EA: Apple betalade för att försena Plants vs Zombies 2 till Android

Medlem
Skrivet av ifeelnothing:

Nej men snälla någon, nu får hästen tygla sig ett par hekto! Vissa av kommentarerna här får det att verka som om de andra företagsjättarna ej sysslar med detta. Vilket naturligtvis inte är fallet. Skärpning! Visst är detta tråkigt och man kan ha synpunkter på huruvida det är rätt eller fel att den fetaste plånboken har makten. Men detta beteendet har förekommit mycket länge och varken MS, Sony eller Nintendo är oskyldiga i frågan. Kom igen bättre kan ni

Håller med!

Angående händelsen:
Tråkigt? Ja
Smart? Ja

Om ni själva var chef på apple och kunde lägga till några extramiljoner på kontot skulle ni garanterat tagit chansen.

Pengar = Makt
Så kommer det alltid att vara! Fred

Medlem

äh, inte som att jag springer och köper en skrälig iphone för att jag vill ha plants vs zombies, herregud. Det var en massa pengar kastat på ingenting, hur fan tänker dom.

Medlem

Är skribenterna på FZ mentalt tröga eller är de bara Sony fanboys?
Först skriver ni en artikel där Sony får exklusivt dlc till batman och vinklar det till att se ut som något positivt. Sedan skriver ni det här som att det är något negativt.
Dags o anställa folk som inte kommer i byxorna så fort de är nära en PS3?


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Ja för att plants vs zombies kommer ju få mig att byta abonemang till en iphone, eh nej. Idiotiskt drag. En massa pengar i sjön.

Hur ofta tror ni det är plants vs zombies som drar det sista strået i valet mellan vilken telefon eller padda man ska köpa. haha, skulle vara aldrig för min del iaf.

Medlem

Haha snacka fult spelat men i en hård värld krävs väl hårda tag antar jag. Pengar är ju pengar >_<. Kan INTE någon göra en flash film av den dealen skulle va så kul o se den med lite humor i det hela hehe. Eller en live action kort film. PLEASE någon gör det :D!

Medlem
Skrivet av Loltron:

äh, inte som att jag springer och köper en skrälig iphone för att jag vill ha plants vs zombies, herregud. Det var en massa pengar kastat på ingenting, hur fan tänker dom.

Nej, men de som har flera enheter kanske köper spelet till den enhet som spelet kommer ut till först. De andra plattformarna som får spelet i efterhand får alltså färre ex sålda.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

=O


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem
Skrivet av Hurin:

Är det sant så är det ännu en orsak till att jag ska bojkotta Apple De får verkligen mer goodwill med sånt här...

Ja du lever då i en bubbla. Det här har ju pågått så länge så länge. Jag vet inte vart jag ska börja, men ta patent...någon köper eller skapar ett patent på något och får ensamrätt om en sak i en viss tid varesig det är medecin, teknik i bilar eller mjukvara.

När det gäller spel så kan du väl bara tänka på vad Sony betalar Naughty Dog för att de ska göra Uncharted exklusivt för dem likaså MS betalar Epic Games för att göra Gears of War. Detta är inget nytt som sagt och sen borde du kanske fundera på vem som glatt tog emot pengarna och inte vem som gav dem.

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av Loltron:

äh, inte som att jag springer och köper en skrälig iphone för att jag vill ha plants vs zombies, herregud. Det var en massa pengar kastat på ingenting, hur fan tänker dom.

Nej, men de som har flera enheter kanske köper spelet till den enhet som spelet kommer ut till först. De andra plattformarna som får spelet i efterhand får alltså färre ex sålda.

Hm, ja kanske, ett stort kanske, undrar hur många dessa människor behöver vara för att göra ett sådant drag lönsamt. Själv har jag som princip att aldrig någonsin pytsa in en enda krona till Apple. Och appmakare skall göra något otroligt häpnadsväckande för att få sig en slant, tidsfördriv, vilket android är för mig på bussen, glider på en gratis räkmacka.

Medlem
Skrivet av Loltron:
Skrivet av conthox:
Skrivet av Loltron:

äh, inte som att jag springer och köper en skrälig iphone för att jag vill ha plants vs zombies, herregud. Det var en massa pengar kastat på ingenting, hur fan tänker dom.

Nej, men de som har flera enheter kanske köper spelet till den enhet som spelet kommer ut till först. De andra plattformarna som får spelet i efterhand får alltså färre ex sålda.

Hm, ja kanske, ett stort kanske, undrar hur många dessa människor behöver vara för att göra ett sådant drag lönsamt. Själv har jag som princip att aldrig någonsin pytsa in en enda krona till Apple. Och appmakare skall göra något otroligt häpnadsväckande för att få sig en slant, tidsfördriv, vilket android är för mig på bussen, glider på en gratis räkmacka.

Jag tänkte också lite på nyss släppta GTA V. Nu har dom kanske inte fått stora pengar från Sony och MS för att inte släppa den till PC samtidigt och därmed riskera att många piratkopierar och den stora försäljningen uteblir, men man kan inte utesluta det heller.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Dralion:

När det gäller spel så kan du väl bara tänka på vad Sony betalar Naughty Dog för att de ska göra Uncharted exklusivt för dem likaså MS betalar Epic Games för att göra Gears of War.

Naughty Dog är en Sony-studio och får inga extra pengar alls för att göra spel till PS.

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av Loltron:
Skrivet av conthox:
Skrivet av Loltron:

äh, inte som att jag springer och köper en skrälig iphone för att jag vill ha plants vs zombies, herregud. Det var en massa pengar kastat på ingenting, hur fan tänker dom.

Nej, men de som har flera enheter kanske köper spelet till den enhet som spelet kommer ut till först. De andra plattformarna som får spelet i efterhand får alltså färre ex sålda.

Hm, ja kanske, ett stort kanske, undrar hur många dessa människor behöver vara för att göra ett sådant drag lönsamt. Själv har jag som princip att aldrig någonsin pytsa in en enda krona till Apple. Och appmakare skall göra något otroligt häpnadsväckande för att få sig en slant, tidsfördriv, vilket android är för mig på bussen, glider på en gratis räkmacka.

Jag tänkte också lite på nyss släppta GTA V. Nu har dom kanske inte fått stora pengar från Sony och MS för att inte släppa den till PC samtidigt och därmed riskera att många piratkopierar och den stora försäljningen uteblir, men man kan inte utesluta det heller.

Dock så piratkopieras ju spelet flitigt till xbox 360. Finns ju på piratviken, har för mig att det fanns flera dagar innan release.

Man får väll hoppas att det inte är så, rockstar om några borde veta att pirat industrin aldrig kommer skada deras varumärke eller pengar, folk köper spel som är bra, speciellt om spelet har en lovande online del.
Hade gärna sett red dead redemption på pc hoppas gta v inte får samma öde...

Medlem
Skrivet av Margy:
Skrivet av Dralion:

När det gäller spel så kan du väl bara tänka på vad Sony betalar Naughty Dog för att de ska göra Uncharted exklusivt för dem likaså MS betalar Epic Games för att göra Gears of War.

Naughty Dog är en Sony-studio och får inga extra pengar alls för att göra spel till PS.

"Företaget grundades av Andy Gavin och Jason Rubin år 1986. Sedan 2001 har de varit dotterbolag åt Sony Computer Entertainment." Dvs Sony köpte dem en gång i tiden. Men du har rätt, ja dom tillhör Sony nu. Sony har dem som dotterbolag för att de ska göra exklusiva titlar.

Det var liksom inte det som var min poäng förut om de tillhörde Sony eller inte, snarare menade jag att de flesta är köpta på ett eller annat sätt, och att det inte är någon nyhet. Att folk går igång på att EA fått pengar av Apple är liksom inte så himla stor grej imo.

phi
Medlem
Skrivet av WarpGuN:

mobilspel är lika kul som att sitta o skita på toan i 5min...

Mobilspel är ju en perfekt sysselsättning om man är risig i magen och blir sittandes på toaletten ett tag.

Medlem
Skrivet av phi:
Skrivet av WarpGuN:

mobilspel är lika kul som att sitta o skita på toan i 5min...

Mobilspel är ju en perfekt sysselsättning om man är risig i magen och blir sittandes på toaletten ett tag.

Eller om man väntar på bussen, eller som något att göra när reklamen rullar på TV, eller när man är hungrig och väntar på att steken skall bli klar i ugnen. Finns många små pauser man kan fylla ut


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Inget nytt, EA säljer sig till första bästa, Apple jagar billiga "fördelar" för att locka kunder...
Om folk nu har något emot detta så bojkotta beteendet, sluta köpa spel med exklusiv dlc/förhandsboka för någon day 1 sak. Själv undviker jag EA och deras spel i mångt och mycket, inget Battlefield inga sportspel...
Det ska mycket revolutionerande och nyskapande till för att jag ska stödja dem, och det lyckad inte EA med, de är för sugna på dlc, day 1, tidsexklusivitet och mjölkande. Vad hände/händer med Mirrors Edge 2, killstreaks och unlocks och dlc attbse fram emot?

Medlem

Ännu en anledning att inte köpa apple produkter, EA ffs.

Medlem
Skrivet av cm0s:
Skrivet av Hurin:

Nä, kom inte förstör detta nu... Apples bägare har runnit över för länge sedan! Sony har jag inget emot (än) men Microsoft....de klarar sig med hjälp av ytspänningen i muggen om du förstår vad jag menar

Haha, f&#039;låt...

Men faktum kvarstår att både Microsoft och Sony gör samma sak. Jag förstår dock hur du tänker, "många bäckar små", och vissa företag kan väl snart idka forsränning vid det här laget.

Dock så vad jag vet så förnekar inte varken MS eller Sony att detta är fallet, medan Apple helt försöker att förneka att de har betalat extra för att försena spelet till konkurrenten Android vilket jag tycker är lite löjligt då alla gör detta numer.... så varför fortsätter de försöka vara det där unika företaget som inte har några "brister".

Sedan att EA försöker lägga hela skulden på Apple är lika löjligt det. De tog ju uppenbarligen gladeligen emot pengarna.

Medlem
Skrivet av Winzi:
Skrivet av cm0s:
Skrivet av Hurin:

Nä, kom inte förstör detta nu... Apples bägare har runnit över för länge sedan! Sony har jag inget emot (än) men Microsoft....de klarar sig med hjälp av ytspänningen i muggen om du förstår vad jag menar

Haha, f&amp;#039;låt...

Men faktum kvarstår att både Microsoft och Sony gör samma sak. Jag förstår dock hur du tänker, "många bäckar små", och vissa företag kan väl snart idka forsränning vid det här laget.

Dock så vad jag vet så förnekar inte varken MS eller Sony att detta är fallet, medan Apple helt försöker att förneka att de har betalat extra för att försena spelet till konkurrenten Android vilket jag tycker är lite löjligt då alla gör detta numer.... så varför fortsätter de försöka vara det där unika företaget som inte har några "brister".

Sedan att EA försöker lägga hela skulden på Apple är lika löjligt det. De tog ju uppenbarligen gladeligen emot pengarna.

Helt med dig broder/syster!


signatur

För att spel ska vara kul ^^

12
Skriv svar