Musiken från GTA V på Itunes och Spotify

Redaktör
Skrivet av Tompa8989:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av Tompa:

Låtar från Slayers monumentala "Reign in Blood" var med i nåt GTA. Minns inte vilket, men antingen San Andreas eller IV har jag för mig. Nån som minns?

Vice City, V-Rock station.

Just ja!

VC och SA är dom spelen jag spelat absolut mest - passande nog dom två med bäst soundtrack. SA hade ju dessutom dom fantastiska hiphop-kanalerna!

Vice City vete tusan.... mycket plastljud (80-tal). Men San Andreas hade fantastisk musik. Fyran också, för den delen: Miles Davis, The Stooges, västkusthiphop...

Du menar östkusthiphop. Västkust är Dr.Dre, Snoop, Ice Cube, N.W.A. osv osv medan östkust är Group Home, Nas, Mobb Deep, Gang Starr osv osv.

Har för mig att även GTA IV fick en släng av g-funk, Dre och Dogg. Fasen, får snart googla reda på kompletta spellistor.


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Tompa8989:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av Tompa:

Låtar från Slayers monumentala "Reign in Blood" var med i nåt GTA. Minns inte vilket, men antingen San Andreas eller IV har jag för mig. Nån som minns?

Vice City, V-Rock station.

Just ja!

VC och SA är dom spelen jag spelat absolut mest - passande nog dom två med bäst soundtrack. SA hade ju dessutom dom fantastiska hiphop-kanalerna!

Vice City vete tusan.... mycket plastljud (80-tal). Men San Andreas hade fantastisk musik. Fyran också, för den delen: Miles Davis, The Stooges, västkusthiphop...

Du menar östkusthiphop. Västkust är Dr.Dre, Snoop, Ice Cube, N.W.A. osv osv medan östkust är Group Home, Nas, Mobb Deep, Gang Starr osv osv.

Har för mig att även GTA IV fick en släng av g-funk, Dre och Dogg. Fasen, får snart googla reda på kompletta spellistor.

Nix. Dom två hip hop kanalerna som finns är The Beat 102.7 som spelar modern östkust hip hop och The Classics 104.1 som spelar golden age hip hop från östkusten.

http://en.wikipedia.org/wiki/Grand_Theft_Auto_IV_soundtrack

Redaktör
Skrivet av Tompa8989:
Skrivet av Tompa:

Har för mig att även GTA IV fick en släng av g-funk, Dre och Dogg. Fasen, får snart googla reda på kompletta spellistor.

Nix. Dom två hip hop kanalerna som finns är The Beat 102.7 som spelar modern östkust hip hop och The Classics 104.1 som spelar golden age hip hop från östkusten.

I stand corrected!


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Tompa8989:
Skrivet av Tompa:

Har för mig att även GTA IV fick en släng av g-funk, Dre och Dogg. Fasen, får snart googla reda på kompletta spellistor.

Nix. Dom två hip hop kanalerna som finns är The Beat 102.7 som spelar modern östkust hip hop och The Classics 104.1 som spelar golden age hip hop från östkusten.

I stand corrected!

Jag vet detta enbart för att jag är en musikknarkare som har varenda radiostation som mp3 samt alla låtar på varenda radiostation som mp3 från alla GTA sen det första...Har till och med varenda reklam i hela GTA: San Andreas

Medlem

När jag precis har blivit totalless på all skräpmusik på 5an, så kommer Johnny Cash och Ghost Rider in på radion!

Fick mig istället att höja Music Volume till max istället för att stänga av

Vilken radiostation har den mest kända låtarna i sig?

Medlem
Skrivet av totte1015:

När jag precis har blivit totalless på all skräpmusik på 5an, så kommer Johnny Cash och Ghost Rider in på radion!

Fick mig istället att höja Music Volume till max istället för att stänga av

Vilken radiostation har den mest kända låtarna i sig?

Troligtvis Los Santos Rock Radio med Queens Radio Ga-ga och Non Stop Pop FM med Stardusts Music Sounds Better With You och Rihannas Only Girl (In The World).

12
Skriv svar