Avsnitt 5 av Fragzone - Esport och Playstation 4

Robot
Avsnitt 5 av Fragzone - Esport och Playstation 4

Vi pratar om Sonys stora presskonferens och diskuterar svensk esport med några av de centrala personerna.

#starcraft-ii-wings-of-liberty


Medlem
Avsnitt 5 av Fragzone - Esport och Playstation 4

Nice!

Medlem

Nej, minnet i PS4 är inte DDR5, det är GDDR5 som baseras på DDR3.

Medlem
Skrivet av Friberg:

Nej, minnet i PS4 är inte DDR5, det är GDDR5 som baseras på DDR3.

Det var slarvigt uttryckt av mig, ja. Alltid bra med förtydliganden

Inaktiv

Christer, i det här avsnittet var du klockren! Fragzone börjar bli en favorit.


signatur

The definition of insanity?

Medlem

8 gig ram xD Underbara ljudeffekter också Lysande avsnitt !

Medlem

haha! Bra som alltid Gillade också 8 gig ram grejen haha... Eight ball, Ett band som spelar och ja, en ram.

Medlem

aka bufferZone.

Dock glad och tacksam om prat-program med mycket mogen nivå och personlighet! Keep it up!

Inaktiv

Grymt avsnitt!

Hade velat höra lite mer om andra E-sports spel än just SC2 men E-sports kanske inte är så stort än så det finns så mycket att prata om.

Dota2
LoL
HoN (lite)
Sc2
SFIV

Nåt annat som är stort nu?

Medlem

Mycket nöje! Christer, du är allt mysig du

Medlem

Hur E-sport spelarna/claner blivit så stora som de nu är skulle vara intressant att veta.

Medlem

underbart! Tack för det.
Jag ser gärna att ni slänger in en esportmatch, Starcraft 2, LOL, CSGO eller något helt annat som man kanske inte har koll på. Och att då få se någon riktigt episk match. Och är det i slutet så kan man välja om man vill se det eller inte om det inte skulle passa alla eller om man redan sett matchen.


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Gillar Christer mer och mer efter varje avsnitt! Han är både rolig och allvarlig på samma gång


signatur

Mess with the best, die like the rest. ^^

Medlem

Sköna små ljudeffekter. Robotarmarna och dunkandet av kontrollen

Lite petig kritik, så stör jag mig lite på att bländaren eller ISO ändras när Kalle och Viktor är i bild...jag vet det gör inte så mycket, men jag kan inte låta bli att tänka på det

Bra avsnitt!

Men var är Kerstin?

Medlem
Skrivet av KnäckeHäxan:

Sköna små ljudeffekter. Robotarmarna och dunkandet av kontrollen

Lite petig kritik, så stör jag mig lite på att bländaren eller ISO ändras när Kalle och Viktor är i bild...jag vet det gör inte så mycket, men jag kan inte låta bli att tänka på det

Bra avsnitt!

Men var är Kerstin?

Både Kerstin och Elinor kommer givetvis tillbaka (om de själva tillåter)!

Medlem

Vad tror ni om att släppa alla smeknamn/nicks i e-sporten för att få det mer seriöst o accepterat av den "vanliga" världen? kan inte komma på många andra sporter där man använder smeknamn.

Finns det någon e-sportare över huvud taget som använder sitt riktiga namn?

Medlem

Tack för ett bra avsnitt, för mig personligen så behöver jag inte få rapporterat om E-Sport, det är en liten del av spelvärlden som jag inte bryr mig jätte mycket om, då det blir oftast att det ska vara seriöst med taktiker och resultat.

Det är bättre att ni gör något litet separat program som rapporterar om det som hänt lite kort. Ungefär som sporten i tidningen


signatur

Nämen!

phi
Medlem
Skrivet av hunden:

Vad tror ni om att släppa alla smeknamn/nicks i e-sporten för att få det mer seriöst o accepterat av den "vanliga" världen? kan inte komma på många andra sporter där man använder smeknamn.

Finns det någon e-sportare över huvud taget som använder sitt riktiga namn?

CPL körde ett tag med att alla quakespelare skulle använda sitt riktiga namn in game i deras turneringar. Men sen rann det liksom ut i sanden och så började folk köra med nicks istället igen.

Jag håller med om att det hade fått esporten att se betydligt mer professionell ut.

Medlem

Bra avsnitt med en raljering av episka proportioner.

World of Warcraft: "...det är bara en massa jävla lallare som springer runt och säger att man har dålig gear."

Förvisso, förvisso...

SE

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av phi:
Skrivet av hunden:

Vad tror ni om att släppa alla smeknamn/nicks i e-sporten för att få det mer seriöst o accepterat av den "vanliga" världen? kan inte komma på många andra sporter där man använder smeknamn.

Finns det någon e-sportare över huvud taget som använder sitt riktiga namn?

CPL körde ett tag med att alla quakespelare skulle använda sitt riktiga namn in game i deras turneringar. Men sen rann det liksom ut i sanden och så började folk köra med nicks istället igen.

Jag håller med om att det hade fått esporten att se betydligt mer professionell ut.

Det raljerade ju Bennet om redan i premiäravsnittet!


signatur
Inaktiv

Christer är grumpy gamer?

Skrivet av ThePunisher_313:

Gillar Christer mer och mer efter varje avsnitt! Han är både rolig och allvarlig på samma gång

Ta och lyssna på www.overkligt.se om du vill ha mer av Viktor och Christer! Riktigt bra podcast.

Medlem
Skrivet av Vicachu:
Skrivet av KnäckeHäxan:

Sköna små ljudeffekter. Robotarmarna och dunkandet av kontrollen

Lite petig kritik, så stör jag mig lite på att bländaren eller ISO ändras när Kalle och Viktor är i bild...jag vet det gör inte så mycket, men jag kan inte låta bli att tänka på det

Bra avsnitt!

Men var är Kerstin?

Både Kerstin och Elinor kommer givetvis tillbaka (om de själva tillåter)!

Trevligt!

Alltid kul med lite andra infallsvinklar. Fast dom kanske gillar exakt samma saker som ni? Får hoppas att så inte är fallet

Medlem

Nice med Independence Day theme när Christer raljerar

Grafikfejs
Paradox Interactive

Det här måste ju vara det bästa avsnittet någonsin. Särskilt när den där Max var med i bild. Han är ju så snygg och tuff och bra på alla sätt och vis! Jodå! Heja honom!


signatur

När jag blir stor ska jag också ha dubbelskägg!

Medlem

Mycket bra avsnitt! Christer raljerar var bäst hittills, det är så sant och kunde inte sagt det bättre själv. Har stört mig på tvångsövervakning länge och tycker det är lite bekymmersamt att utvecklingen har gått i den riktningen.

Måste säga att jag håller med Calle helt när det gäller PS4, hade hoppats på mer helt enkelt. Personligen förstår jag inte varför man inte gick för mer prestanda och mindre share fjant, i alla fall tycker jag det känns ganska ointressant att t.ex. se vilka achiments minna vänner fått i ett singelplay spel, eller gå igenom screenshots/video eller liknande när någon annan spelar. Då skulle jag hellre vilja se mer spel man kan köra co-op/mp i samtidigt än att uppleva det passivt.

Medlem
Skrivet av hunden:

Vad tror ni om att släppa alla smeknamn/nicks i e-sporten för att få det mer seriöst o accepterat av den "vanliga" världen? kan inte komma på många andra sporter där man använder smeknamn.

Finns det någon e-sportare över huvud taget som använder sitt riktiga namn?

Du är inne på något där. Ser helt klart mer professionellt ut!

Nu lär jag väl bli hatad av dom flesta. Men jag skulle faktiskt vilja se ett spel i Battlefield anda som är riktat emot E-sport.
Och nu menar jag inte det konsolvänliga BF3 med achievements å assignements etc!

Kanske helt enkelt en "CS" kopia med frostbite motorn skulle vara något jag är ute efter? Helt ärligt kan jag inte sätta fingret på exakt de jag vill se.
Men jag tror iaf DICE har all möjlighet i världen att göra ett otroligt bra spel som är fokuserat emot E-sport och som har ett bra upplägg för åskådning.

Medlem

Tycker kort och gott att ni kan dra mer angående E-Sporten, finns otroligt mycket att snacka om den, som tex

Spelare i Sverige
Vilka spel är faktist E-sport
Ni kanske skulle kunna dra ett litet "retrospective" som ni gjorde med Battlefield serien 2011, fast ang E-Sport i Sverige/världen.
Vet själv att jag tittat på gamla "dokumentärer" från -90 talet då man fick följa NiP, och deras resa med att vara E-sport proffs.

Medlem
Skrivet av Vicachu:
Skrivet av Friberg:

Nej, minnet i PS4 är inte DDR5, det är GDDR5 som baseras på DDR3.

Det var slarvigt uttryckt av mig, ja. Alltid bra med förtydliganden

Äh, mest jag som är petig.

ELF
Medlem

Riktigt bra sagt i slutet Christer.

Har mer eller mindre slutat köpa spel som kräver internetförbindelse, bortsett från spel som är multiplayer only lir så att säga.... Men köper jag ett spel för singleplayer så skall det vara fritt från internetförbindelse-drm då jag vill kunna spela det när jag själv vill utan en massa svordomar. Det skall varken kräva internetförbindelse när man installerar startar eller spelar.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Jaha då var man hookad.
Riktigt uppfriskande program grabbar!
Man hoppas det blir många i serien.

12
Skriv svar