Önskelista?
Jag tycker också att det är ett fantastiskt spel, men jag skulle gärna se några förbättringar som till exempel:
* Flygande djur som man skulle kunna både slåss mot och tämja för att rida på.
* Möjligheten att spela i samma värld med ett begränsat antal vänner.
* Krav på att man måste äta och vila, det gör det till ett bättre RPG.
* Bättre rörelser på både monster och NPC.
* Sätta ihop ett eget sällskap på 2-6 äventyrare (både vänner och datorstyrda)
* Fler NPC
* Klättra på "riktigt", det borde gå att klättra både i berg och uppför murar (med hjälp av änterhake).
Och gör inte spelet till ett MMO, det skulle förstöra känslan. Rollspelandet är det viktiga, inte att slåss för att få mer saker...
* Flygande djur som man skulle kunna både slåss mot och tämja för att rida på.
* Möjligheten att spela i samma värld med ett begränsat antal vänner.
* Krav på att man måste äta och vila, det gör det till ett bättre RPG.
* Bättre rörelser på både monster och NPC.
* Sätta ihop ett eget sällskap på 2-6 äventyrare (både vänner och datorstyrda)
* Fler NPC
* Klättra på "riktigt", det borde gå att klättra både i berg och uppför murar (med hjälp av änterhake).
Förutom allt detta:
Strid från hästrygg.
Lansar (För strid från hästrygg såklart).
Fler olika röster för NPC's.
Att de ser till att samma NPC inte byter mellan olika röster beroende på samtalsämne.
Att även om monster levlar delvis lika mycket som spelaren ska de inte få sådana enorma uppgraderingar på sin utrustning (Det blir tråkigt då varenda moståndare har glas/daedric och enchantade vapen etc).
Det är väl vad jag kan komma på sådär direkt.
Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort
Och att dom återinför Shurikens och spjut som dom hade i Morrowind.
"* Flygande djur som man skulle kunna både slåss mot och tämja för att rida på."
Det fanns ju i Morrowind... åtminstone att slåss mot. Och dom omnämns ju faktiskt i Oblivion
Cliff racer flyyyyin' so hiiiiiiiigh!
<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(
En av de funktioner jag såg fram emot mest med Oblivion var just hur pass verklig och levande världen skulle bli med hjälp av det fantastiska NPC-systemet. När det väl kom till kritan var det inget speciellt. Alla låter och ser nästan identiska ut och deras s.k. dagliga aktiviteter var ju absolut inget att hänga i granen. Hämta en bok, äta lite mat, läsa en bok... bok... bok... sov... bok... bok... bok.
Och precis som Zelaxe nämnde borde animationerna vara högt upp på prioritetslistan, men det skulle inte förvåna mig om de blir sämre istället. Bethesda har alltid haft usla animationer och kommer antagligen alltid att ha det. Förstår verkligen varför de inte kan få tummen ur röven och försöka fixa till det.
Själv spelar jag helst RPG i tredjepersonsvy, och är man då tvungen att stirra på en stock som hoppar runt försvinner lite av den där speciella känslan.
"There are many aspects of human existence that I will never understand..."
och deras s.k. dagliga aktiviteter var ju absolut inget att hänga i granen. Hämta en bok, äta lite mat, läsa en bok... bok... bok... sov... bok... bok... bok.
Med tanke på att de även gick på promenader, pratade med andra invånare och handlade ibland etc, så är det väl ändå inte så annorlunda från hur vanliga människor lever... ^^ Lite mindre socialt kanske, men vad kan man vänta sig i ett spel.
Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort
Självklart fungerar systemet, men det är absolut inte så pass bra som det borde ha varit. Visst, de gick på någon promenad och sa några få ord till andra invånare men det kändes verkligen inte så... "egentänkande" som Bethesda skröt med genom hela utvecklingen. Har stött på flera spel där NPC:ernas handlingar är skriptade, men ändå känns flera gånger mer levande än i Oblivion.
"There are many aspects of human existence that I will never understand..."
Jo nog känns de mindre levande än i många andra spel, däremot så har i princip inga andra spel lika många NPC:er, inte ens nära på.
Att scripta 100 NPCs klarar de flesta spelbolag... att scripta flera tusen.... tja, du förstår nog vad jag menar.
Även om man kan anse att klarar de inte av att göra det riktigt bra ska de hellre dra ner på antalet och öka kvaliteten.
Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort
Tror Sparable just sa nått vi alla håller med om
Njaa, det skulle ju vara väldigt roligt men det skulle ju samtidigt vara mycket roligare med en helt ny spelvärld att utforska. Men att dom gjorde alla snedsteg ifrån Oblivion ogjorda och tog grunden från Morrowind liksom bah, asså, ni fattar... eller? :X
<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(
Förstår precis vad du menar, att de gör ett nytt spel i samma stil som Morrowind, eftersom att Oblivion tappade en del mot det av flera anledningar.
Fortfarande ett grymt bra spel, men jag håller Morrowind högre.
Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort
Det finns en bra multiplayermod till oblivion, och länkar till den finns i modd-tråden längst upp i forumet.
Den är fortfarande i betastadie vad jag kan se, men den har börjat bli stabil och funktionell.
Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort
multiplayer, 2-player splitscreen eller upp till fyra via xbox live.
Ta bort vakternas sjätte sinne, dom kan inte märka om man mördar ngn i ett hus när dom står ute på gatan, men jag skulle gärna vilja se att dom typ frågade ut en eftersom man var nära brottsplatsen och sånt, det vore coolt
möjlighet att starta egna guilder!
att göra egna vapen av råmaterial, med massor av olika kombinationer som gör vapnet olika starkt, hållbart, snabbt m.m.
läängtar som FAN till elder scrolls V !!
There is no theory of evolution. Just a list of creatures Chuck Norris has allowed to live.??
Deras sjätte sinne är inte så farligt egentligen, om man inte dödar någon på första smällen så kommer de skrika, vilket inte är overkligt precis då smärta brukar orsaka sådant beteende.
Husen lär inte vara ljudisolerade så vakterna och/eller grannarna bör kunna höra det.
Kommer man sedan ut ur det hus skriket hördes ifrån så kanske de inte borde anta mord direkt men man borde bli intagen iallafall.
Möjligheten att starta egna guilds vore relativt intressant, att sedan kunna lägga ut pengar på att utrusta sina egna anhängare vore en bra sak isåfall. Liksom så många andra väntar jag på TES V, vi får hoppas de tar åt sig av den lilla negativa kritik som fanns mot Oblivion.
Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort
jo men, om vi säger att man dödar en vänlig npc som går i vildmarken så är man efterlyst, iallafall är det så för mig.
att kunna ha olika jobb som i fable 2 skulle också vara kul typ att man kan joina the imperial army o sånt vore sjukt nice
There is no theory of evolution. Just a list of creatures Chuck Norris has allowed to live.??
* Att de ser till att samma NPC inte byter mellan olika röster beroende på samtalsämne.
* Att även om monster levlar delvis lika mycket som spelaren ska de inte få sådana enorma uppgraderingar på sin utrustning
Bethesda sa i en intervju att de har läst mycket kritik mot Oblivion och om vi ser på Fallout 3 som en i raden av Bethesdas "ES"-produkter så verkar de har lärt sig.
Alla voice actors håller samma "ton" och byter inte accent mitt i en diskusion och inga NPCs springer runt med superarmor efter några levels (Ok, förutom Enclave förstås men de är ju "hårda" hela tiden).
Jo det är trevligt att de lyssnar på communityn och arbetar för att spelen ska bli så bra som möjligt.
Det passar bra att enclave har brutal utrustning då de ska vara en stark faction som har mycket att säga till om, de är en styrande kraft i Fallout 3 och det hade inte varit så roligt ifall de hade skinnjackor och järnrör, väldigt svårt att verka stora och häftiga då.
Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort