Dice: "Folk vill ha singleplayer i Battlefield 4"

Medlem
Skrivet av chopper:
Skrivet av Dejavo:

Jag har inget problem med SP i sig men i fallet med Battlefield så snor SP utvecklingsresurser ifrån det så otroligt mycket viktigare MP.

Har du belägg/källa för detta påstående??

Det är väl ganska självklart att det inte är gratis att utveckla en hel SP kampanj...

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av chopper:

Som van gamer så vet man ju att SP inte är någon höjdare men har ändå en underhållnings faktor enligt mig.
Mer gratis SP till folket :=

Gratis? EA/Dice släpper inget gratis numera, den lär ingå i priset för spelet att tro annat är bara naivt.
OT:

Dice/EA varför inte låta folk välja själva, sälj delarna separat så får ni svart på vitt antalet som vill ha SP kontra MP men det lär ni aldrig göra eftersom ni vet att detta skulle resultera i merparten endast köpte MP delen och sket i SP delen.

Skall tipsa EA/DICE om att de är dumma som skickar med SP i spelet när de kan separera dem och ta extra betalt. Herre je tycker du inte att du betalar tillräckligt redan utan ska få dem att dela och ta extra för det.

Dumheten har tydligen inge gränser här i forumet!


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Endast intresserad av singleplayer. Gäller både BF och COD.


signatur

Jag skriver dom eftersom dom flesta som skriver de och dem ändå inte kan göra det på korrekt sätt.

Medlem

Har spelat BF3, SP i ungefär 1 timma och detta enbart för att servrarna låg nere. Kan ha varit det mest trista och lökiga spel jag spelat. Ungefär lika dåligt som SP i BFBC2, ett spel som också stoltserar med en helt värdelös kampanj. Antar att de gör SP bara för att konkurrera med COD-eländet?


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

"But Battlefield is no longer a multiplayer-only game." - Patrick Bach.

Tror snarare det är så att Patrick Bach inte längre borde vara executive producer.

Medlem
Skrivet av Cane:
Skrivet av chopper:
Skrivet av Dejavo:

Jag har inget problem med SP i sig men i fallet med Battlefield så snor SP utvecklingsresurser ifrån det så otroligt mycket viktigare MP.

Har du belägg/källa för detta påstående??

Det är väl ganska självklart att det inte är gratis att utveckla en hel SP kampanj...

Har aldrig påstått att utvecklingen är gratis. Men det är en extra med följande del i spelet som i huvudsak spelas MP.
De som tjafsar om att det tar utvecklings resurser från MP vet inte vad de talar om.
Visa gärna källa på att det du påstår är sant. Själv har jag spelat o varit i branchen sedan 1986 och vet att ditt påstående inte stämmer. 2st lag arbetar på spelet vid utvecklingen och SP gänget kan oftast inte MP.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Begriper inte vilka som orkar spela singleplayer. Ju äldre jag blev ju mer kändes varje minut single player som bortslösad multiplayertid...

Idag spelar jag sällan eller aldrig ett spel där man inte möter andra människor på nåt sätt.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

KEEP
CALM
AND
PLAY
SINGLEPLAYER

Medlem

Måste ju undra vad Dice har rökt på ??? Ingen jag känner har spelat igenom spelet och ingen vill göra det heller för att det är en sugande spel upplevels redan på första banan.

Medlem
Skrivet av Gandir:

Måste ju undra vad Dice har rökt på ??? Ingen jag känner har spelat igenom spelet och ingen vill göra det heller för att det är en sugande spel upplevels redan på första banan.

Inte DICE som har rökt på. Det är EAs knähundar som råkar vara DICEs ledning. Åter igen är Bach är prima exempel en bra knähund.


signatur

Idono. That's me!

Inaktiv

Lättare att fixa en SP kampanj än att ordna alla buggar med hitboxes, motorn och fuskare? - All time low BICE.

Medlem
Skrivet av anon_98854:

Jag spelar aldrig multiplayer alls så ja, jag ser fram emot single player. Tyvärr så lär skiten kräva Origin så jag kommer inte köpa det.

Har Origin och massa spel där. Överlägsen support om man jämför med Steam.

Kommer mest spela kampanjen. Multiplayer i andra hand. Känns inte som om BF3 MP är roligare än BC2 MP bara mustigare av allt. Känner mer för MP som GTA 4 och Driver SF. Allvar och humor blandat - men tyvärr känner inte 98% av MP-spelarna som mig. De gillar BF och COD hela dagen 7 dagar i veckan... suck!


signatur

Det var detta...

Medlem

Asså hur fan kan han påstå något så korkat??
För fan bara att kolla på deras egna jävla poll de har på battlelog nu.

Poll

What are you looking forward to the most in Battlefield 4?

The single player campaign
11%

Multiplayer
89%

Total votes: 63204

Medlem
Skrivet av Fisse:

Asså hur fan kan han påstå något så korkat??
För fan bara att kolla på deras egna jävla poll de har på battlelog nu.

Poll

What are you looking forward to the most in Battlefield 4?

The single player campaign
11%

Multiplayer
89%

Total votes: 63204

Men frågan var ju till de som fortfarande spelar och det mest MP-spelare
Fast en kampanj till med tryck x sedan y så kan de nog skrota denna men kanske har de förstått till BF4 att barn under 14 år inte ska spela deras spel.


signatur

Det var detta...

Medlem

Bach visar ju gång på gång att han lever i någon fantastisk drömvärld. Lite som Molyneux fast utan ambitionen att göra ett bra spel.

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Droppz:

kör alltid singleplayer från början för att ställa in alla konstroller och grafik inställningar etc, mycket smidigare så än att hålla på och trixa med det senare i multiplayer.

Sen så är det ju ett bra sätt att få "känn" på spelet, genom att spela ut SP delen. ^_^

Något som funkade ypperligt även när serien använde sig av bots, finns ingen egentlig anledning till att ha med en SP del för det syftet. Det är en sak om man gillar linjärt berättande á la CoD (Dice kan prata hur mycket de vill om avancerade AI och öppna ytor men det de visat pekar på raka motsatsen).

Självklart.

Inaktiv

Alla älskar EA. Ingen ekränner det helt enkelt.

>.<

Bästa argumentet någonsin.

Medlem

Dice har gått från Dum till dummare. Den enda anledningen jag ser fram emot Battlefield spel är mods, men det verkar dom har slutat med nu. Vad finns det kvar? Snygg grafik, som man kan sitta å stirra på.

Medlem

Många polariserade åsikter här. Det är ju bara korkat att påstå att ingen vill ha SP. Det finns jättemånga som gillat en bra kampanj, och det finns till och med de som enbart spelar SP. Jag är själv sån och jag uppskattade SP i BF3 och har faktiskt köpt spelet ENBART för SP. Men det är endast för att det finns så få bra krigsspel för SP då alla envisas med att inrikta sig mest på MP.

MP är inte för mig. Jag lägger ner kanske några timmar på det för varje spel, men inte mer än så. SP är det som gäller och jag hade hellre sett att Bad Company-serien enbart blir SP om man tittar på DICEs spel. Battlefield får gärna fortsätta vara enbart MP, för jag förstår inte heller riktigt fördelen av att blanda två så olika spel i ett.

Medlem
Skrivet av dotque:

I BF3 är det jävligt snyggt men det är så opolerat!

Klippet vi fick se från BF4 var ju så jävla illa, så ologiskt!
Varför i helvete ska de ta sig till taket på byggnaden för att komma med helikoptern?
Den där jeepen som får syn på dom och börjar peppra.
Fan skrämmande dåligt.
Sen alla jävla "Press space to open door" och liknande, asså?!?!?!

gudarna har talat


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Har 200 timmar BF3 spelade, och max 1 är singeplayer...

Medlem
Skrivet av Fisse:

Asså hur fan kan han påstå något så korkat??
För fan bara att kolla på deras egna jävla poll de har på battlelog nu.

Poll

What are you looking forward to the most in Battlefield 4?

The single player campaign
11%

Multiplayer
89%

Total votes: 63204

Nu säger ju iofs den pollen INGENTING om huruvidare folk vill ha SP i bf4 eller inte. Det ENDA den pollen säger är att de ser mest fram emot multiplayedelen.

Medlem

Känner inte en enda som köpte BF för att spela singleplayern.. Själv har jag aldrig rört det.. och då har jag ändå Premium.. Det enda som stör mig är den förjävliga solen som alltid är grymt "låg" om man ska ha en normal fov på 90..

Inaktiv

Entitled gamers everywhere! Take cover!

Eller?

Kanske dom gör ett bra singelplayer och ett mästerligt multiplayer?

Vem vet?

Dice har tillräckligt med resurser för både SP & MP utan problem. SO CALM THE FECK DOWN!


signatur

The definition of insanity?

Medlem

Man vill inte ha singleplayer i battlefield spel! bf2 och 1942 var bästa spelen ever. Nå singleplayer där? NÄ.

Medlem
Skrivet av FChristofferson:

"But Battlefield is no longer a multiplayer-only game." - Patrick Bach.

Tror snarare det är så att Patrick Bach inte längre borde vara executive producer.

Patrick Bach var väll inte heller med från början.
Varför har man tagit in denna pajas som förstör bf serien.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Jag började som så många andra med bf1942, följde det ända till BF3, vilket blev det spel jag spelat minst av alla versionerna. Har aldrig känt mig mindre hypad över ett Battlefield spel, tyvärr :/


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

Medlem

Hade dom varit modiga hade dom släppt 3 versioner av spelet, singelplayer only, multiplayer only och båda.

Då hade vi kunnat rösta med plånboken istället.

Men sen är chansen att jag köper BF4 ganska låg.

Medlem

Hur mycket bulllshit tycker utvecklare att vi kan ta egentligen?


signatur

Reminder: SAM = Speed bump -GGTharos

Medlem

Nej jag vill inte ha singleplayer i Battlefield. Då spelar jag Deus Ex eller Bioshock. Vart får dem sina uppgifter ifrån? Och vad jag märkt så har ingen av mina bf3-vänner ens provat kampanjen.

Nä lägg alla resurser på mp istället. Kanske de kan få bort alla buggar som fortfarande plågar bf3.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Skriv svar