Vad annonserar Valve ikväll?

Medlem
Skrivet av multishotman:

Skulle kunna vara audiosurf 2 detta var skrivet för en månad sen (augusti 2013) http://www.pcgamer.com/2013/08/19/audiosurf-2-coming-to-steam...

Varför skulle Valve utannonsera en sak som dom själva inte gör?

Medlem
Skrivet av starboy83:

Steambox känns som en ganska tråkig utannonsering eftersom det redan är känt att man jobbar med det. Hoppas mer på Source 2.0 med helt ny tappa-hakan-grafik.

Jo men vi vet inte så mycket om den ändå. Jag tror den är dagens tillkännagivande ändå med tanke på symbolen [o ]. Och det är ju helt rätt att visa upp det redan kända som nr 2 och släppa den stora bomben som nr 3 på fredag.

Medlem
Skrivet av morfin91:

SteamBox eller Source 2 kommer vara en av de 2 överasknigarna som är kvar.

Team Portal Ricochet Life 2

Medlem

En höst rea?

k3m
Medlem

vad jobbigt med alla dessa onödiga HL kommentarer :/

Medlem
Skrivet av caelestis:

Rätt uppenbart att det är en låda.

O = SteamOS
[O ] = ???
O+O är lite intressant dock. SteamOS + ... Source2 kanske? Ge verktyg till utvecklare känns som ett måste vid lanseringen av denna plattform.

---

O = SteamOS
Min gissning
[O ] = Ser ut som låda runt OS, så lutar åt SteamBox.
O+O = Ser ut som två OS, någon form av sammanlänkning, såsom streama spel och annat till SteamBox med högre kvalité än inbyggda hårdvaran klarar.

Medlem

en...... blå bannan? eller ... nähä...

Medlem

O = Steam OS
[O ] = Steam OS i en låda = Steambox
O+O = Glasögon = Oculus Rift eller Steam OS + annat OS/system, törs man hoppas PSN.

Medlem

SteamBox eller Source 2

Medlem

inte helt omöjligt att den sista är SteamOS + Gaikai faktiskt.

Medlem
Skrivet av Oktagon:
Skrivet av caelestis:

Rätt uppenbart att det är en låda.

O = SteamOS
[O ] = ???
O+O är lite intressant dock. SteamOS + ... Source2 kanske? Ge verktyg till utvecklare känns som ett måste vid lanseringen av denna plattform.

---

O = SteamOS
Min gissning
[O ] = Ser ut som låda runt OS, så lutar åt SteamBox.
O+O = Ser ut som två OS, någon form av sammanlänkning, såsom streama spel och annat till SteamBox med högre kvalité än inbyggda hårdvaran klarar.

Låter realistiskt då jag har för mig att det var någon nyhet förut om att man ska kunna streama spel från datorn till Steam OS.

phi
Medlem
Skrivet av Ziern:

Steambox känns inte lika troligt enligt mig då SteamOS tar över mycket av det som boxen skulle göra.
Source 2/HL3 är ju rätt så misstänkta.
Kan det finnas något bus med Occulus kvar kanske?

Det är ju knappast troligt att Valve presenterar SteamOS men inte Steam Box, när Steam Box är den största anledningen till att SteamOS överhuvudtaget utvecklades.

Medlem

Steambox och sen Source 2, I WANT TO BELIEVE

Medlem

steampowered.com/LIVINGROOM. Jag tvivlar på att det skulle ha med hl3 eller l4d3 att göra överhuvudtaget. Det är förmodligen 3 olika saker som har med deras egna konsol att göra.

Medlem

Först var det SteamOS som hör till SteamBoxen som kommer ikväll, sedan på tredje dagen så kommer självklart Half-Life 3 som är exklusivt till SteamBoxen.

Medlem

Spekulera.. nee. Väntar istället tålmodigt


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Jag är lite kluven - Åh ena sidan är jag så totalt ointresserad i det extremt överhypade Half-Life 3... åh andra sidan hoppas jag det kommer så man slipper läsa idiotiska HL3 kommentarer så fort en nyhet kring Valve dyker upp någonstans. Jösses.

Medlem

Steam till Next Gen konsoler.


signatur

Nämen!

Medlem

Först Source 2, sen SteamBox


signatur

The price for freedom is eternal vigilance...

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Struggle:

Steam till Next Gen konsoler.

Tänk om de faktiskt skulle släppa SteamOS till Playstation 4, att den lilla Steam-kopplingen till Portal 2 på PS3 bara var förtrupperna. Sicken grej det skulle bli!


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av motionfield:

inte helt omöjligt att den sista är SteamOS + Gaikai faktiskt.

Gaikai ägs av Sony.


signatur
OML
Medlem

Steambox idag och handkontroll imorgon.

ZF
Medlem
Skrivet av Eisenhart73:

Gabe Newell skall börja som modell för mankini's.

bäst förklaring på den sista loggan hittills.

två tuttar och lite snöre...

ZF
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Struggle:

Steam till Next Gen konsoler.

Tänk om de faktiskt skulle släppa SteamOS till Playstation 4, att den lilla Steam-kopplingen till Portal 2 på PS3 bara var förtrupperna. Sicken grej det skulle bli!

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av motionfield:

inte helt omöjligt att den sista är SteamOS + Gaikai faktiskt.

Gaikai ägs av Sony.

det ena utesluter inte det andra, snarare tvärtom iom att de då båda skulle få ut synergieffekt av det. men jag tror nog att Valve behöver det mer än Sony i dagsläget.

att i princip börja från nästa noll som de trots allt gör med ett försök till en egen plattform är nått som Sony redan har ett par decenniers erfarenhet av nu. att övertyga folk att köpa en låda, eller ens bara installera nått gratis på en gammal låda kommer vara osäkert och ta tid att övertyga om.

skulle de däremot samarbeta med andra (inte bara GaiKai alltså) utan alla andra digitala leverantörer som anmäler sig intresserade så skulle de tjäna på det ökade användarantalet, samt slippa att kanske EA och Ubisoft också gör en klon av exakt samma sak. fördelar för alla, tom användarna.

Inaktiv
Skrivet av multishotman:

Skulle kunna vara audiosurf 2 detta var skrivet för en månad sen (augusti 2013) http://www.pcgamer.com/2013/08/19/audiosurf-2-coming-to-steam...

Nope, Audiosurf 2 är annonserat sedan länge och utvecklaren har en egen blog här: http://blog.audiosurf2.com/

Dessutom har det lite med Valve att göra annat än att det släpps till Steam. Fantastiskt roligt indielir dock.

Inaktiv
Skrivet av Remus:

Denna artikel nyhet är postad 13-09-25

25 - 9 = 16

16 - 13 = 3

Half-Life 3 CONFIRMED!

Jag tror på dig!

Medlem

Steambox kontrollen är min vilda gissning.


signatur

I don’t puke when I drink. I puke when I don’t.

Medlem
Skrivet av obitwice:

Steambox kontrollen är min vilda gissning.

Imorgon kan det bli en steambox kontroll. OO ser ut som en handkontroll

Skrivet av OML:

Steambox idag och handkontroll imorgon.

Hey! No spoilers!

Medlem

Vart exakt annonserar de?
på steam sidan?

123
Skriv svar