Världspremiär ikväll – 12 minuter Dark Souls II-gameplay

Jag skulle vilja testa spelen, har inte gjort de än. är det open world?

Medlem

BTW klockan 21.00 inte 19.00

"Come back today at 12PM PT/ 8PM BST"

Medlem

Blir det inte kl 21:00?

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av Ridish:
Skrivet av Annanaz:

Givet köp, dock till PS3:an, lirat de 2 föregående spelen, där, så 2:an (3:an ) skall avnjutas där med. Hoppas vi får tillbaks itemburden osv

Hmm Demon's souls är inte en föregångare det är ett helt fristående spel (en så länge) känner ni igen den vita grejen mot slutet av trailern?

Jo, mer eller mindre så är Demons Souls föregångarn till Dark Souls. Demons Souls var ett sorts test, och utifrån Demons Souls så gjorde dom Dark Souls. Har du kört Demons Souls? Gameplay är mer eller mindre samma (även om den flyter på bättre i Dark Souls), UI'n är nästan likadana. Sen, Demons Souls, Dark Souls, det med gameplay och UI'n, kom inte och säg att Demons Souls inte är föregångarn

Dark Souls är den andliga uppföljaren, detta har utvecklarna själva sagt (eftersom det handlar om rättigheter och Sony äger rättigheterna till Demon Souls).

Ja, andlig uppföljare, vilket gör Demons Souls till föregångaren. Sen om dom kallar den för andlig, fysisk, psykisk, molnig, rosa, ja whatever, det är en uppföljare

Medlem

YOU LIE! Ni sa klockan 19, men i själva verket läggs videon upp 2 timmar senare >:@

Medlem
Skrivet av PsykoFnask1985:

Jag skulle vilja testa spelen, har inte gjort de än. är det open world?

Nej, man rör sig i olika områden. Du kan ofta röra dig bland de olika områden även om vissa områden inte öppnas tills du uppfyller något krav, te.x dödar en boss.

Medlem

Vad ska man säga?
Jag fick en grym känsla i magen, det var länge sedan jag var så taggad på ett spel. Ser heeeelt sjukt ut.


signatur

Tokyo, Japan reporting in!

Medlem
Skrivet av Mesmerize:
Skrivet av PsykoFnask1985:

Jag skulle vilja testa spelen, har inte gjort de än. är det open world?

Nej, man rör sig i olika områden. Du kan ofta röra dig bland de olika områden även om vissa områden inte öppnas tills du uppfyller något krav, te.x dödar en boss.

...

Moderator | Testpilot
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Igen, fick jag bara första fixen (den som skalade upp texturerna eller vad det var) så kan jag spela på PC utan problem T__T

Tycker det är så synd att jag inte förstår vad alla gnäller om gällande portningen mer än det då JAG inte känt av några problem.

30fps å kassa kontroller ;)? Värdelös optimering
Ett pc spel ska ha minst 60fps bra mus kontrontroll

30 fps på konsolen också. 30 FPS där eller på PCn ska ju inte spela någon roll (borde ju märka samma skillnad).

Sedan kände jag inte riktigt att det gjorde något med 30 fps i det här spelet, jag gnäller allitd att jag vill ha 60 men tycker det funkade fint. Samma gällande kontrollerna. Jag hade då aldrig något problem med dom, inte heller på konsolen.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av Puscifer:

Jag tappade all respekt för Dark Souls-serien efter att ha köpt spelet till PC. Det ska mycket till för att jag ska få för mig att köpa Dark Souls II.

Varför det? Antar det är för den dåliga porten, varav jag försvarar serien med: Dem sa till flera gånger att dem inte har erfarenhet av pc, och att porten skulle bli väldigt dålig.

Jag tänkte likadant, och hade dessutom i åtanke att spelare har en tendens att överdriva när de klagar på spel. Jag menar, det kan ju inte vara såpass dåligt att det inte är spelbart, eller hur?

-Kontrollen går inte att förstå sig på eftersom layouten använder sig av X360-knappar.
-Den högsta upplösningen är 1024x720 (Som f.ö. en mod löste bara 23 minuter efter det att spelet släppts)
-FPSen är låst i 30 FPS.
-Spelet saknar grafikinställningar (Med undantag för AA och upplösning)

Föreställ dig att du har lyckats koppla in mus och tangentbord till ditt Xbox 360. Precis så känns det att spela spelet. Jag vägrar ge pengar till ett företag där konsumenterna själva tvingas göra produkten användbar.

Normalt sätt så skulle jag hålla med dig, skulle aldrig spela ett så dåligt portat spel. Men som sagt, From gick själva ut och sa att deras port skulle vara dåligt, då dem inte har erfarenhet.

Dem är iaf sjysta och ärligt säger att det kommer att vara skit. Så då tycker jag inte man har rätt att gnälla på det


signatur

Rwa?

Medlem

Väldigt häftiga miljöer, stor skillnad från Demon's Souls och Dark Souls.
Kan man ha 6st vapen nu? Tyckte 4 var lagom.
Stamina reggar oerhört fort, även i Heavy armor (Hade hoppats dem gått tillbaks till hur det var i Demon's Souls där du reggade långsammare med heavy armor)
20st Healing stones? (Som verkade heala mycket)
Bland det värsta med Dark souls var att man kunde ha 20st flaskor, vilket gjorde att man i princip inte behövde vara sparsam alls.

Skulle vilja se "craftin systemet" hatade vad dem gjorde med det i Dark Souls, hoppas värkligen dem tar tillbaks Demon's souls mycket mer komplexa system.

Snälla säg att item burden är tillbaka?


signatur

Rwa?

Medlem

Trodde faktiskt att det skulle se lite snyggare ut men det kanske inte kommer till nästa generation?

Vilket fall så är jag nöjd om de fixat framedropsen som man upplever på xboxen och att få njuta av nya miljöer!

Medlem
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av Puscifer:

Jag tappade all respekt för Dark Souls-serien efter att ha köpt spelet till PC. Det ska mycket till för att jag ska få för mig att köpa Dark Souls II.

Varför det? Antar det är för den dåliga porten, varav jag försvarar serien med: Dem sa till flera gånger att dem inte har erfarenhet av pc, och att porten skulle bli väldigt dålig.

Jag tänkte likadant, och hade dessutom i åtanke att spelare har en tendens att överdriva när de klagar på spel. Jag menar, det kan ju inte vara såpass dåligt att det inte är spelbart, eller hur?

-Kontrollen går inte att förstå sig på eftersom layouten använder sig av X360-knappar.
-Den högsta upplösningen är 1024x720 (Som f.ö. en mod löste bara 23 minuter efter det att spelet släppts)
-FPSen är låst i 30 FPS.
-Spelet saknar grafikinställningar (Med undantag för AA och upplösning)

Föreställ dig att du har lyckats koppla in mus och tangentbord till ditt Xbox 360. Precis så känns det att spela spelet. Jag vägrar ge pengar till ett företag där konsumenterna själva tvingas göra produkten användbar.

Normalt sätt så skulle jag hålla med dig, skulle aldrig spela ett så dåligt portat spel. Men som sagt, From gick själva ut och sa att deras port skulle vara dåligt, då dem inte har erfarenhet.

Dem är iaf sjysta och ärligt säger att det kommer att vara skit. Så då tycker jag inte man har rätt att gnälla på det

Mjo, jag brukar väldigt sällan klaga. Just att de gick ut med att portningen skulle vara dålig hade jag dock missat då jag inte alls var insatt för tillfället.
Efter att ha spelat spelet i ~15 minuter gav jag upp och vände mig till både Steam och Namco(?) där jag skrev ett långt och utförligt brev, och även bad om pengarna tillbaka - vilket blev nekat direkt.

Jag kände mig otroligt lurad, men har samtidigt lärt mig att grundligt undersöka de spel jag köper i förväg, och att aldrig förboka/förköpa någonting.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Haha, ok då kan jag förstå att man blir lite sur.

Mjo det är alltid en bra ide att läsa på om ett spel, titta lite reviews, och läsa vad utvecklarna sagt. (Gå att göra utan att spoila spelet i sig)

Förboka tycker jag inte det är något fel på, men då skall man ha en klar uppfattning om vad man köper, annars händer det ju att det inte blir som man tänkt sig


signatur

Rwa?

Moderator | Testpilot
Skrivet av Annanaz:

Väldigt häftiga miljöer, stor skillnad från Demon's Souls och Dark Souls.
Kan man ha 6st vapen nu? Tyckte 4 var lagom.
Stamina reggar oerhört fort, även i Heavy armor (Hade hoppats dem gått tillbaks till hur det var i Demon's Souls där du reggade långsammare med heavy armor)
20st Healing stones? (Som verkade heala mycket)
Bland det värsta med Dark souls var att man kunde ha 20st flaskor, vilket gjorde att man i princip inte behövde vara sparsam alls.

Skulle vilja se "craftin systemet" hatade vad dem gjorde med det i Dark Souls, hoppas värkligen dem tar tillbaks Demon's souls mycket mer komplexa system.

Snälla säg att item burden är tillbaka?

Förlåt, men om du inte vet hur man använder "de och dem" så använd "dom" i stället.

De = They
Dem = Them

hatade vad DE gjorde med. Inte DEM.

Tack och hej


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Hmm, då har man sett klippet... var det ett Souls spel jag precis såg? Nej, jag får faktiskt lov att köpa det och testa det Fan då.. för jag tror inte det kommer bli lika lyckat men jag MÅSTE köpa det för att försäkra mig om det. Jaha vad ska man göra

12
Skriv svar