Andra säsongen av The Walking Dead spikad

Robot
Andra säsongen av The Walking Dead spikad

Första delen i den andra säsongen stapplar fram redan i år.

#telltale-games, #the-walking-dead-2, #the-walking-dead-season-two


Medlem
Andra säsongen av The Walking Dead spikad

Kul! Är dock nästan mer taggad på fortsättningen av The Wolf Among Us än Walking Dead säsong 2. Men båda kommer avnjutas. Jag känner att från och med nu är Telltale-spel spikade köp i stil med Valve eller liknande. Hoppas fler börja köra på samma sätt som Telltale så kanske man slutar kolla på TV-serier över huvud taget!


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Medlem

Tidig onsdag? The "Walkong dead"? Zombies i vietnam?

Medlem
Medlem

Already bokat, taggen är på topp !

Inaktiv

Vad jag har längtat. Jag är emot förhandsbokningar i vanliga fall men nu har jag svårt att låta bli. En sak är säker ett köp blir det och spelas ska det. Gillar att man får styra Clementine, kommer att bli intressant att se spelet från hennes synvinkel.

Medlem

Bara hon inte dör!

Medlem
Skrivet av Biggles:

Bara hon inte dör!

Inte förns typ säsong 5 hoppas jag.

Jag känner dock att det är jävligt viktigt att man spelar som Clementine denna gång. Det känns som en riktig cop-out om man spelar en som vakar över henne igen och rehashar hela den grejjen.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Bokat och klart...ahh spännande! Clementine har verkligen blivit "vuxen" från det att hon inträdde i storyn. Stackars barn egentligen, men bra med en story man blir engagerad i


signatur

För att spel ska vara kul ^^

Inaktiv

Oj oj oj vad man är taggad!

Medlem

Jävligt taggad! Spelade igenom 400 days på en halvtimma dagen det släpptes, så I'm ready baby!

Skribent

Damn, måste ta tag i TWD. Ser dock mest fram emot nästa avsnitt av The Wolf Among Us.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Känns som jag får gråta lite i förväg. Här kan vi snacka förväntningar.

Medlem

Jag vet inte riktigt om jag vill spela som Clementine. Hon får gärna vara med i spelet, dock.

Medlem
Medlem

WOOHOO!! samt: det var väl inte JÄTTEöveraskande att man skulle speal clementine i säsong 2? tycker att slutet på säsong 1 hintade om det rätt bra

Medlem

Jag vet inte... Jag vill träffa Clementine/veta vad som hände med henne men att SPELA som henne? Ett barn? Låter intressant men svårt att se henne gå igenom och göra samma val som Lee. Slåss mot zombies och slåss med människor...

Jag väntar intressant iaf. Skall bli intressant att se hur de löser detta.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Faan ta den jävel som ens kommer på TANKEN att göra Clem illa!! Tror aldrig jag någonsin känt ett sådant känslomässigt behov av att skydda en fiktiv karaktär.

Medlem

Vill hellre se mer fokus på the wolf among us. Avsluta den sesongen först så att maximal fokus kan läggas på walking dead.

Medlem

Kommer bli intressant att se om de lyckas göra ett lika intressant spel när man spelar som ett barn, känns som att ens dialogval och annat inte kommer påverka andra i gruppen lika mycket, eller så gör de det, Clementine var ju den som påverkade vad jag gjorde i spelet mest förvisso.

Sen blir man även mer motiverad att överleva alla konfrontationer, annars kommer man ju tvingas se clementine dö, om och om igen

Medlem

Hon har lärt sig. Håret är fortfarande kort.

Medlem

Jävlar vad man längtar!

Medlem

Jaaaaa...

gud vad glad jag blir kommer hem efter 2 veckors jobb o det första man får läsa e detta GUD va glad jag blir...jag som så ville se vad som händer med flickan...

ojj så spännande måste förboka vart kan man förboka någon som vet?

Medlem

i.o.m att hon blir huvudperson så hade det funkat mycket bättre om hon var lite äldre...hon var mest en jobbig bebis i första.

Medlem
Skrivet av Sabelsköld:

i.o.m att hon blir huvudperson så hade det funkat mycket bättre om hon var lite äldre...hon var mest en jobbig bebis i första.

Nej jag gillade hennes roll i spelet så mycket en underbar karaktär

Medlem
Skrivet av Sabelsköld:
Skrivet av Bamia:
Skrivet av Sabelsköld:

i.o.m att hon blir huvudperson så hade det funkat mycket bättre om hon var lite äldre...hon var mest en jobbig bebis i första.

Nej jag gillade hennes roll i spelet så mycket en underbar karaktär

Det är möjligt om man är i sig en omogen person så man kan kanske skulle kunna känna en koppling till karaktären.

så jag är omogen? bara för att jag gillar henne..

Medlem

Lugn nu. Man kan föra en diskussion utan att ta till persongrepp och tarvligheter ("omogen"). Från och med nu kommer inlägg som innehåller otrevligheter att raderas.


signatur

Have a good time!

1
Skriv svar