Arnroths krönika – GTA och det dåliga sexet

Medlem
Skrivet av saru:

Skit i PK:s vara eller icke vara. Läs krönikan. Fundera, och diskutera sedan huruvida ni håller med eller inte. Gör det under god ton och med respekt för varandra. Who am I kidding...

Håller med otroligt mycket!

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av wishpishh:

Det blir ju lite ironiskt att läsa denna artikel på FZ samtidigt som halva sidan upptas av en gigantisk GTA-banner med en halvnaken, objektifierad, passiv brud av just den typ som Arnroth brukar gilla att "problematisera". Det är inte okej att tjäna pengar på att sälja sex som underhållning, men det är okej att tjäna pengar på dem som gör det? Bara jag som tycker det luktar lite hyckleri?

Om Arnroth hade haft inflytande över annonsörerna hade du haft en poäng.

Medlem
Skrivet av Naraccas:

[

Rockstar skulle nog, likt vad Arnroth var inne på, skämta om sex och sexism på samma ironiska sätt som allt annat om de kunde. Det kanske kommer, men världen är nog inte mogen för att kunna hantera skämt om sex och sexism än. Istället för ironi och underhållning skulle många förfära sig över hur kränkande och kvinnofientliga skämten är.

Det hade de klarat utan problem. De klarar av att driva med kapitalism, U.S.A's vapenlagar, rasism och mycket mycket mer. Men de klarar inte av att hantera feminism/kvinno frågan då det tydligen i deras värld är som så att är man gangster /psykopat så är tydligen alla radiokanaler och precis varenda karaktär du möter kvinnofientliga.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av wishpishh:

Det blir ju lite ironiskt att läsa denna artikel på FZ samtidigt som halva sidan upptas av en gigantisk GTA-banner med en halvnaken, objektifierad, passiv brud av just den typ som Arnroth brukar gilla att "problematisera". Det är inte okej att tjäna pengar på att sälja sex som underhållning, men det är okej att tjäna pengar på dem som gör det? Bara jag som tycker det luktar lite hyckleri?

Om Arnroth hade haft inflytande över annonsörerna hade du haft en poäng.

Han kan ta ställning och kräva att dom tar bort reklamen eller så slutar han.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Att folk dör när man hämtar mopeder är inte alls så långt ifrån verkligheten, för ett tag sedan var det två som fick sätta livet till i skottlossning i Göteborg.

Hur som helst, bra krönika, även om det var en väldigt lång text som totalt sett inte sa så mycket.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Orka......var ju oväntat att Arnroth skulle gnälla om sexet.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem
Skrivet av Sethernis:

För övrigt intressant hur numera bara de mest pro-feministiska kommenterarna highlightas/upvotas. Såg samma sak i feministtråden där en massa människor som är nyreggade går in och bara upvotar/kommenterar och sedan är borta resten av tiden.

Eller det faktum att de flesta kommentarer i denna tråd är skeptiska till propositionen men ändå så hamnar den pro-PK minoritetens kommentarer i highlight. Vilket naturligtivs ställer frågan om FZ har en inneboende pro-feministisk bias i läsarkretsen, som märkligt nog inte speglas i kommentarerna.
... eller om det är folk utifrån som kommer in i perfekt timing och går iväg igen
....tills nästa Arnroth/feministkrönika är tillbaka.

(P.S. Jag är knappast en försvarare av prostitution, men att tro att gangsterlivet ska vara feministiskt/politiskt korrekt är skrattretande och en ganska typisk debatt i ankdammen Sverige där moralpaniken flödar).

Nu kan det förvisso vara som så att det börjar sprida sig att fz faktiskt är en av de få spel communitys som tar upp den här frågan och det är iaf kan diskuteras på ett betydligt mer vuxet sätt än, iaf enligt mig egen erfarenhet, alla andra spelsajter (bland de större som jag vet om iaf).
Och det är väl bra det kommer upp till ytan.

jag ser ingen som för den här kritiken som sågar spelet rakt av. Det här är en del av spelet och det förändrar ju inte att rockstar gjort ett otroligt bra jobb med många andra delar av spelet såsom roliga uppdrag, bra spelkontroll och överlag otroligt högt tekniskt värde.
Det är synd bara att de ska trilskas med att ha en sådan här infallsvinkel då det känns som ett sådant förlegat synsätt som var poppis i medeltiden.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av Gagoff:
Skrivet av stormense:

Äckligt spel GTA V. Äckligt samhälle vi lever i som tycker att titta på tuttar är värre än att spelaren ska genomlida att vara torterade.

Äcklade mig fullständigt och kommer lämna tillbaka spelet. Bara sadistiska svin kan ta med att spelaren ska tvingas vara torterare för att fortsätta storyn. Fyfan, jävla Rockstar, dra åt helvete!

Du stör dig på att man ska tortera en kille i en scen, men inte att man snor bilar, kör över folk, spränger och dödar åt höger och vänster i resten av spelet?

Grejen som jag tyckte var jobbig med tortyren var att den inte kändes nödvändig, han skulle ju berätta allting för en ändå. Man hade inget val än att tortera. Det har man med att om att köra över och döda folk till höger och vänster.

Tycker förövrigt det inte vore fel om det bättrade på kvinnosynen i spelet, och allmänt i spelvärlden.

Dock så var bland det första jag gjorde var att gå på strippklubb. Men men, inget fel med strippklubbar!


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Inaktiv

Man kanske kan se den realistiska tolkningen av prostitution och strippklubbar som ett statement fav utvecklarna för legalisering. Om våldet måste göras humoristiskt för att det är olagligt och omoraliskt kanske de menar att prostitution är naturligt och inte värre än att gå på bio eller jogga och att det borde vara lagligt.
Skillnaden mellan porr och prostitution är ju att man filmar akten..

Medlem
Skrivet av dotque:
Skrivet av Tompa8989:
Skrivet av dotque:
Skrivet av kill455:

Ser inget problem med att köpa/sälja sex så länge båda parterna skyddar sig så sjukdomar icke sprids. Ser inte varför de bör göra en satir av frivillig prostitution.

Jo men vad är meningen med det om det inte finns någon humor i det?

Om du vill ha ett spel som enbart är komedi så är inte GTA når för dig. Spela Saints Row istället. Där är det kiss och bajs humor så det räcker för er alla.

Moget! Var väl inte i närheten av vad jag sa?
Varför kunna ha sex i ett spel om det inte medför något nöje öht? Att bara ha seriöst sex I ETT SPEL är ju helt meningslöst!

Fast det är som att säga att ha med trafikljus i GTA är helt meningslöst för man skiter ju ändå i trafikregler. Att följa trafikreglerna i ETT SPEL är ju helt meningslöst.

Jag kan bara tala för mig själv men när jag spelar GTA vill jag försöka simulera verkligheten så gott det går, det innebär alltså att karaktärerna har karaktärsenliga kläder på sig och gör saker som karaktärerna skulle kunna tänkas göra. Jag vill spela en gangster-simulator och inte en gangster lekstuga. Det bästa med GTA är att man kan göra vilket som av det ovanstående och därför tycker jag inte alls att det är dåligt eller konstigt att inte sexet är på samma humornivå som t.ex Saints Row.

six
Medlem
Skrivet av Naraccas:

Mest intressant i debatten "sex och våld i dataspel" är att jämföra böcker med spel.

Hoppas verkligen att böcker inte dras in i det hela för jag älskar böcker över allt annat. Fattas bara att det blir censur och bokbål runt om i världen igen. Själv köpte jag dean koontz drak tårar när jag var 9år gammal, drake =! fantasy. Barn kan faktiskt skydda sig själva då jag redan under första kapitlet insåg att jag verkligen inte var redo för detta och la boken på hyllan i några år. Rekommenderas föresten starkt för alla som vill ha lite spännande läsning!

Har aldrig någonsin blivit illa berörd av ett spel men det har hänt välldigt ofta i böcker, clarke och gentry lee höll mig illamående i veckor med en våldtäckts scen.. i en scifi bok! Hoppas förstås att spelen kommer ikapp nån dag då en stor del av livets nöje är att få uppleva saker utan att äventyra sin hälsa.

Medlem
Skrivet av Tompa8989:

Att följa trafikreglerna i ETT SPEL är ju helt meningslöst.

Inte om du spelar bus simulator eller liknande simulatorer.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Men kom igen - läs krönikan. Vad Arnroth egentligen efterlyser är ju en likabehandling av temat. Dvs mini-uppdrag där man ska skjutsa prostituerade till olika adresser på tid, större uppdrag där man agerar strippklubbsägare/porrfilmsregissör/etc/etc. Det om något hade ju varit provocerande och - åtminstone - hållit samma linje som allt annat i spelet. Nu blir det ju - precis som krönikan säger - bara larvigt och lite småsnaskigt, typ som att ha en p-plansch gömd i ett skåp. Det saknar ju spelmässigt värde och känns mest andefattigt.

Medlem

Kul, då vet man att man har en outvecklad hjärna m.m eftersom man inte kan spela tortyrscenen. Tycker fortfarande att Rockstar gick för långt. Vad blir nästa, du tvingas göra våldtäkt och otukt mot små människor för att komma vidare i storyn. Det förekommer ju också i verkligheten.


signatur

Det var detta...

Medlem

Något i stil med Crank-scenen?
http://www.youtube.com/watch?v=BeeAoxaZebM


signatur

[spoiler] mööp[/spoiler]

Medlem
Skrivet av SunShine:

Kvinnosynen i GTA V är det sämsta i något GTA spel.
I radiokanaler ses kvinnor som objekt för mannen att håna, ha sex med eller skämta om som lite "lägre stående". I Cutscenes mellan karaktärer likadant. Nämns kvinnor i något sammanhang är det alltid som objekt för mannen och inget annat.

Ju mer man reflekterar över det här ju mer störande blir det.

Varför Rockstar tar en sådan här ställning är en gåta men kanske är de rädda för att tappa alla tonårspojkar till kunder som de har..
Alternativt så har de en rejält dålig syn på kvinnors roll i allmänhet och har helt enkelt inte förmåga att bygga karaktärer (samt en värld) som inte bygger på en överskruvad machoism som genomsyrar precis allt i femman.

GTA är ingen livssimulator utan ett spel där man spelar kriminell, världen man befinner sig i brukar oftast göra stor parodi över världen vi lever/levde i just då.

I GTA V är vi i nutid och det är således självklart att det är mycket om att kvinnor skall vara si och så. Ännu mer än i verkligheten då de som sagt parodiserar på världen vi lever i.

Parodi enligt NE.se
parodi, medveten förvrängning i förlöjligande syfte av vanligen välbekanta och högaktade diktverk, varvid förebildens innehåll förändras medan dess form behålles; jfr travesti.

I detta fallet handlar det dock ej om ett diktverk utan om hur livet i Los Angeles ser ut.

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av wishpishh:

Det blir ju lite ironiskt att läsa denna artikel på FZ samtidigt som halva sidan upptas av en gigantisk GTA-banner med en halvnaken, objektifierad, passiv brud av just den typ som Arnroth brukar gilla att "problematisera". Det är inte okej att tjäna pengar på att sälja sex som underhållning, men det är okej att tjäna pengar på dem som gör det? Bara jag som tycker det luktar lite hyckleri?

Om Arnroth hade haft inflytande över annonsörerna hade du haft en poäng.

Arnroth har inflytande över vilket jobb han väljer, och nu har han uppenbarligen valt ett jobb som finansieras åtminstone delvis genom att annonsera för just sådana värderingar som han problematiserar i sina krönikor.

Medlem

Mycket bra skrivet.

Synd bara att det är så många "internet badboys" som känner sig hotade och måste kasta ur sig idiotkommentarer här bara.

Rockstar borde kunnat gjort detta batter.

Medlem
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av LariosoDog:

Så många ord bara för att ursäkta en slutlig pk kommentar.

Du gör samma misstag som Gillou, vet inte var gränsen går mellan satir och pekpinnar.

Samma sak med plakatmusik som från Mikael Wiehe. Saknar den finess som konstnärskap borde ha.

mc-incidenten tycker jag dessutom är dåligt exempel - då det var mer självförsvar än obefogat våld.

Tycker dessutom att man får verkligen sota för mycket gärningar. Försökt lösa massa situationer med fistfight som slutar med 'busted'.

PK passar bättre i andra forum är i spel - och all konst egentligen. Kan man få vara ifred från detta folk som tvunget vill pådyvla andra sin uppfattning - ingen mångfald i åsikt eller syn på saker.

PK igen, härligt!

Du borde tänka på vad ordet betyder, med tanke på hur många som inte håller med Thomas här på FZ så är det nog dina och deras åsikter som är PK.

PK är alltså politisk korrekthet och antyder att någon har en egen vag uppfattning om sina åsikter och följer den stora massan, vilket Thomas inte gör.

Det är du som är PK.

Åh herregud, tack, kunde inte sagt det där bättre själv

Och Thomas, tack igen för en påläst, intressant och vettig krönika. Är dessutom som vanligt lika roligt att se så många dumskallar ställa sig upp, vifta med sin stora flagga med texten: "Hej, jag är lite bakom" och skrika: "Här är jag, jag tänker inte gömma mig längre!" Fascinationen över hur många dom är slår aldrig fel.

Medlem
Skrivet av six:
Skrivet av Naraccas:

Mest intressant i debatten "sex och våld i dataspel" är att jämföra böcker med spel.

Hoppas verkligen att böcker inte dras in i det hela för jag älskar böcker över allt annat. Fattas bara att det blir censur och bokbål runt om i världen igen. Själv köpte jag dean koontz drak tårar när jag var 9år gammal, drake =! fantasy. Barn kan faktiskt skydda sig själva då jag redan under första kapitlet insåg att jag verkligen inte var redo för detta och la boken på hyllan i några år. Rekommenderas föresten starkt för alla som vill ha lite spännande läsning!

Har aldrig någonsin blivit illa berörd av ett spel men det har hänt välldigt ofta i böcker, clarke och gentry lee höll mig illamående i veckor med en våldtäckts scen.. i en scifi bok! Hoppas förstås att spelen kommer ikapp nån dag då en stor del av livets nöje är att få uppleva saker utan att äventyra sin hälsa.

Nu är det så klart precis tvärt om som jag menar Lika självklart som att vi inte censurerar böcker ska vi inte censurera filmer och spel. Lika lite ska också folk gå in med pekpinne och vilja få bort saker för att dem är "opassande", "kränkande" eller "omoraliska". Vad jag inte förstår är varför denna självklara rätt för en författare att skriva vad denne vill inte finns för spel och film? Det är knappast som om att du köper GTA V helt ovetandes om att det förekommer våld och moraliskt tvivelaktiga inslag.

Det finns länder där vissa spel och filmen inte ens finns att tillgå för vuxna personer. Det är som om att gamla principer om tryckfrihet och yttrandefrihet inte gäller nya saker. Förbjuda böcker skulle inte ens de mest fanatiska moralkramare förespråka. Men att förbjuda film och spel är inga konstigheter.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Inaktiv
Skrivet av Naraccas:
Skrivet av six:
Skrivet av Naraccas:

Mest intressant i debatten "sex och våld i dataspel" är att jämföra böcker med spel.

Hoppas verkligen att böcker inte dras in i det hela för jag älskar böcker över allt annat. Fattas bara att det blir censur och bokbål runt om i världen igen. Själv köpte jag dean koontz drak tårar när jag var 9år gammal, drake =! fantasy. Barn kan faktiskt skydda sig själva då jag redan under första kapitlet insåg att jag verkligen inte var redo för detta och la boken på hyllan i några år. Rekommenderas föresten starkt för alla som vill ha lite spännande läsning!

Har aldrig någonsin blivit illa berörd av ett spel men det har hänt välldigt ofta i böcker, clarke och gentry lee höll mig illamående i veckor med en våldtäckts scen.. i en scifi bok! Hoppas förstås att spelen kommer ikapp nån dag då en stor del av livets nöje är att få uppleva saker utan att äventyra sin hälsa.

Nu är det så klart precis tvärt om som jag menar Lika självklart som att vi inte censurerar böcker ska vi inte censurera filmer och spel. Lika lite ska också folk gå in med pekpinne och vilja få bort saker för att dem är "opassande", "kränkande" eller "omoraliska". Vad jag inte förstår är varför denna självklara rätt för en författare att skriva vad denne vill inte finns för spel och film? Det är knappast som om att du köper GTA V helt ovetandes om att det förekommer våld och moraliskt tvivelaktiga inslag.

Det finns länder där vissa spel och filmen inte ens finns att tillgå för vuxna personer. Det är som om att gamla principer om tryckfrihet och yttrandefrihet inte gäller nya saker. Förbjuda böcker skulle inte ens de mest fanatiska moralkramare förespråka. Men att förbjuda film och spel är inga konstigheter.

Väl sagt.

Medlem
Skrivet av Xeran:
Skrivet av Gagoff:
Skrivet av stormense:

Äckligt spel GTA V. Äckligt samhälle vi lever i som tycker att titta på tuttar är värre än att spelaren ska genomlida att vara torterade.

Äcklade mig fullständigt och kommer lämna tillbaka spelet. Bara sadistiska svin kan ta med att spelaren ska tvingas vara torterare för att fortsätta storyn. Fyfan, jävla Rockstar, dra åt helvete!

Du stör dig på att man ska tortera en kille i en scen, men inte att man snor bilar, kör över folk, spränger och dödar åt höger och vänster i resten av spelet?

Grejen som jag tyckte var jobbig med tortyren var att den inte kändes nödvändig, han skulle ju berätta allting för en ändå. Man hade inget val än att tortera. Det har man med att om att köra över och döda folk till höger och vänster.

Tycker förövrigt det inte vore fel om det bättrade på kvinnosynen i spelet, och allmänt i spelvärlden.

Dock så var bland det första jag gjorde var att gå på strippklubb. Men men, inget fel med strippklubbar!

Jag rekommenderar att du kör klart eller kör om det uppdraget och lyssnar på vad Trevor säger om tortyr när det väl är klart. Han är för övrigt ett komplett psykfall så på det sättet passar det hans karaktär.

Medlem
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av LariosoDog:

Så många ord bara för att ursäkta en slutlig pk kommentar.

Du gör samma misstag som Gillou, vet inte var gränsen går mellan satir och pekpinnar.

Samma sak med plakatmusik som från Mikael Wiehe. Saknar den finess som konstnärskap borde ha.

mc-incidenten tycker jag dessutom är dåligt exempel - då det var mer självförsvar än obefogat våld.

Tycker dessutom att man får verkligen sota för mycket gärningar. Försökt lösa massa situationer med fistfight som slutar med 'busted'.

PK passar bättre i andra forum är i spel - och all konst egentligen. Kan man få vara ifred från detta folk som tvunget vill pådyvla andra sin uppfattning - ingen mångfald i åsikt eller syn på saker.

PK igen, härligt!

Du borde tänka på vad ordet betyder, med tanke på hur många som inte håller med Thomas här på FZ så är det nog dina och deras åsikter som är PK.

PK är alltså politisk korrekthet och antyder att någon har en egen vag uppfattning om sina åsikter och följer den stora massan, vilket Thomas inte gör.

Det är du som är PK.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Politisk_korrekthet

Inaktiv

Vem har inflytande över sitt jobb?

Hade man haft det hade man inte jobbat utan anställt andra att göra jobbet åt en.

Eller menar ni att man ska leta pantburkar?


signatur

Heja Syrien och Bashar Al-Assad! Ner med Al-Ciada!
-- Du får inte tumma ditt egna inlägg --

Redaktör
Skrivet av Zpartan:

"Så gott som alla kan skilja scener som dessa från verkligheten, just eftersom de är så långt från verkligheten."

Jasså så driveby, och slakt i galleria finns inte då?

De är långt, långt, långt från de flestas verklighet, eller hur?


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa8989:

DU har en väldigt underlig bild av sex om du anser att sexet i GTA är en simulator. För det första så har inte prostituerade kvinnor samma kroppsmått som fotomodeller. För det andra så vågar jag påstå att t.ex prostituerade irl inte använder termerna som dom gör i GTA-serien. Har aldrig varit på strippklubb men där är väl GTA ungefär som verkligheten skulle jag gissa med undantaget att stripporna knappast tar hem kunder till sina lägenheter och ger numret.

Du har utgått från din egna slutsats om GTA och sex och sen skrivit en artikel utifrån den premissen. Istället för att göra tvärtom som är det korrekta sättet. Exakt som Anita Sarkeesian har gjort i alla hennes videos.

De stripporna jag sett (i USA) är professionella lurendrejare. Herrejävlar vad de kan plocka pengar av dig. Vissa ser dock ut som fotomodeller, jag kommer ihåg en colombianska i Miami som tryckte upp muttan i nyllet på mig och stön-frågade "You like the colombian sugar?"

Jag var osäker på om hon menade kokain eller hennes mutta.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Naraccas:

Mest intressant i debatten "sex och våld i dataspel" är att jämföra böcker med spel.

Det finns ingen åldersgräns på böcker och man skulle säkerligen antagas vara galen om man förespråkade att författare inte skulle få släppa visst material. Som 7-åring är det inga problem att köpa eller låna Mein Kampf, 50 Shades of Grey, Stephen Kings böcker eller olika kriminalare. För böcker är det okej med extrema politiska budskap, vältetaljerat och mycket alternativt sex, skräckmoment som kan ge de tuffaste vuxna mardrömmar samt våldsinslag i stor detalj med blod, döda kroppar i syra, välbeskrivna våldtäkter och mord. En bok som går över gränsen beskrivs som dålig, för att användningen av våld eller sex inte tjänar sitt syfte, men att förbjuda den finns inte på tapeten.

I film har detta turligt nog luckrats upp de senaste åren då moralpanikens riddare hittat något betydligt värre - Dataspelen.

Saker som ger ett dataspel 18-årsgräns är bland annat: Blod (i någon form), skräckmoment, sex eller ens referenser till sex, hög våldsanvändning och extrema politiska budskap. Se bara ramaskriet över Postal.

Böcker är fin kultur, spel är bara onödig underhållning. Ingen hade ifrågasatt GTA V i bokform, inte ens med väldetaljerade beskrivningar om hur mannen går på strippklubb, plockar upp horor och har sex eller hur blod och hjärnsubstans ligger över asfalten.

Hur många 13-åringar läser Mein Kampf? (Har du läst den själv?) Hur många 13-åringar spelar GTA V?

Jag håller med om att det finns mycket innehåll som inte lämpas för minderåriga i böcker - men å andra sidan är det inget problem då antalet minderåriga som läser just dessa böcker är försvinnande litet. Om intresset ändå finns kräver det ganska mycket av en (ung) läsare för att ens fullt ut förstå det de läser.

GTA däremot, det når en stor mängd kids som inte borde(får) spela spelet, både direkt och via kompisar/syskon, för det andra är det extremt lätttillgängligt våld(du kan starta spelet och 1 min senare har du ihjäl närmaste person du hittar), för det tredje är det du som styr huvudpersonen.

Jag gillar själv GTA-spelen väldigt mycket. (Även om det helt klart har sina brister.) Men jag är vuxen.
För alla barn och yngre ungdomar som spelar spelet är det enligt min uppfattning förödande - för hos dem är skillnaden mellan rätt och fel under utveckling. GTA är smuts som grumlar deras samhällsbild - såvida man är av uppfattningen att speglingen av samhället och kvinnosynen i detta spel är eftersträvansvärd. Jag gör det då inte.

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Zpartan:

"Så gott som alla kan skilja scener som dessa från verkligheten, just eftersom de är så långt från verkligheten."

Jasså så driveby, och slakt i galleria finns inte då?

De är långt, långt, långt från de flestas verklighet, eller hur?

Tompa du bor inte i Danderyd ser jag.


signatur

IDKFA

Medlem

två saker:
Ni som gnäller på krönikan, gör oftats det varje gång det kommer en krönika. Min fråga är, varför läser ni den? Jag tycker inte om inälvsmat, därför äter jag inte det, kanske ni oxå skulle undvika sådant ni inte gillar? Om ni sedan inte gillar det ni läser, vi andra är lika ointresserade av att läsa Ert klagomål.

USA är en mkt intressant land och jag semestrar där gärna, men jag finner deras dubbelmoral när det gäller sex lite underhållande. De är säkert det land som skapar mest porr, men visa bröst på tv det vore fruktansvärt.

Medlem
Skrivet av WhiteWolf68:

två saker:
Ni som gnäller på krönikan, gör oftats det varje gång det kommer en krönika. Min fråga är, varför läser ni den? Jag tycker inte om inälvsmat, därför äter jag inte det, kanske ni oxå skulle undvika sådant ni inte gillar? Om ni sedan inte gillar det ni läser, vi andra är lika ointresserade av att läsa Ert klagomål.

Du klagar på att folk klagar på att folk klagar.

Skriv svar