"Tack till alla fans"-rea på Origin

Medlem

Cristiano Ronaldo freestyle hade bra pris. Såg riktigt roligt ut också.

Medlem
Skrivet av Segas:

"fans"? Det är ju för fan ett tvång att använda skiten, hur kan det få kallas för "fans"?

Man kan låta bli att spela de spel som säljs via origin. Vad jag vet så är det inte nödvändigt för att överleva, vilket innebär att det är frivilligt att nyttja tjänsten. Om man nu tycker att origin är ett så stort problem så är det bara att strunta i det och de spel som säljes där, och om tillräckligt många bojkottar EA så lär de nog ändra på sig. Att inte spendera pengar på origin är det starkaste vapnet som finns. Kopiering löser inget förutom att visa för EA att krångliga drm behövs. Tyvär så lär det inte hända eftersom alltför många gamers beter sig som narkomaner, en ständig strävan efter nästa fix.

Inaktiv
Skrivet av Largus:
Skrivet av Segas:

"fans"? Det är ju för fan ett tvång att använda skiten, hur kan det få kallas för "fans"?

Man kan låta bli att spela de spel som säljs via origin. Vad jag vet så är det inte nödvändigt för att överleva, vilket innebär att det är frivilligt att nyttja tjänsten. Om man nu tycker att origin är ett så stort problem så är det bara att strunta i det och de spel som säljes där, och om tillräckligt många bojkottar EA så lär de nog ändra på sig. Att inte spendera pengar på origin är det starkaste vapnet som finns. Kopiering löser inget förutom att visa för EA att krångliga drm behövs. Tyvär så lär det inte hända eftersom alltför många gamers beter sig som narkomaner, en ständig strävan efter nästa fix.

Det är inte Origin jag spenderat pengar på, det var en förhandsbokning av spelet, långt innan det bestämdes att spelet skulle vara på just Origin.

Medlem
Skrivet av Largus:
Skrivet av Segas:

"fans"? Det är ju för fan ett tvång att använda skiten, hur kan det få kallas för "fans"?

Man kan låta bli att spela de spel som säljs via origin. Vad jag vet så är det inte nödvändigt för att överleva, vilket innebär att det är frivilligt att nyttja tjänsten. Om man nu tycker att origin är ett så stort problem så är det bara att strunta i det och de spel som säljes där, och om tillräckligt många bojkottar EA så lär de nog ändra på sig. Att inte spendera pengar på origin är det starkaste vapnet som finns. Kopiering löser inget förutom att visa för EA att krångliga drm behövs. Tyvär så lär det inte hända eftersom alltför många gamers beter sig som narkomaner, en ständig strävan efter nästa fix.

Ja du och jag vad det är för något men det innebär inte att de som nu köper SimCity vet vad det är. Vad EA gör nu är att de drar ett likhetstecken mellan alla som "tvingats" använda deras Origin och inte kände till det med de som köpte spelet och kände till Origin. De förstnämnda behöver givetvis inte vara kritiska till Origin men jag tror att en ganska stor procent av dessa är det, speciellt de som inte bryr sig om andra spel än SimCity.

123
Skriv svar