Öppen Battlefield 4-beta om två veckor

Medlem

Jag förstår inte.. Var inte BF3 betan?

Skribent
Skrivet av robbis:

Ps4? Intressant att man kan spela betan på en konsol som inte släppts

Bah. Är inte första gången jag skriver PS4 istället för PS3. Antar att jag VERKLIGEN är sugen på nästa generationens konsoler nu..

Skrivet av 2infinity:

Enligt denna artikel så är det inte en öppen beta utan den exklusiva betan som öppnar då:
http://www.examiner.com/article/battlefield-4-beta-release-da...

Skrivet av Gurg:

Stängda betan börjar 1a Oktober och den öppna betan 4e Oktober. Troligtvis ett tryckfel/miss i ea;s artikel.

Det är mycket troligt att det blivit någon kommunikationsmiss någonstans. Jag har uppdaterat artikeln med mer information.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Suck...

Jag säger suck...

Detta kommer floppa så hårt.

Medlem

Mä! Bra ide med rabatten till nextgen, men om man som jag tänker gå från 360 till PS4 så får man ingen!?

Medlem
Skrivet av Keno:

Jag förstår inte.. Var inte BF3 betan?

jo, precis som COD:MW var beta till COD:MW2 , Diablo 2 var beta till Diablo 3 , Starcraft 1 var beta till Starcraft 2 , ARMA 2 var beta till ARMA3 , BF2 var beta till BF3.....O.S.V!

Medlem
Skrivet av blohm:

Suck...

Jag säger suck...

Detta kommer floppa så hårt.

Nej?

Medlem

Har inte folk förstått att Beta är det nya "Demo"?

Medlem

Tillgång till betan en månad innan skulle möjligtvis funka, inte 3 dagar. Nu har jag inte köpt warfighter etc, så jag lär väl lida över att jag inte får tillgång till buggfield 4 tidgare än så;)

Medlem

Hehe Battlefield 4 "beta"

Kommer spela så jag kan få en uppfattning om det är värt att köpa, är det ens i närheten av BF3 så kan dom slänga sig i väggen och jag själv förklarar BF serien död.

Medlem
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av zauii89:

Att de envisas med att kalla det öppen beta, alla vet att det är ett demo och alla kommer att ha tillgång till det på ett eller annat sätt. Möjligtvis är det en "beta" för att testa server-integrationerna men ~2-4 veckor innan release lär det mesta vara spikat i kistan för ett så stort projekt.

Det finns ganska mycket statistik som pekar mot att ett spel säljer SÄMRE om man släpper ett demo innan release. Det som säljer bra är att bygga ordentligt med hype så att gamers känner att dom bara måste köpa en kopia för att prova spelet. EA/DICE vet detta, och de vet hur man bygger hype.

Med andra ord, inte en chans att detta "bara är ett demo". Dom vet att dom kommer förlora kunder på att låta folk spela innan köp, så med all sannolikhet är dom ute efter att samla data som dom kan använda för att garantera en bättre spelupplevelse.

Är detta ditt första dice-spel?
EA/DICE har kallat sina reklam-/demobanor "beta" i åratal. Inget betatest är klart på 2 veckor. Vid 2 veckor till release så har spelet redan skickats till "tryckeriet".

Skrivet av henkile:

Har inte folk förstått att Beta är det nya "Demo"?

Jo de flesta av oss men det finns alltid fanboys som inte ser det som är uppenbart för oss andra.

Om inte demot, nej ja visst ja.. "betan" är det bästa jag spelat i mitt liv så blir det inget köp. Battlefield:Call of DLC-premium kan dra åt...

Medlem
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av zauii89:

Att de envisas med att kalla det öppen beta, alla vet att det är ett demo och alla kommer att ha tillgång till det på ett eller annat sätt. Möjligtvis är det en "beta" för att testa server-integrationerna men ~2-4 veckor innan release lär det mesta vara spikat i kistan för ett så stort projekt.

Det finns ganska mycket statistik som pekar mot att ett spel säljer SÄMRE om man släpper ett demo innan release. Det som säljer bra är att bygga ordentligt med hype så att gamers känner att dom bara måste köpa en kopia för att prova spelet. EA/DICE vet detta, och de vet hur man bygger hype.

Med andra ord, inte en chans att detta "bara är ett demo". Dom vet att dom kommer förlora kunder på att låta folk spela innan köp, så med all sannolikhet är dom ute efter att samla data som dom kan använda för att garantera en bättre spelupplevelse.

Oavsett så är det ett demo så det skriker om det men visserligen med stämpeln/förklädnaden "BETA".
Det ligger säkert något i det du säger, men jag tror på en kombination av bägge delarna.

Medlem

jaja..var negativa - men jag ser riktigt mycket fram emot detta liret


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Precis alla har väl premium vid det här laget så det är väl samma sak som public beta c:

Medlem

Sweeeet ... Ska man bara komma ihåg det .P

Bara hoppas det inte blir för få servar samt problem


signatur

Kan ej skriva åäö

Medlem
Skrivet av Ankh:

jaja..var negativa - men jag ser riktigt mycket fram emot detta liret

Ja, eller hur? jag ser också fram emot det. jättekul att spela med kompisar över skype, men spelar aldrig ensam annars.

Medlem

Ska bli kul!

Hoppas man har tid att spela

Medlem
Skrivet av bavver:
Skrivet av zauii89:

Att de envisas med att kalla det öppen beta, alla vet att det är ett demo och alla kommer att ha tillgång till det på ett eller annat sätt. Möjligtvis är det en "beta" för att testa server-integrationerna men ~2-4 veckor innan release lär det mesta vara spikat i kistan för ett så stort projekt.

Bättre att köra beta och hitta buggar som dom kan börja fixa redannu en att hitta dom när spelet är släppt och sedan låta folk spela med dom i 1-2veckor.

Där lär vara buggar så det blir över till release ändå! Finns ju fortfarande buggar kvar i BF3, två år efter släpp...

Medlem

Ser fram emot detta nu när jag har min nya superdator från Nasa.

Spelar BF3 på allting på högsta i 1920x1200 utan minsta fps drop. Så jävla glad.

Ser fram emot detta. Skall förboka snart.

Men jag är fortfarande irriterad av att jag först blev inbjuden till alphan och dagen efter fick jag ett till mejl där de bad om ursäkt och att det var ett misstag...

Jävla troll.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

"tre dagar tidigt i oktober" för closed beta. HAHA lurad igen att man aldrig lär sig.

Medlem

Beta ja? Ha! Hur mkt nytta gör den egentligen? Hur många rapporterar verkligen buggarna de hittar? Nä extremt buggig demo skulle jag vilja säga. Minns med skräck "beta" av Metro. Var snarare en pre-alpha. Men vi idioter(mig inkluderad) som betalat det låga priset 700:- för att betatesta Dice's spel borde vara tacksamma. Hela 3 dagar tidigare får vi börja buggfestfrossandet!


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem
Skrivet av Keno:

Jag förstår inte.. Var inte BF3 betan?

Haha Det har du ju rätt i! Spelade det igår. Det var i vanlig ordning lika buggigt. Kulorna gick igenom 2 containrar och döda mig. Men onda trädblad från helvetet stoppade mina skott.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem
Skrivet av BlaKer:

"tre dagar tidigt i oktober" för closed beta. HAHA lurad igen att man aldrig lär sig.

Finns en anledning till varför jag slutat köpa EA-spel....

Skrivet av henkka:
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av zauii89:

Att de envisas med att kalla det öppen beta, alla vet att det är ett demo och alla kommer att ha tillgång till det på ett eller annat sätt. Möjligtvis är det en "beta" för att testa server-integrationerna men ~2-4 veckor innan release lär det mesta vara spikat i kistan för ett så stort projekt.

Det finns ganska mycket statistik som pekar mot att ett spel säljer SÄMRE om man släpper ett demo innan release. Det som säljer bra är att bygga ordentligt med hype så att gamers känner att dom bara måste köpa en kopia för att prova spelet. EA/DICE vet detta, och de vet hur man bygger hype.

Med andra ord, inte en chans att detta "bara är ett demo". Dom vet att dom kommer förlora kunder på att låta folk spela innan köp, så med all sannolikhet är dom ute efter att samla data som dom kan använda för att garantera en bättre spelupplevelse.

Är detta ditt första dice-spel?
EA/DICE har kallat sina reklam-/demobanor "beta" i åratal. Inget betatest är klart på 2 veckor. Vid 2 veckor till release så har spelet redan skickats till "tryckeriet".

jo tack jag vet hur lång tid det tar att ta ett spel från sista raden kod är skriven till att det finns i butiken. Besvara mig detta: varför släpper dom ett demo om dom vet att det leder till färre sålda spel vid launch?

Skrivet av Styggve:
Skrivet av bavver:
Skrivet av zauii89:

Att de envisas med att kalla det öppen beta, alla vet att det är ett demo och alla kommer att ha tillgång till det på ett eller annat sätt. Möjligtvis är det en "beta" för att testa server-integrationerna men ~2-4 veckor innan release lär det mesta vara spikat i kistan för ett så stort projekt.

Bättre att köra beta och hitta buggar som dom kan börja fixa redannu en att hitta dom när spelet är släppt och sedan låta folk spela med dom i 1-2veckor.

Där lär vara buggar så det blir över till release ändå! Finns ju fortfarande buggar kvar i BF3, två år efter släpp...

Det är buggar i TF2 med ...efter 6 år


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

"beta"

Vanligen är syftet att få feedback från användarna. Att köpa öppen beta ger dessutom tester på större nivå med fler spelare och man kan dessutom se om banor verkligen fungerar.

Nu är spelet snart eller redan skickat för press. Att kalla det en "beta" är att håna spelarna, de börjar bra.

Buggarna och felen fixar de väl till för premiumfolket. Eller i en patch. Eller som DLC. Eller aldrig.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av henkka:
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av zauii89:

Att de envisas med att kalla det öppen beta, alla vet att det är ett demo och alla kommer att ha tillgång till det på ett eller annat sätt. Möjligtvis är det en "beta" för att testa server-integrationerna men ~2-4 veckor innan release lär det mesta vara spikat i kistan för ett så stort projekt.

Det finns ganska mycket statistik som pekar mot att ett spel säljer SÄMRE om man släpper ett demo innan release. Det som säljer bra är att bygga ordentligt med hype så att gamers känner att dom bara måste köpa en kopia för att prova spelet. EA/DICE vet detta, och de vet hur man bygger hype.

Med andra ord, inte en chans att detta "bara är ett demo". Dom vet att dom kommer förlora kunder på att låta folk spela innan köp, så med all sannolikhet är dom ute efter att samla data som dom kan använda för att garantera en bättre spelupplevelse.

Är detta ditt första dice-spel?
EA/DICE har kallat sina reklam-/demobanor "beta" i åratal. Inget betatest är klart på 2 veckor. Vid 2 veckor till release så har spelet redan skickats till "tryckeriet".

jo tack jag vet hur lång tid det tar att ta ett spel från sista raden kod är skriven till att det finns i butiken. Besvara mig detta: varför släpper dom ett demo om dom vet att det leder till färre sålda spel vid launch?

Det gör det uppenbarligen inte. De kallar sitt demo för "beta" så att små fanboys skall bortförklara alla buggar med: " det är bara en beta så det är fixat till releasen" , vilket det aldrig är.
Dice behöver inte ens gå ut och ljuga själva, fanboys gör det åt dem.
Vänta och se, forumen kommer vara överfulla med "det är bara en beta" när spelare klagar över buggar och brister.

Medlem
Skrivet av dotque:
Skrivet av KnäckeHäxan:

När är den exklusiva betan då? För dom som förbokat eller är premium kund?

Vi blev väl lurade i år igen..

Spelet plus Premium kostar 1,1k på origin


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem

Köp spelet på alternativa sidor och lås upp det i Origin. Då sparar du flera hundra mot Originas ripoffpriser.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Så roligt att se vissa av er gnäller över premium versionen (season pass) o alla DLC paketen men jag kan inte se knappt nån gnäller när Acitivision mjölkar ut CoD spel år efter år o släpper season pass för att få alla DLC *host*banpaket*host*.

Bara kolla efter 1-2 dagar när Vengeance så annonserade dem redan ut apocalypse. Nån som gnäller på det nej? Så sluta gnäll förfan o va glad att vi ens får spel till PC överhuvudtaget verkar som ni är inte nöjda med en enda sak längre oavsett spel :/

Medlem
Skrivet av Aero:

Så roligt att se vissa av er gnäller över premium versionen (season pass) o alla DLC paketen men jag kan inte se knappt nån gnäller när Acitivision mjölkar ut CoD spel år efter år o släpper season pass för att få alla DLC *host*banpaket*host*.

Bara kolla efter 1-2 dagar när Vengeance så annonserade dem redan ut apocalypse. Nån som gnäller på det nej? Så sluta gnäll förfan o va glad att vi ens får spel till PC överhuvudtaget verkar som ni är inte nöjda med en enda sak längre oavsett spel :/

Downloadable Content, sen om du får en riddarrustning till din häst eller några nya banor det beror ju helt på vad du är villig att betala.. men knappast någon felanvändning av ordet DLC..

Sen är det just den där jävla inställningen som gör att det bara blir mer och mer skit "ni ska vara glada över att ni får något iaf.."


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

123
Skriv svar