Irrational: Hela studion var inblandad i Elizabeth

Robot
Irrational: Hela studion var inblandad i Elizabeth

Vi mötte Irrational Games i Hamburg inför släppet av Bioshock: Infinite - se hela reportaget!

#daikatana, #bioshock-infinite, #irrational-games, #bioshock


Medlem
Irrational: Hela studion var inblandad i Elizabeth

Det märks att de måste lagt ner en massa tid för att göra henne.

Medlem

Elizabeth är en helt otroligt underbar karaktär!

Medlem

hittar nästan inge fel med detta spel, det roligast och mest intressanta storyn jag spelat på länge! bästa spel köp jag gjort sedan age of empires 2!


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av miffot:

hittar nästan inge fel med detta spel, det roligast och mest intressanta storyn jag spelat på länge! bästa spel köp jag gjort sedan age of empires 2!

Håller med här, är helt trollförd.
Är nog det ända spelet man inte gått och stört sig på sin sidekick något alls, snarare saknat.

GOTY helt klart

Medlem

Helt otrolig karaktär, det känns verkligen som om hon är en del och närvarande hela tiden. Bioshock Infinite är verkligen en stark GOTY kandidat, helt otrolig story.

Medlem

Sjukt nöjd med spelet värt varenda krona

Medlem

Bara jag som tycker det senaste bioshock är sjukt överhypat?

Det är ett bra SP-spel men mer än så var det inte för mig. Tröttnar efter en eller 2 timmar spelandes. Alldeles för enformigt.

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Bara jag som tycker det senaste bioshock är sjukt överhypat?

Det är ett bra SP-spel men mer än så var det inte för mig. Tröttnar efter en eller 2 timmar spelandes. Alldeles för enformigt.

Ja, det är antagligen bara du.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Rakoon:

Bara jag som tycker det senaste bioshock är sjukt överhypat?

Det är ett bra SP-spel men mer än så var det inte för mig. Tröttnar efter en eller 2 timmar spelandes. Alldeles för enformigt.

Jag håller med angående gameplay:et. Tycker det är repetivt och som vilken gammal skjutare som helst. Handlingen och framför allt designen (såväl på nivåerna som karaktärerna) är däremot på en helt annan nivå.

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Bara jag som tycker det senaste bioshock är sjukt överhypat?

Det är ett bra SP-spel men mer än så var det inte för mig. Tröttnar efter en eller 2 timmar spelandes. Alldeles för enformigt.

Jag är helt förälskad i hela serien men inte för dess gameplay, de två första klämde jag igenom på easy för det är inte gameplayet man är där för, det är storyn och atmosfären.

Medlem

Det enda svåra med spelet var striden på zepelinaren i slutet och det var mest på grund av total avsaknad av ammo till de vapen jag använt hittills i spelet samt att det tog mer ammo att döda en fiende en man fick från den fienden. när han dog. men som sagt Elizabeth är nog den spel karaktär som känns mest levande i de spel jag spelat i alla fall till dagens datum.

Medlem
Skrivet av purjo:
Skrivet av Rakoon:

Bara jag som tycker det senaste bioshock är sjukt överhypat?

Det är ett bra SP-spel men mer än så var det inte för mig. Tröttnar efter en eller 2 timmar spelandes. Alldeles för enformigt.

Jag är helt förälskad i hela serien men inte för dess gameplay, de två första klämde jag igenom på easy för det är inte gameplayet man är där för, det är storyn och atmosfären.

Tycker varken storyn atm dit jag kommit iaf är varken gripande eller något speciell. Och "kartan" ser i nästan identiska ut med varandra, blir smått tråkigt.

Inte alls en 5/5 som fz gav. Tomb Raider, The Witcher, Assassins Creed, där har vi spel som man faktiskt fastnar för.

Medlem
Skrivet av Rakoon:
Skrivet av purjo:
Skrivet av Rakoon:

Bara jag som tycker det senaste bioshock är sjukt överhypat?

Det är ett bra SP-spel men mer än så var det inte för mig. Tröttnar efter en eller 2 timmar spelandes. Alldeles för enformigt.

Jag är helt förälskad i hela serien men inte för dess gameplay, de två första klämde jag igenom på easy för det är inte gameplayet man är där för, det är storyn och atmosfären.

Tycker varken storyn atm dit jag kommit iaf är varken gripande eller något speciell. Och "kartan" ser i nästan identiska ut med varandra, blir smått tråkigt.

Inte alls en 5/5 som fz gav. Tomb Raider, The Witcher, Assassins Creed, där har vi spel som man faktiskt fastnar för.

Jag är inte säker på om man är tillåten att kalla Bioshocks gameplay tråkigt om man därefter påstår att ACs gameplay inte är det. Men smaken är som baken antar jag.

Tycker personligen att atmosfären, handlingen, karaktärerna....tja det mesta var gripande. Dippade lite i mitten som recensionen pekade ut samt så avskydde jag striderna mot handyman.

Medlem

Det viktigaste med detta spelet är att låta sig själv hänföras av atmosfären, att inte fokusera så mycket vad du måste göra utan bara lyssna, titta sig omkring och absorbera allt.

Springer man bara igenom spelet så missar man väldigt mycket, inte minst i handlingen.

Medlem

Dett är det första SP jag stått ut med sedan första Bioshock. Bra och spännande. Dock känns det inte lika revolutionerande som första Bioshock då det emellanåt känns som samma spel som fåttt nya miljöer. Missförstå mig inte nu, det är ett grymt SP.


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem
Skrivet av Rakoon:
Skrivet av purjo:
Skrivet av Rakoon:

Bara jag som tycker det senaste bioshock är sjukt överhypat?

Det är ett bra SP-spel men mer än så var det inte för mig. Tröttnar efter en eller 2 timmar spelandes. Alldeles för enformigt.

Jag är helt förälskad i hela serien men inte för dess gameplay, de två första klämde jag igenom på easy för det är inte gameplayet man är där för, det är storyn och atmosfären.

Tycker varken storyn atm dit jag kommit iaf är varken gripande eller något speciell. Och "kartan" ser i nästan identiska ut med varandra, blir smått tråkigt.

Inte alls en 5/5 som fz gav. Tomb Raider, The Witcher, Assassins Creed, där har vi spel som man faktiskt fastnar för.

Oh hej , Assassins Creed som är det mest enformiga spelet som gjorts på 2000-talet

Medlem

(För er som inte har klarat spelet titta inte på det här)

asså spelet är så sjuk bra! fast jag fattar inte slutet... Börjar han om igen eller ?? och är Elizabeth Anna ?? Asså hans Dotter som blev kidnappad ?? Kan någon förklara!! XD måste man köra bioshock 1/2 för att fatta ??

Medlem
Skrivet av Zerofrosty:

(För er som inte har klarat spelet titta inte på det här)

asså spelet är så sjuk bra! fast jag fattar inte slutet... Börjar han om igen eller ?? och är Elizabeth Anna ?? Asså hans Dotter som blev kidnappad ?? Kan någon förklara!! XD måste man köra bioshock 1/2 för att fatta ??

Medlem

Men VA FAAAN!!! ANVÄND SPOILER! IDIOT! Ursäkta språket men hur i helvete kan man gör ett sånt här inlägg?


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem

Var lite skeptisk - de flesta previews jag såg hade fokuserat på gameplayet (med andra ord stridssystemet, primärt), vilket såg lite halvtaffligt ut... Men jösses, att bli såpass engagerad på ett intellektuellt såväl som känslomässigt plan (av ett spel dessutom!) är ovanligt, tackar Irrational starkt för detta.

Att det är "kort" om man jämför med exempelvis ungefär vilket RPG eller äventyrsspel som helst är inget man reflekterar över om man tar sig tid att bli helt uppslukad av allt vad atmosfär, känsla och karaktärer heter. Underhållningsvärdet (om man gillar en bra story i interaktiv form, d.v.s.) per timme var för mig galet högt, bra mycket högre än de flesta andra spel jag spelat.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av k3m:
Skrivet av Zerofrosty:

(För er som inte har klarat spelet titta inte på det här)
Spoiler

Skriv SPOILER! nästa gång. Tack!

Öh, censurera ditt citat.


signatur

tjenare!

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av k3m:
Skrivet av Zerofrosty:

*spoiler*

Skriv SPOILER! nästa gång. Tack!

Intelligent att gnälla på spoiler och sedan då helt jävla öppet citera spoilern så folk även i fortsättningen blir spoilade, trots att Zero nu lagt dit spoilermarkering.

k3m
Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av k3m:
Skrivet av Zerofrosty:

*spoiler*

Skriv SPOILER! nästa gång. Tack!

Intelligent att gnälla på spoiler och sedan då helt jävla öppet citera spoilern så folk även i fortsättningen blir spoilade, trots att Zero nu lagt dit spoilermarkering.

Fanns ju redan där. Duh!

Medlem

Det märks för storyn suger fet DROMEDARBALLE!
Sämsta slutet på mkt mkt länge, ni som blev förbannade på mass effect, det var ingenting, detta tar priset, både av tid och spelande, vad får man för det INGENTING!

Detta spel hamnar i kategorin W:G:O:T:Y = Worst game of the year!

Det var inte speciellt utmanande, grafiskt mediokert, dock dem som uppskattar 1900tals musik, så var den ok.

Detta är en klar blandning mellan allan wake, Fear 3, Serious Sam samt Alice, dock är det inte något vidare, så köp på eget bevåg!


signatur

Denon / Pioneer

Medlem
Skrivet av Deep Throat:

Det märks för storyn suger fet DROMEDARBALLE!
Sämsta slutet på mkt mkt länge, ni som blev förbannade på mass effect, det var ingenting, detta tar priset, både av tid och spelande, vad får man för det INGENTING!

Detta spel hamnar i kategorin W:G:O:T:Y = Worst game of the year!

Det var inte speciellt utmanande, grafiskt mediokert, dock dem som uppskattar 1900tals musik, så var den ok.

Detta är en klar blandning mellan allan wake, Fear 3, Serious Sam samt Alice, dock är det inte något vidare, så köp på eget bevåg!

Wait, what ? Troll `?

Medlem
Skrivet av Deep Throat:

Det för storyn suger fet DROMEDARBALLE!
Sämsta slutet på mkt mkt länge, ni som blev förbannade på mass effect, det var ingenting, detta tar priset, både av tid och spelande, vad får man för det INGENTING!

Detta spel hamnar i kategorin W:G:O:T:Y = Worst game of the year!

Det var inte speciellt utmanande, grafiskt mediokert, dock dem som uppskattar 1900tals musik, så var den ok.

Detta är en klar blandning mellan allan wake, Fear 3, Serious Sam samt Alice, dock är det inte något vidare, så köp på eget bevåg!

Skulle vara kul att höra några exempel på de FPS där ute som du tycker har intressant story?
Då du tydligen verkar ogilla Bioshock, eller trollar som få.

Medlem

Vet inte riktigt om detta kommer räknas som spoiler men vadfan.

Storyn var riktigt bra tycker jag, dock när jag kom till slutet blev jag mest...förbannad i början. Allt gick så jävla fort de sista 20 minuterna och man kunde inte bearbeta allt. Men när man väl satt där, och credits började rulla och framförallt när dem rullat klart Då inser man hur genialisk och genomtänkt storyn/spelet är.

Medlem
Skrivet av k3m:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av k3m:
Skrivet av Zerofrosty:

*spoiler*

Skriv SPOILER! nästa gång. Tack!

Intelligent att gnälla på spoiler och sedan då helt jävla öppet citera spoilern så folk även i fortsättningen blir spoilade, trots att Zero nu lagt dit spoilermarkering.

Fanns ju redan där. Duh!

Du har fortfarande inte fixat till ditt originalinlägg, vilket innehåller spoilern helt öppet, i ett citat. Smidigt.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Folk tycker olika som story och gameplay, som alltid, ingenting att hetsa upp sig över. Så länge som man inte rackar ner på andra för att dom har en annan upplevelse, ser saker på ett annat sätt så är det inga problem.

Hmm... börjar bli mer och mer nyfiken på det här spelet. Har några andra att lira klart först, sen tror jag att det här plockas upp.

12
Skriv svar