Wii Mini släpps i Sverige

Robot
Wii Mini släpps i Sverige

Mindre och mer färgglad version av Nintendos succékonsol släpps i mars.

#mario-party-8, #super-paper-mario, #wii-sports-resort


Medlem
Wii Mini släpps i Sverige

Förstår inte riktigt vad Nintendo håller på med. Lanserar dom den här för att kunna finansiera en prissänkning av Wii U utan att förlora så mycket pengar eller vad är det frågan om?

Medlem

De gör det av samma anledning som Xbox och PS3 släppte Slim versioner av sina enheter. För att tjäna mer pengar

Medlem

Varför ta bort internet-access?
Eller går det att fixa med tillbehör?

Inaktiv

"Notera också att denna version av Nintendo Wii inte kan koppla upp sig mot internet."

Nintendo ibland alltså...så inga uppdateringar till OS eller spel? Inga downloads, expansioner, demos osv?

Medlem

Mini Wii är ju typ ett halvår gammal har jag för mig? släpptes endast i nordamerika om jag hade rätt, kul att det finns i Sverige snart

Medlem

Gissar att modellen egentligen är tänkt att släppas i tredje världen och därav avsaknandet av internetuppkoppling, varför den släpps i Sverige som är en relativt stark marknad är då en gåta.


signatur

Xd

Medlem

Att inte ha internet idag känns ju lite sjukt. PS2, Dreamcast, Xbox och Gamecube hade då det, 11-14 år senare är vi tillbaka på ruta ett. Skumt...

Medlem

Wii med bundle kostar 1200kr och denna ca 700 i Kanada så kommer nog gå på 800-900kr i sverige. Min fråga är kort och gott VAFÖR skulle någon välja denna i Sverige!!!!
Någon måste bara ha den för va "unik" med designen i tanke eller för de inte vet bättre är det enda jag kan tänka mig.

Medlem
Skrivet av zwete:

Gissar att modellen egentligen är tänkt att släppas i tredje världen och därav avsaknandet av internetuppkoppling, varför den släpps i Sverige som är en relativt stark marknad är då en gåta.

Man skulle kunna tro men nä släpptes först till Kanadensiska marknaden

Medlem

Meh...


signatur

"Allt blir bättre med Italo Disco"

Medlem

Varför släppa den här när Wii U mer eller mindre tagit över? Eller vill dom casha in på stackars barn som önskar sig "den nya Wii konsolen" som födelsedagspresent av sina tekniskt oinsatta mor/farföräldrar vilka i god tro skaffar Mini istället för den önskade U? Knatten som sedan gott får nöja sig med den underlägsna versionen blir därför mobbad i skolan vilket bidrar till dåliga betyg som i sin tur leder till många bråk med föräldrarna. Till slut pallar ungen inte mer, rymmer hemifrån och hörs aldrig mer från igen.

Hatar ni barn, Nintendo? Är det så? Är det så?

Or maybe I'm just overthinking it.

Maybe.

Those evil geniuses...

Medlem

Det är ju inte precis som att folk är tvungna att köpa denna, så ser inget fel att släppa denna för folk som kanske bara vill ha en gammal wii för en liten billigare peng. håller dock med att det är konstigt att dom släpper den efter wii u

Medlem
Skrivet av bavver:

Det är ju inte precis som att folk är tvungna att köpa denna, så ser inget fel att släppa denna för folk som kanske bara vill ha en gammal wii för en liten billigare peng. håller dock med att det är konstigt att dom släpper den efter wii u

Jo men vi snacka typ 400kr billigare. Det är inget om man ändå ska köpa en konsol och du köper inte bara konsolen utan minst ett spel till och då blir det lika mycket som wii med bundle så jag fattar inte vad de tänker.

Medlem
Skrivet av Qvisten:

Jo men vi snacka typ 400kr billigare. Det är inget om man ändå ska köpa en konsol och du köper inte bara konsolen utan minst ett spel till och då blir det lika mycket som wii med bundle så jag fattar inte vad de tänker.

Spelen från Nintendo Selects går för 20$.

Inaktiv

För att förtydliga.

Det går INTE att koppla upp denna mot internet på något sätt. Den är 100% offline, tillbehör passar inte till den.

Den har ingen bakåtkompabilitet, det finns inte heller någon kontakt för Gamecube kontroller.

Medlem

Om den åtminstone klarar av att ge ut 480p över RGB Scart blir det ett givet köp om det når realistiska nivåer jämfört med vad andra Wii paket kostar.

Dvs det blir inget köp av den för mig, det blir istället en import av två WiiU paket från NordAmerika för totalpriset av en Svensk enhet.

Inte alls bitter.


signatur

Jag är numera långhårig enbart i sinnet.

Medlem
Skrivet av Matsodon:
Skrivet av Qvisten:

Jo men vi snacka typ 400kr billigare. Det är inget om man ändå ska köpa en konsol och du köper inte bara konsolen utan minst ett spel till och då blir det lika mycket som wii med bundle så jag fattar inte vad de tänker.

Spelen från Nintendo Selects går för 20$.

okej?

Medlem
Skrivet av Aresz:

"Notera också att denna version av Nintendo Wii inte kan koppla upp sig mot internet."

Nintendo ibland alltså...så inga uppdateringar till OS eller spel? Inga downloads, expansioner, demos osv?

Till skillnad från de andra konsolerna och dess spel så släpps det sällan uppdateringar till Wii, samt att du får hela spel och ingen digital distribution (större spel dvs, inte wii ware och nes/snes titlar) i någon större grad. Demos och dlc är inte speciellt stort på Wii.

Dessutom så browser/online gaming på Wii är ju inte speciellt bra. Kan inte komma ihåg då jag använde mig av det senast.

1
Skriv svar