Battlefield 4 – affisch skvallrar om releasedatum

Medlem

Låter som pay2win. Standard numera antar jag.

Inaktiv
Skrivet av Cindori:

Lol, man är tydligen hipp och ball om man klagar på EA/Dice dessa dagar. Vad fan spelar en engångsavgift på 249:- för roll (ja, för 249:- fick man premium och ALLA expansions) när spelare är allmänt OK med att betala månadsavgifter till MMO's?

För mig kostade BF3 totalt 399:- + 249:- premium = 648:-. För alla expansions. Det är fanimej HELT OK för ett spel av denna grad. För 15 år sedan betalade jag mer för Yoshi's story till N64, och då har vi haft inflation sedan dess.

Förutom nya maps har det tillkommit SJUKT många nya spellägen, vapen, assignments, uppdateringar av Battlelog, osv osv. Dessa har utvecklats EFTER spelet släppts och jag är personligen HELT OK med att betala någon futtig hundralapp för det arbetet.

#Läggnerhatetmotdice.

Håller med fullständigt, dock gav jag endast 299kr för Battlefield 3 Premium på origin, så sjukt värt. Även om jag hade pröjsat 600 kr hade det varit värt det, för så många timmar jag plöjt i det så är det en struntsumma

Medlem

Nu blev jag genast mer intresserad av BF4 igen. Och varför gnäller folk på att BF3 kostar pengar. 500:- för 4st Expansioner är inte dyrt. Sen att Dice prånglar ut extra skit så som vapen, kamo, soldatskins etc kanske är onödigt, men det kostar inget extra. Det som är helt otroligt är att spelet är så fruktansvärt buggit fortfarande. Kan man inte eliminera alla buggar ska man inte släppa nytt material förrän det är fixat.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem
Skrivet av Eisenhart73:

Nu blev jag genast mer intresserad av BF4 igen. Och varför gnäller folk på att BF3 kostar pengar. 500:- för 4st Expansioner är inte dyrt. Sen att Dice prånglar ut extra skit så som vapen, kamo, soldatskins etc kanske är onödigt, men det kostar inget extra. Det som är helt otroligt är att spelet är så fruktansvärt buggit fortfarande. Kan man inte eliminera alla buggar ska man inte släppa nytt material förrän det är fixat.

Fixa buggar ger inge $$cash$$, men det gör DLCs! Sådant som var självklart i en patch för några år sedan tar man nu betalt för och kallar det DLC.

Allt EA bryr sig om är pengar, så fort alla DLCs är ute så kommer nästa spel inom några månader. Dom vill inte ha stöd för e-sport eller moddning för det ökar livslängden av ett spel avsevärt och det tjänar man inte lika mycket $$cash$$ på!

Medlem

Handlar inte ens om mycket pengar, förstår inte riktigt syftet med att bli förbannad det är inte 70 talet längre grabbar, lätta på plånboken lite


signatur

Don't pull the thang out, unless you plan to bang, Don't even bang unless you plan to hit something!

Medlem
Skrivet av Timotheus:

Att spel alltmer tar inriktning på att producera så mycket $$$ som möjligt utan hänsyn eller inlevelse är anledningen till varför många går och muttrar om att "spel förr i tiden var bättre!"

Har inte köpt ett enda spel som hör till de stora koncernen sedan evigheter, vägrar betala för mer innehåll som borde ha tillhört det man betalade för. Vägrar betala för dåliga och själlösa spel som skapats med pengar som motivation.

Det må låta negligerande, men det är vad jag tycker!

Tacka vet jag mysspel med skapandeglädje och något man vet att utvecklarna har lagt kärlek och själ i! Dessa spel håller länge och är trevliga!

vad har du förslag på bra såna då?

Medlem
Skrivet av Krayze:

Handlar inte ens om mycket pengar, förstår inte riktigt syftet med att bli förbannad det är inte 70 talet längre grabbar, lätta på plånboken lite

Vad handlar det då om inte företag tänker enbart på pengar?

Dessutom lättade man väl på plånboken mer förr i tiden?

Medlem
Skrivet av fall:

Finns det inga FPS spel längre som folk inte gnäller på? Call of Duty suger, Battlefield suger, allt suger enligt människorna här på FZ. Ni är så jävla bittra allihopa.

Köp inte spelet fall det är så jävla dåligt, nästan alla kommentarer är bara gnäll.

Skrivet av Cindori:

Lol, man är tydligen hipp och ball om man klagar på EA/Dice dessa dagar. Vad fan spelar en engångsavgift på 249:- för roll (ja, för 249:- fick man premium och ALLA expansions) när spelare är allmänt OK med att betala månadsavgifter till MMO's?

För mig kostade BF3 totalt 399:- + 249:- premium = 648:-. För alla expansions. Det är fanimej HELT OK för ett spel av denna grad. För 15 år sedan betalade jag mer för Yoshi's story till N64, och då har vi haft inflation sedan dess.

Förutom nya maps har det tillkommit SJUKT många nya spellägen, vapen, assignments, uppdateringar av Battlelog, osv osv. Dessa har utvecklats EFTER spelet släppts och jag är personligen HELT OK med att betala någon futtig hundralapp för det arbetet.

#Läggnerhatetmotdice.

Ja och om man ser till historien då killar?
Med tanke på vilken budget det här spelet hade så är det ju inte mycket man får för pengarna jämfört med förr!
Och riktigt halvdant gjort har det varit dessutom.


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Buggar . Nopp har jag inte i spelet Allt har fungerat hela tiden sedan lanseringen av BF3. Skaffade ett fett graffekort o spelet kände av det och fixade inställningarna automatiskt.
Mycket av online lagget kommer från dåligt skötta servrar.

Så själva BF3 är det inte fel på utan det som stör mig mest är många av utövarna. Många har dålig info om servern tex: utlovar stor karta men när man kommer in så är det typ closequarter kartor sådant irriterar väldigt.

Men mest irritation ger nog fusket avsaknad av teamplay samt alla dåliga admin. Detta är ju knappast EA/Dice's fel.
Så spelet är väl hyfsat ok och prisvärt.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Tror nog hellre jag tar och dammar av Grin:s Ghost Recon Advanced Warfighter 1&2 istället och när de är genomspelade så finns ju alltid Arma3.

Medlem
Skrivet av Eisenhart73:

Nu blev jag genast mer intresserad av BF4 igen. Och varför gnäller folk på att BF3 kostar pengar. 500:- för 4st Expansioner är inte dyrt. Sen att Dice prånglar ut extra skit så som vapen, kamo, soldatskins etc kanske är onödigt, men det kostar inget extra. Det som är helt otroligt är att spelet är så fruktansvärt buggit fortfarande. Kan man inte eliminera alla buggar ska man inte släppa nytt material förrän det är fixat.

Nu tar vi det jävligt lugnt här, det är INTE expansioner.


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av chopper:

Buggar . Nopp har jag inte i spelet Allt har fungerat hela tiden sedan lanseringen av BF3. Skaffade ett fett graffekort o spelet kände av det och fixade inställningarna automatiskt.
Mycket av online lagget kommer från dåligt skötta servrar.

Så själva BF3 är det inte fel på utan det som stör mig mest är många av utövarna. Många har dålig info om servern tex: utlovar stor karta men när man kommer in så är det typ closequarter kartor sådant irriterar väldigt.

Men mest irritation ger nog fusket avsaknad av teamplay samt alla dåliga admin. Detta är ju knappast EA/Dice's fel.
Så spelet är väl hyfsat ok och prisvärt.

Ja, då slutar vi sprida falska rykten!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Aldrig mer DICE!

Inaktiv
Skrivet av fall:

Finns det inga FPS spel längre som folk inte gnäller på? Call of Duty suger, Battlefield suger, allt suger enligt människorna här på FZ. Ni är så jävla bittra allihopa.

Köp inte spelet fall det är så jävla dåligt, nästan alla kommentarer är bara gnäll.

Jag såg precis Mass Effect 2 Launch Trailer. Ja, klart som f@n jag kommer klaga! Tänk om EA hade låtit utvecklarna få tiden de vill ha för att förverkliga deras visioner och ambitioner som de gjorde förr.

Dragon Age: Origins, Battlefield 1942-Battlefield 2, Mass Effect 1-Mass Effect 2. Dessa är bland de riktigt bra spelen som EA släppte under deras gyllene tid.

Att klaga på EA är egentligen att göra dem en tjänst, även om det inte verkar som att EA vill bli omtycka av konsumenterna.

Medlem
Skrivet av Kuci:
Skrivet av Krayze:

Handlar inte ens om mycket pengar, förstår inte riktigt syftet med att bli förbannad det är inte 70 talet längre grabbar, lätta på plånboken lite

Vad handlar det då om inte företag tänker enbart på pengar?

Dessutom lättade man väl på plånboken mer förr i tiden?

Det va inte så mer banor och vapen (tillägg) på BF2 än BF3, grejen är att folk har idag förknippat expansioner och spelet i sig som ETT och "så ska det va". Nu surar man idag för att Dice valde redan att avslöja vad skall komma, och andra som läser de sura kommentarerna hoppar på tåget

Sen så är det inga stora summor med en tusenlapp för ett år underhållning minst. Det finns inga mer bra fps spel idag tyvärr, och enligt mitt tycke är BF serien en av få som finns kvar. Med mindre mellanrum bara


signatur

Don't pull the thang out, unless you plan to bang, Don't even bang unless you plan to hit something!

Medlem

Egentligen skulle det räcka med en engångssumma på 100:- för en livstidsprenummeration av uppgraderingar / nyreleaser och patchar!

Jag menar, det är ju inte som att det kostar något att skapa innehåll till ett spel som sedan frivilligt kan köpas av konsumenter som faktiskt gillar spelet. EA tvingar oss konsumenter att köpa uppdateringarna! Tänk på det... köper man inte uppdateringarna har man ju endast tillgång till några tusental spelare som tänker likadant och struntar i att köpa den uppdateringarna. Blotta tanken gör mig vansinnig!

Nej, desto mer jag tänker på det desto mer inser jag att spelet faktiskt borde vara helt gratis... Utveckling av nya spelmotorer sker ju ändå av folk som jobbar ideellt.

Medlem

Battlefield4 är "Hetast på FZ"
Meeeen titta tvåa ligger Diablo3?? Hur fan är det möjligt? Ärligt talat FZ? wtf? detta är ju sanslöst, det är väll inte någon här som skriver eller läser ett pip om det spelet länge? hur fan kan det då fortfarande vara i top över hetast? (och det har legat top 3 sedan ett halvår innan det släpptes) Om inte platserna där är köpta förstås, enda förklaringen jag kan förstå och med andra ord går det inte att ta era listor seriöst, detta gör mig arg! grattis om det var det som var avsikten.. grrr.


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem

Men i vilket fall som helst så finns det många människor som är sura på DLC - vilket i rimlighetens namn borde innebära en hel del servrar för "vanilla" versionen. Det verkar ju vimla av folk som aldrig mer kommer att köpa ett spel av DiCE.

Skrivet av Salta:

Egentligen skulle det räcka med en engångssumma på 100:- för en livstidsprenummeration av uppgraderingar / nyreleaser och patchar!

Jag menar, det är ju inte som att det kostar något att skapa innehåll till ett spel som sedan frivilligt kan köpas av konsumenter som faktiskt gillar spelet. EA tvingar oss konsumenter att köpa uppdateringarna! Tänk på det... köper man inte uppdateringarna har man ju endast tillgång till några tusental spelare som tänker likadant och struntar i att köpa den uppdateringarna. Blotta tanken gör mig vansinnig!

Nej, desto mer jag tänker på det desto mer inser jag att spelet faktiskt borde vara helt gratis... Utveckling av nya spelmotorer sker ju ändå av folk som jobbar ideellt.

Medlem

Blir inget köp. Battlefield 3.5.

Battlefield har fallit. Blivit nästan precis som CoD. Bra väg åt det hållet, minst sagt!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Inaktiv
Skrivet av Cindori:

Lol, man är tydligen hipp och ball om man klagar på EA/Dice dessa dagar. Vad fan spelar en engångsavgift på 249:- för roll (ja, för 249:- fick man premium och ALLA expansions) när spelare är allmänt OK med att betala månadsavgifter till MMO's?

För mig kostade BF3 totalt 399:- + 249:- premium = 648:-. För alla expansions. Det är fanimej HELT OK för ett spel av denna grad. För 15 år sedan betalade jag mer för Yoshi's story till N64, och då har vi haft inflation sedan dess.

Förutom nya maps har det tillkommit SJUKT många nya spellägen, vapen, assignments, uppdateringar av Battlelog, osv osv. Dessa har utvecklats EFTER spelet släppts och jag är personligen HELT OK med att betala någon futtig hundralapp för det arbetet.

#Läggnerhatetmotdice.

När ska du sluta intala dig själv att det är OK att kränga ut halvfärdig dynga? Du kan ju öppna plånboken nu och köpa bajset så kan vi andra kasta dynga på det för det förtjänar inte mer.

Medlem
Skrivet av dotque:
Skrivet av chopper:

Buggar . Nopp har jag inte i spelet Allt har fungerat hela tiden sedan lanseringen av BF3. Skaffade ett fett graffekort o spelet kände av det och fixade inställningarna automatiskt.
Mycket av online lagget kommer från dåligt skötta servrar.

Så själva BF3 är det inte fel på utan det som stör mig mest är många av utövarna. Många har dålig info om servern tex: utlovar stor karta men när man kommer in så är det typ closequarter kartor sådant irriterar väldigt.

Men mest irritation ger nog fusket avsaknad av teamplay samt alla dåliga admin. Detta är ju knappast EA/Dice's fel.
Så spelet är väl hyfsat ok och prisvärt.

Ja, då slutar vi sprida falska rykten!

Falska ryckten . Jo tjena vilket internet spelar du på? Visst finns det ok servrar men har nu 2 kvällar haft otur?
Dog 18 ggr och 9 st blev kickade för aimbot. Det är knappast falska ryckten. Är ganska trött på dina kommentarer om mina inlägg och jag har spelat på samma server som dig så skippa skitsnacket. Tack.
Falska ryckten är väl det du syslar med om du påstår att jag ljuger.
Prova publickträsket och växupp och sluta med "dina sanningar ... patetiskt !


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av magma:

Handlar inte om att vara bitter. Det handlar om företag som DICE, som bara tänker på pengar och att man ska få ett komplett spel när man betalar för det. Precis allt ska man ta betalt för idag. Det är som att gå och köpa en bil, men sen får du inte använda ratten för att det är dlc. Det är som att köpa ett fiskespö, men inte få med någon rulle. Detta tycker många är ok och tom bidrar till.

Nej, tack. Hoppar denna. De får inte en krona av mig en gång till.

Det du säger är i och för sig inte sant, eftersom man inte kan köra en bil utan ratt, men man kan köra spel utan DLC. Fattar din poäng men tycker du gör lite orättvis jämförelse bara.


signatur

Ostfarfar von Honorngreven

Medlem
Skrivet av Staffan:
Skrivet av magma:

Handlar inte om att vara bitter. Det handlar om företag som DICE, som bara tänker på pengar och att man ska få ett komplett spel när man betalar för det. Precis allt ska man ta betalt för idag. Det är som att gå och köpa en bil, men sen får du inte använda ratten för att det är dlc. Det är som att köpa ett fiskespö, men inte få med någon rulle. Detta tycker många är ok och tom bidrar till.

Nej, tack. Hoppar denna. De får inte en krona av mig en gång till.

Du menar EA?

Båda två. DICE sålde sin själ till djävulen när de hoppade i säng med honom.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av dotque:
Skrivet av chopper:

Buggar . Nopp har jag inte i spelet Allt har fungerat hela tiden sedan lanseringen av BF3. Skaffade ett fett graffekort o spelet kände av det och fixade inställningarna automatiskt.
Mycket av online lagget kommer från dåligt skötta servrar.

Så själva BF3 är det inte fel på utan det som stör mig mest är många av utövarna. Många har dålig info om servern tex: utlovar stor karta men när man kommer in så är det typ closequarter kartor sådant irriterar väldigt.

Men mest irritation ger nog fusket avsaknad av teamplay samt alla dåliga admin. Detta är ju knappast EA/Dice's fel.
Så spelet är väl hyfsat ok och prisvärt.

Ja, då slutar vi sprida falska rykten!

Rykte? Jag har haft noll problem med spelet sedan släpp.
Med tanke på hur komplicerat det är jämfört med ex CoD så är det anmärkningsvärt.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Blir la ett köp 1-2 mån efter release.

Inaktiv
Skrivet av azynkron:
Skrivet av dotque:
Skrivet av chopper:

Buggar . Nopp har jag inte i spelet Allt har fungerat hela tiden sedan lanseringen av BF3. Skaffade ett fett graffekort o spelet kände av det och fixade inställningarna automatiskt.
Mycket av online lagget kommer från dåligt skötta servrar.

Så själva BF3 är det inte fel på utan det som stör mig mest är många av utövarna. Många har dålig info om servern tex: utlovar stor karta men när man kommer in så är det typ closequarter kartor sådant irriterar väldigt.

Men mest irritation ger nog fusket avsaknad av teamplay samt alla dåliga admin. Detta är ju knappast EA/Dice's fel.
Så spelet är väl hyfsat ok och prisvärt.

Ja, då slutar vi sprida falska rykten!

Rykte? Jag har haft noll problem med spelet sedan släpp.
Med tanke på hur komplicerat det är jämfört med ex CoD så är det anmärkningsvärt.

Hallå allihop!! Han här har noll problem. Det måste ju vara fel på alla oss andra!

Och bara för att det är ett större spel - som kostar lika mycket - så är det ok med fusk och buggar samt 5 DLC på 1.5år.!

..NOT.

Inaktiv

Tja!

Jag har spelat 950 timmar.
Det blir typ 60 öre per spelad timma.

Jag tycker det är värt det.

Det sämsta med Bf3 är de som verkligen kör med fusk dock inte så många.

Admin som tror att man har aimbot eller dyl.
Medic, support som inte slänger ut med-ammo-pack.

Det VÄRSTA är dock, tycker jag, folk som TK:ar för att ta HELI eller dyl...riktiga svin!!! Förstör hela spelet. Eller bara TK:ar för nöjets skull.

Dessutom verkar folk inte kunna läsa serverregler....hatar regelbrytare.

Ps. Jag är inte felfri heller, men försöker iallafall spela för laget.
Ds.

Syns kanske på slagfältet...hooah!

Medlem
Skrivet av Diabolic3:

Tja!

Jag har spelat 950 timmar.
Det blir typ 60 öre per spelad timma.

Jag tycker det är värt det.

Det sämsta med Bf3 är de som verkligen kör med fusk dock inte så många.

Admin som tror att man har aimbot eller dyl.
Medic, support som inte slänger ut med-ammo-pack.

Det VÄRSTA är dock, tycker jag, folk som TK:ar för att ta HELI eller dyl...riktiga svin!!! Förstör hela spelet. Eller bara TK:ar för nöjets skull.

Dessutom verkar folk inte kunna läsa serverregler....hatar regelbrytare.

Ps. Jag är inte felfri heller, men försöker iallafall spela för laget.
Ds.

Syns kanske på slagfältet...hooah!

Håller med dig om hur vissa saker förstör spelandet online och många som bara spelar med kompisar på några servrar ser inte eländet i publickträsket.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Go Premium – Ger dig tillgång till exklusiva uniformer och vapen. nej nej nej nu tänkte dom fel IGEN


signatur

mm

12
Skriv svar