Gameplay från Mafia II

Medlem

Hoppas bara att det är lika detaljrikt som Mafia 1. Men då konsoler är experter på att avdetaljera alla spel så talar det emot det.

Det här med att gömma sig bakom pelare och sedan på 0,01 sek sticka fram pipan och skjuta alla fiender. Detta + en återfyllande health-bar...måtte satan ta alla konsoler och skicka ut dem i rymden med en gigantisk slangbella.

Det var ju främst detaljrikedomen i spelgången som gjorde Mafia 1 bättre än GTA 3 på sin tid, GTA 4 också för den delen. Och vad är det som skiljer dem åt? Att GTA serien är multiplattforms spel och Mafia 1 var exklusivt till PC.

Medlem

Hade mer än gärna köpt detta spel men med en speltid på 15 timmar är det inte ens av halvintresse!

Medlem

Skulle blivit en bättre trailer spelmässigt om dom körde på PC, nu såg man ju på en gång när han skulle sikta och skjuta att det var konsoll kontroll!


signatur

Meep!

Medlem
Skrivet av jompadoddle:

Hade mer än gärna köpt detta spel men med en speltid på 15 timmar är det inte ens av halvintresse!

Hur vet du det? Om det stämmer är det ju trist som fan :/

Medlem

Vilken otrolig grafik!

Medlem

LEGENDARY!! =D

Medlem

Bilarna ser ut att explodera väldigt enkelt nu, vilket suger.

Medlem

ok, så det var bara jag som tyckte att den korta men ack så läckert att se fightingen som var i slutet?
Det enda jag saknade var att han skulle tagit bössan för honom när han var på väg ner
Antar att det inte var skriptat

Medlem

Minimum

Windows Vista or 7 (XP not supported)
Intel Core 2 Duo 2ghz or AMD Athlon X2 2.4ghz
2GB of RAM
NVidia 8400GS or ATI HD2400 (DX9 not supported)
16gb harddisk space

Jag tycket det känns lite lågt om man inte skall ställa ner alla reglage till noll. Jag kommer ihåg när jag försökte spela Mafia när det begav sig.. fan, jag kunde knappt ha view distance så att jag kunde se en hel gata.. hehe
Men det var ju ett tag sedan.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av Fargo:
Skrivet av Annanaz:

fin grafik, men Nah ser inte ut som ngt speciellt om jag ska vara ärlig, kanske blir ett köp, väntar på lite mer gameplay, filmer och en recension först

Eller så testar du demon som kommer nästa vecka. Bara ett tips.

oh när? :DDDDD

Om två veckor var det visst. Den 20:e.

Medlem

Jäklar vad jag läntar!
Och med min nya trådade Xbox 360 kontroll till PC:n som förhoppningsvis kommer imorgon kan det inte bli bättre!

Medlem
Skrivet av Fargo:
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av Fargo:
Skrivet av Annanaz:

fin grafik, men Nah ser inte ut som ngt speciellt om jag ska vara ärlig, kanske blir ett köp, väntar på lite mer gameplay, filmer och en recension först

Eller så testar du demon som kommer nästa vecka. Bara ett tips.

oh när? :DDDDD

Om två veckor var det visst. Den 20:e.

Tionde kommer det ju! Om 5 dagar.

Medlem

Jag får stånd!

Medlem

Bara staden känns lika öppen som den gjorde i ettan är jag glad.

..och att kunna få åka ut på landet vore inte helt fel. Aaah, minnen. <3


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Inaktiv
Skrivet av Fargo:
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av Fargo:
Skrivet av Annanaz:

fin grafik, men Nah ser inte ut som ngt speciellt om jag ska vara ärlig, kanske blir ett köp, väntar på lite mer gameplay, filmer och en recension först

Eller så testar du demon som kommer nästa vecka. Bara ett tips.

oh när? :DDDDD

Om två veckor var det visst. Den 20:e.

Du skrämde mig lite där, men jag kollade upp det och det är fortfarande den 10:e som gäller, längtar som fan tills dess.

http://www.mafia2game.com/demo/


signatur

Spel är som sex, man skryter inte om hur snabbt man klarar det.

Medlem

Hoppas på en bra story ja

Medlem

Den som väntar på något väntar alltid för länge..
På tok för länge..


signatur

CM Cosmos II MB: ASUS Rampage IV LGA 2011# i7 3930K Corsair 32GB DDR3 1600 GPU 2 x ASUS GTX690 # Aguero 5 Pro # PSU-CM 1300W# 3 x 256 Gb OCZ V 4

Medlem

ska bli gött på LED tvn

Medlem
Skrivet av son of RAMBO:
Skrivet av Propy:
Skrivet av KrejzY:

OMG! Det ser fan jävligt bra ut! Och det jag var rädd för innan var att bilfysiken skulle vara som i san andreas - totalt värdelöst. Men bilfysiken verkar lovande
Blir garanterat ett köp.

varför just san andreas? är väl bättre att jämföra med gta4 eller mafia (1)?! det är väl ingen som sagt att san andreas skulle vara realistiskt?

Bilfysiken är knappast dålig i Mafia 1.

jag sa inte att det var dålig, jag menade att det var fel att jämföra med san andreas som inte hade någon bra fysik...varför skulle mafia 2 vara sämre än ettan?
det var det jag menade


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av azynkron:

Minimum

Windows Vista or 7 (XP not supported)
Intel Core 2 Duo 2ghz or AMD Athlon X2 2.4ghz
2GB of RAM
NVidia 8400GS or ATI HD2400 (DX9 not supported)
16gb harddisk space

Jag tycket det känns lite lågt om man inte skall ställa ner alla reglage till noll. Jag kommer ihåg när jag försökte spela Mafia när det begav sig.. fan, jag kunde knappt ha view distance så att jag kunde se en hel gata.. hehe
Men det var ju ett tag sedan.

Jag vet inte vad det där ska föreställa men det är i alla fall inte minimum kravet för PC-versionen av Mafia 2.

http://www.mafia2game.com/community/us/features_pc_specs.php

Avstängd
Skrivet av Propy:
Skrivet av KrejzY:

OMG! Det ser fan jävligt bra ut! Och det jag var rädd för innan var att bilfysiken skulle vara som i san andreas - totalt värdelöst. Men bilfysiken verkar lovande
Blir garanterat ett köp.

varför just san andreas? är väl bättre att jämföra med gta4 eller mafia (1)?! det är väl ingen som sagt att san andreas skulle vara realistiskt?

Jag tog san andreas för att jag har starkast minnen från det spelet. GTA4 har enligt mig bra bilfysik...

Medlem

Att det skulle vara konsolernas är väl bara skitsnack, GTA IV kom ju till konsol, och där får man gott stoppa i sig en korv eller dylikt för att få tillbaka liv.

Är det förövrigt bara jag som tycker att Mafia 1 inte var särskilt "detaljrikt", tråkiga husfasader och folk som gick runt planlöst utan att göra något.

Det var, för min del iaf, noll mening med att free roama, eftersom att det inte fanns något att göra.

Eller?

Dock så är det ju helt klart ett bra spel.

Medlem
Skrivet av Yoku:
Skrivet av Fargo:
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av Fargo:
Skrivet av Annanaz:

fin grafik, men Nah ser inte ut som ngt speciellt om jag ska vara ärlig, kanske blir ett köp, väntar på lite mer gameplay, filmer och en recension först

Eller så testar du demon som kommer nästa vecka. Bara ett tips.

oh när? :DDDDD

Om två veckor var det visst. Den 20:e.

Tionde kommer det ju! Om 5 dagar.

Ah. My bad. Kanske var spelet som kom den 20e... Vet e fan vad jag fick det ifrån annars.

Medlem
Skrivet av NoName:

Att det skulle vara konsolernas är väl bara skitsnack, GTA IV kom ju till konsol, och där får man gott stoppa i sig en korv eller dylikt för att få tillbaka liv.

Detta gäller även för Mafia 2 när man väljer högre svårighetsgrad, man får inte automatiskt tillbaks 100% av hälsan efter att man har blivit skjuten eller slagen, för att få tillbaks 100% måste man äta eller nått liknande.

Citat:

1) Easy (Easy): The player will help focus on missions, weapons and target will be higher utaikius the enemy turns red. It will help in a few seconds, fully recovered health.

2) Medium (Medium): Nusitaikymas will be much more serious health and recovered only up to half.

3) Severe (Hard): Target in the moderate level of health and will not be recovered very little.

http://translate.google.com/translate?js=n&prev=_t&hl=sv&ie=U...

Medlem

haha, oj vad mysigt det såg ut i början när det snöade
Är faktiskt imponerad av den här videon. Blir kanske ett köp

Medlem
Skrivet av Bush:
Skrivet av NoName:

Att det skulle vara konsolernas är väl bara skitsnack, GTA IV kom ju till konsol, och där får man gott stoppa i sig en korv eller dylikt för att få tillbaka liv.

Detta gäller även för Mafia 2 när man väljer högre svårighetsgrad, man får inte automatiskt tillbaks 100% av hälsan efter att man har blivit skjuten eller slagen, för att få tillbaks 100% måste man äta eller nått liknande.

Citat:

1) Easy (Easy): The player will help focus on missions, weapons and target will be higher utaikius the enemy turns red. It will help in a few seconds, fully recovered health.

2) Medium (Medium): Nusitaikymas will be much more serious health and recovered only up to half.

3) Severe (Hard): Target in the moderate level of health and will not be recovered very little.

http://translate.google.com/translate?js=n&prev=_t&hl=sv&ie=U...

Ja men då så, då kanske allt PC folk kan sluta gnälla

Medlem
Skrivet av NoName:
Skrivet av Bush:
Skrivet av NoName:

Att det skulle vara konsolernas är väl bara skitsnack, GTA IV kom ju till konsol, och där får man gott stoppa i sig en korv eller dylikt för att få tillbaka liv.

Detta gäller även för Mafia 2 när man väljer högre svårighetsgrad, man får inte automatiskt tillbaks 100% av hälsan efter att man har blivit skjuten eller slagen, för att få tillbaks 100% måste man äta eller nått liknande.

Citat:

1) Easy (Easy): The player will help focus on missions, weapons and target will be higher utaikius the enemy turns red. It will help in a few seconds, fully recovered health.

2) Medium (Medium): Nusitaikymas will be much more serious health and recovered only up to half.

3) Severe (Hard): Target in the moderate level of health and will not be recovered very little.

http://translate.google.com/translate?js=n&prev=_t&hl=sv&ie=U...

Ja men då så, då kanske allt PC folk kan sluta gnälla

Äh, det finns fortfarande MASSOR av saker vi kan gnälla på.
Cover-systemet t.ex

Medlem
Medlem

Avvaktar tills jag vet hur konsollskadat spelet är. Skulle vara trevligt att spela ett sådant här spel så jag håller tummarna.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

123
Skriv svar