Våldsamma spel i kvällens Fragzone

Medlem
Skrivet av ZF:
Skrivet av Loltron:
Skrivet av ZF:
Skrivet av Loltron:

I skolan, längtande av att få komma hem och spela, så målade jag en teckning, en serie teckning till och med, som handlade om en man som körde ned ett helt fotbollslag med sin bil och stod och burnade på liken, som hämtat ur spelet.

Ifall man nu verkligen är psyk-sjuk, så kanske man inte ska spela, och det är ju föräldrars/läkares ansvar att sätta upp en sådan regel, men spelar man inte kanske man kollar på film, eller helt enkelt utforskar våld i verkligheten så vem vet.

nu är ju just den där intressebeskrivningen frekvent förekommande i princip i vartenda fall där nån senare får diagnoser gällande varierad grad av psykopatiska drag, så skulle du då genomgå "en liten sinnes" efter, eller innan för den delen, du har gjort nått av nån anledning så.. ja.

Oj, mr freud har talat. "intresse" och "intresse" jag var utråkad på någon lektion i lågstadiet och målade en teckning, handlar inte om något speciellt "intresse" för våld, snarare ett intresse för tv-spel, och just detta spelet skildrade en hel del våld. Målade en hel del super mario och en uppsjö annat också.

nja, då hade jag antagligen hävdat att du försökte kompensera för otillräcklighet på planen med hjälp av bilen och att det överdrivna börnandet eftåråt berodde på att du fått bröstet för länge upp i åren och därmed utvecklat ett ohälsosamt självbefläckelsebehov som i sin tur inte kunde stimuleras naturligt pga NES-tumme.

Mario handlar ju också huvudsakligen om våld förresten. samt djurplågeri, vilket vi praktiskt nog redan gått igenom vad det brukar leda till i diagnosväg.

Oh ja, du hade förmodligen försökt koppla det till ett förälder komplex, som med allt annat alá freud :P.
äh, spel leder ingenstans diagnosväg, man kan göra vad som helst i ett spel utan påverkan.

Är man en psykopat å andra sidan, så kanske man blir sugen på att göra hemska saker mot människor och djur pga bristen på empati, ånger och psykopatens trait att inte kunna behärska sig, gäller såklart inte alla olika psykologiska diagnoser.

Men i vilket fall så är det inget man får av tv-spel, anti-depp gör en mer psycho.

http://www.wnd.com/2012/12/psych-meds-linked-to-90-of-school-...

Det är ju väldigt lätt att skylla school shootings på tv-spel, när ens ungar går på psykotiska droger, lol.
I call it bullshiii-iit.

Medlem

Grymt avsnitt! Thatgamecompany briljerar igen (kom inte ihåg vad hon hette).

Medlem
Skrivet av Apministern:
Skrivet av Marsman:

Ok mycket har man fått se på nätet men detta var bland det tråkigaste jag sett och hört på mycket länge, tre personer sitter i fåtöljer och pratar massa våldsamma scener enligt dem själva... Hoppas framtida delar blir bättre än detta kakka...

Ok vet att många kommer bli upprörda över att jag säger såhär men detta var första avsnittet jag sett av Fragzone och jag snabbspolade igenom 90% av delen...

Så vad ska de förbättra på då? Tror knappast det blir någon förändring om du inte säger vad du vill ha. Är det ballongdjur? Clowner?

Jag är bara trött på intervjuer, videosnuttar, bloggar eller vad för format man väljer att visa något på.
Allt för ofta ser man och pratar man om gamla spel, det talas om minne osv. osv...

Vet inte hur många som gjort detta men många är det i alla dessa ovannämnda format.

Som en nyhetsredaktion om spel är det upp till FZ crew att komma på nya lösningar och nya ideér på hur de ska visa en artikel, det är väl deras jobb? Om jag eller andra behövde göra detta åt dem så vet jag inte ifall de är tillräckligt kompetenta att arbeta som ett forum i spelranchen.

Vet att min ord må vara hårda men det jag upplever med just Fragzone är inget nytt, inget intressant alls, det finns inget nyskapande i detta och det är det som gjorde allt så tråkigt. En person sitter med en "manus" och frågar ut två andra... Hur många program finns det inte med detta koncept?

FZ, ni kan göra detta mycket bättre, det är jag helt säker på.

Medlem

Visst har våld i TV-serier/filmer, böcker och spel en avtrubbande effekt, men när jag var liten så var det alltid nyheterna på TV jag blev mest skrämd av...

Små barn skall inte spela våldsspel, det är inget som skall tillvänjas i ung ålder. Sen är det svårt att skilja på IQ-nivå på folk, en del hanterar helt enkelt inte våldsspel osv, dom är inte smarta nog att skilja det från verkligheten.

Sen kan jag också tycka att det är ett billigt trick att köra med i spel, att ha våld som dragplåster. Det vore kul att se fler spel som Portal osv där inte våldet är i fokus.

Själv tröttnar jag fort på spel som har "våldet" som säljtrick, och jag spelar inte ett enda spel som är i kategorin av den "moderna krigs-shootern".

Sen är ju inte "spel" eller annan media det som skall/har som uppgift att uppfostra barn, föräldrar bör ju finnas till hands.


signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

Medlem

Mycke data..

Medlem

Victor är bara för skön och den mest realistiska medmänniskan i programmet, vem har inte utövat Insectamord på myror i sin ungdom. Man lär av sina upplevelser och blir en bättre människa, jag har spelat våldsamma datorspel sedan Wolfenstein 3D och Doom när man var 10 år gammal, det var också då jag började se våldsamma och hemska filmer.

Jag har aldrig frivilligt eller menat att våldfört mig på en annan människa, men jag brukar dock fiska och jaga så att barbariskt döda djur är väl kanske något som min tidiga barndom i skogen skadat mig med. Djur har dock svårt att förstå konceptet med den gyllne regeln som jag brukar tillämpa och anta att andra människor också tillämpar, så om någon är dryg och otrevlig så antar jag att det är så de vill bli behandlade och inte värda ens uppmärksamhet och tid.

Medlem

Min personliga åsikt är att spelvåld inte påverkar oss. Självklart finns undantag, som med så mycket annat. Titt som tätt flyttar media fokuset på vem som är skurken/ansvarig för våldet som händer i samhället. Allt från det ni tog upp med videovåldet, till hårdrocken till tv-spelen.

I de flesta fallen är det enligt min mening just föräldrarna och medias fel. Låter jag min hypotetiske son på 7 år se "A serbian film" så är det ganska självklart att jag skadar honom på ett eller annat sätt. Han kanske inte kommer gå ut och döda i framtiden bara för att han sett en jävligt vidrig film, men han kommer nog aldrig glömma den och antagligen se på mig i ett annat ljus.
Min uppgift som förälder är ju att jag ska ta ansvar och fatta beslut åt honom fram tills dess att han kan fatta dem själv.

Tittar vi på massakern i Columbine t.ex så var grabbarna mobbade och enstöringar enligt media. Men det har kommit fram nu drygt 15 år senare att så inte var fallet. De hade massor av kompisar, lyssnade inte på Manson och var inte mobbade. Däremot "hatade" de världen. De ville egentligen spränga hela skolan, men bomberna de hade gjort sprängdes inte, så då fick de "bara" död på 13 personer. Om de nu inte lyssnade på Manson, och han inte stod för deras "världshat" vem ska man skylla på? I min mening, föräldrarna som säkert kunde stoppat dem om de haft lite koll på sina söner, och media, som skruvar till folks huvuden om vad som är rätt och fel.

(Jävlar vad jag side-trackade, men sak samma)

Medlem

Bra och väldigt omtalat ämne ni hade den här gången! Spelvåld, kortfattat man kan säga, det påverkar på ett eller annat sätt alla människor. Det är bara att de flesta tar den inte ut på "gatorna" eller till biosalongen och börjar döda folk på riktigt. Utan är man normal människa, de fattar man skillnad mellan spelvåld och våldet som händer i världen, men det är klart, att det vi ser, påverkar oss!

När jag var 10 år gammal, såg filmen rambo, tyckte den var våldsam då, nu skrattar man mer på sekvenserna man tyckte då var våldsamma. Man blir som sagt, avtrubbad. Spelade, doom,wolfenstein osv, tyckte de var våldsamma spel på den tiden. Dagens ungdomar får se så mycket mer våldsamma,grafiska spel var allt är så detaljerad, och spelar man ett spel som 10årig barn idag, kommer man bli påverkad av våldet i spelet & film. Men lever du vanligt, normalt liv, och är normal, då kommer du inte bli någon fara till samhälle, som motsats till till ex. Breivik som övade, att bli massmördaren med spel, call of duty, men han var redan psykiskt sjuk. Men samtidigt väldigt smart för att han lyckades döda så många som han gjorde. Vi andra, "normala" människor, blir kanske rädd av mörkret, vågar inte simma med "hajar" osv.

Slutsatsen, ansvar är till föräldrarna när det gäller våld i spel och film. När ungen bli tillräckligt gammal, då kommer han "smygtitta" eller spela våldsamma spel i alla fall. Det gjorde vi alla. Men då har man kanske så mycket vett i huvudet, att man fattar att det är bara underhållning och lek. Spelvåld påverkar oss, så kolla upp vad din unge spelar, låt inte ungen spela själv och utvecklas till något du inte hade tänkt.

12
Skriv svar