Döden för Dead Space?

Robot
Döden för Dead Space?

Utvecklingen av Dead Space 4 ska ha skrotats efter att EA varit missnöjda med treans försäljningssiffror. Detta enligt rykte.

#nyhetstips, #dead-space-3, #ea, #visceral-games


Döden för Dead Space?

Jag tror det är fags de lade ned spel-serien, 1:an var bra, 2:an spittrad och konstig, och 3:an är det inte många som hurrar över.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Ettan var sjukt skrämmande men kändes lite enformig, 2;an var mindre skrämmande men lite mer variation och 3;an kan jag inte kommentera eftersom jag ej testat det men det sägs vara det minst skrämmande och tråkigaste av dom alla... ?

Medlem

Har kon slutat ge mjölk?

Medlem

Tja, gör man bra spel så köper folk det, gör man ett dåligt spel köper inte folk det.

I detta fall var DS3 dåligt. to bad, skulle kunna blivit så mycket bättre.

Medlem

Aldrig spelat det så skulle inte sakna det, men synd att dom inte går tillbaka till mer skräck och mindre action.

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Tja, gör man bra spel så köper folk det, gör man ett dåligt spel köper inte folk det.

I detta fall var DS3 dåligt. to bad, skulle kunna blivit så mycket bättre.

Sulle inte vilja påstå att Activision (Treyarch/InfinityWard) har gjort så bra Call of Duty spel efter 4;an... men ändå säljer spelen rekord, samma sak gäller Apple med deras iPhone's...

Medlem

EA lyckades döda serien själv..
Ettan var bra, tvåan var meh och trean var tragiskt dålig.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av rewoX:
Skrivet av Ztreek:

Tja, gör man bra spel så köper folk det, gör man ett dåligt spel köper inte folk det.

I detta fall var DS3 dåligt. to bad, skulle kunna blivit så mycket bättre.

Sulle inte vilja påstå att Activision (Treyarch/InfinityWard) har gjort så bra Call of Duty spel efter 4;an... men ändå säljer spelen rekord, samma sak gäller Apple med deras iPhone's...

Miljondollar reklam och trycker upp spelet i ansiktet på en.

Sen är ju Modern FPS den stora grejen, precis som Mario kopior var på 90talet.

Medlem

Fanns väl en anledning varför 1an blev en hit. Varför gå mot något helt annat spår med uppföljarna |´:

Medlem

Och EA har i så fall bara sig själva att skylla.


signatur

Videomupp

Inaktiv
Skrivet av Ztreek:

Tja, gör man bra spel så köper folk det, gör man ett dåligt spel köper inte folk det.

I detta fall var DS3 dåligt. to bad, skulle kunna blivit så mycket bättre.

Vad var det du inte gillade med 3an? Jag klarade spelet förra veckan och tyckte i överlag att spelet var riktigt bra.
Jag var personligen inte helt såld på uppgraderingssystemet spelet erbjöd av dräkter och vapen. Tyckte 1an och 2an hade ett väsentligt bättre system för det.

Medlem

Skulle snarare kalla det semester.
Undrar vad EA har för planer för Visceral, kanske plockar de upp ett passande IP från THQs andra auktion i april.
Red Faction, Darksiders skulle kunna passa.

Medlem

Inte konstigt med hur mycket tvåan och trean sög. Jag föredrog Isaac när han ständigt hade hjälmen på och höll käft, istället för att gråta som ett litet emo som han gör nu


signatur

Den som sover levlar inte.

Medlem

Nja, får jag nog säga, jag skulle inte direkt sörja då jag ser trilogin som avslutad iochmed trean som bjöd på en episk final till en av de bästa sci-fi sagorna jag har spelat igenom.

Medlem

Inte för att jag tror dom kommer göra det men, man kan ju hoppas att EA lär sig något av detta.


signatur

Nämen!

Medlem

Deras egna fel, hade dem hållt sig till 1ans story och gameplay istället för att göra spelet till "horror"/fps... Dem får skylla sig själva, retards.

Inaktiv

De enda ända som verkar förvånade över dåliga säljsiffror är EA själva. För oss andra är det ett faktum och löjligt glasklart.

Medlem

ähh det är omöjligt att göra en "skräck serie" när skräck upprepas så är det inte skrämmande längre. Tror aldrig man kommer spela en horror serie där sista spelet är lika skrämmande som första. tycker största felet med 3an är att karaktärerna är totalt muppiga så man bara blir trött på storyn. En story som tidigare spel varit bra

Medlem

Gillade 3an faktiskt, hade gärna sett en 4a som gick tillbaka lite mer åt det som gjorde ettan så bra

Medlem

Visst att serien går ut spår med 2an och 3an men samtidigt är co-op, storytelling och "lore" en aning mer bredare.

Jag kommer sakna Dead Space, that's for sure.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Skulle det har blivit samma cod spel. Så är jag överlycklig att de lade ner det.

Är dem så korkade och förstår inte varför dem lyckades så bra som nr1, så kan det lägga ner.

Medlem

Det här är väl bara ett rykte? Alltså det var exakt en månad sen spelet släpptes. Det är verkligen för tidigt att börja analysera säljsiffror utifrån huruvida det är värt att fortsätta med eller inte. Är det inte tanken att mikrotransaktionerna ska rinna till pengar i all evighet också?


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Kanske inte var så smart att göra ett "skräckspel" med fokus på action och snöra med mikrotransaktionerna EA?

har tyvärr bara spelat 1:an själv (vilket var riktigt bra)
Men sen efter det verkar det bara gått utför

Medlem

micro betalning fick mig att gå i taket. Gillad dock demot men av praxis köper jag inga spel med betalning inlagda i spelet. Fast det kliar redigt i fingrarna då jag älskade 1an och 2an

Medlem
Skrivet av 3degs:

micro betalning fick mig att gå i taket. Gillad dock demot men av praxis köper jag inga spel med betalning inlagda i spelet. Fast det kliar redigt i fingrarna då jag älskade 1an och 2an

Köp det på rea då. Kompromiss


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

1
Skriv svar