Tre filmer om Xbox One – och en glad nyhet

Inaktiv

Suck, varför kan de inte skicka med "Play & charge kit" eller ha uppladdningsbart inbyggt från början som playstation kontrollerna ?

Inaktiv
Skrivet av Proximately:

Om inte jag missforstatt det hela sa galler det inkluderade headsetet bara Day One versionen?

Alla versioner får headsetet med i paketet.

ZF
Medlem
Skrivet av nicbex:
Skrivet av Rockartisten:

PS4:ans kontroll har ett 1000 mAh in(fast)byggt (inget att applådera över), medans du kan köpa uppladdningsbara AA med 4x2700 mAh för 120 spänn. Varför ladda kontrollen med en sladd när jag kan byta batterierna och ladda i väggen under tiden? Så tycker i alla fall jag:)

Ganska säker på att man under livstiden av ett batteri i PS4:ans handkontroll har hunnit bränna ut så många 2700mAh-batterier att man utan problem har råd med en ny handkontroll Om du inte har tänkt att köra laddningsbara sådana och krångla med det, vilket skulle leda till att den enda poängen med Xbones snålsystem skulle försvinna

med tanke på att PS3-kontrollen kan hålla igång långt över 12 över timmar på 500mah med tungt användande så lär säkert PS4 med kapaciteten 1000 duga gott även om de nu trimmat motorerna i kontrollen och dioden i kofångaren lyser jämt.

förutsätter därför att XBO-paddan klarar sig minst 12 dygn med konstant användande om den jämförelse ska vara relevant. fast med tanke på att den enda laddbara batteritypen med 2700mah kapacitet tappar flera procent laddning per dag även utan användning så gissar jag, inte.

att den batteritypen dessutom har en massa nackdelar och är bland de minst lämpliga som går att ha i en kontroll behöver kanske inte tilläggas, men nu har jag visst redan gjort det.

Inaktiv
Skrivet av ZF:
Skrivet av nicbex:
Skrivet av Rockartisten:

PS4:ans kontroll har ett 1000 mAh in(fast)byggt (inget att applådera över), medans du kan köpa uppladdningsbara AA med 4x2700 mAh för 120 spänn. Varför ladda kontrollen med en sladd när jag kan byta batterierna och ladda i väggen under tiden? Så tycker i alla fall jag:)

Ganska säker på att man under livstiden av ett batteri i PS4:ans handkontroll har hunnit bränna ut så många 2700mAh-batterier att man utan problem har råd med en ny handkontroll Om du inte har tänkt att köra laddningsbara sådana och krångla med det, vilket skulle leda till att den enda poängen med Xbones snålsystem skulle försvinna

med tanke på att PS3-kontrollen kan hålla igång långt över 12 över timmar på 500mah med tungt användande så lär säkert PS4 med kapaciteten 1000 duga gott även om de nu trimmat motorerna i kontrollen och dioden i kofångaren lyser jämt.

förutsätter därför att XBO-paddan klarar sig minst 12 dygn med konstant användande om den jämförelse ska vara relevant. fast med tanke på att den enda laddbara batteritypen med 2700mah kapacitet tappar flera procent laddning per dag även utan användning så gissar jag, inte.

att den batteritypen dessutom har en massa nackdelar och är bland de minst lämpliga som går att ha i en kontroll behöver kanske inte tilläggas, men nu har jag visst redan gjort det.

Jag antar att du inte har använt uppladdningsbara NiMH på nåt decennium eller så. De bästa batterierna har 75% av sin laddning kvar efter 5 år av icke användande och kan laddas 1800 ggr.

Medlem

Man blir ju mer sugen på konsollen. Men allt som de gör nu skulle de kunnat gjort från början om de inte bara tänkte på pengar. Nu när de inte fick förbokningar, ja, då kunde de ändra sin policy och annat. Det lutar åt ett PS4 i nuläget p.g.a. att Microsoft i mina ögon ser riktigt giriga ut. Men det kanske blir en Xbox One i framtiden beroende på mottagningen av den och hur polarna gör.

ZF
Medlem
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av ZF:
Skrivet av nicbex:
Skrivet av Rockartisten:

Jag antar att du inte har använt uppladdningsbara NiMH på nåt decennium eller så. De bästa batterierna har 75% av sin laddning kvar efter 5 år av icke användande och kan laddas 1800 ggr.

korrekt, jag har inte använt nickelmetallhydridbatterier på 10 år, långt längre faktiskt. de passar fortfarande bättre i radiobilar än stillsammare leksaker nämligen.

och den utvecklade typen med bättre retention har ju väsentligt lägre kapacitet än de som läcker som såll, en lätt detalj att missa när man missionerar, eh?

sen är ivf dessa också fortfarande (oavsett sort) mycket känsligare för hur och när de ska laddas eller urladdas än andra typer.

både batteritiden och hållbarheten (samt långsiktig sådan naturligtvis) i Xboxens P&S-kit är dokumenterat värdelös. så jag slår vad om att det är samma batteriteknik i dem. antar därför att XBO kommer använda samma.

Inaktiv
Skrivet av ZF:
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av ZF:
Skrivet av nicbex:
Skrivet av Rockartisten:

korrekt, jag har inte använt nickelmetallhydridbatterier på 10 år, långt längre faktiskt. de passar fortfarande bättre i radiobilar än stillsammare leksaker nämligen.

och den utvecklade typen med bättre retention har ju väsentligt lägre kapacitet än de som läcker som såll, en lätt detalj att missa när man missionerar, eh?

sen är ivf dessa också fortfarande (oavsett sort) mycket känsligare för hur och när de ska laddas eller urladdas än andra typer.

både batteritiden och hållbarheten (samt långsiktig sådan naturligtvis) i Xboxens P&S-kit är dokumenterat värdelös. så jag slår vad om att det är samma batteriteknik i dem. antar därför att XBO kommer använda samma.

Missionerar? Jag korrigerade dig, därför att du hade fel och har fortfarande fel. Jag har inte ens nämnt P&C-kit, men jag kan garantera att det är ett Li-Ion. Vi kan göra det enkelt istället, så kan du få en länk.

http://en.wikipedia.org/wiki/Eneloop

Medlem
Skrivet av alexst4:
Skrivet av AirRaid:

MS går från klarhet till klarhet. Dom har visat att dom faktiskt lyssnar på sina kunder och förbättrat sig på nästan alla punkter. Enda minuset i min bok är att funktionen att kunna låna ut spel digitalt försvann.

Hahah näe dom ändrar bara på saker för att tjäna mer pengar inte för att vinna fansens kärlek!

Vet du vad ett företag är? klart dom måste tjäna pengar, haha.

Medlem

Play & Charge är ju något dom borde skicka med när man köper konsollen.

Medlem
Skrivet av Rockartisten:

Jag har inte ens nämnt P&C-kit, men jag kan garantera att det är ett Li-Ion.

Faktiskt så är det helt vanliga NiMH AA-batterier i kittet, i det här exemplet från GP: http://www.instructables.com/id/Xbox-360-Rechargeable-Battery...

Medlem

Synd att hälften av funktionerna i konsolen inte kommer att kunna användas bara... GG Microsoft. Man måste vara bra puckad om man väljer konsol pga ett headset, det har ju ingenting med kvalitet att göra. Microsoft hoppas uppenbarligen på att kunna fortsätta tjäna pengar på lättlurade kids.
Att folk ens går med på att betala för Xbox Live Gold är ju sjukt

Medlem
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av Thomas:
Skrivet av AirRaid:

MS går från klarhet till klarhet. Dom har visat att dom faktiskt lyssnar på sina kunder och förbättrat sig på nästan alla punkter. Enda minuset i min bok är att funktionen att kunna låna ut spel digitalt försvann.

Funktionen att låna var i och för sig endast begränsad till en timme av spelet. Lite av en extended trial som några av dina kompisar kunde testa. Hade dock varit coolt om man hade kunnat låna ut spelet helt och hållet.

Nej, det var det inte. Den informationen grundas på en källa från en anonym bloggare, och MS har sagt på twitter att det ryktet var falskt.

det är ju lätt att säga i efterhand.

Medlem

Headset kostar väl $2 att tillverka - men ger mervärde för marknadspris kanske $20-30 eller mer.

Får xbone-paketet att verkar billigare gentemot PS4 förmodar jag.

Inaktiv
Skrivet av hunden:
Skrivet av Rockartisten:

Jag har inte ens nämnt P&C-kit, men jag kan garantera att det är ett Li-Ion.

Faktiskt så är det helt vanliga NiMH AA-batterier i kittet, i det här exemplet från GP: http://www.instructables.com/id/Xbox-360-Rechargeable-Battery...

Hahaha... Det var som fan, det hade jag aldrig trott.

Medlem

Headset knapparna som sitter på kontakten verkar ju helt brilljant! Sen verkar den där pimpade axelknappen vara bra.

Medlem
Skrivet av Thomas:
Skrivet av AirRaid:

Funktionen att låna var i och för sig endast begränsad till en timme av spelet. Lite av en extended trial som några av dina kompisar kunde testa. Hade dock varit coolt om man hade kunnat låna ut spelet helt och hållet.

Suck.

Det är något rykte som startat. Jag har inte sett en enda källa som hänvisar till att någon på Microsoft sagt så.

Personligen så tycker jag att det är SKITSYND att folk skulle gnälla som gamla kärringar över "always online" såpass att MS backade.. Konsolen var ju iaf unik då, och medförde flera fördelar.

Nu, mycket mindre så,

Det är roligt ändå hur många som helt plötsligt skulle ha med sig konsolen till stugan, eller alla som behövde den på en jävla ubåt, m.m.

Löjligt.. Och jävligt tragiskt. Det är ju bara att inte köpa det!
Det som Mattrick sa t.ex (som alla blev så jävla hysteriska över), att det finns en konsol för de som vill ha med sig den till ubåten(!) , den heter Xbox 360.

Vad i helvete var det för fel med det uttalandet? Det var ju fakta, X1 skulle ju vid det läget vara "always online". Dessutom verkar c:a 95% av alla som dömde ut det inte ens ha sett det själv, utan läst det och fått för sig att karln sa det på värsta tänkbara sätt med värsta tänkbara baktankarna.. Suck..

Jävla hysteri.

Inaktiv
Skrivet av boota:
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av Thomas:
Skrivet av AirRaid:

Nej, det var det inte. Den informationen grundas på en källa från en anonym bloggare, och MS har sagt på twitter att det ryktet var falskt.

Det är ännu lättare att vara anonym och hitta på saker på internet.

Inaktiv
Skrivet av AirRaid:

Snarare oklarhet till oklarhet. Vad hade dom trott från början?
Våra kunder kommer älska att köpa headset separat! :DDdDDdDDdDDDD //Microshit

Medlem
Skrivet av Sebbepojken:
Skrivet av Tompa8989:
Skrivet av Sebbepojken:

Så som jag har förstått det används "Xbone" som ett nedsättande begrepp. Är det då inte konstigt att en artikelförfattare här väljer att använda ordet? Fanboy-kriget engagerar jag mig inte i, men nåt slags neutralitet bör man väl kunna få från en vanlig artikel?

Du har förstått fel. Xbone är inte nedsättande. Xbox 180 däremot eller som jag väljer att kalla den Xbone80.

Då har vi väl förstått saken olika. Det verkar dock ändå som om flertalet av beskrivningarna på Urban Dictionary vill mena att ordet har en negativ klang till sig, precis så som jag har uppfattat det.

Det finns ju inget som är rätt och fel i sammanhanget eftersom allt är subjektivt. Jag har aldrig ägt en spelkonsol och har inget som helst intresse av att köpa någon i framtiden heller, men jag tycker att det är intressant att följa utvecklingen. Om det nu är så att en del människor uppfattar förkortningen som negativ kan jag tycka att det vore enklast att undvika den helt enkelt.

Sluta PKa så, inget kränkande eller nedsättande med xbone.. Inte vårat fel att MS väljer ett sådant dumt namn på konsolen.

Aftonbladet är ---> åt.

Medlem
Skrivet av AirRaid:

Men nej dom lyssnar inte på sina kunder, de gör ju det här för att PS4 säljer mycket bättre.
Har ingenting med gnäll från kunderna att göra!

signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av boota:
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av Thomas:
Skrivet av AirRaid:

och det är tydligen ännu mer lätt att skylla dessa "borttagna features" på andra gamers än på de som faktiskt beslutade sig för att ta bort dem. Anledningen till att de försvann var antagligen att microsoft insåg att PS4 hade en modell som skulle tilltala fler kunder även efter lansering.
om man fortfarande trodde att det man hade för kunderna skulle få mer värde än vad man får hos konkurrenten genom att man behöll tjänsterna, men ändå tog bort dem... då har vi nog en rätt bra definition på "idioti"...

Medlem

Vilka grejjer man får! Snacka om att en prisvärd konsoll plötsligt blev mer prisvärd! Undra om PS4 kommer svara? De har lite att jobba på iaf.

MS blir bara bättre och bättre, det känns som de tar sig i kragen och gör som kunderna önskar. Skönt att inte behöva oroa sig över skadlig firmware och sådär också.

Medlem
Skrivet av dotque:
Skrivet av AirRaid:

Men nej dom lyssnar inte på sina kunder, de gör ju det här för att PS4 säljer mycket bättre.

Och vilka valde Ps4 framför xbox?? Kunderna kanske. Inget med kunderna att göra? haha nehe. Varför ändrade dom sig då?

Medlem
Skrivet av AirRaid:
Skrivet av dotque:
Skrivet av AirRaid:

Och vilka valde Ps4 framför xbox?? Kunderna kanske. Inget med kunderna att göra? haha nehe. Varför ändrade dom sig då?

Men du måste ju förstår skillnaden, de gjorde det ju inte för att vara snälla mot sina kunder, det är ju endast för att kunna konkurrera med Sony!

signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Inaktiv
Skrivet av boota:
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av boota:
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av Thomas:
Skrivet av AirRaid:

och det är tydligen ännu mer lätt att skylla dessa "borttagna features" på andra gamers än på de som faktiskt beslutade sig för att ta bort dem. Anledningen till att de försvann var antagligen att microsoft insåg att PS4 hade en modell som skulle tilltala fler kunder även efter lansering.
om man fortfarande trodde att det man hade för kunderna skulle få mer värde än vad man får hos konkurrenten genom att man behöll tjänsterna, men ändå tog bort dem... då har vi nog en rätt bra definition på "idioti"...

Systemet som möjliggjorde funktionerna blev borttaget på begäran av kunderna. Om de ska återinföra funktionerna så behöver de bygga ett nytt system. Folk har fått för sig att mjukvaruingengörsskap är magi, där man bara kan önska att saker ska uppstå, och sen gör de det. Det tar tid att bygga om ett system, det är därför de föll tillbaka till exakt samma system som de redan hade på Xbox 360, det var redan byggt och färdigt.

Medlem

"Lurarna" Luren

sjuk musik

Medlem
Skrivet av Rockartisten:

Systemet som möjliggjorde funktionerna blev borttaget på begäran av kunderna. Om de ska återinföra funktionerna så behöver de bygga ett nytt system. Folk har fått för sig att mjukvaruingengörsskap är magi, där man bara kan önska att saker ska uppstå, och sen gör de det. Det tar tid att bygga om ett system, det är därför de föll tillbaka till exakt samma system som de redan hade på Xbox 360, det var redan byggt och färdigt.

Det är fortfarande Microsoft som tog beslutet. inte kunderna

Inaktiv
Skrivet av boota:
Skrivet av Rockartisten:

Det är fortfarande Microsoft som tog beslutet. inte kunderna

Självklart var det deras beslut, men jag tycker fortfarande att folk betedde sig som efterblivna drönare.

Medlem
Skrivet av Sviskon:
Skrivet av Sebbepojken:
Skrivet av Tompa8989:
Skrivet av Sebbepojken:

Så som jag har förstått det används "Xbone" som ett nedsättande begrepp. Är det då inte konstigt att en artikelförfattare här väljer att använda ordet? Fanboy-kriget engagerar jag mig inte i, men nåt slags neutralitet bör man väl kunna få från en vanlig artikel?

Du har förstått fel. Xbone är inte nedsättande. Xbox 180 däremot eller som jag väljer att kalla den Xbone80.

Då har vi väl förstått saken olika. Det verkar dock ändå som om flertalet av beskrivningarna på Urban Dictionary vill mena att ordet har en negativ klang till sig, precis så som jag har uppfattat det.

Det finns ju inget som är rätt och fel i sammanhanget eftersom allt är subjektivt. Jag har aldrig ägt en spelkonsol och har inget som helst intresse av att köpa någon i framtiden heller, men jag tycker att det är intressant att följa utvecklingen. Om det nu är så att en del människor uppfattar förkortningen som negativ kan jag tycka att det vore enklast att undvika den helt enkelt.

Sluta PKa så, inget kränkande eller nedsättande med xbone.. Inte vårat fel att MS väljer ett sådant dumt namn på konsolen.

Aftonbladet är ---> åt.

Varför ska du säga emot när det är uppenbart att det finns stöd för min uppfattning? Om du sen tycker att det är lugnt att ordet används i artiklar får du göra det. Det finns ju gott om ord i samhället som vissa tar som negativa medan andra inte bryr sig.

Medlem
Skrivet av Sebbepojken:
Skrivet av Sviskon:
Skrivet av Sebbepojken:
Skrivet av Tompa8989:
Skrivet av Sebbepojken:

Aftonbladet är ---> åt.

Varför ska du säga emot när det är uppenbart att det finns stöd för min uppfattning? Om du sen tycker att det är lugnt att ordet används i artiklar får du göra det. Det finns ju gott om ord i samhället som vissa tar som negativa medan andra inte bryr sig.

Urban dictionary är knappast en bra källa...Xbone är bara ett lättare sätt att säga och skriva Xbox One. Skärp dig.

Skriv svar