Segas sommarsurpris lär bli en retrofest

Robot
Segas sommarsurpris lär bli en retrofest

Sega har släppt en teasertrailer som av allt att döma hintar om ett comebackande Castle of Illusion.

#sega, #duck-tales-remastered-3


Medlem
Segas sommarsurpris lär bli en retrofest

Sonic 2, Global Gladiators och Crüe Pinball tack, så får jag min dos av nostalgi så att det varar ett bra tag.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

k3m
Medlem

"teasertrailer" vad är detta nu för svammel? Det är en teaser och det är allt!

Hoppas fler klassiker från SEGA dyker upp i nån form - till PC också då!

Medlem

Underbara nyheter.

Inaktiv

Sega har många gammla godingar som man vill se i ny form,

Ett nytt Golden axe kom för några år sen men blev ledsamt nog dåligt,
ett nytt Streets of rage hade jag gärna sett för bra sidscrollande figthingspel finns det inte så många av som är underhållande.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem

Fan va underbart! Mer sånt här Hoppas att dom även släpper World of Illusion.

Medlem

Noterar även att det står Disney i nedre högra hörnet runt 00:30 in i klippet.

Inaktiv

När fan får Moonstone en remake? Det hade varit nånting det

Medlem
Skrivet av Pålis:

Sega har många gammla godingar som man vill se i ny form,

Ett nytt Golden axe kom för några år sen men blev ledsamt nog dåligt,
ett nytt Streets of rage hade jag gärna sett för bra sidscrollande figthingspel finns det inte så många av som är underhållande.

Det var på gång med ett nytt Streets of Rage också. Men sega kanske blev avskräckta efter Golden Axe: Beast Rider och Final Fight: Streetwise.

Här är ett klipp:

http://www.youtube.com/watch?v=JtOIdgP7U44

Ruffian Games skulle ha gjort spelet. Har för mig de gjorde Crackdown 2?

Moderator | Testpilot
Skrivet av conthox:

Sonic 2, Global Gladiators och Crüe Pinball tack, så får jag min dos av nostalgi så att det varar ett bra tag.

Sonic 3 med Sonic 2 OVANPÅ


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av conthox:

Sonic 2, Global Gladiators och Crüe Pinball tack, så får jag min dos av nostalgi så att det varar ett bra tag.

Sonic 3 med Sonic 2 OVANPÅ

Heh, jag har ingen aning om vad du menar men kör på!


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Moderator | Testpilot
Skrivet av conthox:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av conthox:

Sonic 2, Global Gladiators och Crüe Pinball tack, så får jag min dos av nostalgi så att det varar ett bra tag.

Sonic 3 med Sonic 2 OVANPÅ

Heh, jag har ingen aning om vad du menar men kör på!

Jävlar, kanske det var Sonic och Knuckles man gjorde så med? Blandar alltid ihop 3an och det spelet med tanke på att de två spelen egentligen skulle vara ETT. Därav med Sonic och Knuckles kunde man sätta fast ett spel ovanpå för att öppna diverse featrues. T ex spela Knuckles på alla Sonic 3 banor när han egentligen inte är spelbar där i grundspelet.

Förlåt att jag skrev fel T__T


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

*spoilervarning*

Skrivet av uberpwnage2.0:

Jävlar, kanske det var Sonic och Knuckles man gjorde så med? Blandar alltid ihop 3an och det spelet med tanke på att de två spelen egentligen skulle vara ETT. Därav med Sonic och Knuckles kunde man sätta fast ett spel ovanpå för att öppna diverse featrues.

Just ja, jo det stämmer. Antingen Knuckles eller Tails (eller vad den två-svansade räven hette). Fast det var väl mer att dom sammarbetade sida vid sida, förutom en bana senare i spelet där Tails flög ett flygplan som Sonic stod på.

// edit

Fast Knuckles kom väl i trean, den banan som jag tänker på var väl i slutet av tvåan?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Moderator | Testpilot
Skrivet av conthox:

*spoilervarning*

Skrivet av uberpwnage2.0:

Jävlar, kanske det var Sonic och Knuckles man gjorde så med? Blandar alltid ihop 3an och det spelet med tanke på att de två spelen egentligen skulle vara ETT. Därav med Sonic och Knuckles kunde man sätta fast ett spel ovanpå för att öppna diverse featrues.

Just ja, jo det stämmer. Antingen Knuckles eller Tails (eller vad den två-svansade räven hette). Fast det var väl mer att dom sammarbetade sida vid sida, förutom en bana senare i spelet där Tails flög ett flygplan som Sonic stod på.

// edit

Fast Knuckles kom väl i trean, den banan som jag tänker på var väl i slutet av tvåan?

Sonic 3 samt Sonic and Knuckles skulle vara samma spel. Alltså skulle SnK vara med i Sonic 3. Men när spelet blev förstort så delades det självklart då till två spel.

Tails kommer först i andra spelet och gör så man kan vara två spelare, Knuckles är med i 3an samt i dess "expansion" och är i första spelet "ond" och inte spelbar. Är inte så haj på storyn senare om han är snäll eller inte men du kan då i SnK spelar som antingen Sonic eller Knuckles. Du kan då sedan använda Knuckles i det tidigare spelet om du sätter 3an fast ovan på.

Kändes som jag nästan upprepade mitt förra inlägg men kände att det kanske blev bättre förklarning nu


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Tails heter egentligen Miles Prower. Tails är hans smeknamn.

Kommer ihåg att jag har läst (i nån gammal Super PLAY) om att spelets utvecklare ville att räven skulle heta Miles Prower och att han blev väldigt sur över att räven skulle heta något så töntigt som Tails. Det blev en kompromiss, Tails fick bli smeknamnet.

Detta framgår tydligt precis i början av Sonic 2. Där det står "Miles ´Tails´Prower" i början när räven introduceras.

Oavsett vad man kallar honom så är han för gullig! Men har aldrig riktigt förstått mig på hans storhet. Han kan ju flyga, men jag spelade ändå mest som Sonic.

Medlem

Men det här är riktigt roligt att se! Det är underbart att dom gräver fram dessa gamla guldkorn och fräschar upp dem utan att ändra grunden! Vad var det dom sa med Ducktales? 20 % nytt 80 % gammalt? Helt fenomenalt!


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Sonic 3 samt Sonic and Knuckles skulle vara samma spel. Alltså skulle SnK vara med i Sonic 3. Men när spelet blev förstort så delades det självklart då till två spel.

Tails kommer först i andra spelet och gör så man kan vara två spelare, Knuckles är med i 3an samt i dess "expansion" och är i första spelet "ond" och inte spelbar. Är inte så haj på storyn senare om han är snäll eller inte men du kan då i SnK spelar som antingen Sonic eller Knuckles. Du kan då sedan använda Knuckles i det tidigare spelet om du sätter 3an fast ovan på.

Kändes som jag nästan upprepade mitt förra inlägg men kände att det kanske blev bättre förklarning nu

Det blev lite tydligare ja, nu är jag med.

Skrivet av Banjo:

Tails heter egentligen Miles Prower. Tails är hans smeknamn.

Kommer ihåg att jag har läst (i nån gammal Super PLAY) om att spelets utvecklare ville att räven skulle heta Miles Prower och att han blev väldigt sur över att räven skulle heta något så töntigt som Tails. Det blev en kompromiss, Tails fick bli smeknamnet.

Visste jag inte, tack för infon.

// edit: stavning


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv

Vet inte vem som gjort Quackshoot, tror det heter så, man är kalle anka och skjuter sugpropspilar för att kunna klättra medmera,
det skulle man gärna se på psn och xbla.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

ELF
Medlem
Skrivet av Pålis:

Vet inte vem som gjort Quackshoot, tror det heter så, man är kalle anka och skjuter sugpropspilar för att kunna klättra medmera,
det skulle man gärna se på psn och xbla.

Och gog.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

1
Skriv svar