Går ej att sätta datorn i strömspararläge.

Medlem
Går ej att sätta datorn i strömspararläge.

Hej. När jag vill sätta datorn i strömspararläge, går den ner i det i 5-10 minuter sedan startar datorn upp sig av ingen som helst synlig anledning.
Har kollat så att alla program och ting som skulle kunna vara på i bakgrunden är avstängda. Provat att dra ut både tangentbordet och musen för att se om det gjorde någon skillnad. Men allt till förgäves.
Har ni något tips/hjälp med hur jag ska åtgärda problemet?:)

Medlem

Har du koll så inte det är nån Wake on LAN-sak igång?


signatur
Medlem

Powercfg lastwake i kommandotolken så ser du vad som väckte datorn. Skulle gissa på att det kan vara: Nätverkskort/Mus

Medlem

Har försökt hitta inställningarna till wake lan, men hittar ej vart jag ska stänga av/på den. Tack bl4ckh4wk, ska se.

Medlem

Gå till egenskaper under 'Den här datorn' och välj enhetshanteraren. Välj det nätverkskort du använder och gå in på avancerat och hitta något i stil med "Wake on magic packet" samt Wake on pattern match" och stäng av. Därefter energisparfunktioner och ha så att den inte kan väcka datorn.

Då jag har engelskt Windows så översatte jag bäst jag kunde. Om det är mus eller något annat så testa stänga av under energisparfunktionen.

1
Skriv svar