Medlem

Hur många här är beredda och utbildade för att i värsta fall ta en kula för att försvara våran yttrandefrihet och demokrati?
Jag investerade mina 14 månader för det ändamålet.
Sen gick jag frivilligorganisation.

Vilka fler av er har gjort det och är aktiva fortfarande?


signatur

Dryg och bitter.

Medlem

på min tid så dom första man ev skulle möta var speznaz btw lite OT


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Nestor:

Hur många här är beredda och utbildade för att i värsta fall ta en kula för att försvara våran yttrandefrihet och demokrati?
Jag investerade mina 14 månader för det ändamålet.
Sen gick jag frivilligorganisation.

Vilka fler av er har gjort det och är aktiva fortfarande?

Vill du ha en medalj också?

De flesta av oss bära frihetens fana högt, dels genom att vara de vi är och dels genom att skriva här, det är ju ett par exempel.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

De flesta av oss bära frihetens fana högt, dels genom att vara de vi är och dels genom att skriva här, det är ju ett par exempel.

Tillräckligt högt för att dö för det?


signatur

Dryg och bitter.

Medlem
Skrivet av Nestor:

Hur många här är beredda och utbildade för att i värsta fall ta en kula för att försvara våran yttrandefrihet och demokrati?
Jag investerade mina 14 månader för det ändamålet.
Sen gick jag frivilligorganisation.

Vilka fler av er har gjort det och är aktiva fortfarande?

måste man va utbildad för att bli skjuten?


signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Medlem

Tyvärr ser det ut som mona blir nästa statsminister ska man fly landet nu? röstade blankt sist för jag tycker det inte finns nått bra parti, nu kommer jag rösta höger bara för att försöka att hålla den kvinnan från att bli statsminister..

Avstängd

Hon blir kanske det, men jag skulle vänta tills efter valet. Enligt de senaste opinionsundersökningarna ligger väl Alliansen lite över de rödgröna? Än är det inte avgjort. Mycket kan hända till den 19:e september.

Medlem

som jag såg sist så hade de röd/gröna 47%
Alliansen hade 45%
SD hade 5%

Medlem
Skrivet av Sille:

som jag såg sist så hade de röd/gröna 47%
Alliansen hade 45%
SD hade 5%

Senligt den senaste som är gjort 28:e maj ser det ut såhär;
M 31,8

FP 7,2

C 4,7

KD 4,6

S 32,5

V 5,2

MP 8,8

SD 3,4

Övriga 1,8


signatur

Dryg och bitter.

Medlem
MFC
Medlem

Mona kan vara den mest inkompetenta partiledare S haft på mycket länge.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Jag kan inte komma på någon som skulle vara mer inkompetent än henne.

Medlem

verkar som alla har olika siffror=p

Medlem

Bert Karlsson.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Bert Karlsson.

Jasså han hade en sejour som partiledare i S också?

Medlem

Visste inte att du bara menade S-partiledare.
Då får jag be om ursäkt.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Om man tar bort allt som har med politik att göra, är det någon här som tycker om Mona Sahlin som person?

Själv så ryser jag varje gång jag ser/hör henna, det är någon med henne som jag inte tycker om...

Medlem

Jag gillar henne.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

En kvinna på 53 bast som skriver kärleksbrev till favoritartisten är svår att ta på allvar.

Edit: http://www.regeringen.se/sb/d/1328/a/4309
Här är brevet för den som vill läsa. Märk väl hur hon skriver dej istället för dig.

Och hon nobbade nobelfesten för springsteenkonserten. Härliga prioriteringar vår eventuellt nästa statsminister har.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article1415544.ab

Medlem
Medlem
Skrivet av Jozo:

Om man tar bort allt som har med politik att göra, är det någon här som tycker om Mona Sahlin som person?

Själv så ryser jag varje gång jag ser/hör henna, det är någon med henne som jag inte tycker om...

Inga större problem med henne personligen. Var värre med Göran Persson han kunde jag verkligen inte med och fortfarande emot.

Mona är ju ganska folklig av sig samt folk gillar att tycka synd om skadeskjutna djur så gissar därför hon får en del support.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Skrivet av Notumforce:
Skrivet av Jozo:

Om man tar bort allt som har med politik att göra, är det någon här som tycker om Mona Sahlin som person?

Själv så ryser jag varje gång jag ser/hör henna, det är någon med henne som jag inte tycker om...

Inga större problem med henne personligen. Var värre med Göran Persson han kunde jag verkligen inte med och fortfarande emot.

Mona är ju ganska folklig av sig samt folk gillar att tycka synd om skadeskjutna djur så gissar därför hon får en del support.

Mona folklig? Skojar du? Definitivt inte folklig, möjligtvis i Saudi Arabien men inte här. Hon slängde bort det den dagen hon förkastade svensk kultur och historia.:down:


signatur
Medlem

Obvious populism is obvious (men inte för alla verkar det som)

Det finns väl ingen som tror att svensk kultur är någon som skapats fram helt utan utrikiska och osvenska inflytanden.


signatur

Dryg och bitter.

Medlem
Skrivet av Nestor:

Obvious populism is obvious (men inte för alla verkar det som)

Det finns väl ingen som tror att svensk kultur är någon som skapats fram helt utan utrikiska och osvenska inflytanden.

Att säga att Sverige inte har någon spännande historia/kultur som Toblerona Stahlin har sagt är 100% felaktigt.

/En mycket historieintresserad person.

Medlem
Skrivet av Mikaelh:
Skrivet av Nestor:

Obvious populism is obvious (men inte för alla verkar det som)

Det finns väl ingen som tror att svensk kultur är någon som skapats fram helt utan utrikiska och osvenska inflytanden.

Att säga att Sverige inte har någon spännande historia/kultur som Toblerona Stahlin har sagt är 100% felaktigt.

/En mycket historieintresserad person.

Och då har jag ändå målat min poäng signalröd


signatur

Dryg och bitter.

Skrivet av Nestor:

Obvious populism is obvious (men inte för alla verkar det som)

Det finns väl ingen som tror att svensk kultur är någon som skapats fram helt utan utrikiska och osvenska inflytanden.

Nestor du saknar tydligen liksom Mona historia kunskaper!!!


signatur
Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av Nestor:

Obvious populism is obvious (men inte för alla verkar det som)

Det finns väl ingen som tror att svensk kultur är någon som skapats fram helt utan utrikiska och osvenska inflytanden.

Nestor du saknar tydligen liksom Mona historia kunskaper!!!

Snarare du som gör det.
Men visst, fortsätt gå omkring och tro att all svensk kultur är helt opåverkad av utrikiska influenser.
Gör du det

Vilka traditioner och kulturella historiska företeelser menar du är helt "inhemska"?


signatur

Dryg och bitter.

Medlem

Håller med Nestor, där


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Mycket av Sveriges historia är baserade på utländska kunskaper.

Ta samhället Finspång där jag bor i t.ex. Det var ett av Nordeuropas industricentrum under 1600- och 1700-talet. Det var här Europas bästa kanoner byggdes, och inte var det tack vare oss Svenskar. Utan det var invandrade Valloner med Louis De Geer i spetsen som var kärnan i industrin.

Men samtidigt ska man inte säga att Sverige inte har en händelserik historia, det är bara en lögn.

Skriv svar