Bekräftat – Battlefield 4 visas nästa vecka

Medlem
Skrivet av zauii89:

Fanboytratterier.

Skottsäkra stängsel?
En helt otrolig mängd osynliga väggar(!)
Sen att gubben snubblar och dör på gruskorn är grymt, det här är ju visserligen fixat till 99% idag men att han inte ens kan kliva över en trottoarkant utan att fastna är ju fantastiskt! 2013 nu va?

"Something went wrong", något jag alltid får första gången, det är helt klart min favorit eftersom nästa gång jag trycker på join server så funkar det helt magiskt!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av Zlither:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Zlither:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Idono:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Zlither:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Zlither:
Skrivet av Arweed:

Ser ut att utspela sig i modern tid, typiskt...

Har dom redan berättat att det ska utspela sig i nutid så ingen nyhet, bf4 kommer vara en lite uppgraderad version av bf3.
Garanterat inget nytt alls bra att grafiken kanske ser bättre ut än i bf3. Vilket det inte lär bli i alla fall, personligen tycker jag inte att grafiken i bf3 var/ är något att hurra över.
Alla blev så hypade av hur det såg och att det såg så verkligt ut. Men när jag tittade på det så såg det exakt ut som grafiken i många andra spel

Grafiken och hollywood ljuden är väl det minsta man har att klaga på. Seriöst talat hur bortskämda får man vara i nutid? Ja det finns mycket att önska på gameplay fronten m.m men att gå ut och säga att bf3 ser dåligt ut eller är totalt värdelöst är ju bara idiotiskt.

Grafiken i FB ser jävligt bra ut på sitt sätt, den är långt över de flesta spel och förmodligen har du bara Crysis,Arma där som kan slåss om liknande visuella upplevelse. Då har även arma en väldigt annorlunda artdirection.

Största problemet för min del är att det är för olikt bf2, sen så får de gärna resna bort 3d spotting som default-option, söla ner tempot lite samt jobba på någon ultra alghorihm för bättre latens så man slipper döda varandra runt hörn eller samtidigt.

Jag påpekande endast att grafiken lär endast var smått förbättrad, jag själv är ingen grafikkåt människa, jag spelar fortfarande bland annat blood, redneck rampage, duke 3d och andra gamla spel.

Det jag stör mig i bland annat bf3 är att vapnen har ingen rekyl så det är riktigt enkelt att plocka motståndare, det kryllar av buggar ännu som borde ha fixats för länge sedan samt som många andra säger så är nätkoden värdelös. Du kan gömma dig bakom en vägg långt före någon skjuter dig men du dör i alla fall.

Och det jag såg av bf4 betan så var det precis som jag sa gällande grafiken, nätkoden verkar värdelös ännu med och det som fanns i bf2 så som commando m.m som fanns i bf2 som gjorde det spelet bra finns inte bf4 vad jag såg.
Och samt det verkar ännu enklare att plocka folk, killen som spela kunde spraya som ett psykfall på långt avstånd och rekylen existerade inte och han kunde plocka en hel del.

Ok, håller med om det mesta du säger, dock inte att det kryllar av buggar.
Spelet är jävligt stabilt men det lämnar en del att önska i hur det kunde utformas bättre.
Nätkoden helt klar kass men förmodligen pga all förstörelse med mera vilket är förståeligt.

Som sagt mer rekyl så man inte plockar varandra för enkelt på långt avstånd, söla ner det lite.
Ang bf4 beta, så undrar jag hur du haft tillgång till den redan... ?

Du tittar troligen inte tillräckligt noga. BF3 är fortfarande sjukt buggigt. DICE har gjort ett bra jobb att gömma buggarna samt att folk lärt sig att undvika dom. Men det gör det fortfarande inte mindre buggigt.

Nätkodens delay beror inte på förstörelsen. Det är rent av bara dålig lag compensation. Istället för att tvinga folk att spela på servrar runtomkring sitt område så låter dom folk spela på andra kontinenter och dominera servrar tack vare lag kompen.

Jag har väldigt svårt att tro att DICE får tillåtelse av EA att göra Battlefield till sitt forna själv. Mycket pga. att EA är kontroll freaks och kommer rikta in sig på casual marknaden igen. Dvs. samma spel med ytterst låg skillcap som gör det omöjligt för professionella och hardcore spelare att bli bra i det.

Att det är dåligt lag-comp visserligen men att det är relaterat till fb:ns fokus på förstörelse och skala är garanterat en faktor, sen är frågan hur mycket bättre det kunde gjorts men om man förväntar sig quake3 respons
så är man ute och cyklar. BF2,1942 var kassa i nätkoden i jämförelse med quake,cod och det ganska förstålligt med tanke på skillnaden i skala,gameplay.

Att det skulle vara tonvis med buggar håller jag fortfarande inte med om, har lirat sedan starten och det är ett
jävligt stabilt spel. Sen om du tycker att man måste leta efter buggarna så är de knappast allvarliga eller gamebreaking... det finns buggar ja men vi pratar inte Arma buggar och ospelbart på något sätt.

Skrivet av Zlither:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Zlither:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Zlither:
Skrivet av Arweed:

Ser ut att utspela sig i modern tid, typiskt...

Har dom redan berättat att det ska utspela sig i nutid så ingen nyhet, bf4 kommer vara en lite uppgraderad version av bf3.
Garanterat inget nytt alls bra att grafiken kanske ser bättre ut än i bf3. Vilket det inte lär bli i alla fall, personligen tycker jag inte att grafiken i bf3 var/ är något att hurra över.
Alla blev så hypade av hur det såg och att det såg så verkligt ut. Men när jag tittade på det så såg det exakt ut som grafiken i många andra spel

Grafiken och hollywood ljuden är väl det minsta man har att klaga på. Seriöst talat hur bortskämda får man vara i nutid? Ja det finns mycket att önska på gameplay fronten m.m men att gå ut och säga att bf3 ser dåligt ut eller är totalt värdelöst är ju bara idiotiskt.

Grafiken i FB ser jävligt bra ut på sitt sätt, den är långt över de flesta spel och förmodligen har du bara Crysis,Arma där som kan slåss om liknande visuella upplevelse. Då har även arma en väldigt annorlunda artdirection.

Största problemet för min del är att det är för olikt bf2, sen så får de gärna resna bort 3d spotting som default-option, söla ner tempot lite samt jobba på någon ultra alghorihm för bättre latens så man slipper döda varandra runt hörn eller samtidigt.

Jag påpekande endast att grafiken lär endast var smått förbättrad, jag själv är ingen grafikkåt människa, jag spelar fortfarande bland annat blood, redneck rampage, duke 3d och andra gamla spel.

Det jag stör mig i bland annat bf3 är att vapnen har ingen rekyl så det är riktigt enkelt att plocka motståndare, det kryllar av buggar ännu som borde ha fixats för länge sedan samt som många andra säger så är nätkoden värdelös. Du kan gömma dig bakom en vägg långt före någon skjuter dig men du dör i alla fall.

Och det jag såg av bf4 betan så var det precis som jag sa gällande grafiken, nätkoden verkar värdelös ännu med och det som fanns i bf2 så som commando m.m som fanns i bf2 som gjorde det spelet bra finns inte bf4 vad jag såg.
Och samt det verkar ännu enklare att plocka folk, killen som spela kunde spraya som ett psykfall på långt avstånd och rekylen existerade inte och han kunde plocka en hel del.

Ok, håller med om det mesta du säger, dock inte att det kryllar av buggar.
Spelet är jävligt stabilt men det lämnar en del att önska i hur det kunde utformas bättre.
Nätkoden helt klar kass men förmodligen pga all förstörelse med mera vilket är förståeligt.

Som sagt mer rekyl så man inte plockar varandra för enkelt på långt avstånd, söla ner det lite.
Ang bf4 beta, så undrar jag hur du haft tillgång till den redan... ?

finns ingame på youtube och man fick ju tillgång till betan ifall man förhandsbokade nyaste medal of honor. Men jag har inte bokat jag kikade tidigare idag på ingame.
När det gäller detta om buggar i bf3 så stöter jag på dom näst intill hela tiden när jag lirar på bror mins account.
Nu kanske inte alla gör det men jag gör det i alla fall.
Precis, rekylen måste tillbaka, allt känns annars bara som en sprayfest där alla kan plocka alla.

Knappast, finns inget gameplay på tuben eller läkt, du får i så fall gärna länka det.
Har själv tillgång till bf4 betan senare då jag köpte moh(dålig köp indeed), men knappast
att den skulle vara aktiv för gemene innan spelet ens visats officiellt.

Kollade på min kommentar till andra snubben som kommenterade under dig så får du din ursäkt där.

Och när det gäller buggarna och nätkoderna till bf1942 och bf 2 så har du fel. Nätkoderna var bättre på dessa spel för då verklade la dom ner tid och möda att få det bra.
Och du måste inte leta upp buggarna i bf3, jag letar dom inte och stöter på dessa rätt ofta. Många av mina polare stöter på buggar i massvis också. Så istället för att skydda bf3 och påstå det är så stabilt nu kanske det är dags för dig att inse att mycket är fel i det ännu som dom borde ha fixat för länge sedan. spelet har funnits i ca 2 år nu och då tycker jag det borde har blivit bättrat för länge sedan.

Skydda bf3?
Klart som fan talar bara utifrån erfarenhet av att ha lirat spelet sedan launch utan att stöta på särskilt många buggar och absolut inga gamebreaking. Istället för att bara snacka kanske du kan nämna 10st av dina allvarliga buggar så vi får höra vad det egentligen handlar om?

Faktum kvarstår att bf2,1942 hade kass nätkod vid direkt jämförelse mot cod osv end of story.
Den var klart bättre än bf3 vilket förmodligen är relaterat till hur mycket mer FB måste driva än Refractor-engine.
Även om jämförelsen inte är rättvis så gjordes den åtskilliga ggr, det var riktigt frustrerande att som cod-lirare (påtiden då cod var stort,esport-vänligt) att komma över och köra bf pga dess kassa respons i nätkoden i jämförelse.

Det är rätt illa att bugga fast i backen om man försöker undkomma att bli skjuten av pansarvagnar m.m. Jag har dock ingen skyldighet att ens behöva säga minst 10 buggar, jag säger bara vad jag upplevt som störande samt vad att folk jag känner upplevt liknande saker. Sen att du vill få det att låta som att jag stör mig för små skavanker innan du egentligen inte vet något och försöker dumförklara mig på något vis gör ju så man har mindre lust att förklara för dig.
Och jag finner det rätt komiskt att du skyddar detta varumärke när man endast är ärlig och säger att det finns flertal buggar i det som förstör glädjen i att spela det en hel del, flera till lär säkerligen hålla med mig på den punkten att bf3 är fortfarande riktigt buggigt.
Nu har ju självklart det fixats till en del men det är mycket kvar som borde ses över, men vill du inte inse det så fine. Så länge du är nöjd då, men gå inte och påstå att vi är kräsna eller löjliga när vi själva känner av att det är något skumt när man spelar det.

Och kan det det bero på att du var van i hur cod var till skillnad från bf på den tiden? Jag har aldrig någonsin upplevt taskig nätkodning i bf 1942 eller bf vietnam. Bf 2 var det mellanåt man kunde uppleva det men inte alltid, dock kan du inte ens jämföra cod med bf. Det är två helt olika spel på alla sätt och vis och det bevisar bara mer din okunskap gällande detta ämne. Jag säger inte nu att jag vet mer, jag säger bara att jag märker klart och tydligt att du snackar i nattmössan

Återigen , jag itererade säkert 3 ggr för dig att visst det är ingen rättvis jämförelse men att 1942
eller för den delen bf2's nätkod skulle vara något speciellt som ens bör nämnas som positivt är ju absurt.
Den var ok varken mer eller mindre. Vill man dra vad som är rättvisst eller ej ännu ett varv kanske man
ska fundera på hur mycket mer FB driver. Det kan rimligen inte ens vara rättvisst att egentligen
jämföra nätkoden i rfactor motorn mot frostbite motorn heller då det är en gigantiskt skillnad.
Vi spelare ser det yttre och bryr oss om det yttre men hur begränsat det är på den tekniska aspekten
kan vi bara spekulera i. Nätkoden är problematiskt sure, sen om det ens är möjligt att fixa med
FB motorn eller om detta är det bästa den kan göra det får vi lämna osagt tills vidare.

Sen är det väl du som snackar i nattmössan om någon, du går ut och klagar på bf3 och påstår att jag står
som bf3s skyddsängel när jag klart och tydligt säger, visst det har sina problem men att få det att framstå
som extremt buggigt eller ospelbart är ju bara falskt. Ja du är nog i så fall jävligt kräsen, spelet är inte
stabilt för esport men som ett public-spel nåfan är det på en godkänd och spelbar nivå.

Om du är skyldig eller ej att nämna några problem.. ptja din trovärdighet blir knappast större när
du bara spottar ur dig massa nånsense om spelet utan att faktiskt slå fast vad som är problematiskt.
Det finns relevanta saker att klaga på och sen finns det relevanta saker att klaga på...
Nätkod fine det är verkligen ett problem, battelog också problematiskt. Spelet i sig lämnar en del
att önska med balansering och diverse smått men det är en helt stabil produkt i sig själv.

Medlem
Skrivet av dotque:
Skrivet av zauii89:

Fanboytratterier.

Skottsäkra stängsel?
En helt otrolig mängd osynliga väggar(!)
Sen att gubben snubblar och dör på gruskorn är grymt, det här är ju visserligen fixat till 99% idag men att han inte ens kan kliva över en trottoarkant utan att fastna är ju fantastiskt! 2013 nu va?

"Something went wrong", något jag alltid får första gången, det är helt klart min favorit eftersom nästa gång jag trycker på join server så funkar det helt magiskt!

Humor! Jag är nog så långt ifrån ett fanboy man kan komma men jag kan ändå klara av att se spelet
för vad det är , en stabil och underhållande produkt. Sen att den inte lever upp till bf-veteranernas förhoppningar
samt mina egna thats fine men däremot är det ju bara störtlöjligt att påstå att spelet är ospelbart eller innehåller
mängder med buggar.

Osynliga väggar är väl knappast ett problem utan en del av hur spelet utfomrats eller menar du någon form
av bugg snarare än limitationerna på banans breddgrader? Inne i banan har jag endast stött på visuella
anomaliteter efter förstörelsen så som svävande väggar men inte osynliga väggar..

Arma, där har vi en serie som innehåller mängder med buggar och en hel del gamebreaking.
Synd speciellt då serien är så oerhört bra men ack så opolerad.

Personligen har jag faktiskt mer än ofta svårt att njuta av bf3 mest pga att det är frustrerande
hur lite skicklighet det krävs och hur otroligt fördummat och noob-vänligt allt ska vara. Typiskt för denna konsol-gen..
Spelar det mest för att ha lite skojj med polare och njuta av schysst grafik, explosioner och hollywood-ljud i världsklass.

Medlem
Skrivet av zauii89:
Skrivet av dotque:
Skrivet av zauii89:

Fanboytratterier.

Skottsäkra stängsel?
En helt otrolig mängd osynliga väggar(!)
Sen att gubben snubblar och dör på gruskorn är grymt, det här är ju visserligen fixat till 99% idag men att han inte ens kan kliva över en trottoarkant utan att fastna är ju fantastiskt! 2013 nu va?

"Something went wrong", något jag alltid får första gången, det är helt klart min favorit eftersom nästa gång jag trycker på join server så funkar det helt magiskt!

Humor! Jag är nog så långt ifrån ett fanboy man kan komma men jag kan ändå klara av att se spelet
för vad det är , en stabil och underhållande produkt. Sen att den inte lever upp till bf-veteranernas förhoppningar
samt mina egna thats fine men däremot är det ju bara störtlöjligt att påstå att spelet är ospelbart eller innehåller
mängder med buggar.

Osynliga väggar är väl knappast ett problem utan en del av hur spelet utfomrats eller menar du någon form
av bugg snarare än limitationerna på banans breddgrader? Inne i banan har jag endast stött på visuella
anomaliteter efter förstörelsen så som svävande väggar men inte osynliga väggar..

Arma, där har vi en serie som innehåller mängder med buggar och en hel del gamebreaking.
Synd speciellt då serien är så oerhört bra men ack så opolerad.

Personligen har jag faktiskt mer än ofta svårt att njuta av bf3 mest pga att det är frustrerande
hur lite skicklighet det krävs och hur otroligt fördummat och noob-vänligt allt ska vara. Typiskt för denna konsol-gen..
Spelar det mest för att ha lite skojj med polare och njuta av schysst grafik, explosioner och hollywood-ljud i världsklass.

Ospelbart är det ju givetvis inte, däremot är det ju galet hur Dice skiter i saker som dessa.
Måste ju vara simpelt för en duktigt kodknackare att lösa!
Jo osynliga väggar i form av objekt som är större än vad man ser är det smockfullt utav! Och för att inte tala om alla klippor..
Och spelet är nog knappast klassat som stabilt, det är ju bara att kolla forumet!

Men ja, det var en ganska rolig upplevelse, har själv lagt ca 350h på skiten.


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av dotque:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av dotque:
Skrivet av zauii89:

Fanboytratterier.

Skottsäkra stängsel?
En helt otrolig mängd osynliga väggar(!)
Sen att gubben snubblar och dör på gruskorn är grymt, det här är ju visserligen fixat till 99% idag men att han inte ens kan kliva över en trottoarkant utan att fastna är ju fantastiskt! 2013 nu va?

"Something went wrong", något jag alltid får första gången, det är helt klart min favorit eftersom nästa gång jag trycker på join server så funkar det helt magiskt!

Humor! Jag är nog så långt ifrån ett fanboy man kan komma men jag kan ändå klara av att se spelet
för vad det är , en stabil och underhållande produkt. Sen att den inte lever upp till bf-veteranernas förhoppningar
samt mina egna thats fine men däremot är det ju bara störtlöjligt att påstå att spelet är ospelbart eller innehåller
mängder med buggar.

Osynliga väggar är väl knappast ett problem utan en del av hur spelet utfomrats eller menar du någon form
av bugg snarare än limitationerna på banans breddgrader? Inne i banan har jag endast stött på visuella
anomaliteter efter förstörelsen så som svävande väggar men inte osynliga väggar..

Arma, där har vi en serie som innehåller mängder med buggar och en hel del gamebreaking.
Synd speciellt då serien är så oerhört bra men ack så opolerad.

Personligen har jag faktiskt mer än ofta svårt att njuta av bf3 mest pga att det är frustrerande
hur lite skicklighet det krävs och hur otroligt fördummat och noob-vänligt allt ska vara. Typiskt för denna konsol-gen..
Spelar det mest för att ha lite skojj med polare och njuta av schysst grafik, explosioner och hollywood-ljud i världsklass.

Ospelbart är det ju givetvis inte, däremot är det ju galet hur Dice skiter i saker som dessa.
Måste ju vara simpelt för en duktigt kodknackare att lösa!
Jo osynliga väggar i form av objekt som är större än vad man ser är det smockfullt utav! Och för att inte tala om alla klippor..
Och spelet är nog knappast klassat som stabilt, det är ju bara att kolla forumet!

Men ja, det var en ganska rolig upplevelse, har själv lagt ca 350h på skiten.

Jo förvisso , men om det är stabilt eller inte det är nog något statistiken får avgöra i så fall. Tror att majoriteten som bryr sig om att regga på ea/bf forumen har något att klaga på så på det stora hela är det nog ganska vilseledande att stirra sig blind på.

Medlem
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Zlither:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Idono:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Zlither:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Zlither:
Skrivet av Arweed:

Ser ut att utspela sig i modern tid, typiskt...

Har dom redan berättat att det ska utspela sig i nutid så ingen nyhet, bf4 kommer vara en lite uppgraderad version av bf3.
Garanterat inget nytt alls bra att grafiken kanske ser bättre ut än i bf3. Vilket det inte lär bli i alla fall, personligen tycker jag inte att grafiken i bf3 var/ är något att hurra över.
Alla blev så hypade av hur det såg och att det såg så verkligt ut. Men när jag tittade på det så såg det exakt ut som grafiken i många andra spel

Grafiken och hollywood ljuden är väl det minsta man har att klaga på. Seriöst talat hur bortskämda får man vara i nutid? Ja det finns mycket att önska på gameplay fronten m.m men att gå ut och säga att bf3 ser dåligt ut eller är totalt värdelöst är ju bara idiotiskt.

Grafiken i FB ser jävligt bra ut på sitt sätt, den är långt över de flesta spel och förmodligen har du bara Crysis,Arma där som kan slåss om liknande visuella upplevelse. Då har även arma en väldigt annorlunda artdirection.

Största problemet för min del är att det är för olikt bf2, sen så får de gärna resna bort 3d spotting som default-option, söla ner tempot lite samt jobba på någon ultra alghorihm för bättre latens så man slipper döda varandra runt hörn eller samtidigt.

Jag påpekande endast att grafiken lär endast var smått förbättrad, jag själv är ingen grafikkåt människa, jag spelar fortfarande bland annat blood, redneck rampage, duke 3d och andra gamla spel.

Det jag stör mig i bland annat bf3 är att vapnen har ingen rekyl så det är riktigt enkelt att plocka motståndare, det kryllar av buggar ännu som borde ha fixats för länge sedan samt som många andra säger så är nätkoden värdelös. Du kan gömma dig bakom en vägg långt före någon skjuter dig men du dör i alla fall.

Och det jag såg av bf4 betan så var det precis som jag sa gällande grafiken, nätkoden verkar värdelös ännu med och det som fanns i bf2 så som commando m.m som fanns i bf2 som gjorde det spelet bra finns inte bf4 vad jag såg.
Och samt det verkar ännu enklare att plocka folk, killen som spela kunde spraya som ett psykfall på långt avstånd och rekylen existerade inte och han kunde plocka en hel del.

Ok, håller med om det mesta du säger, dock inte att det kryllar av buggar.
Spelet är jävligt stabilt men det lämnar en del att önska i hur det kunde utformas bättre.
Nätkoden helt klar kass men förmodligen pga all förstörelse med mera vilket är förståeligt.

Som sagt mer rekyl så man inte plockar varandra för enkelt på långt avstånd, söla ner det lite.
Ang bf4 beta, så undrar jag hur du haft tillgång till den redan... ?

Du tittar troligen inte tillräckligt noga. BF3 är fortfarande sjukt buggigt. DICE har gjort ett bra jobb att gömma buggarna samt att folk lärt sig att undvika dom. Men det gör det fortfarande inte mindre buggigt.

Nätkodens delay beror inte på förstörelsen. Det är rent av bara dålig lag compensation. Istället för att tvinga folk att spela på servrar runtomkring sitt område så låter dom folk spela på andra kontinenter och dominera servrar tack vare lag kompen.

Jag har väldigt svårt att tro att DICE får tillåtelse av EA att göra Battlefield till sitt forna själv. Mycket pga. att EA är kontroll freaks och kommer rikta in sig på casual marknaden igen. Dvs. samma spel med ytterst låg skillcap som gör det omöjligt för professionella och hardcore spelare att bli bra i det.

Att det är dåligt lag-comp visserligen men att det är relaterat till fb:ns fokus på förstörelse och skala är garanterat en faktor, sen är frågan hur mycket bättre det kunde gjorts men om man förväntar sig quake3 respons
så är man ute och cyklar. BF2,1942 var kassa i nätkoden i jämförelse med quake,cod och det ganska förstålligt med tanke på skillnaden i skala,gameplay.

Att det skulle vara tonvis med buggar håller jag fortfarande inte med om, har lirat sedan starten och det är ett
jävligt stabilt spel. Sen om du tycker att man måste leta efter buggarna så är de knappast allvarliga eller gamebreaking... det finns buggar ja men vi pratar inte Arma buggar och ospelbart på något sätt.

Skrivet av Zlither:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Zlither:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Zlither:
Skrivet av Arweed:

Ser ut att utspela sig i modern tid, typiskt...

Har dom redan berättat att det ska utspela sig i nutid så ingen nyhet, bf4 kommer vara en lite uppgraderad version av bf3.
Garanterat inget nytt alls bra att grafiken kanske ser bättre ut än i bf3. Vilket det inte lär bli i alla fall, personligen tycker jag inte att grafiken i bf3 var/ är något att hurra över.
Alla blev så hypade av hur det såg och att det såg så verkligt ut. Men när jag tittade på det så såg det exakt ut som grafiken i många andra spel

Grafiken och hollywood ljuden är väl det minsta man har att klaga på. Seriöst talat hur bortskämda får man vara i nutid? Ja det finns mycket att önska på gameplay fronten m.m men att gå ut och säga att bf3 ser dåligt ut eller är totalt värdelöst är ju bara idiotiskt.

Grafiken i FB ser jävligt bra ut på sitt sätt, den är långt över de flesta spel och förmodligen har du bara Crysis,Arma där som kan slåss om liknande visuella upplevelse. Då har även arma en väldigt annorlunda artdirection.

Största problemet för min del är att det är för olikt bf2, sen så får de gärna resna bort 3d spotting som default-option, söla ner tempot lite samt jobba på någon ultra alghorihm för bättre latens så man slipper döda varandra runt hörn eller samtidigt.

Jag påpekande endast att grafiken lär endast var smått förbättrad, jag själv är ingen grafikkåt människa, jag spelar fortfarande bland annat blood, redneck rampage, duke 3d och andra gamla spel.

Det jag stör mig i bland annat bf3 är att vapnen har ingen rekyl så det är riktigt enkelt att plocka motståndare, det kryllar av buggar ännu som borde ha fixats för länge sedan samt som många andra säger så är nätkoden värdelös. Du kan gömma dig bakom en vägg långt före någon skjuter dig men du dör i alla fall.

Och det jag såg av bf4 betan så var det precis som jag sa gällande grafiken, nätkoden verkar värdelös ännu med och det som fanns i bf2 så som commando m.m som fanns i bf2 som gjorde det spelet bra finns inte bf4 vad jag såg.
Och samt det verkar ännu enklare att plocka folk, killen som spela kunde spraya som ett psykfall på långt avstånd och rekylen existerade inte och han kunde plocka en hel del.

Ok, håller med om det mesta du säger, dock inte att det kryllar av buggar.
Spelet är jävligt stabilt men det lämnar en del att önska i hur det kunde utformas bättre.
Nätkoden helt klar kass men förmodligen pga all förstörelse med mera vilket är förståeligt.

Som sagt mer rekyl så man inte plockar varandra för enkelt på långt avstånd, söla ner det lite.
Ang bf4 beta, så undrar jag hur du haft tillgång till den redan... ?

finns ingame på youtube och man fick ju tillgång till betan ifall man förhandsbokade nyaste medal of honor. Men jag har inte bokat jag kikade tidigare idag på ingame.
När det gäller detta om buggar i bf3 så stöter jag på dom näst intill hela tiden när jag lirar på bror mins account.
Nu kanske inte alla gör det men jag gör det i alla fall.
Precis, rekylen måste tillbaka, allt känns annars bara som en sprayfest där alla kan plocka alla.

Knappast, finns inget gameplay på tuben eller läkt, du får i så fall gärna länka det.
Har själv tillgång till bf4 betan senare då jag köpte moh(dålig köp indeed), men knappast
att den skulle vara aktiv för gemene innan spelet ens visats officiellt.

Kollade på min kommentar till andra snubben som kommenterade under dig så får du din ursäkt där.

Och när det gäller buggarna och nätkoderna till bf1942 och bf 2 så har du fel. Nätkoderna var bättre på dessa spel för då verklade la dom ner tid och möda att få det bra.
Och du måste inte leta upp buggarna i bf3, jag letar dom inte och stöter på dessa rätt ofta. Många av mina polare stöter på buggar i massvis också. Så istället för att skydda bf3 och påstå det är så stabilt nu kanske det är dags för dig att inse att mycket är fel i det ännu som dom borde ha fixat för länge sedan. spelet har funnits i ca 2 år nu och då tycker jag det borde har blivit bättrat för länge sedan.

Skydda bf3?
Klart som fan talar bara utifrån erfarenhet av att ha lirat spelet sedan launch utan att stöta på särskilt många buggar och absolut inga gamebreaking. Istället för att bara snacka kanske du kan nämna 10st av dina allvarliga buggar så vi får höra vad det egentligen handlar om?

Faktum kvarstår att bf2,1942 hade kass nätkod vid direkt jämförelse mot cod osv end of story.
Den var klart bättre än bf3 vilket förmodligen är relaterat till hur mycket mer FB måste driva än Refractor-engine.
Även om jämförelsen inte är rättvis så gjordes den åtskilliga ggr, det var riktigt frustrerande att som cod-lirare (påtiden då cod var stort,esport-vänligt) att komma över och köra bf pga dess kassa respons i nätkoden i jämförelse.

Oavsett ifall BF3 hade haft bra närkod så skulle inte spelet var esports vänligt. Spelet är byggt för att sänka skillcapen mellan dåliga och bra spelare. Dvs. en professionell spelare hade aldrig kunna dominera fullt ut ifall han skulle vilja. Jag länkade en artikel tidigare till en intervju med skaparen av Red Orchestra, han har ganska många saker att säga om det just den biten.

Och jo buggar finns visst det. Jag behöver inte tittat efterdom för att finna dom. Det är bara så att jag inte fullständigt ignorerar dom som kvarvarande community gör. Det är inte att du inte ser dom det är att du omedvetet väljer att inte bry dig om dom finns eller inte.

Här har du några av problemen som är sjukt viktiga att fixa.

-Random bad luck döendet. Betyder itne bara suicide utan det är när skit utom din eller någon annans kontroll får dig dödad så som att hoppa ut ur ett flygplan, går på en ett vrak som helt flötsligt flippar på dig utan anledning etc.

- Att fastna på 5-10 cm högra trottoar kanter. Tvingas hoppa över dom och kan slösa mycket tid på att försöka komma över dom.

-Tv Missil som spränger din egna helikopter, händer inte lika ofta men händer förfan fortfarande.

-Flygande APC, Exploitering av fysikmotorn som gör att man kan flyga över till andra sidan banan med en APC hur lätt som helst.

-Tv missil reggar inte när man träffar fordon.

-Tv Missil flyger igenom fordon och fortsätter.

-Fordon som glider ner för en liten sluttning även när man står still.

-Hoppa över objekt funkar väldigt ofta inte, tvingars springa runt pga. det eller dö på köpet.

-Lockon buggar fortfarande och byter targets till saker som är långt ifrån mitten av siktet.

-Claymores klickar inte ofta nog när folk springer förbi dom.

-Kontrollerna fastnar ibland och slutar att fungera eller fortsätter i alla oändlighet efter man har släppt dom. Fixas lätt med att trycka ner respektive knapp igen men det är sjukt frustrerande att behöva göra det hela tiden.

Där fick du till och med 11 buggar.

Sen tillbaks till Lag Kompen. Förstörelse har inget med lag kompen. att göra. Det lägger till extra arbete till servern men den genererar försumbar delay. Som jag sa innan lag komp. är bara till för att göra det lite jämnare för folk med 10-30 ms communikations skillnad. Det är iaf den generella idéen med lag komp. Men DICEs implementation är helt stört dåligt då det genererar stora delays oavsett vart du än är.
Spel som quake och föregående Battlefield hanterar all hitdetection simulering etc på servern. Något BF3 inte gör. Det ända BF3 gör är att göra små checks på ifall spelaren träffade eller inte.

Source motorn samt CoD under föredetta IWs utveckling hade prima lag komp. Source kör på något som heter rewind time på servern. Varje kula som skjuts kollas med en buffer som sparar alla objects positioner och spelares animationer osv. Är det någon som skjuter så tar det en viss tid för datan att nå servern säg 15 ms. Då tar servern och spolar tillbaks 15 ms för att jämför ifall det blev en träff eller inte. För att spelare inte skulle kunna nyttja den funktionen för mycket så ligger det en spärr på hur hög delay spelaren kan ha. Därav rubberbanding effekten på servrar som ligger för långt bort. Jag kan garantera Source motorn kräver fortfarande mer kräm ur en serverburk än vad BF3 gör då inte mycket görs på BF3s servrar längre.

Problemet med dagens spelutvecklare är att dom försöker göra spelen allt för jämna mellan dom som är bra och dom som är dåliga. Dom sänker skill capen, dom lägger in dålig lag komp som orsakar sjukt delay, överbalanserar vapen, sänker TTKn till sjuka mängder osv.


signatur

Idono. That's me!

Medlem
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Zlither:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Zlither:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Idono:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Zlither:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Zlither:
Skrivet av Arweed:

Ser ut att utspela sig i modern tid, typiskt...

Har dom redan berättat att det ska utspela sig i nutid så ingen nyhet, bf4 kommer vara en lite uppgraderad version av bf3.
Garanterat inget nytt alls bra att grafiken kanske ser bättre ut än i bf3. Vilket det inte lär bli i alla fall, personligen tycker jag inte att grafiken i bf3 var/ är något att hurra över.
Alla blev så hypade av hur det såg och att det såg så verkligt ut. Men när jag tittade på det så såg det exakt ut som grafiken i många andra spel

Grafiken och hollywood ljuden är väl det minsta man har att klaga på. Seriöst talat hur bortskämda får man vara i nutid? Ja det finns mycket att önska på gameplay fronten m.m men att gå ut och säga att bf3 ser dåligt ut eller är totalt värdelöst är ju bara idiotiskt.

Grafiken i FB ser jävligt bra ut på sitt sätt, den är långt över de flesta spel och förmodligen har du bara Crysis,Arma där som kan slåss om liknande visuella upplevelse. Då har även arma en väldigt annorlunda artdirection.

Största problemet för min del är att det är för olikt bf2, sen så får de gärna resna bort 3d spotting som default-option, söla ner tempot lite samt jobba på någon ultra alghorihm för bättre latens så man slipper döda varandra runt hörn eller samtidigt.

Jag påpekande endast att grafiken lär endast var smått förbättrad, jag själv är ingen grafikkåt människa, jag spelar fortfarande bland annat blood, redneck rampage, duke 3d och andra gamla spel.

Det jag stör mig i bland annat bf3 är att vapnen har ingen rekyl så det är riktigt enkelt att plocka motståndare, det kryllar av buggar ännu som borde ha fixats för länge sedan samt som många andra säger så är nätkoden värdelös. Du kan gömma dig bakom en vägg långt före någon skjuter dig men du dör i alla fall.

Och det jag såg av bf4 betan så var det precis som jag sa gällande grafiken, nätkoden verkar värdelös ännu med och det som fanns i bf2 så som commando m.m som fanns i bf2 som gjorde det spelet bra finns inte bf4 vad jag såg.
Och samt det verkar ännu enklare att plocka folk, killen som spela kunde spraya som ett psykfall på långt avstånd och rekylen existerade inte och han kunde plocka en hel del.

Ok, håller med om det mesta du säger, dock inte att det kryllar av buggar.
Spelet är jävligt stabilt men det lämnar en del att önska i hur det kunde utformas bättre.
Nätkoden helt klar kass men förmodligen pga all förstörelse med mera vilket är förståeligt.

Som sagt mer rekyl så man inte plockar varandra för enkelt på långt avstånd, söla ner det lite.
Ang bf4 beta, så undrar jag hur du haft tillgång till den redan... ?

Du tittar troligen inte tillräckligt noga. BF3 är fortfarande sjukt buggigt. DICE har gjort ett bra jobb att gömma buggarna samt att folk lärt sig att undvika dom. Men det gör det fortfarande inte mindre buggigt.

Nätkodens delay beror inte på förstörelsen. Det är rent av bara dålig lag compensation. Istället för att tvinga folk att spela på servrar runtomkring sitt område så låter dom folk spela på andra kontinenter och dominera servrar tack vare lag kompen.

Jag har väldigt svårt att tro att DICE får tillåtelse av EA att göra Battlefield till sitt forna själv. Mycket pga. att EA är kontroll freaks och kommer rikta in sig på casual marknaden igen. Dvs. samma spel med ytterst låg skillcap som gör det omöjligt för professionella och hardcore spelare att bli bra i det.

Att det är dåligt lag-comp visserligen men att det är relaterat till fb:ns fokus på förstörelse och skala är garanterat en faktor, sen är frågan hur mycket bättre det kunde gjorts men om man förväntar sig quake3 respons
så är man ute och cyklar. BF2,1942 var kassa i nätkoden i jämförelse med quake,cod och det ganska förstålligt med tanke på skillnaden i skala,gameplay.

Att det skulle vara tonvis med buggar håller jag fortfarande inte med om, har lirat sedan starten och det är ett
jävligt stabilt spel. Sen om du tycker att man måste leta efter buggarna så är de knappast allvarliga eller gamebreaking... det finns buggar ja men vi pratar inte Arma buggar och ospelbart på något sätt.

Skrivet av Zlither:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Zlither:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Zlither:
Skrivet av Arweed:

Ser ut att utspela sig i modern tid, typiskt...

Har dom redan berättat att det ska utspela sig i nutid så ingen nyhet, bf4 kommer vara en lite uppgraderad version av bf3.
Garanterat inget nytt alls bra att grafiken kanske ser bättre ut än i bf3. Vilket det inte lär bli i alla fall, personligen tycker jag inte att grafiken i bf3 var/ är något att hurra över.
Alla blev så hypade av hur det såg och att det såg så verkligt ut. Men när jag tittade på det så såg det exakt ut som grafiken i många andra spel

Grafiken och hollywood ljuden är väl det minsta man har att klaga på. Seriöst talat hur bortskämda får man vara i nutid? Ja det finns mycket att önska på gameplay fronten m.m men att gå ut och säga att bf3 ser dåligt ut eller är totalt värdelöst är ju bara idiotiskt.

Grafiken i FB ser jävligt bra ut på sitt sätt, den är långt över de flesta spel och förmodligen har du bara Crysis,Arma där som kan slåss om liknande visuella upplevelse. Då har även arma en väldigt annorlunda artdirection.

Största problemet för min del är att det är för olikt bf2, sen så får de gärna resna bort 3d spotting som default-option, söla ner tempot lite samt jobba på någon ultra alghorihm för bättre latens så man slipper döda varandra runt hörn eller samtidigt.

Jag påpekande endast att grafiken lär endast var smått förbättrad, jag själv är ingen grafikkåt människa, jag spelar fortfarande bland annat blood, redneck rampage, duke 3d och andra gamla spel.

Det jag stör mig i bland annat bf3 är att vapnen har ingen rekyl så det är riktigt enkelt att plocka motståndare, det kryllar av buggar ännu som borde ha fixats för länge sedan samt som många andra säger så är nätkoden värdelös. Du kan gömma dig bakom en vägg långt före någon skjuter dig men du dör i alla fall.

Och det jag såg av bf4 betan så var det precis som jag sa gällande grafiken, nätkoden verkar värdelös ännu med och det som fanns i bf2 så som commando m.m som fanns i bf2 som gjorde det spelet bra finns inte bf4 vad jag såg.
Och samt det verkar ännu enklare att plocka folk, killen som spela kunde spraya som ett psykfall på långt avstånd och rekylen existerade inte och han kunde plocka en hel del.

Ok, håller med om det mesta du säger, dock inte att det kryllar av buggar.
Spelet är jävligt stabilt men det lämnar en del att önska i hur det kunde utformas bättre.
Nätkoden helt klar kass men förmodligen pga all förstörelse med mera vilket är förståeligt.

Som sagt mer rekyl så man inte plockar varandra för enkelt på långt avstånd, söla ner det lite.
Ang bf4 beta, så undrar jag hur du haft tillgång till den redan... ?

finns ingame på youtube och man fick ju tillgång till betan ifall man förhandsbokade nyaste medal of honor. Men jag har inte bokat jag kikade tidigare idag på ingame.
När det gäller detta om buggar i bf3 så stöter jag på dom näst intill hela tiden när jag lirar på bror mins account.
Nu kanske inte alla gör det men jag gör det i alla fall.
Precis, rekylen måste tillbaka, allt känns annars bara som en sprayfest där alla kan plocka alla.

Knappast, finns inget gameplay på tuben eller läkt, du får i så fall gärna länka det.
Har själv tillgång till bf4 betan senare då jag köpte moh(dålig köp indeed), men knappast
att den skulle vara aktiv för gemene innan spelet ens visats officiellt.

Kollade på min kommentar till andra snubben som kommenterade under dig så får du din ursäkt där.

Och när det gäller buggarna och nätkoderna till bf1942 och bf 2 så har du fel. Nätkoderna var bättre på dessa spel för då verklade la dom ner tid och möda att få det bra.
Och du måste inte leta upp buggarna i bf3, jag letar dom inte och stöter på dessa rätt ofta. Många av mina polare stöter på buggar i massvis också. Så istället för att skydda bf3 och påstå det är så stabilt nu kanske det är dags för dig att inse att mycket är fel i det ännu som dom borde ha fixat för länge sedan. spelet har funnits i ca 2 år nu och då tycker jag det borde har blivit bättrat för länge sedan.

Skydda bf3?
Klart som fan talar bara utifrån erfarenhet av att ha lirat spelet sedan launch utan att stöta på särskilt många buggar och absolut inga gamebreaking. Istället för att bara snacka kanske du kan nämna 10st av dina allvarliga buggar så vi får höra vad det egentligen handlar om?

Faktum kvarstår att bf2,1942 hade kass nätkod vid direkt jämförelse mot cod osv end of story.
Den var klart bättre än bf3 vilket förmodligen är relaterat till hur mycket mer FB måste driva än Refractor-engine.
Även om jämförelsen inte är rättvis så gjordes den åtskilliga ggr, det var riktigt frustrerande att som cod-lirare (påtiden då cod var stort,esport-vänligt) att komma över och köra bf pga dess kassa respons i nätkoden i jämförelse.

Det är rätt illa att bugga fast i backen om man försöker undkomma att bli skjuten av pansarvagnar m.m. Jag har dock ingen skyldighet att ens behöva säga minst 10 buggar, jag säger bara vad jag upplevt som störande samt vad att folk jag känner upplevt liknande saker. Sen att du vill få det att låta som att jag stör mig för små skavanker innan du egentligen inte vet något och försöker dumförklara mig på något vis gör ju så man har mindre lust att förklara för dig.
Och jag finner det rätt komiskt att du skyddar detta varumärke när man endast är ärlig och säger att det finns flertal buggar i det som förstör glädjen i att spela det en hel del, flera till lär säkerligen hålla med mig på den punkten att bf3 är fortfarande riktigt buggigt.
Nu har ju självklart det fixats till en del men det är mycket kvar som borde ses över, men vill du inte inse det så fine. Så länge du är nöjd då, men gå inte och påstå att vi är kräsna eller löjliga när vi själva känner av att det är något skumt när man spelar det.

Och kan det det bero på att du var van i hur cod var till skillnad från bf på den tiden? Jag har aldrig någonsin upplevt taskig nätkodning i bf 1942 eller bf vietnam. Bf 2 var det mellanåt man kunde uppleva det men inte alltid, dock kan du inte ens jämföra cod med bf. Det är två helt olika spel på alla sätt och vis och det bevisar bara mer din okunskap gällande detta ämne. Jag säger inte nu att jag vet mer, jag säger bara att jag märker klart och tydligt att du snackar i nattmössan

Återigen , jag itererade säkert 3 ggr för dig att visst det är ingen rättvis jämförelse men att 1942
eller för den delen bf2's nätkod skulle vara något speciellt som ens bör nämnas som positivt är ju absurt.
Den var ok varken mer eller mindre. Vill man dra vad som är rättvisst eller ej ännu ett varv kanske man
ska fundera på hur mycket mer FB driver. Det kan rimligen inte ens vara rättvisst att egentligen
jämföra nätkoden i rfactor motorn mot frostbite motorn heller då det är en gigantiskt skillnad.
Vi spelare ser det yttre och bryr oss om det yttre men hur begränsat det är på den tekniska aspekten
kan vi bara spekulera i. Nätkoden är problematiskt sure, sen om det ens är möjligt att fixa med
FB motorn eller om detta är det bästa den kan göra det får vi lämna osagt tills vidare.

Sen är det väl du som snackar i nattmössan om någon, du går ut och klagar på bf3 och påstår att jag står
som bf3s skyddsängel när jag klart och tydligt säger, visst det har sina problem men att få det att framstå
som extremt buggigt eller ospelbart är ju bara falskt. Ja du är nog i så fall jävligt kräsen, spelet är inte
stabilt för esport men som ett public-spel nåfan är det på en godkänd och spelbar nivå.

Om du är skyldig eller ej att nämna några problem.. ptja din trovärdighet blir knappast större när
du bara spottar ur dig massa nånsense om spelet utan att faktiskt slå fast vad som är problematiskt.
Det finns relevanta saker att klaga på och sen finns det relevanta saker att klaga på...
Nätkod fine det är verkligen ett problem, battelog också problematiskt. Spelet i sig lämnar en del
att önska med balansering och diverse smått men det är en helt stabil produkt i sig själv.

Det är inte bara jag som säger att bf3 är buggigt som fan, men du har väl missat dom gånger folk nämnt det? Eller pratar dom nonsens med? Klart jag klagar på bf3 när det är så mycket problem med det så det sjunger om det, och återigen nej. 1942, vietnam samt bf2 var bra mycket bättre kodat oavsett vad du säger.

Medlem
Skrivet av Idono:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Zlither:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Idono:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Zlither:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Zlither:
Skrivet av Arweed:

Ser ut att utspela sig i modern tid, typiskt...

Har dom redan berättat att det ska utspela sig i nutid så ingen nyhet, bf4 kommer vara en lite uppgraderad version av bf3.
Garanterat inget nytt alls bra att grafiken kanske ser bättre ut än i bf3. Vilket det inte lär bli i alla fall, personligen tycker jag inte att grafiken i bf3 var/ är något att hurra över.
Alla blev så hypade av hur det såg och att det såg så verkligt ut. Men när jag tittade på det så såg det exakt ut som grafiken i många andra spel

Grafiken och hollywood ljuden är väl det minsta man har att klaga på. Seriöst talat hur bortskämda får man vara i nutid? Ja det finns mycket att önska på gameplay fronten m.m men att gå ut och säga att bf3 ser dåligt ut eller är totalt värdelöst är ju bara idiotiskt.

Grafiken i FB ser jävligt bra ut på sitt sätt, den är långt över de flesta spel och förmodligen har du bara Crysis,Arma där som kan slåss om liknande visuella upplevelse. Då har även arma en väldigt annorlunda artdirection.

Största problemet för min del är att det är för olikt bf2, sen så får de gärna resna bort 3d spotting som default-option, söla ner tempot lite samt jobba på någon ultra alghorihm för bättre latens så man slipper döda varandra runt hörn eller samtidigt.

Jag påpekande endast att grafiken lär endast var smått förbättrad, jag själv är ingen grafikkåt människa, jag spelar fortfarande bland annat blood, redneck rampage, duke 3d och andra gamla spel.

Det jag stör mig i bland annat bf3 är att vapnen har ingen rekyl så det är riktigt enkelt att plocka motståndare, det kryllar av buggar ännu som borde ha fixats för länge sedan samt som många andra säger så är nätkoden värdelös. Du kan gömma dig bakom en vägg långt före någon skjuter dig men du dör i alla fall.

Och det jag såg av bf4 betan så var det precis som jag sa gällande grafiken, nätkoden verkar värdelös ännu med och det som fanns i bf2 så som commando m.m som fanns i bf2 som gjorde det spelet bra finns inte bf4 vad jag såg.
Och samt det verkar ännu enklare att plocka folk, killen som spela kunde spraya som ett psykfall på långt avstånd och rekylen existerade inte och han kunde plocka en hel del.

Ok, håller med om det mesta du säger, dock inte att det kryllar av buggar.
Spelet är jävligt stabilt men det lämnar en del att önska i hur det kunde utformas bättre.
Nätkoden helt klar kass men förmodligen pga all förstörelse med mera vilket är förståeligt.

Som sagt mer rekyl så man inte plockar varandra för enkelt på långt avstånd, söla ner det lite.
Ang bf4 beta, så undrar jag hur du haft tillgång till den redan... ?

Du tittar troligen inte tillräckligt noga. BF3 är fortfarande sjukt buggigt. DICE har gjort ett bra jobb att gömma buggarna samt att folk lärt sig att undvika dom. Men det gör det fortfarande inte mindre buggigt.

Nätkodens delay beror inte på förstörelsen. Det är rent av bara dålig lag compensation. Istället för att tvinga folk att spela på servrar runtomkring sitt område så låter dom folk spela på andra kontinenter och dominera servrar tack vare lag kompen.

Jag har väldigt svårt att tro att DICE får tillåtelse av EA att göra Battlefield till sitt forna själv. Mycket pga. att EA är kontroll freaks och kommer rikta in sig på casual marknaden igen. Dvs. samma spel med ytterst låg skillcap som gör det omöjligt för professionella och hardcore spelare att bli bra i det.

Att det är dåligt lag-comp visserligen men att det är relaterat till fb:ns fokus på förstörelse och skala är garanterat en faktor, sen är frågan hur mycket bättre det kunde gjorts men om man förväntar sig quake3 respons
så är man ute och cyklar. BF2,1942 var kassa i nätkoden i jämförelse med quake,cod och det ganska förstålligt med tanke på skillnaden i skala,gameplay.

Att det skulle vara tonvis med buggar håller jag fortfarande inte med om, har lirat sedan starten och det är ett
jävligt stabilt spel. Sen om du tycker att man måste leta efter buggarna så är de knappast allvarliga eller gamebreaking... det finns buggar ja men vi pratar inte Arma buggar och ospelbart på något sätt.

Skrivet av Zlither:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Zlither:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Zlither:
Skrivet av Arweed:

Ser ut att utspela sig i modern tid, typiskt...

Har dom redan berättat att det ska utspela sig i nutid så ingen nyhet, bf4 kommer vara en lite uppgraderad version av bf3.
Garanterat inget nytt alls bra att grafiken kanske ser bättre ut än i bf3. Vilket det inte lär bli i alla fall, personligen tycker jag inte att grafiken i bf3 var/ är något att hurra över.
Alla blev så hypade av hur det såg och att det såg så verkligt ut. Men när jag tittade på det så såg det exakt ut som grafiken i många andra spel

Grafiken och hollywood ljuden är väl det minsta man har att klaga på. Seriöst talat hur bortskämda får man vara i nutid? Ja det finns mycket att önska på gameplay fronten m.m men att gå ut och säga att bf3 ser dåligt ut eller är totalt värdelöst är ju bara idiotiskt.

Grafiken i FB ser jävligt bra ut på sitt sätt, den är långt över de flesta spel och förmodligen har du bara Crysis,Arma där som kan slåss om liknande visuella upplevelse. Då har även arma en väldigt annorlunda artdirection.

Största problemet för min del är att det är för olikt bf2, sen så får de gärna resna bort 3d spotting som default-option, söla ner tempot lite samt jobba på någon ultra alghorihm för bättre latens så man slipper döda varandra runt hörn eller samtidigt.

Jag påpekande endast att grafiken lär endast var smått förbättrad, jag själv är ingen grafikkåt människa, jag spelar fortfarande bland annat blood, redneck rampage, duke 3d och andra gamla spel.

Det jag stör mig i bland annat bf3 är att vapnen har ingen rekyl så det är riktigt enkelt att plocka motståndare, det kryllar av buggar ännu som borde ha fixats för länge sedan samt som många andra säger så är nätkoden värdelös. Du kan gömma dig bakom en vägg långt före någon skjuter dig men du dör i alla fall.

Och det jag såg av bf4 betan så var det precis som jag sa gällande grafiken, nätkoden verkar värdelös ännu med och det som fanns i bf2 så som commando m.m som fanns i bf2 som gjorde det spelet bra finns inte bf4 vad jag såg.
Och samt det verkar ännu enklare att plocka folk, killen som spela kunde spraya som ett psykfall på långt avstånd och rekylen existerade inte och han kunde plocka en hel del.

Ok, håller med om det mesta du säger, dock inte att det kryllar av buggar.
Spelet är jävligt stabilt men det lämnar en del att önska i hur det kunde utformas bättre.
Nätkoden helt klar kass men förmodligen pga all förstörelse med mera vilket är förståeligt.

Som sagt mer rekyl så man inte plockar varandra för enkelt på långt avstånd, söla ner det lite.
Ang bf4 beta, så undrar jag hur du haft tillgång till den redan... ?

finns ingame på youtube och man fick ju tillgång till betan ifall man förhandsbokade nyaste medal of honor. Men jag har inte bokat jag kikade tidigare idag på ingame.
När det gäller detta om buggar i bf3 så stöter jag på dom näst intill hela tiden när jag lirar på bror mins account.
Nu kanske inte alla gör det men jag gör det i alla fall.
Precis, rekylen måste tillbaka, allt känns annars bara som en sprayfest där alla kan plocka alla.

Knappast, finns inget gameplay på tuben eller läkt, du får i så fall gärna länka det.
Har själv tillgång till bf4 betan senare då jag köpte moh(dålig köp indeed), men knappast
att den skulle vara aktiv för gemene innan spelet ens visats officiellt.

Kollade på min kommentar till andra snubben som kommenterade under dig så får du din ursäkt där.

Och när det gäller buggarna och nätkoderna till bf1942 och bf 2 så har du fel. Nätkoderna var bättre på dessa spel för då verklade la dom ner tid och möda att få det bra.
Och du måste inte leta upp buggarna i bf3, jag letar dom inte och stöter på dessa rätt ofta. Många av mina polare stöter på buggar i massvis också. Så istället för att skydda bf3 och påstå det är så stabilt nu kanske det är dags för dig att inse att mycket är fel i det ännu som dom borde ha fixat för länge sedan. spelet har funnits i ca 2 år nu och då tycker jag det borde har blivit bättrat för länge sedan.

Skydda bf3?
Klart som fan talar bara utifrån erfarenhet av att ha lirat spelet sedan launch utan att stöta på särskilt många buggar och absolut inga gamebreaking. Istället för att bara snacka kanske du kan nämna 10st av dina allvarliga buggar så vi får höra vad det egentligen handlar om?

Faktum kvarstår att bf2,1942 hade kass nätkod vid direkt jämförelse mot cod osv end of story.
Den var klart bättre än bf3 vilket förmodligen är relaterat till hur mycket mer FB måste driva än Refractor-engine.
Även om jämförelsen inte är rättvis så gjordes den åtskilliga ggr, det var riktigt frustrerande att som cod-lirare (påtiden då cod var stort,esport-vänligt) att komma över och köra bf pga dess kassa respons i nätkoden i jämförelse.

Oavsett ifall BF3 hade haft bra närkod så skulle inte spelet var esports vänligt. Spelet är byggt för att sänka skillcapen mellan dåliga och bra spelare. Dvs. en professionell spelare hade aldrig kunna dominera fullt ut ifall han skulle vilja. Jag länkade en artikel tidigare till en intervju med skaparen av Red Orchestra, han har ganska många saker att säga om det just den biten.

Och jo buggar finns visst det. Jag behöver inte tittat efterdom för att finna dom. Det är bara så att jag inte fullständigt ignorerar dom som kvarvarande community gör. Det är inte att du inte ser dom det är att du omedvetet väljer att inte bry dig om dom finns eller inte.

Här har du några av problemen som är sjukt viktiga att fixa.

-Random bad luck döendet. Betyder itne bara suicide utan det är när skit utom din eller någon annans kontroll får dig dödad så som att hoppa ut ur ett flygplan, går på en ett vrak som helt flötsligt flippar på dig utan anledning etc.

- Att fastna på 5-10 cm högra trottoar kanter. Tvingas hoppa över dom och kan slösa mycket tid på att försöka komma över dom.

-Tv Missil som spränger din egna helikopter, händer inte lika ofta men händer förfan fortfarande.

-Flygande APC, Exploitering av fysikmotorn som gör att man kan flyga över till andra sidan banan med en APC hur lätt som helst.

-Tv missil reggar inte när man träffar fordon.

-Tv Missil flyger igenom fordon och fortsätter.

-Fordon som glider ner för en liten sluttning även när man står still.

-Hoppa över objekt funkar väldigt ofta inte, tvingars springa runt pga. det eller dö på köpet.

-Lockon buggar fortfarande och byter targets till saker som är långt ifrån mitten av siktet.

-Claymores klickar inte ofta nog när folk springer förbi dom.

-Kontrollerna fastnar ibland och slutar att fungera eller fortsätter i alla oändlighet efter man har släppt dom. Fixas lätt med att trycka ner respektive knapp igen men det är sjukt frustrerande att behöva göra det hela tiden.

Där fick du till och med 11 buggar.

Sen tillbaks till Lag Kompen. Förstörelse har inget med lag kompen. att göra. Det lägger till extra arbete till servern men den genererar försumbar delay. Som jag sa innan lag komp. är bara till för att göra det lite jämnare för folk med 10-30 ms communikations skillnad. Det är iaf den generella idéen med lag komp. Men DICEs implementation är helt stört dåligt då det genererar stora delays oavsett vart du än är.
Spel som quake och föregående Battlefield hanterar all hitdetection simulering etc på servern. Något BF3 inte gör. Det ända BF3 gör är att göra små checks på ifall spelaren träffade eller inte.

Source motorn samt CoD under föredetta IWs utveckling hade prima lag komp. Source kör på något som heter rewind time på servern. Varje kula som skjuts kollas med en buffer som sparar alla objects positioner och spelares animationer osv. Är det någon som skjuter så tar det en viss tid för datan att nå servern säg 15 ms. Då tar servern och spolar tillbaks 15 ms för att jämför ifall det blev en träff eller inte. För att spelare inte skulle kunna nyttja den funktionen för mycket så ligger det en spärr på hur hög delay spelaren kan ha. Därav rubberbanding effekten på servrar som ligger för långt bort. Jag kan garantera Source motorn kräver fortfarande mer kräm ur en serverburk än vad BF3 gör då inte mycket görs på BF3s servrar längre.

Problemet med dagens spelutvecklare är att dom försöker göra spelen allt för jämna mellan dom som är bra och dom som är dåliga. Dom sänker skill capen, dom lägger in dålig lag komp som orsakar sjukt delay, överbalanserar vapen, sänker TTKn till sjuka mängder osv.

Skrivet av Idono:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Zlither:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Idono:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Zlither:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Zlither:
Skrivet av Arweed:

Ser ut att utspela sig i modern tid, typiskt...

Har dom redan berättat att det ska utspela sig i nutid så ingen nyhet, bf4 kommer vara en lite uppgraderad version av bf3.
Garanterat inget nytt alls bra att grafiken kanske ser bättre ut än i bf3. Vilket det inte lär bli i alla fall, personligen tycker jag inte att grafiken i bf3 var/ är något att hurra över.
Alla blev så hypade av hur det såg och att det såg så verkligt ut. Men när jag tittade på det så såg det exakt ut som grafiken i många andra spel

Grafiken och hollywood ljuden är väl det minsta man har att klaga på. Seriöst talat hur bortskämda får man vara i nutid? Ja det finns mycket att önska på gameplay fronten m.m men att gå ut och säga att bf3 ser dåligt ut eller är totalt värdelöst är ju bara idiotiskt.

Grafiken i FB ser jävligt bra ut på sitt sätt, den är långt över de flesta spel och förmodligen har du bara Crysis,Arma där som kan slåss om liknande visuella upplevelse. Då har även arma en väldigt annorlunda artdirection.

Största problemet för min del är att det är för olikt bf2, sen så får de gärna resna bort 3d spotting som default-option, söla ner tempot lite samt jobba på någon ultra alghorihm för bättre latens så man slipper döda varandra runt hörn eller samtidigt.

Jag påpekande endast att grafiken lär endast var smått förbättrad, jag själv är ingen grafikkåt människa, jag spelar fortfarande bland annat blood, redneck rampage, duke 3d och andra gamla spel.

Det jag stör mig i bland annat bf3 är att vapnen har ingen rekyl så det är riktigt enkelt att plocka motståndare, det kryllar av buggar ännu som borde ha fixats för länge sedan samt som många andra säger så är nätkoden värdelös. Du kan gömma dig bakom en vägg långt före någon skjuter dig men du dör i alla fall.

Och det jag såg av bf4 betan så var det precis som jag sa gällande grafiken, nätkoden verkar värdelös ännu med och det som fanns i bf2 så som commando m.m som fanns i bf2 som gjorde det spelet bra finns inte bf4 vad jag såg.
Och samt det verkar ännu enklare att plocka folk, killen som spela kunde spraya som ett psykfall på långt avstånd och rekylen existerade inte och han kunde plocka en hel del.

Ok, håller med om det mesta du säger, dock inte att det kryllar av buggar.
Spelet är jävligt stabilt men det lämnar en del att önska i hur det kunde utformas bättre.
Nätkoden helt klar kass men förmodligen pga all förstörelse med mera vilket är förståeligt.

Som sagt mer rekyl så man inte plockar varandra för enkelt på långt avstånd, söla ner det lite.
Ang bf4 beta, så undrar jag hur du haft tillgång till den redan... ?

Du tittar troligen inte tillräckligt noga. BF3 är fortfarande sjukt buggigt. DICE har gjort ett bra jobb att gömma buggarna samt att folk lärt sig att undvika dom. Men det gör det fortfarande inte mindre buggigt.

Nätkodens delay beror inte på förstörelsen. Det är rent av bara dålig lag compensation. Istället för att tvinga folk att spela på servrar runtomkring sitt område så låter dom folk spela på andra kontinenter och dominera servrar tack vare lag kompen.

Jag har väldigt svårt att tro att DICE får tillåtelse av EA att göra Battlefield till sitt forna själv. Mycket pga. att EA är kontroll freaks och kommer rikta in sig på casual marknaden igen. Dvs. samma spel med ytterst låg skillcap som gör det omöjligt för professionella och hardcore spelare att bli bra i det.

Att det är dåligt lag-comp visserligen men att det är relaterat till fb:ns fokus på förstörelse och skala är garanterat en faktor, sen är frågan hur mycket bättre det kunde gjorts men om man förväntar sig quake3 respons
så är man ute och cyklar. BF2,1942 var kassa i nätkoden i jämförelse med quake,cod och det ganska förstålligt med tanke på skillnaden i skala,gameplay.

Att det skulle vara tonvis med buggar håller jag fortfarande inte med om, har lirat sedan starten och det är ett
jävligt stabilt spel. Sen om du tycker att man måste leta efter buggarna så är de knappast allvarliga eller gamebreaking... det finns buggar ja men vi pratar inte Arma buggar och ospelbart på något sätt.

Skrivet av Zlither:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Zlither:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Zlither:
Skrivet av Arweed:

Ser ut att utspela sig i modern tid, typiskt...

Har dom redan berättat att det ska utspela sig i nutid så ingen nyhet, bf4 kommer vara en lite uppgraderad version av bf3.
Garanterat inget nytt alls bra att grafiken kanske ser bättre ut än i bf3. Vilket det inte lär bli i alla fall, personligen tycker jag inte att grafiken i bf3 var/ är något att hurra över.
Alla blev så hypade av hur det såg och att det såg så verkligt ut. Men när jag tittade på det så såg det exakt ut som grafiken i många andra spel

Grafiken och hollywood ljuden är väl det minsta man har att klaga på. Seriöst talat hur bortskämda får man vara i nutid? Ja det finns mycket att önska på gameplay fronten m.m men att gå ut och säga att bf3 ser dåligt ut eller är totalt värdelöst är ju bara idiotiskt.

Grafiken i FB ser jävligt bra ut på sitt sätt, den är långt över de flesta spel och förmodligen har du bara Crysis,Arma där som kan slåss om liknande visuella upplevelse. Då har även arma en väldigt annorlunda artdirection.

Största problemet för min del är att det är för olikt bf2, sen så får de gärna resna bort 3d spotting som default-option, söla ner tempot lite samt jobba på någon ultra alghorihm för bättre latens så man slipper döda varandra runt hörn eller samtidigt.

Jag påpekande endast att grafiken lär endast var smått förbättrad, jag själv är ingen grafikkåt människa, jag spelar fortfarande bland annat blood, redneck rampage, duke 3d och andra gamla spel.

Det jag stör mig i bland annat bf3 är att vapnen har ingen rekyl så det är riktigt enkelt att plocka motståndare, det kryllar av buggar ännu som borde ha fixats för länge sedan samt som många andra säger så är nätkoden värdelös. Du kan gömma dig bakom en vägg långt före någon skjuter dig men du dör i alla fall.

Och det jag såg av bf4 betan så var det precis som jag sa gällande grafiken, nätkoden verkar värdelös ännu med och det som fanns i bf2 så som commando m.m som fanns i bf2 som gjorde det spelet bra finns inte bf4 vad jag såg.
Och samt det verkar ännu enklare att plocka folk, killen som spela kunde spraya som ett psykfall på långt avstånd och rekylen existerade inte och han kunde plocka en hel del.

Ok, håller med om det mesta du säger, dock inte att det kryllar av buggar.
Spelet är jävligt stabilt men det lämnar en del att önska i hur det kunde utformas bättre.
Nätkoden helt klar kass men förmodligen pga all förstörelse med mera vilket är förståeligt.

Som sagt mer rekyl så man inte plockar varandra för enkelt på långt avstånd, söla ner det lite.
Ang bf4 beta, så undrar jag hur du haft tillgång till den redan... ?

finns ingame på youtube och man fick ju tillgång till betan ifall man förhandsbokade nyaste medal of honor. Men jag har inte bokat jag kikade tidigare idag på ingame.
När det gäller detta om buggar i bf3 så stöter jag på dom näst intill hela tiden när jag lirar på bror mins account.
Nu kanske inte alla gör det men jag gör det i alla fall.
Precis, rekylen måste tillbaka, allt känns annars bara som en sprayfest där alla kan plocka alla.

Knappast, finns inget gameplay på tuben eller läkt, du får i så fall gärna länka det.
Har själv tillgång till bf4 betan senare då jag köpte moh(dålig köp indeed), men knappast
att den skulle vara aktiv för gemene innan spelet ens visats officiellt.

Kollade på min kommentar till andra snubben som kommenterade under dig så får du din ursäkt där.

Och när det gäller buggarna och nätkoderna till bf1942 och bf 2 så har du fel. Nätkoderna var bättre på dessa spel för då verklade la dom ner tid och möda att få det bra.
Och du måste inte leta upp buggarna i bf3, jag letar dom inte och stöter på dessa rätt ofta. Många av mina polare stöter på buggar i massvis också. Så istället för att skydda bf3 och påstå det är så stabilt nu kanske det är dags för dig att inse att mycket är fel i det ännu som dom borde ha fixat för länge sedan. spelet har funnits i ca 2 år nu och då tycker jag det borde har blivit bättrat för länge sedan.

Skydda bf3?
Klart som fan talar bara utifrån erfarenhet av att ha lirat spelet sedan launch utan att stöta på särskilt många buggar och absolut inga gamebreaking. Istället för att bara snacka kanske du kan nämna 10st av dina allvarliga buggar så vi får höra vad det egentligen handlar om?

Faktum kvarstår att bf2,1942 hade kass nätkod vid direkt jämförelse mot cod osv end of story.
Den var klart bättre än bf3 vilket förmodligen är relaterat till hur mycket mer FB måste driva än Refractor-engine.
Även om jämförelsen inte är rättvis så gjordes den åtskilliga ggr, det var riktigt frustrerande att som cod-lirare (påtiden då cod var stort,esport-vänligt) att komma över och köra bf pga dess kassa respons i nätkoden i jämförelse.

Oavsett ifall BF3 hade haft bra närkod så skulle inte spelet var esports vänligt. Spelet är byggt för att sänka skillcapen mellan dåliga och bra spelare. Dvs. en professionell spelare hade aldrig kunna dominera fullt ut ifall han skulle vilja. Jag länkade en artikel tidigare till en intervju med skaparen av Red Orchestra, han har ganska många saker att säga om det just den biten.

Och jo buggar finns visst det. Jag behöver inte tittat efterdom för att finna dom. Det är bara så att jag inte fullständigt ignorerar dom som kvarvarande community gör. Det är inte att du inte ser dom det är att du omedvetet väljer att inte bry dig om dom finns eller inte.

Här har du några av problemen som är sjukt viktiga att fixa.

-Random bad luck döendet. Betyder itne bara suicide utan det är när skit utom din eller någon annans kontroll får dig dödad så som att hoppa ut ur ett flygplan, går på en ett vrak som helt flötsligt flippar på dig utan anledning etc.

- Att fastna på 5-10 cm högra trottoar kanter. Tvingas hoppa över dom och kan slösa mycket tid på att försöka komma över dom.

-Tv Missil som spränger din egna helikopter, händer inte lika ofta men händer förfan fortfarande.

-Flygande APC, Exploitering av fysikmotorn som gör att man kan flyga över till andra sidan banan med en APC hur lätt som helst.

-Tv missil reggar inte när man träffar fordon.

-Tv Missil flyger igenom fordon och fortsätter.

-Fordon som glider ner för en liten sluttning även när man står still.

-Hoppa över objekt funkar väldigt ofta inte, tvingars springa runt pga. det eller dö på köpet.

-Lockon buggar fortfarande och byter targets till saker som är långt ifrån mitten av siktet.

-Claymores klickar inte ofta nog när folk springer förbi dom.

-Kontrollerna fastnar ibland och slutar att fungera eller fortsätter i alla oändlighet efter man har släppt dom. Fixas lätt med att trycka ner respektive knapp igen men det är sjukt frustrerande att behöva göra det hela tiden.

Där fick du till och med 11 buggar.

Sen tillbaks till Lag Kompen. Förstörelse har inget med lag kompen. att göra. Det lägger till extra arbete till servern men den genererar försumbar delay. Som jag sa innan lag komp. är bara till för att göra det lite jämnare för folk med 10-30 ms communikations skillnad. Det är iaf den generella idéen med lag komp. Men DICEs implementation är helt stört dåligt då det genererar stora delays oavsett vart du än är.
Spel som quake och föregående Battlefield hanterar all hitdetection simulering etc på servern. Något BF3 inte gör. Det ända BF3 gör är att göra små checks på ifall spelaren träffade eller inte.

Source motorn samt CoD under föredetta IWs utveckling hade prima lag komp. Source kör på något som heter rewind time på servern. Varje kula som skjuts kollas med en buffer som sparar alla objects positioner och spelares animationer osv. Är det någon som skjuter så tar det en viss tid för datan att nå servern säg 15 ms. Då tar servern och spolar tillbaks 15 ms för att jämför ifall det blev en träff eller inte. För att spelare inte skulle kunna nyttja den funktionen för mycket så ligger det en spärr på hur hög delay spelaren kan ha. Därav rubberbanding effekten på servrar som ligger för långt bort. Jag kan garantera Source motorn kräver fortfarande mer kräm ur en serverburk än vad BF3 gör då inte mycket görs på BF3s servrar längre.

Problemet med dagens spelutvecklare är att dom försöker göra spelen allt för jämna mellan dom som är bra och dom som är dåliga. Dom sänker skill capen, dom lägger in dålig lag komp som orsakar sjukt delay, överbalanserar vapen, sänker TTKn till sjuka mängder osv.

Intressant läsning ang. css tekniken måste jag säga, det hade jag ingen djupare aning om hur
de hanterade det på source-fronten, sen om bf3 eller css är tyngre det låter jag vara osagt tills
någon med den faktiska bf3 klienten bevisar motsatsen. (Möjligt att det redan gjorts)

Och ja , jag håller med dig om lag-komp , nätkoden och att det är alldelse för fördummat, enkelt
och icke esportvänligt, precis det jag skrivit tidigare. Sen huruvida deras design-beslut med
lagg-kompensation är precis som du säger det är möjligt . Jag har inte personligen belägg för
att säga varken eller och om du har ytterligare information eller källor som tyder på det så visst.

BF3 är inget esport spel, har aldrig varit och kommer aldrig att bli, precis som cod serien även
den inte är något esport spel längre. Sure de har sin "esport" i form av consol-varianter men
den riktiga esporten har aldrig funnits bf3 eller de senare cod spelen då de saknar alldelse
för mkt så som tools, öppna serverfiler, och framförallt bättre byggda spel för att stödja det.

Dina buggar du räknar upp känns för det mesta ganska triviala, från ett esport perspektiv
helt oacceptabla men det var inte vad jag/vi snackade om.. lite problem att hoppa över något
objekt någon gång spelar mindre roll. Apc-buggen finns säkert har aldrig någonsin sett den dock med över 200h så den bör vara löjligt sällsynt.. Tv-missilerna var precis så du beskriver
i början av bf3, nu knappast i närheten av lika buggade.

Som sagt jag har aldrig nekat att bf3 är buggigt, vad jag från början reagerade på är hur
folk nonchalant säger att det är ospelbart och brutalt buggigt...

Medlem
Skrivet av Zlither:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Zlither:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Zlither:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Idono:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Zlither:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Zlither:
Skrivet av Arweed:

Ser ut att utspela sig i modern tid, typiskt...

Har dom redan berättat att det ska utspela sig i nutid så ingen nyhet, bf4 kommer vara en lite uppgraderad version av bf3.
Garanterat inget nytt alls bra att grafiken kanske ser bättre ut än i bf3. Vilket det inte lär bli i alla fall, personligen tycker jag inte att grafiken i bf3 var/ är något att hurra över.
Alla blev så hypade av hur det såg och att det såg så verkligt ut. Men när jag tittade på det så såg det exakt ut som grafiken i många andra spel

Grafiken och hollywood ljuden är väl det minsta man har att klaga på. Seriöst talat hur bortskämda får man vara i nutid? Ja det finns mycket att önska på gameplay fronten m.m men att gå ut och säga att bf3 ser dåligt ut eller är totalt värdelöst är ju bara idiotiskt.

Grafiken i FB ser jävligt bra ut på sitt sätt, den är långt över de flesta spel och förmodligen har du bara Crysis,Arma där som kan slåss om liknande visuella upplevelse. Då har även arma en väldigt annorlunda artdirection.

Största problemet för min del är att det är för olikt bf2, sen så får de gärna resna bort 3d spotting som default-option, söla ner tempot lite samt jobba på någon ultra alghorihm för bättre latens så man slipper döda varandra runt hörn eller samtidigt.

Jag påpekande endast att grafiken lär endast var smått förbättrad, jag själv är ingen grafikkåt människa, jag spelar fortfarande bland annat blood, redneck rampage, duke 3d och andra gamla spel.

Det jag stör mig i bland annat bf3 är att vapnen har ingen rekyl så det är riktigt enkelt att plocka motståndare, det kryllar av buggar ännu som borde ha fixats för länge sedan samt som många andra säger så är nätkoden värdelös. Du kan gömma dig bakom en vägg långt före någon skjuter dig men du dör i alla fall.

Och det jag såg av bf4 betan så var det precis som jag sa gällande grafiken, nätkoden verkar värdelös ännu med och det som fanns i bf2 så som commando m.m som fanns i bf2 som gjorde det spelet bra finns inte bf4 vad jag såg.
Och samt det verkar ännu enklare att plocka folk, killen som spela kunde spraya som ett psykfall på långt avstånd och rekylen existerade inte och han kunde plocka en hel del.

Ok, håller med om det mesta du säger, dock inte att det kryllar av buggar.
Spelet är jävligt stabilt men det lämnar en del att önska i hur det kunde utformas bättre.
Nätkoden helt klar kass men förmodligen pga all förstörelse med mera vilket är förståeligt.

Som sagt mer rekyl så man inte plockar varandra för enkelt på långt avstånd, söla ner det lite.
Ang bf4 beta, så undrar jag hur du haft tillgång till den redan... ?

Du tittar troligen inte tillräckligt noga. BF3 är fortfarande sjukt buggigt. DICE har gjort ett bra jobb att gömma buggarna samt att folk lärt sig att undvika dom. Men det gör det fortfarande inte mindre buggigt.

Nätkodens delay beror inte på förstörelsen. Det är rent av bara dålig lag compensation. Istället för att tvinga folk att spela på servrar runtomkring sitt område så låter dom folk spela på andra kontinenter och dominera servrar tack vare lag kompen.

Jag har väldigt svårt att tro att DICE får tillåtelse av EA att göra Battlefield till sitt forna själv. Mycket pga. att EA är kontroll freaks och kommer rikta in sig på casual marknaden igen. Dvs. samma spel med ytterst låg skillcap som gör det omöjligt för professionella och hardcore spelare att bli bra i det.

Att det är dåligt lag-comp visserligen men att det är relaterat till fb:ns fokus på förstörelse och skala är garanterat en faktor, sen är frågan hur mycket bättre det kunde gjorts men om man förväntar sig quake3 respons
så är man ute och cyklar. BF2,1942 var kassa i nätkoden i jämförelse med quake,cod och det ganska förstålligt med tanke på skillnaden i skala,gameplay.

Att det skulle vara tonvis med buggar håller jag fortfarande inte med om, har lirat sedan starten och det är ett
jävligt stabilt spel. Sen om du tycker att man måste leta efter buggarna så är de knappast allvarliga eller gamebreaking... det finns buggar ja men vi pratar inte Arma buggar och ospelbart på något sätt.

Skrivet av Zlither:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Zlither:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Zlither:
Skrivet av Arweed:

Ser ut att utspela sig i modern tid, typiskt...

Har dom redan berättat att det ska utspela sig i nutid så ingen nyhet, bf4 kommer vara en lite uppgraderad version av bf3.
Garanterat inget nytt alls bra att grafiken kanske ser bättre ut än i bf3. Vilket det inte lär bli i alla fall, personligen tycker jag inte att grafiken i bf3 var/ är något att hurra över.
Alla blev så hypade av hur det såg och att det såg så verkligt ut. Men när jag tittade på det så såg det exakt ut som grafiken i många andra spel

Grafiken och hollywood ljuden är väl det minsta man har att klaga på. Seriöst talat hur bortskämda får man vara i nutid? Ja det finns mycket att önska på gameplay fronten m.m men att gå ut och säga att bf3 ser dåligt ut eller är totalt värdelöst är ju bara idiotiskt.

Grafiken i FB ser jävligt bra ut på sitt sätt, den är långt över de flesta spel och förmodligen har du bara Crysis,Arma där som kan slåss om liknande visuella upplevelse. Då har även arma en väldigt annorlunda artdirection.

Största problemet för min del är att det är för olikt bf2, sen så får de gärna resna bort 3d spotting som default-option, söla ner tempot lite samt jobba på någon ultra alghorihm för bättre latens så man slipper döda varandra runt hörn eller samtidigt.

Jag påpekande endast att grafiken lär endast var smått förbättrad, jag själv är ingen grafikkåt människa, jag spelar fortfarande bland annat blood, redneck rampage, duke 3d och andra gamla spel.

Det jag stör mig i bland annat bf3 är att vapnen har ingen rekyl så det är riktigt enkelt att plocka motståndare, det kryllar av buggar ännu som borde ha fixats för länge sedan samt som många andra säger så är nätkoden värdelös. Du kan gömma dig bakom en vägg långt före någon skjuter dig men du dör i alla fall.

Och det jag såg av bf4 betan så var det precis som jag sa gällande grafiken, nätkoden verkar värdelös ännu med och det som fanns i bf2 så som commando m.m som fanns i bf2 som gjorde det spelet bra finns inte bf4 vad jag såg.
Och samt det verkar ännu enklare att plocka folk, killen som spela kunde spraya som ett psykfall på långt avstånd och rekylen existerade inte och han kunde plocka en hel del.

Ok, håller med om det mesta du säger, dock inte att det kryllar av buggar.
Spelet är jävligt stabilt men det lämnar en del att önska i hur det kunde utformas bättre.
Nätkoden helt klar kass men förmodligen pga all förstörelse med mera vilket är förståeligt.

Som sagt mer rekyl så man inte plockar varandra för enkelt på långt avstånd, söla ner det lite.
Ang bf4 beta, så undrar jag hur du haft tillgång till den redan... ?

finns ingame på youtube och man fick ju tillgång till betan ifall man förhandsbokade nyaste medal of honor. Men jag har inte bokat jag kikade tidigare idag på ingame.
När det gäller detta om buggar i bf3 så stöter jag på dom näst intill hela tiden när jag lirar på bror mins account.
Nu kanske inte alla gör det men jag gör det i alla fall.
Precis, rekylen måste tillbaka, allt känns annars bara som en sprayfest där alla kan plocka alla.

Knappast, finns inget gameplay på tuben eller läkt, du får i så fall gärna länka det.
Har själv tillgång till bf4 betan senare då jag köpte moh(dålig köp indeed), men knappast
att den skulle vara aktiv för gemene innan spelet ens visats officiellt.

Kollade på min kommentar till andra snubben som kommenterade under dig så får du din ursäkt där.

Och när det gäller buggarna och nätkoderna till bf1942 och bf 2 så har du fel. Nätkoderna var bättre på dessa spel för då verklade la dom ner tid och möda att få det bra.
Och du måste inte leta upp buggarna i bf3, jag letar dom inte och stöter på dessa rätt ofta. Många av mina polare stöter på buggar i massvis också. Så istället för att skydda bf3 och påstå det är så stabilt nu kanske det är dags för dig att inse att mycket är fel i det ännu som dom borde ha fixat för länge sedan. spelet har funnits i ca 2 år nu och då tycker jag det borde har blivit bättrat för länge sedan.

Skydda bf3?
Klart som fan talar bara utifrån erfarenhet av att ha lirat spelet sedan launch utan att stöta på särskilt många buggar och absolut inga gamebreaking. Istället för att bara snacka kanske du kan nämna 10st av dina allvarliga buggar så vi får höra vad det egentligen handlar om?

Faktum kvarstår att bf2,1942 hade kass nätkod vid direkt jämförelse mot cod osv end of story.
Den var klart bättre än bf3 vilket förmodligen är relaterat till hur mycket mer FB måste driva än Refractor-engine.
Även om jämförelsen inte är rättvis så gjordes den åtskilliga ggr, det var riktigt frustrerande att som cod-lirare (påtiden då cod var stort,esport-vänligt) att komma över och köra bf pga dess kassa respons i nätkoden i jämförelse.

Det är rätt illa att bugga fast i backen om man försöker undkomma att bli skjuten av pansarvagnar m.m. Jag har dock ingen skyldighet att ens behöva säga minst 10 buggar, jag säger bara vad jag upplevt som störande samt vad att folk jag känner upplevt liknande saker. Sen att du vill få det att låta som att jag stör mig för små skavanker innan du egentligen inte vet något och försöker dumförklara mig på något vis gör ju så man har mindre lust att förklara för dig.
Och jag finner det rätt komiskt att du skyddar detta varumärke när man endast är ärlig och säger att det finns flertal buggar i det som förstör glädjen i att spela det en hel del, flera till lär säkerligen hålla med mig på den punkten att bf3 är fortfarande riktigt buggigt.
Nu har ju självklart det fixats till en del men det är mycket kvar som borde ses över, men vill du inte inse det så fine. Så länge du är nöjd då, men gå inte och påstå att vi är kräsna eller löjliga när vi själva känner av att det är något skumt när man spelar det.

Och kan det det bero på att du var van i hur cod var till skillnad från bf på den tiden? Jag har aldrig någonsin upplevt taskig nätkodning i bf 1942 eller bf vietnam. Bf 2 var det mellanåt man kunde uppleva det men inte alltid, dock kan du inte ens jämföra cod med bf. Det är två helt olika spel på alla sätt och vis och det bevisar bara mer din okunskap gällande detta ämne. Jag säger inte nu att jag vet mer, jag säger bara att jag märker klart och tydligt att du snackar i nattmössan

Återigen , jag itererade säkert 3 ggr för dig att visst det är ingen rättvis jämförelse men att 1942
eller för den delen bf2's nätkod skulle vara något speciellt som ens bör nämnas som positivt är ju absurt.
Den var ok varken mer eller mindre. Vill man dra vad som är rättvisst eller ej ännu ett varv kanske man
ska fundera på hur mycket mer FB driver. Det kan rimligen inte ens vara rättvisst att egentligen
jämföra nätkoden i rfactor motorn mot frostbite motorn heller då det är en gigantiskt skillnad.
Vi spelare ser det yttre och bryr oss om det yttre men hur begränsat det är på den tekniska aspekten
kan vi bara spekulera i. Nätkoden är problematiskt sure, sen om det ens är möjligt att fixa med
FB motorn eller om detta är det bästa den kan göra det får vi lämna osagt tills vidare.

Sen är det väl du som snackar i nattmössan om någon, du går ut och klagar på bf3 och påstår att jag står
som bf3s skyddsängel när jag klart och tydligt säger, visst det har sina problem men att få det att framstå
som extremt buggigt eller ospelbart är ju bara falskt. Ja du är nog i så fall jävligt kräsen, spelet är inte
stabilt för esport men som ett public-spel nåfan är det på en godkänd och spelbar nivå.

Om du är skyldig eller ej att nämna några problem.. ptja din trovärdighet blir knappast större när
du bara spottar ur dig massa nånsense om spelet utan att faktiskt slå fast vad som är problematiskt.
Det finns relevanta saker att klaga på och sen finns det relevanta saker att klaga på...
Nätkod fine det är verkligen ett problem, battelog också problematiskt. Spelet i sig lämnar en del
att önska med balansering och diverse smått men det är en helt stabil produkt i sig själv.

Det är inte bara jag som säger att bf3 är buggigt som fan, men du har väl missat dom gånger folk nämnt det? Eller pratar dom nonsens med? Klart jag klagar på bf3 när det är så mycket problem med det så det sjunger om det, och återigen nej. 1942, vietnam samt bf2 var bra mycket bättre kodat oavsett vad du säger.

Bf1942,bf2 m.m hade en mängd buggar det med som fortfarande lever kvar, bättre kodat var det
kanske från vissa perspektiv men det beror ju helt på vad man jämför med och vad som skulle drivas
samt hur spelet skall nyttjas.

Nekar som sagt inte att bf3 är buggigt, men det svämmar inte över och inte heller är det gamebreaking.
Det finns skapligt många måndagsexemplar till spel och bf3 är inte ett av dem, i så fall har du inte
spelat särskilt många spel.

Medlem
Skrivet av zauii89:

Intressant läsning ang. css tekniken måste jag säga, det hade jag ingen djupare aning om hur
de hanterade det på source-fronten, sen om bf3 eller css är tyngre det låter jag vara osagt tills
någon med den faktiska bf3 klienten bevisar motsatsen. (Möjligt att det redan gjorts)

Och ja , jag håller med dig om lag-komp , nätkoden och att det är alldelse för fördummat, enkelt
och icke esportvänligt, precis det jag skrivit tidigare. Sen huruvida deras design-beslut med
lagg-kompensation är precis som du säger det är möjligt . Jag har inte personligen belägg för
att säga varken eller och om du har ytterligare information eller källor som tyder på det så visst.

BF3 är inget esport spel, har aldrig varit och kommer aldrig att bli, precis som cod serien även
den inte är något esport spel längre. Sure de har sin "esport" i form av consol-varianter men
den riktiga esporten har aldrig funnits bf3 eller de senare cod spelen då de saknar alldelse
för mkt så som tools, öppna serverfiler, och framförallt bättre byggda spel för att stödja det.

Dina buggar du räknar upp känns för det mesta ganska triviala, från ett esport perspektiv
helt oacceptabla men det var inte vad jag/vi snackade om.. lite problem att hoppa över något
objekt någon gång spelar mindre roll. Apc-buggen finns säkert har aldrig någonsin sett den dock med över 200h så den bör vara löjligt sällsynt.. Tv-missilerna var precis så du beskriver
i början av bf3, nu knappast i närheten av lika buggade.

Som sagt jag har aldrig nekat att bf3 är buggigt, vad jag från början reagerade på är hur
folk nonchalant säger att det är ospelbart och brutalt buggigt...

Hade det bara varit enbart dom buggarna hade jag inte ens nämnt att spelet är buggigt. Det är mer faktum att alla småbuggar samlar ihop sig och bli bara jobbigt i längden då det är så många av dom. Den listan består av dom första buggarna jag hade på tungan, det finns hejdlöst många fler. Sista kompilerade listan jag såg så fanns det över 500 buggar som varrierar från animerings buggar, hit detection buggar, fysik buggar, och mycket mer.

Jag spelade spelet senast en månad tillbaks och då var alla nämnda buggar fortfarande aktiva. Den mest prominenta är så klar hit detection buggen med TV missilen. Försöker jag träffa fordon från sidan och inte ovanifrån så går missilerna rakt igenom och träffar marken utan att skada fordonet. Samt att TV missilen som smäller av i helin inte är helt fixad. Dom har sänkt antalet gånger det händer men det händer fortfarande. 1 utav 10 gånger beroende på hur man flyger.

BF3 är inget esport spel men ändå gjorde DICE en push att försöka få det att bli ett esport spel. Dock misslyckades dom hejdlöst bra medan professionella spelare skrattade gott åt dom för att ens försöka med ett så dåligt spel.

Sen glömde jag nämna DICEs otroligt dåliga stil att ändra på spel mekanik varje stora patch bara för att hålla spelet fräscht.


signatur

Idono. That's me!

Medlem
Skrivet av Idono:
Skrivet av zauii89:

Intressant läsning ang. css tekniken måste jag säga, det hade jag ingen djupare aning om hur
de hanterade det på source-fronten, sen om bf3 eller css är tyngre det låter jag vara osagt tills
någon med den faktiska bf3 klienten bevisar motsatsen. (Möjligt att det redan gjorts)

Och ja , jag håller med dig om lag-komp , nätkoden och att det är alldelse för fördummat, enkelt
och icke esportvänligt, precis det jag skrivit tidigare. Sen huruvida deras design-beslut med
lagg-kompensation är precis som du säger det är möjligt . Jag har inte personligen belägg för
att säga varken eller och om du har ytterligare information eller källor som tyder på det så visst.

BF3 är inget esport spel, har aldrig varit och kommer aldrig att bli, precis som cod serien även
den inte är något esport spel längre. Sure de har sin "esport" i form av consol-varianter men
den riktiga esporten har aldrig funnits bf3 eller de senare cod spelen då de saknar alldelse
för mkt så som tools, öppna serverfiler, och framförallt bättre byggda spel för att stödja det.

Dina buggar du räknar upp känns för det mesta ganska triviala, från ett esport perspektiv
helt oacceptabla men det var inte vad jag/vi snackade om.. lite problem att hoppa över något
objekt någon gång spelar mindre roll. Apc-buggen finns säkert har aldrig någonsin sett den dock med över 200h så den bör vara löjligt sällsynt.. Tv-missilerna var precis så du beskriver
i början av bf3, nu knappast i närheten av lika buggade.

Som sagt jag har aldrig nekat att bf3 är buggigt, vad jag från början reagerade på är hur
folk nonchalant säger att det är ospelbart och brutalt buggigt...

Hade det bara varit enbart dom buggarna hade jag inte ens nämnt att spelet är buggigt. Det är mer faktum att alla småbuggar samlar ihop sig och bli bara jobbigt i längden då det är så många av dom. Den listan består av dom första buggarna jag hade på tungan, det finns hejdlöst många fler. Sista kompilerade listan jag såg så fanns det över 500 buggar som varrierar från animerings buggar, hit detection buggar, fysik buggar, och mycket mer.

Jag spelade spelet senast en månad tillbaks och då var alla nämnda buggar fortfarande aktiva. Den mest prominenta är så klar hit detection buggen med TV missilen. Försöker jag träffa fordon från sidan och inte ovanifrån så går missilerna rakt igenom och träffar marken utan att skada fordonet. Samt att TV missilen som smäller av i helin inte är helt fixad. Dom har sänkt antalet gånger det händer men det händer fortfarande. 1 utav 10 gånger beroende på hur man flyger.

BF3 är inget esport spel men ändå gjorde DICE en push att försöka få det att bli ett esport spel. Dock misslyckades dom hejdlöst bra medan professionella spelare skrattade gott åt dom för att ens försöka med ett så dåligt spel.

Sen glömde jag nämna DICEs otroligt dåliga stil att ändra på spel mekanik varje stora patch bara för att hålla spelet fräscht.

500 buggar visst, om man letar efter dem så. Skulle nog kunna skrapa ihop en lista på ~100 buggar från
flera legendariska spel allt ifrån cs 1.6 till 1942 , bf2 eller vcod frågan är snarare hur relevanta de är och vad
de får för effekt. Nämn något spel som är buggfritt ?

Ta nätbuggen exempelvis.. det är inget esport spel som sagt, relevansen för att hitdetection ska vara nästintill
hitscan m.m är ganska "oviktig", visst fan är det irriterande att dö runt hörn m.m men acceptera bf3 för vad det
är istället dvs. ett pub spel.

Förövrigt, just 1.6 är ju komiskt mest pga att esport-communityt armat flera buggar som "features" .
Så istället vill de att valve skulle tagit med dessa "buggar" till source och csgo ...

Skriv svar