Vänta dig en kraftfull map editor till Far Cry 3
Kreativa pc-spelare ser ut att få en hel del att göra i Ubisofts map editor till Far Cry 3.
Kanske gör någon bana till Farcry 3 sen. Gjorde aldrig någon bana till Farcry 2, men minns att det var en busenkel map editor att jobba i.
Men A.I och fordon funkar inte i multiplayer?
Vad ska du göra med din bana då? Spela den offline... ensam?
Finns många spel där man kan göra banor för singleplayer.
Intressant. Verktyg för egenmeckat går alltså att släppa till FC3's rätt avancerade motor men Dice som släppt BF4 med sin FrostBite motor hävdar konstant att det är för komplicerat att skapa det till deras motor.
Är FC3's motor så mycket sämre eller är man helt enkelt på Dice kompletta sopkodare som behöver dra ett varv till i "C++ for Dummies"?
나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야
Intressant. Verktyg för egenmeckat går alltså att släppa till FC3's rätt avancerade motor men Dice som släppt BF4 med sin FrostBite motor hävdar konstant att det är för komplicerat att skapa det till deras motor.
Är FC3's motor så mycket sämre eller är man helt enkelt på Dice kompletta sopkodare som behöver dra ett varv till i "C++ for Dummies"?
Creative Assembley sa också att deras motor till de senaste Total war-spelen var för komplicerad men se nu, barn editor finns ute och det är snack om riktiga mod tools.
Vi får inte glömma Redkit! CDProject har väl ganksa mycket färre resurser än Dice och EA?
Intressant. Verktyg för egenmeckat går alltså att släppa till FC3's rätt avancerade motor men Dice som släppt BF4 med sin FrostBite motor hävdar konstant att det är för komplicerat att skapa det till deras motor.
Är FC3's motor så mycket sämre eller är man helt enkelt på Dice kompletta sopkodare som behöver dra ett varv till i "C++ for Dummies"?
Creative Assembley sa också att deras motor till de senaste Total war-spelen var för komplicerad men se nu, barn editor finns ute och det är snack om riktiga mod tools.
Vi får inte glömma Redkit! CDProject har väl ganksa mycket färre resurser än Dice och EA?
Alltså, det är ju inte så att man egentligen vet svaret men Dice tycker förstås att -"motorn är för komplicerad" låter bättre än "vi vill hellre sälja DLC än att andra gör det gratis och mycket bättre".
나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야
Recension på http://www.gametrailers.com/reviews/dyxtjr/far-cry-3-review och om man ska ta kommentarerna på allvar är spelet en plåga på konsol. PC versionen onämnd.
Det var detta...
Intressant. Verktyg för egenmeckat går alltså att släppa till FC3's rätt avancerade motor men Dice som släppt BF4 med sin FrostBite motor hävdar konstant att det är för komplicerat att skapa det till deras motor.
Är FC3's motor så mycket sämre eller är man helt enkelt på Dice kompletta sopkodare som behöver dra ett varv till i "C++ for Dummies"?
Creative Assembley sa också att deras motor till de senaste Total war-spelen var för komplicerad men se nu, barn editor finns ute och det är snack om riktiga mod tools.
Vi får inte glömma Redkit! CDProject har väl ganksa mycket färre resurser än Dice och EA?
Kanske gör någon bana till Farcry 3 sen. Gjorde aldrig någon bana till Farcry 2, men minns att det var en busenkel map editor att jobba i.
Kan bero på att det inte är någon riktigt editor speciellt inte när de släpps till konsoller, vad det är/var är bara en prefab placer där du placerar ut saker vilket knappast något komplext.
Hoppas det inte på allvar är någon som tror att folk sitter med en 360 kontroll och designar banor till grundspelet.. UDK,CRYSDK är bra referenser till mer riktiga editorer. Jag är dock imponerad av att de orkar lägga ner tid på att skapa / släppa den förenklade prefab-editorn, samma med Farcry 2.
Det räcker inte med en mapmaker, här saknar verktyg för framtida modifikationer av spelmotorn!
Det är ju inget som spelfansen ska sitta och pilla med.
Kanske gör någon bana till Farcry 3 sen. Gjorde aldrig någon bana till Farcry 2, men minns att det var en busenkel map editor att jobba i.
Kan bero på att det inte är någon riktigt editor speciellt inte när de släpps till konsoller, vad det är/var är bara en prefab placer där du placerar ut saker vilket knappast något komplext.
Hoppas det inte på allvar är någon som tror att folk sitter med en 360 kontroll och designar banor till grundspelet.. UDK,CRYSDK är bra referenser till mer riktiga editorer. Jag är dock imponerad av att de orkar lägga ner tid på att skapa / släppa den förenklade prefab-editorn, samma med Farcry 2.
Men jag börjar ju mina kartor med en helt platt karta, hur förklarar du då att när kartan är slut så har jag både floder, berg, byggnader, vägar osv med i min karta och det är minsann inte några prefab objekt som jag har placerat ut.
Har du ens testat editorn själv på konsol?
Wasted.White.Boys