassar dessa konsoler på pappret. Dock måste jag säga att jag inte hade räknat med 8 GB DDR/GDDR5 minnen, dessa minnen är dyra och sitter idag endast på gkort.

Medlem
Skrivet av Raklödder:
Skrivet av Pålis:

Xbox visning kommer inte få samma wow effekt som Playstation fick eftersom nu vet ju folk hur nästa generations grafik kommer se ut i och med Sony' s visning nyligen.

Så ms får försöka blända med mer än grafik och social networking.

Förmodligen funkar kinect som det var tänkt från början,
att den ska kunna se fingerrörelser medmera och kunna anändas i fps spel och dylikt.

Var god och förklara: vilken WOW-effekt?

Ja jag skulle också vilja veta vad det var för WOW-effekt för jag tyckte det bara var snyggt och inget annat. Det var länge sedan jag kände en WOW-effekt från en konsol.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Raklödder:
Skrivet av Pålis:

Xbox visning kommer inte få samma wow effekt som Playstation fick eftersom nu vet ju folk hur nästa generations grafik kommer se ut i och med Sony&amp;amp;#039; s visning nyligen.

Så ms får försöka blända med mer än grafik och social networking.

Förmodligen funkar kinect som det var tänkt från början,
att den ska kunna se fingerrörelser medmera och kunna anändas i fps spel och dylikt.

Var god och förklara: vilken WOW-effekt?

Ja jag skulle också vilja veta vad det var för WOW-effekt för jag tyckte det bara var snyggt och inget annat. Det var länge sedan jag kände en WOW-effekt från en konsol.

Beror nog på om man kört PC spel som har bättre grafik än dagens konsoler, om man inte har det så är det ju helt klart rent grafiskt något som ingen konsol innan visat upp och då får man nog den där WOW-effekten. Som jag skrev ovan så satsar inte Microsoft eller Sony på att göra spel som överträffar en PC längre, de satsar mer på att erbjuda saker som PC inte kan tävla mot (som i Sonys fall att låta smartphones streama spel från deras enorma spelarkiv om jag inte förstått detta fel). Sony verkar också satsa mycket på detta, att kunna låta de som inte spelar se andra spela eller vara till hjälp för de som spelar. Jag har inte använt Gaikai men jag har testat OnLive som är en liknande tjänst och jag har både spelat och sett andra spela, det som är imponerande är hur bra denna tjänst fungerar ur ett "spectate" perspektiv då det går väldigt snabbt att gå från en spelare till en annan. Om Gaikai är lika snabb kan jag helt klart se hur den här tjänsten kan bli ett stort hot mot Microsoft eftersom Sony tydligen verkar använda den även för PSN.

Medlem

Hoppas de inte klämmer in en massa sociala medier funktioner bara.

12
Skriv svar