Call of Duty: Ghosts – 10 minuter gameplay

Medlem

Wow. Ett spel där man skjuter. Det har jag inte sett förut.

Medlem
Skrivet av Smoo87:

Inte kollat på filmerna. Men tack och lov för nya idéer i cod. Kanske kan bli något ändå. Är min cod bojkott över? Tänker vänta och se.... men första cod sen cod 4 som jag faktiskt är någorlunda intresserad av.

Hur fan kan du snacka om nya idéer om du inte kollat på filmerna? Jag tyckte det såg precis lika stelt och kreativitets-fattigt som alltid innan.

Jag kände igen samma sekvenser från i princip varenda CoD jag spelat. Samma animationer och samma dödstrista skriptade fysik som alltid innan.

Inget volumetriskt ljus verkar det som, och massa delar som ljussatta utan några ljuskällor. Detta är endast tekniskt, men jag tycker inte riktigt det längre är försvarbart. Det var okej för ett par år sedan för att Call of Duty var branschledaren på cinematisk action. Nu för tiden ligger de oerhört långt ner och påminner mest om en Michael Bay-parodi regisserad av honom själv.

Mest av allt stör jag mig på massa helt otrovärdiga saker som bara är ursäkter för att få göra slow-motion effekter exempelvis. SPOILER En hund hoppar in genom ett fönster, 3-4 soldater med maskingevär kommer utspringandes i panik där endast en har hunden efter sig och konstigt nog är det inte han som skjuter hej vilt i fel riktning utan en av de som kan stå och skjuta i lugn och ro. SPOILER END

Jag hoppas att de förstår snart hur gammalt och daterat det här känns, speciellt med tanke på att det skall släppas på "next-gen". Crysis 1 får ju fortfarande detta att liknas vid en säck med skit, och då skall vi inte snacka om kommande titlar som nya Killzone, Watch Dogs, och Drive Club.

Medlem
Skrivet av v1lle3:
Skrivet av Deli:
Skrivet av v1lle3:

Jag bryr mig inte om next-gen-grafik.
Det här är det första CoD på ett tag som verkligen får mig att bli intresserad. Jag lär inte kunna hålla mig borta från köp i år heller.
Undervattensmiljöerna ser bra vackra ut.

Men alltså vad är det som gör dig intresserad?

Man kontrollerar en hund istället för en fjärrstyrd attackdrönare, genom en display, så samma gameplay där. Lite allmän dystopi i det hela, men när man kommer nära saker t.ex dörrar, bilar osv så ser man ju att den artistiska designen är densamma som för 6-7 år sedan. Det känns varken utvecklat eller förfinat alls, och av det lilla man sett dom skjuta så är känslan i vapnen fortfarande som att leka med plastleksaker som bara skramlar lite när man skjuter.

Och undervattensbanan? Exakt som MW-spelen, man följer efter någon som berättar exakt vad man ska göra, stay down, lets go, don't move!!!, allting är verkligen sönderscriptat.
Dom anstränger ju sig inte det minsta då man faktiskt kan få till läckra "hollywood-scener" i ett spel utan att behöva scripta sönder allt.

Det är ju verkligen som att dom utvecklar spel för cp-skadade apor som bara kan använda två tangenter.

Bra fråga. Jag ser dock inget fel med linjär singleplayer, då det oftast (imo) ger bättre storytelling.
Jag kan inte säga att hundbiten tilltalar mig. Den känns snarare lite fånig.
Jag tycker att vapenkänslan är bra (i tidigare CoD-spel åtminstone). Vapnen känns inte direkt fjuttigare än i andra spel.
Nytt CoD varje år är skitonödigt, men det slutar med att jag köper spelen i alla fall.
Hursomhelst borde det inte spela någon roll för dig om jag slösar bort 500 spänn om året, på serien

Nej alltså jag är inte emot linjärt SP, fast i CoD scriptar man ju till den grad att om några CoD till kommer gameplay vara som i House of the dead, du behöver inte ens styra karaktären längre utan bara trycka på MB1. Som i Black ops 2 när man ska dra in någon till land, och dom har satt en konformad avgränsning så man bara kan hamna på en punkt på stranden, som att man inte klarar av det ändå!

Och ta då en "fly/jaga med båten-scen", en vettig utvecklare scriptar så att då man kommer till en viss punkt när man kör båten så utlöses dom där explosionerna osv, men i CoD får du inte styra båten utan den styr sig själv. Det blir så otroligt tråkigt gameplay, och helt värdelöst att spela om!

Och ja vapnena känns fjuttigare i CoD än många andra spel!

Nej egentligen inte, fast när du sponsrar dom för på sin höjd mediokert arbete, så kommer dom inte anstränga sig för att göra saker bättre. Jag var ett fan av CoD till MW 2, då slutade dom anstränga sig helt så jag skulle vilja se ett bra CoD igen!

Medlem

CoD är fortfarande mästare på överdramatisk tunnel simning samt "O titta, jag styr nåt annat!" mekaniken.

Medlem

Fortfarande ett bra tidsfördriv när man vill slå ihjäl lite timmar med en bra shooter

Medlem

För det första blev jag besviken på att det inte ens var 1080p på videon för 720 gjorde fan ingen skillnad, kunde lika gärna sett videon i 240p. Suck.

För det andra så tyckte jag att hunden fick bringaren att rinna över, fyfan så korkat att försöka få detta till att verka tilltalande, styra en jävla hund som en robot. För visso är jag medveten om att Call of Duty är som gjort för att tilltala den yngre generationen men sån här smörja måste ju till och med dom finna konstigt.

Medlem

jag är INTE impad
År efter år kommer dom dragande med samma hjärndöda korridor-pangare, och toppar säljlistorna varje gång likt förbannat.
Är det här vad den stora massan av gamers vill ha?


signatur

jag inte hittat på något vettigt att skriva här än

Medlem
Skrivet av Deli:
Skrivet av v1lle3:
Skrivet av Deli:
Skrivet av v1lle3:

Jag bryr mig inte om next-gen-grafik.
Det här är det första CoD på ett tag som verkligen får mig att bli intresserad. Jag lär inte kunna hålla mig borta från köp i år heller.
Undervattensmiljöerna ser bra vackra ut.

Men alltså vad är det som gör dig intresserad?

Man kontrollerar en hund istället för en fjärrstyrd attackdrönare, genom en display, så samma gameplay där. Lite allmän dystopi i det hela, men när man kommer nära saker t.ex dörrar, bilar osv så ser man ju att den artistiska designen är densamma som för 6-7 år sedan. Det känns varken utvecklat eller förfinat alls, och av det lilla man sett dom skjuta så är känslan i vapnen fortfarande som att leka med plastleksaker som bara skramlar lite när man skjuter.

Och undervattensbanan? Exakt som MW-spelen, man följer efter någon som berättar exakt vad man ska göra, stay down, lets go, don't move!!!, allting är verkligen sönderscriptat.
Dom anstränger ju sig inte det minsta då man faktiskt kan få till läckra "hollywood-scener" i ett spel utan att behöva scripta sönder allt.

Det är ju verkligen som att dom utvecklar spel för cp-skadade apor som bara kan använda två tangenter.

Bra fråga. Jag ser dock inget fel med linjär singleplayer, då det oftast (imo) ger bättre storytelling.
Jag kan inte säga att hundbiten tilltalar mig. Den känns snarare lite fånig.
Jag tycker att vapenkänslan är bra (i tidigare CoD-spel åtminstone). Vapnen känns inte direkt fjuttigare än i andra spel.
Nytt CoD varje år är skitonödigt, men det slutar med att jag köper spelen i alla fall.
Hursomhelst borde det inte spela någon roll för dig om jag slösar bort 500 spänn om året, på serien

Nej alltså jag är inte emot linjärt SP, fast i CoD scriptar man ju till den grad att om några CoD till kommer gameplay vara som i House of the dead, du behöver inte ens styra karaktären längre utan bara trycka på MB1. Som i Black ops 2 när man ska dra in någon till land, och dom har satt en konformad avgränsning så man bara kan hamna på en punkt på stranden, som att man inte klarar av det ändå!

Och ta då en "fly/jaga med båten-scen", en vettig utvecklare scriptar så att då man kommer till en viss punkt när man kör båten så utlöses dom där explosionerna osv, men i CoD får du inte styra båten utan den styr sig själv. Det blir så otroligt tråkigt gameplay, och helt värdelöst att spela om!

Och ja vapnena känns fjuttigare i CoD än många andra spel!

Nej egentligen inte, fast när du sponsrar dom för på sin höjd mediokert arbete, så kommer dom inte anstränga sig för att göra saker bättre. Jag var ett fan av CoD till MW 2, då slutade dom anstränga sig helt så jag skulle vilja se ett bra CoD igen!

Jag kan hålla med om det där med fördummat gameplay. Det lär ju bara bli mer och mer av det.
Blir det alltför mycket kan det nog leda till att jag överger serien.

Medlem

Allt är sig likt. Vid samma tid varje år kommer ett liknande CoD-spel som året innan, och vid samma tid varje år är kommentarstrådarna rekordstora med inlägg från alla som vill förkunna "hur lite dom bryr sig".

Uppenbarligen gör ni det, grabbar.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av Remus:

Jag köpte inte Black Ops 2 och kommer inte köpa detta.

Kommer inte köpa Battlefiled 4 (3.5) heller.

Nu är jag trött på samma skit. Nu får det banne mig vara nog.

I agree. Usch fy!

Så man visade upp inte en utan två långsamma, skriptade stealth uppdrag där någon håller i ens hand från början till slut.

Jag blev lite intresserad av detta spelet efter att ha hört lite om det. Men dessa två videor visade ett call of duty som var precis likadant som dom tidigare.

Medlem

Usch och fy. Inte lockande alls. Och vad fan har de gjort med hundsvansen? Ser ut som en för kort och för fluffig rävsvans

Medlem

Jag är taggad! Hundläget va lite "meh" men resten... Tja blir nog ett köp. Skriptingen bryr jag mig inte så mycket om, det visar bara hur mycket kärlek de ger spelet.

Medlem

Var fan tog färgerna vägen?

Hundra nyanser av brunt, ska det vara så satans svårt att klämma in lite KÅLÅRR i BF3, CoD:G osv...!!

Medlem
Skrivet av oscarstegland:
Skrivet av Smoo87:

Inte kollat på filmerna. Men tack och lov för nya idéer i cod. Kanske kan bli något ändå. Är min cod bojkott över? Tänker vänta och se.... men första cod sen cod 4 som jag faktiskt är någorlunda intresserad av.

Hur fan kan du snacka om nya idéer om du inte kollat på filmerna? Jag tyckte det såg precis lika stelt och kreativitets-fattigt som alltid innan.

Jag kände igen samma sekvenser från i princip varenda CoD jag spelat. Samma animationer och samma dödstrista skriptade fysik som alltid innan.

Inget volumetriskt ljus verkar det som, och massa delar som ljussatta utan några ljuskällor. Detta är endast tekniskt, men jag tycker inte riktigt det längre är försvarbart. Det var okej för ett par år sedan för att Call of Duty var branschledaren på cinematisk action. Nu för tiden ligger de oerhört långt ner och påminner mest om en Michael Bay-parodi regisserad av honom själv.

Mest av allt stör jag mig på massa helt otrovärdiga saker som bara är ursäkter för att få göra slow-motion effekter exempelvis. SPOILER En hund hoppar in genom ett fönster, 3-4 soldater med maskingevär kommer utspringandes i panik där endast en har hunden efter sig och konstigt nog är det inte han som skjuter hej vilt i fel riktning utan en av de som kan stå och skjuta i lugn och ro. SPOILER END

Jag hoppas att de förstår snart hur gammalt och daterat det här känns, speciellt med tanke på att det skall släppas på "next-gen". Crysis 1 får ju fortfarande detta att liknas vid en säck med skit, och då skall vi inte snacka om kommande titlar som nya Killzone, Watch Dogs, och Drive Club.

Nämn ett CoD som man har hund som kompanjon . Ja finns i flera spel, men för CoD är det en nyhet. Och sen så vet jag om fiskarna, och tänkte om dom ansträngt sig på det så lär dom gjort resten bra och annorlunda för en gångs skull. Men som sagt, jag tänker vänta för jag litar inte på att detta CoD är bättre än dom andra, men man kan ju alltid hoppas, och det tycker jag iaf att jag har min fulla rätt till.

Medlem

Jag förstår inte hur i helvete man kan vilja spela FPS med handkontroll?

Jag har fan försökt att "vänja mig" med allehanda FPS till xbox360, men det slutar alltid i tårar och så flyttar jag över till datorn istället.
Riktigt irriterande då jag såg fram emot att spela FPS på den stora tv-skärmen i soffan när jag köpte xboxen, även om grafiken är sämre än på pc.

För mig är det ofattbart att ingen har fixat så att man kan köra FPS med mus på konsol, antingen genom tredjepart eller av Sony/MS

Hur fan lyckas ni, all ni som spelar FPS på PS3 eller 360?
Kan man verkligen vänja sig, är det bara jag som inte ansträngt mig nog att bli van vid handkontroll istället för mus?

Snälla svara för bevisligen är det många som tycker att det är kul att spela FPS på konsol!

Medlem

De lägger aldeles för stor vikt vid grafik..


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem

Grafiken tycker jag iaf ser förbättrad ut, men bf4 kommer att bli ett givet köp om man jämför med det här spelet.


signatur

Filosofi: "Ett bra spel är ett bra spel oavsett ålder eller utvecklare"

12
Skriv svar