Långa köer för att komma in i Aion

Medlem

http://www.aionserverstatus.com/

och/eller

http://kindred.aion.tv/status/

om ni ska hålla ett öga på när den kommer upp igen


signatur

Phrost helt enkelt.

Inaktiv
Skrivet av Spectral:

Nu är alla servrar nere av nån anledning. Reboot kanske... Och av någon idiotisk anledning verkar dom ju ha websidan på samma server då den också är fucked up.

Japp ja skulle ta en kopp kaffe,var utslängd när jag kom tillbaka efter 10min :evil::evil:

Medlem
Skrivet av AnjinSan:
Skrivet av Spectral:

Nu är alla servrar nere av nån anledning. Reboot kanske... Och av någon idiotisk anledning verkar dom ju ha websidan på samma server då den också är fucked up.

Japp ja skulle ta en kopp kaffe,var utslängd när jag kom tillbaka efter 10min :evil::evil:

nej det har dom inte. wat?


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

jag loggade äntligen in innan.. suttit 5h i kö.. precis när jag laddat in så flashade ett sys msg "server is shutting down in 10 sec" o.O

Oh vad jag längar tills alla "HAI! dis is not wow lol!" kidsen drar vidare.... så det blir mer plats dvs


signatur

Phrost helt enkelt.

Medlem

Servrarna har startats om och köerna har försvunnit, iallafall temporärt.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Nämen, så istället för ett kösystem så möts man istället av "You cannot connect to the server because there are to many users right now" =/

Medlem

Ajdå, hoppas på en lösning snarast!


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Inaktiv

finns det inga andra servrar där många svenskar lirar som har kortare köer, eller har det blivit kortare nu på perento?

Medlem
Skrivet av anteskoog:

finns det inga andra servrar där många svenskar lirar som har kortare köer, eller har det blivit kortare nu på perento?

Det är 1-2h på kvällen fortfarande. Dagtid veckodagar verkar det inte vara någon kö.

Inaktiv

så inga andra servrar?

det var en annan grej jag inte förstod.., är spelet alltid online, eller måste du vara i en grupp för att kunna spela med andra spelare när du inte är i nån stad eller så?

Medlem

Jist nu har jag hitttat en sweet spot min server om jag loggar in när som helst udner dagen fram till ca 18-19.00 så är det max 20min kö oftast ingen alls.

Dock försöker jag gå in vid 20-21 så är det mellan 1-2timmars kö.
Så det betyder att jag i princip bara kan spela om jag har tid på helger.

aja hoppas på ännu bättre tider innan 30dagars är slut


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Vilken server håller du hus på Noctumforce? Läste även att det kommer att bli möjligheter för character transfer i slutet av månaden.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Inaktiv
Skrivet av v1ctory:

Vilken server håller du hus på Noctumforce? Läste även att det kommer att bli möjligheter för character transfer i slutet av månaden.

jepp, hörde det jag med:D

Medlem

Castor var min backup server min primära var ju perente eller vad den heter men den var ju det bara att glömma .

Får se med character transfer sen den ska iaf vara aktiv innan jag börjar subba


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Ingen kö på Perento än iallafall. Brukar komma runt 19-20 snåret.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

ja samma på castor fram till 7


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Citat:

I’m sure many of you are thinking, “That’s all fine-but how does that help me get in and play the game? What is NCsoft doing for me?” Fair question. First, we have already and will continue to increase server capacity to ensure that we have server space for every user. The reality of the situation is that some servers quickly become very popular servers, with lines queued up to enter, but other servers have plenty of space to accommodate players. Obviously, adding servers won’t help in this case. If you’re waiting to enter a full server, 100 extra servers won’t help.

So the next question may be “What about my character I’ve already spent time on?” Another good question. I’m excited to confirm that we are currently working on implementing a server transfer service beginning next month. Specifically, we will offer every player a free one-time server transfer for a limited time to select servers. You can rest assured that addressing the demand for Aion is our biggest priority. And I know a big question is “Why did you not deploy more servers?” Most of you are savvy enough to realize that a healthy MMO server needs a robust population. We have to calculate our reasonable concurrency numbers in a week and in a month and beyond. The last thing we want to do to our players is spread them out so that the “massively” in “massively multiplayer” gets lost..

http://na.aiononline.com/board/notices/view?articleID=121&pag...


signatur

Phrost helt enkelt.

Inaktiv

mindre kö senaste dagarna??

Medlem

Definitivt! Inte alls farligt tycker jag.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

njae


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Var endast 23 min kl 21.30 igår.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Ingen kö på perento nu i alla fall.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Bra! Skickar en legion invite till dig nu.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Kan meddela att köerna på Perento i princip är helt borta, endast 7 minuter nu vilket knappt kan räknas som kö.

Kul att det löste sig!


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Kan meddela att telemachus köer är princip borta med


signatur

woop woop

123
Skriv svar