Så låser du upp prylar i Battlefield 4

Medlem

Hela det här konceptet med unlocks suger. Det gör så att man måste vara med från dag 1 och vara aktiv konstant för att inte hamna i ett rejält underläge. Att vänta med ett köp och tro att spelet kommer vara balanserat kan man ju bara glömma.

Det är fan till snudd till Pay 2 Win. Eller det är Pay 2 Win, eftersom att man måste köpa det dag 1 för ett jävla överpris för att ens ha en chans att överleva och inte bli totalt jävla köttad av alla som har fega unlocks.

Medlem

Ta bort unlocks helt. Det förstör bara.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

Jag håller med om all dessa unlocks. Det enda de gör är att ge en fördel till de som spelar mest. Speciellt i fordon är detta tydligt...

Medlem
Skrivet av Cenorida:
Skrivet av totte1015:

Vart kan man få tag på BF4 under 300kr? Eller det kanske inte finns än?

Det närmaste man kommer är:
http://www.oneplay.com/download/details/11176_Battlefield_4__..._

Närmaste seriösa man kommer är:
http://www.electroworld.se/product/spel-konsoler/spel-till-pc...

Nejnej
http://www.gamecarddirect.se/spel/pc/downloads/battlefield-4-...

Detta ska nog vara det seriösa. Har mycket höga poäng av prisjakts användare:)

Medlem
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Om jag får allt upplåst när jag börjar så har iaf jag inte kul.

Översätt till valfritt spel

Jag instämmer. Jag tröttnar lätt på spel som inte ger mig någon sorts känsla av framgång och utveckling. Jag vill att det ska märkas och kännas att jag har lagt ner tid på ett spel.

Man får framgång och utveckling av att vinna mycket. Kan väll dra en liknelse till sportvärlden. Du börjar spela fotboll med bara kalsingarna men du låser upp ju mer du gör, typ "skjut bollen i ribban en gång" så får du benskydd. Det här med unlocks är helt bisarrt, att du tröttnar beror mer på att det där spelet inte är något för dig eller att du bara är dålig.

Medlem

Lite lustigt att folk inte gillar unlocks. Dvs att de som spelar mycket blir belönade.
Om man då sätter det i ett annat perspektiv att det inte skulle löna sig att spela mycket. Hur skulle då tex.. wow funka. Diablo? Gta 5 där man tjänar pengar för att kunna köpa saker? Nej det är inte riktigt samma sak men det handlar fortfarande om uppgraderingar som samlas över tid. Jag tycker iaf inte man ska kunna komma in dag 1 och ha samma fördelar som någon annan. Så är det ju i de flesta spelen.

Medlem
Skrivet av DAoG:
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Om jag får allt upplåst när jag börjar så har iaf jag inte kul.

Översätt till valfritt spel

Jag instämmer. Jag tröttnar lätt på spel som inte ger mig någon sorts känsla av framgång och utveckling. Jag vill att det ska märkas och kännas att jag har lagt ner tid på ett spel.

Man får framgång och utveckling av att vinna mycket. Kan väll dra en liknelse till sportvärlden. Du börjar spela fotboll med bara kalsingarna men du låser upp ju mer du gör, typ "skjut bollen i ribban en gång" så får du benskydd. Det här med unlocks är helt bisarrt, att du tröttnar beror mer på att det där spelet inte är något för dig eller att du bara är dålig.

Njaeh, det har nog snarare med att jag inte känner att det ger mig någonting i gengäld. Om jag belönas för någonting som jag har gjort känns det mer givande än vad det skulle göra annars. Detta förklarar förmodligen varför just RPG-spel är min favoritgenre i spelvärlden.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

bf4+premium ~230:- http://inexus.us/battlefield-4/premium-service-origin-cd-key-...

bf4+china rising ~230:- http://inexus.us/battlefield-4/origin-cd-key-eu

3% rabatt om man delar via fb Handlat några spel där innan utan problem

ELF
Medlem
Skrivet av Jozo:

Jag håller med om all dessa unlocks. Det enda de gör är att ge en fördel till de som spelar mest. Speciellt i fordon är detta tydligt...

Mm, jag tänker vänta någon månad kanske till och med ett år innan jag köper bf4 och hur skoj kommer det vara att spela då när jag kommer med mina lilla ärtbössa, medan andra spelare springer omkring med shotgun med mininukes till ammunition, bättre vapen med bättre "attachements", stridsvagnar med mer skydd och OP flyg som jag inte kan rå för i en dogfight pga dess uppgraderingar som jag inte kan ha...

Alla borde bojkotta servrar som kör med unlocks och istället endast spela på servrar där allt redan är upplåst.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

föratt jag är så jävla "snäll" så rekommenderar jag denna sida till alla :D!

http://www.cjs-cdkeys.com/products/Battlefield-4-CD-Key-for-O...

och

http://www.cjs-cdkeys.com/products/Battlefield-4-Premium-CD-K...

Köper alltid mina CD Keys, Game Card Time härifrån för jävligt biligt pris.

Medlem

Ärligt talat är jag trött på allt det här "unlock" och "level" skitet i FPS.
Sånt hör hemma i singleplayer spel och MMORPG, inte multiplayer spel.

Bryr mig inte alls ett dugg om nya multiplayer spel längre och har gått tillbaka till gamla klassiker som MOHAA.(Vilket det otroligt nog finns jättemånga som spelar fortfarande, och kan köpas billigt på gog.com) och BF1942(som nu är gratis).

Man blir faktiskt helt slutkörd och man hamnar i väldigt dåligt underläge om man är sen med att börja spela.
Och att ha maxade spelare och noobs slåss mot varandra är extremet osportsligt och orättvist, då dom inte har en chans att mäta sig, även om dom är vana FPS spelare.

Unlocks är det värsta som någonsin hänt multiplayer spelen.

Medlem
Skrivet av Twalec:

Lite lustigt att folk inte gillar unlocks. Dvs att de som spelar mycket blir belönade.
Om man då sätter det i ett annat perspektiv att det inte skulle löna sig att spela mycket. Hur skulle då tex.. wow funka. Diablo? Gta 5 där man tjänar pengar för att kunna köpa saker? Nej det är inte riktigt samma sak men det handlar fortfarande om uppgraderingar som samlas över tid. Jag tycker iaf inte man ska kunna komma in dag 1 och ha samma fördelar som någon annan. Så är det ju i de flesta spelen.

Men varför räcker det inte med skill som differentierande faktor? Varför måste nykomligar vara i underläge rent innehållsmässigt också? Det är ju ändå ett PvP-spel.

Medlem
Skrivet av Xenil:

bf4+premium ~230:- http://inexus.us/battlefield-4/premium-service-origin-cd-key-...

bf4+china rising ~230:- http://inexus.us/battlefield-4/origin-cd-key-eu

3% rabatt om man delar via fb Handlat några spel där innan utan problem

Är den första länken BF4 + Premium eller bara Premium?
För det står "Premium Edition" längre ner på sidan

Medlem

Inte för att vara den men jag tror alla vet hur man rankar upp i battlefield?

Medlem

Spelbutiken tar 398 + 388 för BF4 + Premium.


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

Köpte det på webhallen för 500kr tänkte först köpa det på g2play men kändes osäkert av någon anledning.

Medlem
Skrivet av alexst4:
Skrivet av Xenil:

bf4+premium ~230:- http://inexus.us/battlefield-4/premium-service-origin-cd-key-...

bf4+china rising ~230:- http://inexus.us/battlefield-4/origin-cd-key-eu

3% rabatt om man delar via fb Handlat några spel där innan utan problem

Är den första länken BF4 + Premium eller bara Premium?
För det står "Premium Edition" längre ner på sidan

Första länken är för "bara" Premium, man behöver fortfarande BF4 för att spela. Ska man ha både BF4 och Premium får man kolla efter Premium Edition. Köpte mitt på G2playnet för 671:-

Medlem
Skrivet av Ophe:
Skrivet av Twalec:

Lite lustigt att folk inte gillar unlocks. Dvs att de som spelar mycket blir belönade.
Om man då sätter det i ett annat perspektiv att det inte skulle löna sig att spela mycket. Hur skulle då tex.. wow funka. Diablo? Gta 5 där man tjänar pengar för att kunna köpa saker? Nej det är inte riktigt samma sak men det handlar fortfarande om uppgraderingar som samlas över tid. Jag tycker iaf inte man ska kunna komma in dag 1 och ha samma fördelar som någon annan. Så är det ju i de flesta spelen.

Men varför räcker det inte med skill som differentierande faktor? Varför måste nykomligar vara i underläge rent innehållsmässigt också? Det är ju ändå ett PvP-spel.

Wow/guild wars/cod tex.. har oxå ett pvp system där man får gear för alla timmar man lägger ner. Jag tycker iaf att det ska märkas att man lagt mer tid på ett spel än andra som precis börjat. Så är det i nästan alla mp spel. Sen om det är rätt eller fel är ju upp till var och en att bestämma.

Medlem
Skrivet av Twalec:
Skrivet av Ophe:
Skrivet av Twalec:

Lite lustigt att folk inte gillar unlocks. Dvs att de som spelar mycket blir belönade.
Om man då sätter det i ett annat perspektiv att det inte skulle löna sig att spela mycket. Hur skulle då tex.. wow funka. Diablo? Gta 5 där man tjänar pengar för att kunna köpa saker? Nej det är inte riktigt samma sak men det handlar fortfarande om uppgraderingar som samlas över tid. Jag tycker iaf inte man ska kunna komma in dag 1 och ha samma fördelar som någon annan. Så är det ju i de flesta spelen.

Men varför räcker det inte med skill som differentierande faktor? Varför måste nykomligar vara i underläge rent innehållsmässigt också? Det är ju ändå ett PvP-spel.

Wow/guild wars/cod tex.. har oxå ett pvp system där man får gear för alla timmar man lägger ner. Jag tycker iaf att det ska märkas att man lagt mer tid på ett spel än andra som precis börjat. Så är det i nästan alla mp spel. Sen om det är rätt eller fel är ju upp till var och en att bestämma.

Och där har du anledningen till att nämnda spel inte tas seriöst i något tävlingsinriktat sammanhang överhuvudtaget.

Tyvärr vill inte den stora massan ha balanserade och rättvisa spel längre (om man bortser från MOBAs/RTS).

Medlem
Skrivet av alexst4:
Skrivet av Xenil:

bf4+premium ~230:- http://inexus.us/battlefield-4/premium-service-origin-cd-key-...

bf4+china rising ~230:- http://inexus.us/battlefield-4/origin-cd-key-eu

3% rabatt om man delar via fb Handlat några spel där innan utan problem

Är den första länken BF4 + Premium eller bara Premium?
För det står "Premium Edition" längre ner på sidan

Nu när du säger det, verkar ju bara vara premium och inte bf4+premium. Får väl läsa bättre nästa gång

Inaktiv

Usch för dessa unlocks, enda anledningen jag inte skaffar BF4 då det verkar som ett ok spel annars. Kanske blir ett köp när dom släpper sånna där packs med alla unlocks.

Edit: ville bara lägga till... Jag saknar verkligen den gamla goda tiden då spelare utmärkte sig genom sin förmåga att spela, inte sin tid att låsa upp saker.

Skrivet av DAoG:
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Om jag får allt upplåst när jag börjar så har iaf jag inte kul.

Översätt till valfritt spel

Jag instämmer. Jag tröttnar lätt på spel som inte ger mig någon sorts känsla av framgång och utveckling. Jag vill att det ska märkas och kännas att jag har lagt ner tid på ett spel.

Det här med unlocks är helt bisarrt, att du tröttnar beror mer på att det där spelet inte är något för dig eller att du bara är dålig.

Nej det stämmer inte på mig, jag gillar att få saker

Tröttnade ganska bra på Chivalry med när jag låst upp nästan alla vapen


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Inaktiv

Hur man låser upp? Ptja, EA lär väl erbjuda full upplåsning för strax under 200kr i vanlig ordning...

Medlem
Skrivet av Thunderhawk:
Skrivet av Xeran:

Tyckte att det tog en evighet att leva upp i betan, kommer det vara så sen också? Kom ju inte ens från nivå 1 i betan. Gick jäkligt segt.

Upp till nivå 10 gick ganska fort men sedan blev det liiiite segt...........

Tillhör ni generation ADHD kanske som fördrar cod där det sprutar ut siffror och skit på skärmen när man skjuter folk?
Tog inte många timmar alls innan man låst upp alla vapen i BF3
I BF2, som jag minns det, tog det betydligt längre tid innan man fick nytt en bit in i spelet!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av Twalec:
Skrivet av Ophe:
Skrivet av Twalec:

Lite lustigt att folk inte gillar unlocks. Dvs att de som spelar mycket blir belönade.
Om man då sätter det i ett annat perspektiv att det inte skulle löna sig att spela mycket. Hur skulle då tex.. wow funka. Diablo? Gta 5 där man tjänar pengar för att kunna köpa saker? Nej det är inte riktigt samma sak men det handlar fortfarande om uppgraderingar som samlas över tid. Jag tycker iaf inte man ska kunna komma in dag 1 och ha samma fördelar som någon annan. Så är det ju i de flesta spelen.

Men varför räcker det inte med skill som differentierande faktor? Varför måste nykomligar vara i underläge rent innehållsmässigt också? Det är ju ändå ett PvP-spel.

Wow/guild wars/cod tex.. har oxå ett pvp system där man får gear för alla timmar man lägger ner. Jag tycker iaf att det ska märkas att man lagt mer tid på ett spel än andra som precis börjat. Så är det i nästan alla mp spel. Sen om det är rätt eller fel är ju upp till var och en att bestämma.

I Guild Wars 2 har de ett PvP-läge där alla spelar på lika villkor som de kallar Structured PvP.

Ärligt talat, det här med unlocks börjar gå riktigt överstyr. Snart måste man väl låsa upp ratten på bilar, innan kan du bara köra fram och tillbaka.


signatur

||||||||||||
||||||||||||

ELF
Medlem

Ska vi slå vad om att folk kommer få sina stats våldtagna om Dice får reda på att de farmar genom att lalla runt på tomma servrar?


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Unlocks vill jag har..motiverar ju en att fortsätta. Sen tycker jag det är underbart om det tar lång tid att gå upp i rank! De som vill levla fort kan spela barnspelet cod där man levlar typ efter varje bana. Ser grymt fram emot bf4:)

Medlem
Skrivet av dotque:
Skrivet av Thunderhawk:
Skrivet av Xeran:

Tyckte att det tog en evighet att leva upp i betan, kommer det vara så sen också? Kom ju inte ens från nivå 1 i betan. Gick jäkligt segt.

Upp till nivå 10 gick ganska fort men sedan blev det liiiite segt...........

Tillhör ni generation ADHD kanske som fördrar cod där det sprutar ut siffror och skit på skärmen när man skjuter folk?
Tog inte många timmar alls innan man låst upp alla vapen i BF3
I BF2, som jag minns det, tog det betydligt längre tid innan man fick nytt en bit in i spelet!

Nej din mupp....

Själv var jag ironisk... För att nå nivå 11 i betan skulle man typ ha 11150908495 poäng!

BTW spelar inte cod. Är en inbiten BF spelare. Spelat BF sedan releasen av Battlefield 1942! Samtliga spel + expantioner!

Något annat du ville veta? Kanske min skostorlek?

Medlem
Skrivet av Speljohan:
Skrivet av Twalec:
Skrivet av Ophe:
Skrivet av Twalec:

Lite lustigt att folk inte gillar unlocks. Dvs att de som spelar mycket blir belönade.
Om man då sätter det i ett annat perspektiv att det inte skulle löna sig att spela mycket. Hur skulle då tex.. wow funka. Diablo? Gta 5 där man tjänar pengar för att kunna köpa saker? Nej det är inte riktigt samma sak men det handlar fortfarande om uppgraderingar som samlas över tid. Jag tycker iaf inte man ska kunna komma in dag 1 och ha samma fördelar som någon annan. Så är det ju i de flesta spelen.

Men varför räcker det inte med skill som differentierande faktor? Varför måste nykomligar vara i underläge rent innehållsmässigt också? Det är ju ändå ett PvP-spel.

Wow/guild wars/cod tex.. har oxå ett pvp system där man får gear för alla timmar man lägger ner. Jag tycker iaf att det ska märkas att man lagt mer tid på ett spel än andra som precis börjat. Så är det i nästan alla mp spel. Sen om det är rätt eller fel är ju upp till var och en att bestämma.

Och där har du anledningen till att nämnda spel inte tas seriöst i något tävlingsinriktat sammanhang överhuvudtaget.

Tyvärr vill inte den stora massan ha balanserade och rättvisa spel längre (om man bortser från MOBAs/RTS).

Lägg till Milsim där Arma 2/3 är bra balancerat

Medlem

Personligen så tycker jag om alla unlocks. Det är kul med en liten morot att spela för(även fast själva spelet i sig är största anledningen till att jag spelar), och att få testa nya vapen och equiments vart efter spelets gång.
Däremot så kan jag tycka det blir lite lätt överdrivet med alla ribbons och medaljer som kastas på en. Men det är inget jag stör mig på.

BF4 är något jag har förbeställt, fast det inte är någon jättestor skillnad från BF3. Utan det är för att jag hade sjukt roligt i betan, och för att jag tycker om alla små förändringar de gjort.

123
Skriv svar